نقد و بررسی سریال The Acolyte جنگ ستارگان: آکلایت

توسط Alireza

معرفی سریال The Acolyte

چیزی که ذاتاً هیجان انگیز است، این است که چگونه سریال Star Wars: The Acolyte ما را به دوره ای از جنگ ستارگان می برد که قبلاً هرگز دیده نشده بود: حدود 100 سال قبل از ظهور امپراتوری، در انتهای دوره جمهوری که در کتاب ها و کمیک های اخیر به نمایش درآمده است. این مسئله به ما امکان را می دهد که در کهکشانی بسیار متفاوت شیرجه بزنیم، کهکشانی که هیچ کس نام اسکای واکر یا امپراتور پالپاتین را نشنیده باشد و جایی که نظم جدای بیشتر مطابق با آنچه از سه گانه ی پیش درآمد می دانیم عمل می کند. بعد از پنج سریال متوالی که در بحبوحه حکومت امپراتوری یا پس از آن اتفاق می افتد، جدیدترین سریال لایو اکشن جنگ ستارگان از دیزنی پلاس از همان ابتدا همه چیز را تغییر می دهد و هیچ گارد ضربتی در کار نیست! و این بازه زمانی، همراه با برخی ایده های داستانی جذاب، یک قلاب قوی را برای به چنگ آوردن مخاطب فراهم می کند، اما این برای ایجاد تعادل در چهار اپیزود اول که در سطح فیلمسازی، بیشتر از جنگ ستارگان تلویزیونی به نظر می رسند، کافی نیست؛ بنابراین بخش عمده ای از کیفیت حماسی تعیین کننده خود را از دست می دهد.

 

نقد و بررسی سریال The Acolyte جنگ ستارگان: آکلایت

بررسی حضور آماندلا استنبرگ در سریال The Acolyte

آماندلا استنبرگ کار خوبی انجام می دهد و خواهران دوقلوی می و اوشا را به عنوان دو شخصیت متمایز معرفی می کند و هر نیمه از نقش دوگانه خود را با رفتارها و انرژی های مختلف آغشته می کند، بدون اینکه همه چیز را به سمت افراط سوق دهد. هر دو خواهر در راه نیرو آموزش دیده اند: می توسط یک استاد مرموز به نام سیت و اوشا در معبد جدای در کوروسکانت آموزش می بینند. این یک چیدمان خوب و همچنین یک مرکز توجه خوب برای استنبرگ است، که از زمان اجرای موفقیت آمیزش در فیلم های بازی های گرسنگی حضور جذابی روی صفحه داشته است.

 

نقد و بررسی سریال The Acolyte جنگ ستارگان: آکلایت

معرفی عوامل و شخصیت های سریال جنگ ستارگان: آکلایت

سری The Acolyte از جنگ ستارگان توسط لزلی هدلند ساخته شده است که بیشتر به خاطر همکاری در ساخت عروسک روسی نتفلیکس شناخته شده است. می توانید بگویید که او یکی از طرفداران بزرگ جنگ ستارگان است، و کارهای ستودنی انجام می دهد و نشان می دهد که چگونه شوالیه یا استاد جدای شما کار حفظ صلح را در این دوران انجام می دهد. سریال جدید او شخصیت هایی را دنبال می کند که زیر نظر شورای جدای فعالیت می کنند، شورایی که در چهار قسمت اول به آن اشاره شده اما دیده نشده است و باید هم ساختار قدرت و هم عنصر بیرونی مجلس سنای جمهوری را دنبال کند. این سریال لنگر دیگری در یکی از این شخصیت ها پیدا می کند: استاد جدای سول (لی جونگ جائه)، که اوشا را پس از ترور یک جدای در یک نزاع هیجان انگیز در آغاز سریال، به شکار می می کشاند. لی اجرای برجسته ای را ارائه می دهد و آرامش و خرد ذاتی سول را با حسرت آمیخته می کند. ستاره سریال Squid Game از طریق حالات صورتش چیزهای زیادی را منتقل می کند و به ما بینشی در مورد سول می دهد.

 

100 سال قبل از شروع جنگ ستارگان

یک عنصر اساسی در سه گانه مقدمه جنگ ستارگان جورج لوکاس، غرور جدای ها بود که در درون فرقه تا حدی ایجاد شد و در نهایت علیه آنها به سلاح تبدیل شد. سریال The Acolyte ظهور این نقص ها را نشان می دهد و برخی از جالب ترین مطالب خود را در موضوعات معرفی شده در آن فیلم ها می یابد. معلوم شد که روش های فرقه برای یافتن و پذیرش کودکان حساس به نیرو به اندازه ای که چوی گون جین به آنها گفته است محبوب یا پذیرفته شده نیست. نباید از فرنچایز جنگ ستارگان انتظار داشت که یک رویکرد خاص را برای هر پروژه حفظ کند: برای مثال، تفاوت های بین سریال The Mandalorian و Andor، مزایای کاوش در ژانرهای مختلف داستان سرایی در این جهان فانتزی را ثابت می کند. با این حال، هر دوی این نمایش ها هنوز اساساً احساس جنگ ستارگان را دارند. در سبک بصری و داستان سرایی، سریال آکلایت در این زمینه کمی احساس ناجور به آدم می دهد.

 

نقد و بررسی سریال Star Wars: The Acolyte

کتاب بوبا فت و اوبی وان نوبی هر کدام به دلیل جلوه های بصری و احساس «جعلی تر» خود مورد تحسین قرار گرفته اند، اما سری The Acolyte حسی دارد که آن را بیشتر از آنها شبیه یک سریال تلویزیونی خوب از جنگ ستارگان می کند. اغلب تصنعی آشکار در صحنه ها، لباس ها و گریم ها وجود دارد که نشان می دهد این سریال فاقد ارزش های تولید سینمایی است که ما از جنگ ستارگان انتظار داریم. برای روشن بودن، این مسئله به این معنا نیست که بودجه کمی برای سریال در نظر گرفته شده؛ این یک سریال بسیار گران قیمت است که با جلوه های ویژه پر شده است. اما این امتیازی است که معمولاً در مقیاسی متفاوت و بزرگتر از این عمل می کند. از نظر ژانر علمی تخیلی که به راحتی در این سریال تداعی می کند، زبان بصری صاف تر و تعاملات شخصیتیِ سریال The Acolyte اغلب بیشتر شبیه پیشتازان فضا است تا جنگ ستارگان.

به علاوه، برخی از نکات داستانی، درهم تنیده به نظر می رسند، شخصیت ها خیلی سریع نظر خود را در مورد چیزی تغییر می دهند، در حالی که قبلاً نسبت به آن سخت گیر بودند یا به شیوه ای عجیب و غریب از خطر فرار می کنند. برخی از تلاش ها برای شوخی های طنز آمیز نیز باعث ایجاد خنده نمی شود. با تنظیم داستان خود در یک کهکشان بسیار دور، سریال The Acolyte این امکان را به خود می دهد تا احساس شادابی متفاوتی نسبت به دیگر سریال های لایو اکشن اخیر جنگ ستارگان داشته باشد، آن هم با ایجاد یک خط داستانی جذاب که به نظر می رسد زمینه را برای بازگشت بازی آماده می کند. در مواقعی خاص و در شرایط خاص خود، سریال آکلایت برخی از پویایی های شخصیتی لذت بخش و رمز و راز فریبنده ای را ارائه می دهد، اما چهار قسمت اول آن با چیزی که واقعاً برای درخشیدن نیاز دارد، ادغام نمی شود. اما این سریال را نگاه کنید، یک جدای نژاد ووکی در این سریال وجود دارد و این همیشه یک امتیاز است. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال The Acolyte به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید