نقد و بررسی سریال The Blacklist لیست سیاه

علی رغم اینکه در آغاز پخش سریال در سال 2013 با سر و صدایی که بیشتر از هر سریال دیگری در آن سال پخش شد، لیست سیاه در واقع سزاوار توجه است و اگر در چند قسمت بعدی همه چیز در مسیر درست قرار می گرفت، این سریال به راحتی می توانست به محبوب ترین برنامه تلویزیونی تبدیل شود. کلید موفقیت لیست سیاه در نمایش تصویر واقعی Red است و این فاکتور هم در نتیجه نویسندگی جالب و فراتر از هنجار آن و هم به دلیل بازی جذاب و مستقیم اسپِیدر است. در این سریال رقصی در جریان است، رقصی که نمایش باید به آن ادامه دهد و دنبال کردن آن چیزی است که سریال را به حرکت در می آورد. رد به وضوح یک نابغه است، به وضوح چیزی فراتر از ایده مستقیم “روال بودن” است،  او در رابطه با پرسنل تحقیقاتی هر گروهی دیدگاه منحصر به فردی دارد. تماشای این شخصیت چیزی نیست که بتوان از آن غافل شد، پس دست به کار دانلود سریال لیست سیاه شوید.

 

معرفی سریال The Blacklist

لیست سیاه یک مجموعه تلویزیونی تریلر جنایی آمریکایی است که توسط جان بوکنکمپ ساخته شده و در 23 سپتامبر 2013 در شبکه NBC آغاز به پخش کرده است. این سریال حول محور ریموند “رد” ردینگتون (جیمز اسپیدر)، افسر سابق اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده است که تبدیل به یک جنایتکار برجسته شده. از تحت تعقیب ترین فراری های FBI که پس از چندین دهه فرار از دستگیری داوطلبانه به آنها تسلیم می شود. او به اف بی آی می گوید که فهرستی از خطرناک ترین جنایتکاران جهان را دارد که طی سال ها به نام «لیست سیاه» تهیه کرده است و حاضر است در ازای مصونیت از تعقیب به شرط کار کردن، مشاور عملیات های آنها باشد. دیگو کلاتنهوف، رایان اگلد، امیر آریسون، هشام توفیق و هری لنیکس نیز در این سریال ایفای نقش می کنند. تهیه کنندگان اجرایی سریال عبارتند از Bokenkamp (برای هشت فصل اول)، جان آیزندرات، و جان دیویس برای Sony Pictures Television، Universal Television و Davis Entertainment در کنار کارگردان Joe Carnahan و Spader. هر فصل نقدهای مثبتی دریافت کرده است و بسیاری از منتقدان عملکرد اسپیدر را به طور خاص تحسین می کنند. در 22 فوریه 2022، سریال برای دهمین و آخرین فصل تمدید شد که در 26 فوریه 2023 پخش شد.

 

خلاصه داستان سریال The Blacklist

ریموند “رد” ردینگتون، افسر سابق اطلاعات نیروی دریایی ایالات متحده که بیست سال قبل ناپدید شده بود تا یکی از ده فراری در صدر لیست تحت تعقیب اف بی آی شود، خود را به دستیار مدیر اف بی آی، هارولد کوپر در ساختمان جی ادگار هوور در واشنگتن دی سی تسلیم می کند. ردینگتون اعلام می کند که می خواهد به FBI کمک کند تا جنایتکاران و تروریست هایی را که بیست سال گذشته با آنها ارتباط داشته است را ردیابی و دستگیر کنند. آنها افرادی هستند که آنقدر خطرناک و فریبنده هستند که دولت ایالات متحده از وجود آنها نیز بی خبر است. او دانش و کمک خود را با دو شرط به کوپر ارائه می دهد: مصونیت از تعقیب قضایی و همکاری با جرمشناس اف بی آی، الیزابت کین، یک تازه کار که اخیراً به واحد کوپر منتقل شده است. کین و کوپر به علاقه ردینگتون به او مشکوک هستند، اما او فقط می گوید که او “بسیار خاص” است. پس از اینکه کوپر پیشنهاد ردینگتون را برای یافتن و خنثی کردن یک تروریست صرب در قسمت اول آزمایش می کند، ردینگتون فاش می کند که این مرد تنها اولین نفر در “لیست سیاه” جنایتکاران جهانی است که در طول حرفه جنایی خود تهیه کرده است و اظهار می کند که او و FBI علاقه متقابل در از بین بردن آنها دارند.

 

رازهای زندگی رد و لیز

رازهای زندگی ردینگتون و الیزابت و دلیل علاقه جنایت کار به جرمشناس به تدریج با پیشرفت سریال فاش می شود. الیزابت شروع به کندوکاو در گذشته خانوادگی خود در پی هویت واقعی اش و ارتباط جنیاتکار تسلیم شده با آنها می کند، رد همزمان ناامیدانه سعی می کند آنها را به هر قیمتی پنهان کند. لیز، با این حال، هرگز متوقف نمی شود، زیرا او به جستجوی افراد درگیر ‏بیشتری در تاریخچه اش و عقوبت آنها می پردازد. هر فصل خطری که به خاطر ارتباط اخیر آنها برای لیز ایجاد می شود، رو به تشدید می رود و ردینگتون از گروه ضربت کوپر برای جلوگیری از اشتباهات آینده الیزابت استفاده می کند.

 

بررسی عملکرد سریال لیست سیاه

فصل های اول لیست سیاه عمدتاً نقدهای مثبتی از سوی منتقدان تلویزیون دریافت کرد. قسمت پایلوت توسط منتقدان ستایش شد و آنها طرح اصلی و بازی بازیگران را تحسین کردند، به ویژه بازی اسپیدر را. در آن زمان این سریال معمولاً با سریال  Hostages که در کنار آن پخش می شد و Homeland به دلیل ارتباط متقابل شخصیت های ردینگتون و نیکلاس برودی و انتقال دیگو کلاتنهوف مقایسه می شد و اسپیدر را با مایک فابر از Homeland مقایسه می کردند. دیوید ویگاند از سانفرانسیسکو کرونیکل در مورد قسمت پایلوت گفت: “شما فکر می کنید که این وضعیت و چگونگی آن را می دانید، اما پیچش های شگفت انگیز و در عین حال کاملاً معتبری در سراسر قسمت اول وجود دارد.” برایان لوری درباره فصل دوم گفت: «در فصل اول، «لیست سیاه» در بعضی مواقع القا می کرد که دو سریال در یک سریال است: سریالی بسیار خوب با بازی جیمز اسپیدر در نقش یک جنایتکار بی رحم، و یک فیلم رویه ای پیش پا افتاده تر که در آن پناه گرفته بود. علاقمندان می‌توانند جهت دانلود سریال The Blacklist با زیرنویس فارسی و بدون سانسور به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)