معرفی و تاریخ انتشار فیلم Guy Ritchie’s The Covenant میثاق

معرفی و تاریخ انتشار فیلم Guy Ritchie’s The Covenant

فیلم میثاق یا پیمان، یک فیلم اکشن و مهیج جنگی رو به اکران به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی گای ‏ریچی که قرار است در آوریل ۲۰۲۳ منتشر شود! گای ریچی یک کارگردان فوق العاده عجیب است، با فیلم هایی از رده کلاسیک و برجسته گرفته تا انبوهی از فیلم های زباله مطلق. معمولاً فیلم های هیت او شامل گانگسترها و اربابان جنایتکار تندخو می شود، و فیلم های آشغالش شامل چیزهای دیگر. با این حال، او با فیلم رو به اکران میثاقِ گای ریچی که اخیراً یک تریلر از آن منتشر شده و جیک جیلنهال و دار سلیم را در آن بازی می کند، او دوباره از خانه اش خارج شده و فیلم دیگری برای ما ساخته که امیدواریم خوب از کار در بیاید.

گای ریچی فیلم جنگی ساخته است!

گای ریچی (Guy Ritchie)؛ شوهر سابق مدونا، زاده ۱۹۶۸، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس انگلیسی است. آثار او شامل فیلم های گانگستری بریتانیایی و فیلم های شرلوک هولمز با بازی رابرت داونی جونیور است. ریچی بیشتر برای کارگردانی فیلم هایی مانند قاپ زنی، قفل، انبار و دو بشکه باروت، راکنرولا و شرلوک هلمز شناخته می شود.

بله، عنوان فیلم رسماً نام ریچی را در خود دارد و این موضوع برای کارگردانی که قبلاً هرگز فیلم جنگی نساخته، جسورانه به نظر می رسد؛ اما او در حال نویسندگی و کارگردانی فیلم است بنابراین حدس می زنم که حق دارد که بخواهد نام خود را روی آن بگذارد. فیلم The Covenant چندان شبیه فیلم های گای ریچی نیست، قطعا بیشتر به جنبه جنگی متمایل است و البته مطمئنم استایل معمول خود را در پس زمینه حفظ خواهد کرد. با این حال، به وضوح قرار است تا یک داستان جنگی دراماتیک تر را با اکشن افراطی ارائه دهد. تبدیل جنگ به اکشن اگر به درستی بالانس شود، می تواند فیلم خوبی را رقم بزند، اما ریچی اغلب سبک خود را ترجیح می دهد تا به ماهیت چیزی بپردازد. بنابراین نمی توان اطمینان داشت که او می تواند ماهیتی ظریف را نه فقط در فیلم جنگی، بلکه فیلمی درباره رویدادهای جاری جهان امروزی با روابط شخصیتی پیچیده ای که در یک درگیری با چندین لایه گسترش یافته، بالانس کند.

پیش درآمدی بر داستان فیلم Guy Ritchie’s The Covenant

در این فیلم جیک جیلنهال در نقش گروهبان ارتش ایالات متحده، جان کینلی حضور پیدا می کند که توسط مترجم افغان احمد (سلیم) پس از اینکه در هنگام شکار طالبان در کمین قرار می گیرند، نجات می یابد. جان، پس از آن به خانه می رود اما متوجه می شود که احمد به خاطر نقشی که در کمک به ارتش ایالات متحده داشته، برای بقای خود فراری شده است، بنابراین جان مجبور می شود برای پیداکردن او برگردد. این کمی متمایل به یک داستان انتقام جویانه است و کمی یک فیلم اکشن و کمی شبیه فیلم های رفاقتی.

توسعه و ساخت فیلم The Covenant

در اکتبر 2021 اعلام شد که جیک جیلنهال برای بازی در این فیلم، به کارگردانی گای ریچی و نویسندگی اشتراکی با ایوان اتکینسون و مارن دیویس انتخاب شد. در ژانویه 2022، Metro-Goldwyn-Mayer حقوق پخش فیلم را در ایالات متحده خریداری کرد و قصد داشت آن را از طریق United Artists Releasing توزیع کند، Amazon Prime Video حقوق توزیع برای اروپا، استرالیا، کانادا، آمریکای لاتین، آفریقای جنوبی و همچنین حقوق پخش پس از اکران در سینما را در ایالات متحده را به دست آورد.

بازیگران فیلم میثاق گای ریچی

جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal‎) نقش گروهبان جان کینلی را در این فیلم ایفا خواهد کرد. دار سلیم (Dar Salim ‎)، الکساندر لودویگ (Alexander Ludwig)، آنتونی استار (Antony Starr)، جیسون وونگ (Jason Wong)، جانی لی میلر (Jonny Lee Miller)، باب اسکوفیلد (Bobby Schofield)، شان ساگار (Sean Sagar)، سینا پروانه (Sina Parvaneh)، امیلی بیچم (Emily Beecham) و کوروش خداویسی (Cyrus Khodaveisi) نیز در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت.

فیلمبرداری در فوریه 2022 در آلیکانته اسپانیا آغاز شد و دار سلیم، الکساندر لودویگ، آنتونی استار، جیسون وانگ، بابی شوفیلد، شان ساگار، کریستین اوچوا و امیلی بیچم به بازیگران اضافه شدند. عنوان فیلم در ابتدا با عنوان The Interpreter توسط ریچی فاش شد که بعداً به The Covenant تغییر کرده است.

بررسی تریلر فیلم The Covenant

تریلر فیلم The Covenant به کارگردانی گای ریچی چند وقتیست که منتشر شده و کسانی که با فیلم شناسی این کارگردان آشنا هستند را شگفت زده کرده است. مسئله این است که فیلم پیمان اصلاً شبیه کارهای گای ریچی نیست و این برای فیلمی که نام او در عنوان دارد و به بازار عرضه می شود، عجیب به نظر می رسد. از تصمیمات غیرمعمول استایلیش و انتخاب بازیگر گرفته تا انتخاب خود ژانر، The Covenant به نظر می رسد چرخشی عجیب برای ریچی باشد. به همین دلیل است که فکر می کنم فیلمساز قصد دارد خود را با این فیلم دوباره از نو بسازد.

برای شروع بررسی تریلر، باید به حضور جیک جیلنهال در این فیلم رو به اکران اشاره کرد که به خودی خود یک همکاری شگفت انگیز اما هیجان انگیز است. اما جیلنهال به جای ایفای نقش یک بدجنس سرکش (مشخصه شخصیت اصلی فیلم های ریچی)، نقش یک گروهبان آمریکایی در افغانستان را بازی خواهد کرد که در جریان تیراندازی علیه شبه نظامیان مجروح می شود. مترجم افغانی او با بازی دار سلیم، جان او را نجات می دهد و در نتیجه یک پیوند قوی بینشان ایجاد می شود که بعداً منجر به بازگشت سرباز به میدان نبرد می شود تا خانواده مترجم را در مقابل همه فلاکت ها نجات دهد. طرفداران گای ریچی از فیلم های او انتظار دیالوگ های کلاسیک، اکشن های آدرنالین آور، دعواهای شیک و رویارویی های غیرمنتظره را دارند. با این حال، این بار فیلم ساز مسیر احساسی و دراماتیک تری را در پیش گرفته و در عین حال اکشن زیادی را ارائه خواهد داد. فیلمبرداری به جای اینکه روان و تجربی باشد، از پایه مطمئن تری برخوردار است که نشان دهنده دیدگاه تازه کارگردان است.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای