معرفی و نقد سریال پسران The Boys

معرفی و نقد سریال پسران The Boys

اگر از دنیای دیکتاتوری قهرمانی خسته شده اید، اگر از ابرقهرمانان دلزده شده اید، اگر آن روی شرورتان بالا آمده، همین الان برای دانلود سریال The Boys اقدام کنید. چرا که به همان اندازه که ما ابرقهرمان های خیالی را در کتاب های مصور، فیلم ها و سریال ها و انیمه ها تجلیل می کنیم، اگر واقعی باشند، اوضاع بد خواهد بود. نظام سرمایه داری، زن ستیزی، و ماهیت فاسد مقوله قدرت مطلق بدون شک هر ابرانسانی را می بلعد و عوام فریبیِ محض خلق می کند و نه قهرمان واقعی. سری جدید آمازون “The Boys” (بر اساس کتاب کمیک گارث انیس و داریک رابرتسون) از این حقیقت سخت الهام گرفته شده است و دنیایی را به تصویر می کشد که در آن ابرقهرمانان فقط چهره های پرطرفدار نیستند، بلکه شخصیت های برجسته و حاکم در سراسر جهان هستند، البته بخشی از یک بنگاه عظیم اقتصادی بسیار بدبینانه و شوم. سریال پسران با ادبیاتی کثیف و میل به منفجر کردن مردم در گودال های خون و با این پیش فرض، کمدی تاریکی را ایجاد می کند. سریال The Boys یک قلاب هولناک است که می تواند لحظه ای شما را گیر بیندازد و سپس شما را چند ساعت در آنپاس نگه دارد تا همیشه امیدوار باشید که چیزی به اندازه فرضیه بزرگش، نصیب شما شود.

معرفی سریال The Boys

سریال پسران، یک مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی ابرقهرمانی است که توسط اریک کریپک برای سرویس استریم آمازون پرایم ویدئو ساخته شده است. در آن گروه بازیگرانی متشکل از کارل اربن (Karl Urban)، جک کواید (Jack Quaid)، آنتونی استار (Antony Starr)، لاز آلونسو (Laz Alonso)، تومر کاپون (Tomer Capone) و کارن فوکوهارا (Karen Fukuhara)، ارین موریارتی (Erin Moriarty)، دومینیک مک الیگوت (Dominique McElligott)، چیس کرافورد (Chace Crawford)، جسی آشر (Jessie T. Usher) و ناتان میچل (Nathan Mitchell) به ایفای نقش می پردازند.

فصل اول The Boys در هشت قسمت در ۲۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۹ پخش شد. فصل دوم سریال در ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ و فصل سوم در ۳ ژوئن ۲۰۲۲ پخش شد (تا اینجا 25 قسمت). این مجموعه در ژوئن ۲۰۲۲ برای فصل چهارم تمدید شد. این مجموعهٔ در زمینهٔ نویسندگی، خط داستانی، طنز و اجرای بازیگران مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است و نامزد دریافت شش جایزهٔ امی بوده است.

بررسی خط داستانی سریال پسران

گروه The Boys در دنیایی زندگی می کنند که ابرقدرت ها توسط عموم مردم به عنوان قهرمان شناخته می شوند و متعلق به آژانس قدرتمندVought ‎ اینترنشنال هستند که با استفاده از آن ها بازاریابی و درآمدزایی می کند. ابرقهرمان ها در واقع بیش از آن که قهرمان باشند، افرادی متکبر و فاسد هستند. داستان این سریال روی درگیری دو گروه و بعضاً به صورت فردی روی یکی از شخصیت هایشان متمرکز است:  گروه هفت، تیمی متشکل از ابرقهرمان ها (وات اینترنشنال) و گروه پسرها، انتقام جویانی که به دنبال کنترل قهرمانان فاسد هستند. پسران توسط بیلی بوچر (کارل اربان) هدایت می شوند، که همهٔ افراد ابرقدرت را حقیر می شمارد و گروه هفت نیز ، توسط Homelander خودخواه و ناپایدار هدایت می شوند.

نقد و بررسی سریال The Boys

این دنیای هیجان انگیزی است که باید در آن غرق شد، چرا که سریال The Boys با برداشت صادقانه اش از فرضیه ابرقهرمان که بر اساس انتقاداتی از مارول و دی سی کامیکس ساخته شده و با سطحی نشان دادن ‏ فرضیه، آن را واقعی می کند. مجموعه تلویزیونی پسران همچنین سناریوهای قانع کننده ای ارائه می کند، مثلاً اگر یک ابرقهرمان کسی که دوستش دارید را در راه وظیفه ای فرضی بکشد، چه اتفاقی می افتد. این مورد در مورد هیوئی صادق است، او شاهد این است که دوست دخترش رابین (جس سالگیرو) وقتی یک  supeبه نام A-Train (جسی تی آشر) در خیابان از میان او می گذرد، منفجر می شود. شرکت پشتیبان A-Train و دیگر قهرمانان، Vought Industries، می خواهند آن را به آسیب های جانبی کار ابرقهرمانی تقلیل دهد و به هیویی بازمانده یک بسته تسویه حساب بدهند، که از قضا پدرش (سایمون پگ) او را تشویق می کند تا آن را بپذیرد. اما هیو چیز دیگری می خواهد… او عدالت می خواهد. این داستان با توجه به تاریخچه تعدادی از افراد شرور برای مبارزه با ابرقهرمانان که از کینه های شخصی الهام گرفته شده اند، یک تلنگر قانع کننده است؛ این مورد را می‌توان در انیمه My Hero Academia  نیز دید.

نمایش ذات انسان، نقطه قوت اصلی سریال پسران

و در این ایده وسوسه انگیز از رویارویی فانتزی ابرقهرمانی ما با واقعیت جهنمی طبیعت و ذات انسان، البته باید یک سوپرمن نیز وجود داشته باشد. در دنیای سریال پسران، سوپرمن مذکور هوم‌لندر با قدرت مطلق است، قدرتمندترین و در نتیجه خطرناک ترین آنها. او با موهای بلوندش که به روشی خاص آرایش شده و در حالی که پرچم آمریکا را به صورت شنل پوشیده، به طور سطحی درباره قدرت نفوذ ناپذیرش صحبت می کند و ما را یاد ترامپ می اندازد که از کارتون سیاسی بن گاریسون بیرون آمده است، داستانی که خوشبختانه این سریال فقط به آن چشمک زده است. Homelander با ماهیت فاشیستی بسیار وحشتناک توسط آنتونی استار به تصویر کشیده شده و عادتی ترسناک از هوملندر را نشان می‌دهد که به هر گروهی که آخرین اقدام او را تشویق می کند، می گوید: «شما قهرمان واقعی هستید» و سپس آن را با لبخندی تحقیرآمیز و زهرآگین ادامه می‌دهد. این صحنه ها به طرز شگفت انگیزی ترسناک هستند، مانند اپیزودی که Homelander در موقعیتی شبیه به مسیح بر روی جمعیت عظیمی از یک جشنواره مذهبی در هوا شناور می شود و سخنرانی خود را در مورد برتری آمریکا با منظره خداگونه خود موازی می کند.

نقاط ضعف سریال The Boys

سریال پسران تکانه عاطفی بسیار کمی دارد و در ساختار احساسی مشکل دارد و این موضوع با مکالماتی که در آن یک نفر به دیگری از یک واقعه در گذشته می گوید، روشن می‌شود چرا که صرفاً برای دادن اطلاعات این امر صورت می‌گیرد و این راهی چیپ و ارزان برای پیشبرد داستان است. سریال The Boys همچنین نشان می‌دهد که می‌تواند شخصیت‌هایش را به شکلی خسته‌کننده اداره کند، به همراه دو شخصیت که با انگیزه انتقام زنان مرده در زندگی‌شان (معروف به «fridging» در صنعت کتاب‌های مصور) به حیات ادامه می دهند؛ این سریال مشکلی با چسباندن انگ تروریست به اعراب ندارد و اگر این ها را به تلاش‌های بی‌نظیر سریال برای فمینیسم اضافه کنید می فهمید که سریال پسران کار شاقی به جز فاک دادن به مدیرعامل مارول، کوین فایگی، نمی‌کند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل