نقد و بررسی The Equalizer 2‎ و تاریخ انتشار The Equalizer 3‎

‏معرفی نقد و بررسی The Equalizer 2‎ و اعلام تاریخ انتشار The Equalizer 3‎ اکوالایزر 3

«حالا برابر شدیم، تخم حروم.»

متأسفانه، این جمله ای نیست که دنزل در فیلم بگوید. اگر این کار را می کرد، فیلم حدود 50 درصد بهتر می شد. ‏در عوض، چیزی که با تماشای فیلم اکولایزر 2 به دست می آوریم یک اکشن هیجان انگیز است که البته در آن ‏هم اکشن و هم هیجان، به معنای واقعی کلمه، بسیار اندک هستند‎. اما نمی‌توان از دانلود فیلم اکوالایزر 2 غافل شد.

معرفی فیلم برابرساز 2

فیلم برابرساز 2 یا The Equalizer 2 یک فیلم اکشن آمریکایی به کارگردانی آنتونی فوکا (Antoine Fuqua) و نوشته شده توسط ریچارد ونک است. این فیلم دنبالهٔ فیلمی به همین نام «برابرساز» در سال ۲۰۱۴ است. از بازیگران فیلم می توان به دنزل واشنگتن، اشتون ساندرس، پدرو پاسکال، ملیسا لیو و بیل پولمن اشاره کرد. این فیلم در تاریخ ۳ اوت سال ۲۰۱۸ توسط کمپانی سونی پیکچرز عرضه شد.

فیلم اکوالایزر ۲ ادامهٔ قسمت اول این فیلم است. رابرت مک کول با بازی دنزل واشینگتن برای آژانس اطلاعات دفاعی خدمت می کند و سعی دارد تا عدالت را برای مظلومان اجرا کند. اما اتفاقی باعث می شود که به دنبال انتقام برود و …

بازیگران و شخصیت های فیلم The Equalizer 2

دنزل واشنگتن در نقش رابرت مک‌کال؛ اشتون ساندرس نقش مایلز ویتاکر؛ پدرو پاسکال در نقش دیو یورک؛ ملیسا لیو در نقش سوزان پالمر؛ بیل پولمن در نقش برایان پالمر؛ اورسن بین در نقش سام روبنشتاین؛ جاناتان اسکارف در نقش رزنیک؛ سکینه جعفری در نقش فاطیما؛ کازی توگیناس در نقش آری؛ گرت گلدن در نقش کواچ؛ تامارا هیکی در نقش گریس برایلیک؛ ریس کوت در نقش دختر گریس و آدام کارست به عنوان همسر سابق ترک گریس را بازی می کنند.

نقد و بررسی فیلم سینمایی The Equalizer 2

برای کسانی که فیلم اول را نادیده گرفته اند، دنزل نقش رابرت مک‌کال (به اختصار مک)، یک تفنگدار سابق و مامور اطلاعاتی را بازی می کند که به یک زندگی عادی بازنشسته شده، اما دوباره وسوسه شده است تا برخی از اشتباهات جهان را اصلاح کند – یا به عبارت خود فیلم آنها را برابر کند، البته گمان می کنم. در فیلم The Equalizer 2، مجموعه ای از داستان های فرعی در نهایت جای خود را به داستانی می دهند که در آن مک‌کال قصد انتقام قتل یک دوست عزیز را دارد.

داستان های فرعی بزرگترین مشکل سینمایی اکوالایزر 2

من در اینجا به داستان های فرعی اشاره می کنم زیرا آنها بزرگترین مشکل فیلم هستند. چرا که آن ها… خیلی… کند پیش می روند… برای شروع، داستان های فرعی چند «مورد» کوچک هستند که در نیم ساعت اول روایت شدند، احتمالاً در تلاش برای زنده کردن فیلم، زیرا خط داستانی اصلی همچون لاکپشت در حال خزیدن است. هیچ کدام کار نمی کند. من برای صحبت از یک درام دلپذیر در مورد یک راننده Lyft (اسنپ خودمون) که کارهای محبت آمیز برای دیگران انجام می دهد اینجا نیستم – چیزی که می خواهم ببینم، دنزل واشنگتنی است که در حال لگد زدن به حرامزاده های رذل است. فیلم The Equalizer 1 به دلیل صرف زمان بیشتر بر روی شخصیت های فرعی نسبت به فیلم های ژانر اکشن-هیجان انگیز قابل توجه بود، اما این فیلم این تصور را به افراط می کشد.

حتی زمانی که سناریوی اصلی به جریان می افتد، بیش از یک ساعت طول می کشد تا به «برگشتن ورق ماجرا» برسیم که فقط می توان آن را با خواندن لیست بازیگران پیشبینی کرد. البته خدا را شکر، حداقل این فیلم سعی نمی کند آن را برای پایان ذخیره کند. این افشاگری منجر به آن تماس مشقی از سوی دنزل می شود، که باید خیلی زودتر انجام می شد. این به اندازه فیلم Taken به یاد ماندنی نیست، اما حداقل این یک لحظه درام است و فیلم پس از آن لذتبخش می شود – اما تا آن زمان یک ساعت از این فیلم 116 دقیقه ای رسیده ایم.

آرد واقعاً منفجر می‌شود – اکوالایزر 3

از آنجا تا اوج داستان یک پرش کوتاه لازم داریم که در میان یک طوفان مهیب در یک شهر ساحلی متروکه واقع می شود. این یک مفهوم خوب است و کاملاً اجرا شده است، اما حداکثر یک سکانس 20 دقیقه ای است و منی توان گفت که آن هم استثنایی نیست، فقط بسیار جذاب تر از 100 دقیقه اول فیلم است. با این حال، من نمی دانستم که آرد می تواند انفجاری باشد (آرد و شکر اگر در هوا پخش باشند بعد از انفجار می توانند به صورت زنجیره ای موج انفجار ایجاد کنند)، اما معلوم شد که می تواند، بنابراین از این نظر حداقل این برای من آموزشی بود.

در کل The Equalizer 2 فیلم بدی نیست، اما کاملاً خسته کننده است. نه فقط به خاطر سرعت آهسته اش؛ بلکه به معنای واقعی کلمه. مجموعه ای از داستان های فرعی که واقعاً به جایی یا به هیچ هدفی نمی رسند، داستان اصلی فوق العاده کم است، و سکانس های اکشن محدود کمک چندانی به تعادل آن نمی کنند.

تاریخ انتشار فیلم اکوالایزر 3

فیلم The Equalizer 3 دنباله ای بر فیلم The Equalizer 2 است که بر اساس سریال تلویزیونی به همین نام ساخته شده است. در این فیلم دنزل واشنگتن و داکوتا فانینگ، برای اولین بار پس از فیلم Man on Fire در سال 2004، دوباره  با هم روی پرده می‌آیند. این فیلم داستان تفنگدار بازنشسته ایالات متحده و افسر سابق DIA رابرت مک‌کال را روایت می کند. این فیلم پنجمین همکاری واشنگتن و فوکوا پس از فیلم های Training Day،The Equalizer ، The Magnificent Seven (2016) و The Equalizer 2 (2018) است. این فیلم قرار است در تاریخ 1 سپتامبر 2023 (جمعه 10 شهريور 1402) توسط Sony Pictures Releasing اکران شود.

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای