معرفی و دانلود سریال The Big Door Prize جایزه درب بزرگ

معرفی و دانلود سریال The Big Door Prize جایزه درب بزرگ

سریال 10 قسمتی ‏The Big Door Prize‏ که از 29 مارس در +‏Apple TV‏ شروع به پخش کرده، بر اساس ‏رمانی از میم.او.والش به همین نام ساخته شده است. داستان در دیرفیلد، شهر خیالی اتفاق می افتد، یک شهر ‏کوچک معمولی و ایده آل که در آن معلم دبیرستانی به نام داستی (او‏‎داود) با همسرش، کاس (دنیس) و ‏دختر نوجوانش ترینا (آمارا) با خوشبختی زندگی می کند. با این حال، وقتی یک دستگاه مرموز با رنگ آبی ‏درخشان در سوپرمارکت بزرگ شهر ظاهر می شود، زندگی مردم در این جامعه کوچک برای همیشه تغییر می ‏کند. دستگاه یک ماشین بازی آرکید که نام «مورفو» را با حروف مربعی و تصویر یک پروانه روشن نشان می ‏دهد، وعده می دهد چیزی به نام «پتانسیل واقعی زندگی» را برای کسانی که دستورالعمل های حداقلی و در ‏عین حال ساده آن را دنبال می کنند، آشکار کند.‏

درآمدی بر داستان سریال The Big Door Prize

داستان این مجموعه تلویزیونی در دیرفیلد، شهری خیالی، اتفاق می افتد، یک شهر کوچک معمولی و ایده آل که در آن دبیری به نام داستی (او’داود) با همسرش، کاس (دنیس) و دختر نوجوانش ترینا (آمارا) با خوشبختی زندگی می کند. با این حال، وقتی یک دستگاه مرموز با رنگ آبی درخشان در سوپرمارکت بزرگ شهر ظاهر می شود، زندگی مردم در این جامعه کوچک برای همیشه تغییر می کند. دستگاه یک ماشین بازی آرکید که نام «مورفو» را با حروف مربعی و تصویر یک پروانه روشن نشان می دهد، وعده می دهد چیزی به نام «پتانسیل واقعی زندگی» را برای کسانی که دستورالعمل های حداقلی و در عین حال ساده آن را دنبال می کنند، آشکار کند. در طول یک مصاحبه، تراورز از اوداود در مورد واکنش داستی به دستگاه پیشگویی پرسید. اوداود در جواب ‏گفت: «فکر می کنم او از تغییر بسیار می ترسد و متوجه می شود که احتمالاً قبلاً چیزهای زیادی در زندگی اش ‏داشته است، و در حالی که احساس آرامش و خوشحالی می کند و همه چیز عادی است،  کسی یک نارنجک را ‏پرتاب می کند». ‏

 

روند ساخت سریال The Big Door Prize‏ ‏

جایزه در بزرگ یک مجموعه تلویزیونی کمدی است که بر اساس کتابی به همین نام اثر M.O. Walsh ساخته شده و در 29 مارس 2023 در Apple TV+ نمایش داده شده است. در می 2021 اعلام شد که Apple TV+ یک سریال ده قسمتی بر اساس این کتاب را استارت زده است است و دیوید وست رید قرار است به عنوان شورانر برنامه ایفای نقش کند. در ماه دسامبر، کریس اوداود برای بازی انتخاب شد و گابریل دنیس، دیمون گوپتون، جاش سگرا و سامی فورولاس نیز به این بازیگران اضافه شدند. فیلم برداری اصلی فصل اول در دسامبر 2021 در ایالت جورجیا انجام شد. فیلمبرداری فصل دوم سریال The Big Door Prize‏  نیز  از 23 ژانویه آغاز شد و انتظار می رود در 2 می 2023 در آتلانتا، جورجیا به پایان برسد. از بازیگران این مجموعه  می توان به کریس اوداود در نقش داستی ،گابریل دنیس در نقش کس، دیمن گاپتون در نقش پدر روبن، جاش سگارا  در نقش جورجیو، کریستین آدام در نقش  ترور، سمی فورلس  در نقش  جیکوب، جولیت آمارا در نقش  ترینا، آلی مکی در نقش  هانا، جیم مسکیمن در نقش  کری و کریستال فاکس در نقش ایزی اشاره کرد.

 

بررسی عملکرد سریال The Big Door Prize جایزه در بزرگ

وب سایت جمع آوری نقد و بررسی Rotten Tomatoes بر اساس 19 بررسی از سوی منتقدان، 95٪ امتیاز تأیید را با میانگین امتیاز 7.1/10 گزارش کرده است. اجماع منتقدان این وب سایت می گوید: «با تبدیل یک مفهوم عالی به یک سرگرمی خوب، سریال جایزه درب بزرگ به لطف گروهی دوست داشتنی از شخصیت های آشنا، پتانسیل کامل خود را به کار می برد.» در سایت متاکریکت نیز، نمره 71 از 100 بر اساس نظر 13 منتقد، نشان دهنده “بررسی های عموما مطلوب” است.

 

نقد و بررسی سریال The Big Door Prize جایزه درب بزرگ

پتانسیل شما چقدر است؟ این سؤالی نیست که اغلب آن را می شنوید – حداقل از زمانی که در مقابل یک مشاور راهنمای دبیرستان یا والدین صریحتان نشسته اید، اما مطمئناً پرسش هایی در ذهن شما باقی می ماند. آیا کارم به اندازه کافی درست انجام می شود؟ آیا باید به شهر دیگری نقل مکان کنم؟ کشور دیگری؟ حتی زمانی که به شرکا یا فرزندان خود فکر می کنید، ممکن است تعجب کنید که چگونه انتخاب کردن می تواند ادامه روند زندگی شما را تعیین کند – یا حداقل روی گسترش توانایی های شما یا محدود کردن آن تأثیر داشته باشد.

اما چه می شود اگر… این تمام چیزی است که شخصیت های داستان قرار است انجام دهند؟ آیا کارشان خوب بوده است؟ آیا این کارها کافی است؟ و اگر می توانستند بیشتر انجام دهند چه؟ خیلی بیشتر، اصلاً اگر کاری بوده که آنها هرگز فکر نمی کرد آن را دنبال کنند چه؟ این چه معنایی برای خانواده، شغل و زندگی آنها دارد؟ ورود ماشین Morpho و وعده آن برای تقطیر رویاهای داستی به عبارات مشخص کمی بیشتر از آن چیزی است که یک مهاجر ایرلندی می تواند تحمل کند. آن هم بعد از اینکه یک بار با یک فرهنگ کاملاً جدید سازگار شده و احساس خوبی نسبت به عملکردش داشته است اما امکان تکرار آن را ندارد.

خوشبختانه – به همان اندازه برای داستی و برای تماشاگران – پاسخ ها کاملاً به خودشان بستگی ندارد. “جایزه درب بزرگ” در هر قسمت به شخصیت جدیدی اختصاص دارد. داستی و کاس در مرکز این مجموعه باقی می مانند، اما هر نیم ساعت بعد با ارزیابی پتانسیل واقعی یک شهروند دیگر، مطمئناً چین و چروک بیشتری را در شهر ایجاد می کنند. مانند هر سریال دیگری، برخی از آرک ها قوی تر از بقیه هستند، اما اپیزودها تقریباً متعادل هستند، بنابراین حتی اگر فوکوس جدید کاملاً صیقلی نباشد، یک بازیگر اصلی وجود دارد تا همه چیز را آرام نگه دارد. مهمتر از آن، هر دیدگاه اضافی به درک تمام زوایای درگیر در پاسخ به یک سوال (“پتانسیل شما چیست؟”) بدون پاسخ قطعی کمک می کند.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای