نقد و بررسی سریال The Flash فلش

به لطف محبوبیت سه گانه شوالیه تاریکی نولان، DC در طی یک حکم شرکتی هر لایو اکشن ابرقهرمانی را تاریک و حماسی جلوه می دهد. خوشبختانه، سریال فلش این روند را نقض کرده است و یک قهرمان جوان بی پروا را در قالب دستیار پزشک قانونی، بری آلن (گرنت گاستین) ارائه می دهد. آلن از مد فعلی تلویزیون در ارائه همه تحلیل های معجزه آسا و قدرتهای استنتاجی مانند شرلوک هولمز استفاده می کند. شوخی کار اینجا این است که او فقط یک دستیار ناچیز است و هیچ کس به او گوش نمی دهد. مبارز ما قدرتهای فوق العاده ای را به دست می آورد، آن هم هنگامی که رعد و برق به یک شتاب دهنده ذرات برخورد می کند و به او سرعت فوق العاده ای می دهد. شما نیز می‌توانید با همان سرعت جهت دانلود سریال از سایت انیمه لیست اقدام کنید.

 

معرفی سریال فلش

Flash یک سریال تلویزیونی ابرقهرمانی آمریکایی است که توسط گرگ برلانتی، اندرو کریزبرگ و جف جانز ساخته شده است و در CW پخش می شود. این سریال مبتنی بر تجسم بری آلن از شخصیت های کمیک The Flash محصولDC ‎ ساخته شده است، فلش یک ابرقهرمان مبارز با جرم جنایت که قدرت حرکت در سرعت های فوق بشری را داراست. این سریال یک اسپین آف از سریال Arrow است که در همان جهان داستانی وجود دارد که با عنوان Arrowverse شناخته می شود. این سریال حول محور بری آلن، به تصویر کشیده شده توسط گرانت گاستین، یک محقق صحنه جنایت که سرعت فوق العاده انسانی را به دست می آورد شکل گرفته و او از آن قدرت برای مبارزه با جنایتکاران از جمله دیگرانی که توانایی های فوق بشری نیز به دست آورده اند، استفاده می کند. در ابتدا به عنوان یک نمایش آزمایش پیش بینی می شد با استقبال مثبتی که گاستین در طی دو قسمت حضور بری در آرو دریافت می کند باعث می شود تا مدیران تصمیم بگیرند که یک قسمت پایلوت کامل را با استفاده از بودجه بزرگتر تهیه کنند و به جزئیات بیشتری از دنیای بری بپردازند. این سریال در درجه اول در ونکوور، بریتیش کلمبیای کانادا فیلمبرداری شده است. فلش در 7 اکتبر 2014 در آمریکای شمالی به نمایش درآمد ، جایی که پایلوت آن پس از سریال خاطرات خون آشام در سال 2009، دومین نمایش برتر در تاریخ CW شد و جایزه ای برای “درام تلویزیونی جدید مورد علاقه” در سال 2014 نیز دریافت کرد. این سریال ، به همراه Arrow ، شخصیت های خود را به سریال Legends of Tomorrow ، که در تاریخ 21 ژانویه 2016 به نمایش در آمد، به نمایش گذاشتند. فصل نهم که در تاریخ 8 فوریه 2023 به نمایش در آمد به عنوان فصل نهایی سریال فعالیت خواهد کرد.

 

بررسی عملکرد سریال The Flash

اولین قسمت از فلش توسط 4.8 میلیون بیننده مشاهده شد که آن را به عنوان پرتماشاگرترین و بالاترین رتبه یک سریال از زمان پخش خاطرات خاطرات خون آشام در سال 2009 تبدیل کرد. قسمت پایلوت در مجموع توسط 6.8 میلیون بیننده مشاهده شد و پر بیننده ترین سریال CW تبدیل شد.این رکورد، رکورد قبلی را برای پرتماشاگر ترین سریال تلویزیون که در اختیار فینال برنامه مدل های برتر بعدی آمریکا در سال 2007 (6.69 میلیون) بود را شکست. پیش نمایش سریال در کانادا توسط 3.11 میلیون بیننده تماشا شد و آن را به پر تماشاگرترین سریال پخش شده در آن شب و دومین مجموعه پر تماشا در آن هفته تبدیل کرد. در سال 2016 ، طبق یک تجزیه و تحلیل از Analytics، که از داده های رتبه بندی (در صورت وجود)، اشتراک هخای خریداری شده و پچ پچ رسانه های اجتماعی و سایر عوامل برای برآورد تقاضای بیننده برای نمایش های مختلف استفاده می کند، فلش پنجمین نمایش محبوب در جهان ‏بوده و با بیش از 3.1 میلیون اشاره و تقاضا در روز ، پشت سر سریال های Game of Thrones، The Walking Dead ، Pretty Little Liars وWestworld قرار گرفت.

 

بررسی انتقادی سریال The Flash

وب سایت Rotten Tomatoes اولین فصل را با رتبه 92 ٪ تأیید با میانگین امتیاز 7.75/10 بر اساس 63 بررسی معرفی کرده. در اجماع این وب سایت آمده است: “فلش از فضای هدفمند خود بهره می برد و آن را به یک نمایش ابرقهرمانی منحصر به فرد به طرفداران این ژانر و همچنین تماشاچیان تازه ها هدیه می کند. سایت Metacritic که از میانگین وزنی استفاده می کند، بر اساس 27 بررسی، نمره 73 از 100 را به سریال اختصاص داده است و این نشان می دهد “بررسی ها به طور کلی مطلوب بوده است”.

 

نقد و بررسی ها در مورد سریال فلش

اریک گلدمن و جوشوا یل از IGN فرضیه نمایش را ستایش کردند. گلدمن و ییل محتوای آن را با Arrow مقایسه کردند و اظهار داشتند که فلش با اطمینانی کار را شروع کرده که آرو آن را تا اواخر پخش خود به دست نیاورده و این سریال قرار است بیش از این ها پیشرفت کند. با پیشرفت فصل ، بررسی های این سریال به طور فزاینده ای مثبت شد و فینال آن تحسین منتقدین را دریافت کرد. نوئل موری از A.V. فصل را به طور کلی B+ ارزیابی کرده و به پیشمایش طرح، اجرای بازیگران و جلوه های ویژه آن را ستایش کرده و همچنین با اشاره به جسارت سریال برای پذیرش تأثیرات کمیک بوک خود، چیزی که ابرقهرمانان معمولی تمایل ندارند انجام دهند، آن را ستود. اسکات فون دوویاک، به طور مداوم رتبه های بالایی را به این فصل داده و درجه عالی را به قسمت آخر فصل این سریال اعطا کرد و این قسمت را “بسیار رضایت بخش” خوانده و همچنین از نمایش برای ذات وابسته به مأخذ خود، تقدیر کرده است. او همچنین از ارزش عاطفی و اجراهای بازیگران و همچنین کلیف هنگر آن  ستایش زیادی کرده است. فصل دوم فلش با امتیاز متاکریت از 81 از  100ی که به دست آورد دارای ارزش تحسین جهانی شد.

علاقمندان می توانند برای دانلود سریال The Flash با زیرنویس فارسی به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان