نقد و بررسی سریال The 100 صد نفر

توسط Alireza

اگر نوجوان نیستید شاید این سریال را از دست داده باشید. من شما را سرزنش نمی کنم: من هم این کار را کردم و حتی با علم به وجود آن تا آنجا که ممکن بود از آن اجتناب کردم. CW + و جوانان بامزه و نمک پاش خیلی وسوسه انگیز نیستند، اما لحظه ای وجود دارد که باید تسلیم شوید: زمانی که نمی دانید با ندیدن سریال 100 چه چیزی را از دست می دهید ماجرا آغاز می شود. اینگونه بود که تسلیم شدم و آنقدر مجذوب پیشنهاد نمایش جیسون روتنبرگ شدم که الان اینجا هستم و دلایلی برای تماشای The 100 برای شما آورده ام، سریالی که در برابر آن مقاومت کردم و در نهایت مقاومت ناپذیر بود. شما هم مقاومت را کنار گذاشته و همین الان برای دانلود سریال 100 از انیمه لیست اقدام کنید.

 

نقد و بررسی سریال The 100 صد نفر

معرفی سریال The 100

سریال 100، یک مجموعهٔ تلویزیونی درام، علمی تخیلی و پساآخرالزمانی است که در ۱۹ مارس ۲۰۱۴ در شبکهٔ CW به نمایش درآمد. این سریال داستان گروهی از بازماندگان پساآخرالزمانی را دنبال می‌کند که بیشتر آنها گروهی از نوجوانان جنایتکار هستند که از جملهٔ آنها می‌توان به کلارک گریفین (الیزا تیلور)، فین کالینز (توماس مک دونل)، بلمی بلیک (باب مورلی)، اُکتاویا بلیک (ماری اوجروپولوس)، جاسپر جردن (دوون بوستیک)، مانتی گرین (کریستوفر لارکین)، ریون ریز (لیندزی مورگان)، جان مورفی (ریچارد هارمون) و ولز جاها (الی گوری) اشاره کرد. آنها جزو اولین افرادی هستند که از یک ایستگاه فضایی پساآخرالزمانی، به زمین بازگشتند. شخصیت‌های دیگر ‏این مجموعه شامل دکتر ابی گریفین (پیج تورکو)، مادر کلارک؛ مارکوس کین (هنری ایان کوسیک)، عضو شورا ‏در ایستگاه فضایی و تلانیوس جاها (آیزیا واشینگتن) صدراعظم ایستگاه فضایی و پدر ولز هستند‎.‎این مجموعه توسط جیسون روتنبرگ و بر اساس سری جدید رمانی به همین نام که توسط کاس مورگان نوشته ‏شده، ساخته شده‌است‎.‎ این سریال تا بدینجا در 7 فصل بخش شده و از انیمه لیست با زیرنویس فارسی و بدون سانسور در دسترس شما عزیزان است.

 

نقد و بررسی سریال The 100 صد نفر

خلاصه داستان سریال The 100

97 سال بعد از یک جنگ آخرالزمانی ویرانگر هسته‌ای تقریباً تمام زندگی روی کرهٔ زمین را از بین می‌برد، هزاران نفر اکنون در یک ایستگاه فضایی در مدار زمین زندگی می‌کنند، که آن را آرک می‌نامند. سه نسل در فضا زاده شده‌اند که جمعیت ایستگاه فضایی را از ظرفیت حمل خود فراتر می‌برد. صد نوجوان بازداشت شده، در آخرین تلاش برای تعیین اینکه آیا زمین قابل سکونت است یا نه، به زمین اعزام می‌شوند. آن‌ها کشف می‌کنند که برخی از آخرالزمان نجات پیدا کرده اند. افراد باقی مانده در زمین که آنها را زمینی‌ها می‌نامند به صورت قبیله‌ای زندگی می‌کنند و افرادی که در مُنتوِدر زندگی می‌کنند مردان کوهستان نامیده می‌شوند. مردان کوهستان تعدادی اندک از زمینی‌ها را تبدیل به آدم‌خوار (رِیپرها) کرده‌اند تا با استفاده از ریپرها اهداف خود را به پیش ببرند. تحت رهبری بِلامی و کلارک، نوجوانان تلاش می‌کنند تا از شرایط سخت جان سالم به در ببرند.

 

نقد و بررسی سریال The 100 صد نفر

بررسی عملکرد و روند ساخت و تمدید سریال 100  تا قسمت صدم

سریال ۱۰۰ در سال ۲۰۱۴ جزو برترین سریال‌ها شد. در ۸ مهٔ ۲۰۱۴، شبکه سی‌دابلیو سریال ۱۰۰ را برای فصل دوم تمدید کرد که باز هم در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۴ جزو برترین‌ها بود. در سال ۲۰۱۵، شبکه CW این سریال را برای فصل سوم تمدید کرد؛ که برای بار سوم در ۲۱ ژانویهٔ ۲۰۱۶ جزو سریال‌های برتر شد. در ۱۲ مارس ۲۰۱۶، مجموعهٔ ۱۰۰ نفر برای چهارمین فصل در ۱۳ قسمت تمدید شد که در تاریخ ۱ فوریهٔ ۲۰۱۷ به نمایش درآمد. در ۱۰ مارس ۲۰۱۷، CW این سریال را برای فصل پنجم که از ۲۴ آوریل ۲۰۱۸ پخش شد، تمدید کرد. در تاریخ ۹ ماه مهٔ ۲۰۱۸، این سریال برای فصل ششم تمدید شد که در ۳۰ آوریل ۲۰۱۹ به نمایش درآمد. در ۲۴ آوریل ۲۰۱۹، CW سریال را برای فصل هفتم تمدید کرد، که شامل ۱۶ قسمت خواهد بود و در ۲۰ مهٔ ۲۰۲۰ به نمایش درآمد است. در آگوست ۲۰۱۹، اعلام شد که فصل هفتم، فصل آخر بوده و نمایش با مجموع ۱۰۰ قسمت در فصل هفت به پایان رسید.

 

چند دلیل برای تماشای سریال  The 100

1 نبض آنها در تصحیح خطا نمی لرزد

واقعیت این است که شروع کار آن‌ها مزخرف است. گذراندن فصل 3 غیرممکن است اگر قول وعده بهبود آن نباشد. ما می‌توانیم وارد بحث در مورد اینکه چقدر زمان برای اجرای یک نمایش در طول معرفی شخصیت ها و راه‌اندازی داستان وجود دارد، اما من به شما اطمینان می‌دهم که شروع بسیار ضعیف The 100 به گونه‌ای جبران می‌شود که به ندرت در صفحه نمایش دیده شده است.

2 طرح خوب

جوانان سازماندهی می‌شوند تا زنده بمانند و خود را در حال مبارزه برای قدرت می‌بینند در سنی که باید نگران چیزهای دیگری باشند، همه در یک محیط جنگلی که آرامش آن با ظاهر برخی که قبلاً آنجا بوده اند شکسته خواهد شد.

3رشد مداوم

چنان پیشرفت ثابتی در The 100 وجود دارد که شگفت‌انگیز است. اصل نوجوانانه بودن سریال زمانی از بین می‌رود که – برای ارتقای رشد داستان – به سطوحی از بلوغ می‌رسند که باید دیده شود تا باور شود. همه چیز همیشه اتفاق می‌افتد، چون سریال 100 برقی‌ترین سریال روی صفحه است: حتی به نظر می‌رسد جایی برای مفهوم «قسمت پرکننده» وجود ندارد.

4 فصل دوم

فصل دوم، همه کاستی‌ها به لطف هجوم شخصیت‌ها و تنظیمات جدید ناپدید می‌شوند و این مورد، به نمایش یک حالت غیرمعمول اعطا کرده. هیچ ترسی در کشتن شخصیت های اصلی وجود ندارد، هیچکس از تهدیدهای ارائه شده در امان نیست و بیننده نیز نمی تواند از آن فرار کند.

من می‌توانم ده‌ها دلیل برای تماشای سریالThe 100  فهرست کنم تا به این سریال فرصتی بدهم که خستگی‌ناپذیر با توطئه‌های معمولی و قابل پیش‌بینی اکثر سریال ها مبارزه کند و آنها را به زور پیچش‌های روایی مخاطره‌آمیز که در بیشتر موارد به طرز شگفت‌آوری کار می‌کنند، کنار بزند. آنها تلاش می کنند تا ویژگی های بد عاشقانه را از بین ببرند و در عین حال از آنها به عنوان نقطه قوت استفاده کنند، تضادی که در نهایت به سود آنها تمام می شود. هر یک از پیچ و خم ها، با موفقیت ها و اشتباهات خود باعث می شود به تصمیمات تیم ایمان داشته باشیم، زیرا آنچه قرار است اتفاق بیفتد همیشه باعث می شود که ما بیشتر بخواهیم. علاقمندان می‌توانند جهت دانلود سریالThe 100 ‎‏ ‏با زیرنویس فارسی به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید