نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان

معرفی سریال معتقدان

سریال تایلندی معتقدان داستان بلندپروازانه ای را روایت می کند که گاهی دچار نقص می شود، اما همچنان در کاوش فکری خود در مورد دین، فرهنگ و استقامت انسانی موفق می شود. اگرچه این درام بدون نقص نیست، اما با تازگی و طراوتِ شخصیت های جدی و مضامین قانع کننده اش نیرو می گیرد. این سریال با برداشت تازه اش از مضامین درست خود را جذاب جلوه می دهد، اما به طور قابل توجهی نظرات کلی را با روایت پیچیده اش به اشتراک می گذارد. شخصیت های وین، دیر و گیم ما را به سمت سرمایه گذاری مخاطره آمیز خود می کشانند، با این حال مسائل مربوطه به سرعت با تکثیر طرح های فرعی در این سریال تایلندی ظاهر می شوند.

 

درآمدی بر داستان سریال معتقدان

سه کارآفرین جاه طلب تایلندی پس از ورشکستگی کسب وکار ارز دیجیتال، خود را در قبال افراد خطرناک طلبکار می بینند و برای به دست آوردن پول نقد سریع و بازگرداندن زندگی خو،د یک برنامه مخاطره آمیز ارائه می دهند و می خواهند یک معبد بودایی را به یک جاذبه توریستی مذهبی سودآور تبدیل کنند. وین به عنوان رهبر گروه و ایده پرداز عمل می کند. او که همیشه برای بهبود موقعیت خود و دوستانش در زندگی تلاش می کند، پس از دیدار با مادرش، طرح معبد را در نظر می گیرد. گیم تامین مالی و مذاکرات را انجام می دهد و وام هایی را که اکنون آنها را تهدید می کرده، تضمین می کند. دیرِ عملگرا هم کمک می کند تا برنامه های بلندپروازانه را ثابت نگه دارد، اگرچه دیدگاه منحصر به فرد او گاهی اوقات او را از بقیه جدا می کند. این سه جوان با هم قصد دارند جانی تازه به معبد مخروبه فومارام بدهند. اما تغییر شکل یک منظره مقدس برای سودآوری به معنای درهم تنیدگی منافع ریشه دار، سر و کله زدن با مقامات فاسد و قوانین معبد است. در حالی که این سه نفر معبد را برای جمعیت جوان تر به بازار می آورند و برنامه های جدیدی را راه اندازی می کنند، وارد بحث های مذهبی بحث برانگیز می شوند و با سوء ظن راهبان محترم روبرو می شوند. دوستی و وفاداری آنها با ظهور دشمنان قدیمی و جدید مورد آزمایش قرار می گیرد تا هم شرکت و هم زندگی آنها را تهدید کند.

 

بررسی ساختار داستانی سریال تایلندی The Believers

این کارآفرینان تایلندی مطمئناً خود را در موقعیت دشواری قرار می دهند. در ابتدا، بازی رمزنگاری آنها یک موفقیت بزرگ بود. اما درست مثل آن، یک شبه، همه چیز برای آنها از بین رفت. به نظر می رسد شخصی کار آنها را خراب کرده و برای خراب کردن ارز، دست به هک زده است. جای تعجب نیست که وین طرحی را مطرح می کند. تصرف یک معبدِ در حال مبارزه برای سود؛ این طرح مطمئناً بحث برانگیز است. اما آیا می توانید بچه ها را از تعقیب پول سریع الوصول در زمانی که زندگی شان در خطر است، باز دارید؟ طرح معبد نیز شروعی هیجان انگیز دارد. با دیدن آن ها که مکان را شکوفا می کنند و بازدیدکنندگان جدید را جذب می کنند، احساس تعجب می کنید. تابش خیره کننده معبد باعث ایجاد تنشی سرگرم کننده می شود زیرا این سه نفر بازاریابی جدیدی را در پیش گرفته اند. با این حال، قابل درک است که چرا شخصیت ها گاهی اوقات به جهات مختلف کشیده می شوند. وقتی توطئه های جدیدی پیرامون مواد مخدر یا موضوعات عاشقانه پدیدار می شود، داستان کمی درهم و برهم می شود. این خطوط داستانی واقعاً نیازی به افزودن نداشتند، زیرا معاملات مذهبی به تنهایی برای این سریال به اندازه کافی جذاب بود. با این حال آنها به نحوی در نتیجه گیری نیز نقش معناداری دارند.

 

بررسی شخصیت های سریال معتقدان

از همان ابتدا، می توانید ببینید چه چیزی این سه نفر با روحیه را به سمت طرح تصاحب معبد سوق می دهد: شور جوانی و جاه طلبی افسارگسیخته. با این حال، در زیر فشارهایی  که روی وین، دیر و گیم است، یک پیوند دوستی قوی، سرمایه گذاری های مخاطره آمیز آنها را قابل لمس می کند. وین به عنوان رهبر این گروه عمل می کند، ذهن استراتژیک او هر جا که گروه دچار مشکل شود، سرشار از ایده های تازه است. آتش او برای بالا رفتن از دیوار سد ها و موانع، به قمارهای شجاعانه دامن می زند. گیم به عنوان بازوی کارآمد وین عمل می کند. اگرچه گاهی اوقات احساسات این دو با هم برخورد می کند، اما ارتباط برادرانه آنها همچنان قلب تپنده بهره برداری های کارآفرینی آنها است. پس از این دو، دیر را داریم، که برخی در ابتدا او را صرفاً به عنوان یک حافظ صلح در بین شرکای داستان می دانند. اما آچیرایا نیتیبوون به شخصیتی روح می بخشد که استعداد و استقلال خود را در یک هیاهوی مردانه هدایت می کند.

 

بررسی مضامین سریال The Believers

این سریال مذهب را زیر ذره بین قرار می دهد که کمتر کسی جرات پرداختن به آن را دارد. معتقدان جسورانه ایمان را به عنوان ابزار دیگری برای رسیدن به هدف اقتصادی نشان می دهند: دمیدن زندگی در پیوندهای قدیمی بین معابد و پول. برخی از دیدگاه ها، مانند هر کار متفکرانه ای، بحث را بر می انگیزد، اما رنگ های بیشتری از فرهنگ نیز ظاهر می شود. ما چیزی فراتر از سطح آرامِ معابد را در این سریال می بینیم. دسیسه های رهبری و جریان های ارزی، تصمیم ها را به همان اندازه فداکاری جلوه می دهند. راهبان در جستجوی قدرت و منابع خود مانند هر رهبر دیگری سیاست به خرج می دهند. سرمایه داری، حتی مکان های عبادت را تصرف می کند. حقایق تند و بینش واقعی، بحث را تضمین می کندو به رویگردانی از واقعیت منجر نمی شود. مذهب بودای تایلندی قبل از اینکه متمرکز بماند، راه های برون رفت از انزوا را جذب می کند. راهبان خردمند هنوز هم روح های گمشده را راهنمایی می کنند و قلب ایمان را در زیر بناها نشان می دهند. احترام گذاشتن به سنت لزومی ندارد که احترام به تغییر یا انتقاد از شیوه هایی که به مردم آسیب می رساند را رد کند. این سریال، الهام بخش خود انعکاسی در جایی است که سنت بر آن تأثیر می گذارد و چیزهای خوبی پدیدار می شود.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)