نقد و بررسی فیلم The Beautiful Game بازی زیبا

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم The Beautiful Game

فیلم The Beautiful Game از نتفلیکس یک داستان دلگرم کننده است که امید، جامعه و انسانیت مشترک ما را مسئله ی خود قرار می دهد. اگرچه از فرمول قابل پیش بینی فیلم های ورزشی پیروی می کند، کارگردانی شاروک و نقش آفرینی های معتبر گروه، صداقت و هدف اجتماعی را به فیلم وارد می کنند که ارزششان بیشتر از چند نقص فیلم است. این فیلم سرگرم کننده و نشاط آور و خوشایند به دلیل مسائل معناداری که از طریق یک بازی جمعی قابل به ما می دهد، شایسته شناسایی و تماشا است.

 

نقد و بررسی فیلم The Beautiful Game بازی زیبا

درآمدی بر داستان فیلم بازی زیبا

از لحظه ای که با او ملاقات می کنیم، وینی تنها به نظر می رسد. او در ماشینش زندگی می کند و غرورش، او را حتی از دختر خردسالش دور نگه می دارد. اما جرقه ای از شادی هنوز در او وجود دارد، ما آن جرقه را زمانی می بینیم که او مسابقه فوتبال بچه ها را می بیند و فرصتی دوباره برای احساس کردن توپ زیر پاهایش به دست می آورد. مهارت او چشم مال را به خود جلب می کند، کسی که برای تیمی غیر منتظره – تیم بی خانمان های انگلیس در جام جهانی بی خانمان ها – یار جمع می کند. اگرچه وینی در ابتدا مردد است، اما خود را به وعده سفر به خارج از کشور و نقشی که در آن می تواند اشتیاق خود را به نمایش بگذارد جذب می کند. بنابراین با مربیگری مال، وینی به ناتان، آلدار و دیگران در سفری به رم می پیوندد که اتفاقاتش، بسیار بیشتر از آنچه در زمین اتفاق می افتد خواهد بود. فیلم بازی زیبا به نویسندگی فرانک کوترل-بویس و کارگردانی تیا شاروک ما را به درون این مسابقات واقعی می برد که در آن افرادی که با سخت ترین چالش های زندگی روبرو هستند از طریق زبان مشترک فوتبال گرد هم می آیند. در حالی که بیل نای و مایکل وارد بازیکنان را رهبری می کنند، این فیلم می خواهد بگوید که چگونه یافتن هدف به عنوان بخشی از یک تیم می تواند چشمان فرد را به روی جامعه باز کند و انسان در لحظاتی که بیشتر احساس تنهایی می کند، بیشتر باید دست خود را به سوی دیگران دراز کند. در زمین و خارج از زمین، این گروه از غریبه ها ممکن است بفهمند که نامیدن یک مکان به نام خانه به چه معناست.

 

نقد و بررسی فیلم The Beautiful Game بازی زیبا

بررسی شخصیت های فیلم The Beautiful Game

مال با بازی بیل نای، یک پیشاهنگ سابق فوتبال را به تصویر می کشد که اکنون خود را وقف کمک به افراد کم شانس کرده است. مال اگرچه در رشته خود مهارت دارد، اما پس از مرگ همسرش که یک فضای خالی در زندگی او باقی گذاشته احساس می کند گم شده است. او این فضا را با مربیگری تیمی برای جام جهانی بی خانمان ها پر می کند و نه تنها تمرین می کند، بلکه برای مردان تحت مراقبت خود هم دلسوزی می کند. مال از اولین ملاقاتش با وینی، استعداد او را می بیند. وینی که بیرون در ماشینش با روابط خانوادگی از هم گسیخته زندگی می کند، برای پوشاندن مشکلات خود با ظاهری سخت خود را نشان می دهد. او یک مهاجم با استعداد است، مهارت هایش می درخشند، اما غرور او نیز که کمک را رد می کند، در چشم است. به آرامی، تحت هدایت مال، وینی اجازه می دهد تا نگاهی اجمالی به پدر و فوتبالیست دلسوز درون خود داشته باشد، زیرا پیوندهایی که با این خانواده فوتبالی موقت شکل می گیرد، او را تغییر می دهد. از سوریه تا آفریقای جنوبی، این فیلم مجموعه ای متنوع را معرفی می کند. آلدار از جنگ در وطن خود فرار کرده. کوین خطر بازگشت به اعتیاد را بدون ساختار آموزشی دارد. هر مردی در این فیلم با موانعی دست و پنجه نرم می کند که به او فلسفه زندگی می دهد. این تیم خوش بین اما مردد به رم در ایتالیا، محل برگزاری مسابقات سفر می کند. وینی، به ویژه، در برابر کمک افرادی که اصرار دارد همتای او نیستند، مقاومت می کند. در طول مسابقات اولیه در برابر تیم هایی مانند ژاپن، انعطاف پذیری او در جایی که افراد ممکن است دچار تزلزل شده باشند، تقویت می شود.

 

مضامین اصلی فیلم بازی زیبا

کارگردان شاروک، فیلم The Beautiful Game را ماهرانه و در عین حال ظریف هدایت می کند. فیلمی که می توانست در دستان بی استعدادتری، پیش پا افتاده یا فرمالیته باشد، به کاوشی متفکرانه در روح انسان تبدیل می شود. شاروک حتی در پیش پا افتاده ترین صحنه ها نیز لحظاتی تکان دهنده و عمیق می یابد و هر شخصیت را با وقار آغشته می کند. نقش اصلی هایی که فیلم را به ارتفاعات جدیدی ارتقا می دهند، بسیار به او کمک می کنند. بیل نای گرمی و خرد را به نقش خود به عنوان مال می آورد، مردی که یاد می گیرد راه های زیادی برای مراقبت از دیگران وجود دارد. کار ظریف و کم بیان او جانی به شخصیتی می بخشد که می توانست تبدیل به یک داستان صرف شود. مایکل وارد در مقابل چنین بازیگر ماهری ایستاده است که چرخش کاریزماتیک و پیچیده اش در نقش وینی یکی از جذاب ترین استعدادهای نسلش را به او ثابت می کند. وارد اطمینان حاصل می کند که ما آسیب پذیری این مرد مشکل دار را می بینیم، و سفر او را از غرور تا پذیرش زندگی را دنبال کنیم.

 

شهر رم در فیلم The Beautiful Game می درخشد

دوربین مایک ایلی واقعاً به رم اجازه می دهد در بازی زیبا بدرخشد. تصاویر عریض او در خیابان های آفتاب گرفته و میدان های وسیع رم می چرخد و شما را در میان معماری های فرسوده ای قرار می دهد که به نظر می رسد در نور گرم روز ایتالیا می درخشند. کلوزآپ های او به همان اندازه هنرمندانه هستند و ترکیبات بصری بدیعی را حتی در کوچکترین لحظات پیدا می کنند. الِی قاب را با جزئیات کوچک پر می کند، از بازیکنانی که به شدت متمرکز شده اند تا جمعیتی که در پارک ها استراحت می کنند و با کارش همه چیز را در خود جای می دهد. موسیقی متن یک مکمل دوست داشتنی است. آهنگ های پل سیمون کاملا انتخاب شده به نظر می رسند، نوستالژی تلخ و شیرین آنها چیزی از حال و هوای تلخ و شیرین فیلم را به تصویر می کشد. شنیدن آثار کلاسیکی مانند «پلی بر روی آب آشفته» و «بی خانمان ها» که صحنه های محوری را پوشش می دهند، این فیلم را حتی بالاتر می برد و به طور ظریفی ریسمان های قلب ما را می کشد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید