نقد و بررسی فیلم انیمیشن The Garfield Movie گارفیلد 2024

معرفی انیمیشن The Garfield Movie 2024

گارفیلد با طنز طعنه آمیز و سبک زندگی تنبل خود، از سال 1978 لبخند بر لبان ما می نشاند. کمیک استریپ های جیم دیویس، با نقش تابیِ نارنجی و صاحب خشمگین او، جان، از آن زمان در هزاران روزنامه در سراسر جهان منتشر شده است. شوخ طبعی گارفیلد با خوانندگان ارتباط برقرار کرده و او را به عنوان یکی از پرطرفدارترین شخصیت های کمیک تا کنون تثبیت کرده است. شیطنت ها و عشق او به لازانیا در فرهنگ عامه ریشه دوانده است. پس از موفقیت بسیار زیاد در صفحه کمیک، طرفداران طبیعتاً می خواستند ببینند که آیا گارفیلد می تواند جذابیت خود را به فرمت های دیگر ترجمه کند یا خیر. برنامه ها و نمایش های ویژه تلویزیونی، این گربه را در دهه 80 و 90 به زندگی انیمیشنی آورد. اما زمان آن فرا رسیده بود که یک سرمایه گذاری روی صفحه نمایش بزرگ واقعاً اجازه دهد شخصیت او به روشی جدید بدرخشد. این فیلم به دنبال همین کار است و در نهایت یک فیلم کاملاً انیمیشنی به ما می دهد تا از گربه سانان در مقیاسی حماسی لذت ببریم. مارک دینال کارگردان و تیم خلاق او در حالی که ذات خود را دست نخورده نگه می دارند، به دنبال این هستند که دنیای گارفیلد و بازیگران شخصیت ها را وارد ماجراجویی سرگرم کننده ای کنند که کل فیلم را در بر می گیرد. این ویژگی یک راه هیجان انگیز جدید برای تجربه گربه تنبل مورد علاقه همه ی ما فراهم می کند.

 

درآمدی بر داستان فیلم گارفیلد

فیلم گارفیلد با یتیم شدن گربه ی عشقِ لازانیا به عنوان یک بچه گربه و به سرپرستی گرفته شدن توسط جان، یک پس زمینه جدید را معرفی می کند. با این حال، بخش عمده ی داستان آن حول محور پرداخت بدهی از طریق یک سرقت عجیب است. ما می آموزیم که پدر گارفیلد، ویک، او را در طفولیت رها کرده است و ویک پس از یک تلاش ناموفق برای سرقت، مدیون گربه پرشین شرور، یعنی جینکس است. برای جبران خرابکاری پدرش، گارفیلد و اودی به همراه ویک ربوده می شوند. آنها مجبور هستند به سرقت بیش از 1000 گالن شیر از یک مزرعه لبنی به نام مزارع لاکتوز کمک کنند. اینجاست که شخصیت های جدید دیگری معرفی می شوند، اما تعداد کمی از آنها تأثیری بر جای می گذارند. ما اتو را ملاقات می کنیم، گاو نر که از مزرعه بیرون رانده شده و در عشق گاوی خود، اتل، می سوزد.

 

نقد و بررسی فیلم انیمیشن The Garfield Movie

عمدتاً صحنه های سرقت، چیزی را که گارفیلد را به یاد ماندنی ساخته، کنار می گذارد: فاکتوری به نام تنبلی و بی اعتنایی. کریس پرَت با انرژی بی حد و حصر به جای گارفیلد حرف می زند و مشتاقانه در شوخی هایی شرکت می کند که هرگز علاقه مند به بی تفاوت های کمیک استریپ ها نیستند. حتی اودی نیز به جای این که بار اصلی شوخی های گارفیلد باشد، فعالانه تر درگیر است. شاید گیج کننده تر این باشد که چقدر فیلم از جان کم استفاده می کند. نیکلاس هولت تا حد زیادی در نقشی هدر می رود که می توانست خطرات عاطفی را به همراه داشته باشد. رابطه جان و گارفیلد به اقتباس های گذشته دل می داد، با این حال کشاورز در اینجا به یک فکر بعدی تبدیل می شود. افزودن به فرصت های از دست رفته، ناتوانی در کشف ویک و گارفیلد است که در پشت سرگذشت رها شدنشان به شیوه ای معنادار کار می کنند. این فیلم با انحراف از آنچه طرفداران در مورد گارفیلد دوست دارند و ضعیف ساختن شخصیت های جدید، این طرح پیچیده برخلاف احساس بالقوه این اقتباس ها عمل می کند. از نظر بصری، انیمیشن، چهره ها و جزئیات آشنا را حفظ می کند، حتی منگوله های کوچک روی یقه اودی. باد خوردن خز به طور واقع بینانه در نسیم به زنده شدن شخصیت ها می افزاید، حتی اگر سبک کلی فاقد خلاقیت باشد. رندر ساده به منبع احترام می گذارد، اما فاقد استعداد تخیلی انحرافات ریمز در تصویرسازی لایه ای است. به طور کلی، خود انیمشن سرگرم کننده است اما هرگز از انتظارات فراتر نمی روند. در مجموع، یک روحیه خلاق تر بهتر می توانست محیط ها و طنز برجسته تر را در دنیای گارفیلد زنده کند.

 

بررسی شخصیت ها و معرفی صداپیشه های فیلم انیمیشن گارفیلد

کریس پرت به نقش گارفیلد انرژی می دهد، اما دلتنگ شوخ طبعی قبلی شخصیت است. گارفیلد شوخ طبعی را در بی تفاوتی می یابد و جهان را از موقعیتی که در حالتی سرگرم کننده است، مشاهده می کند. پرت او را با اشتیاقی خوش اخلاق ایفا می کند و جذابیت ویرانگر را از این شخصیت سلب می کند. البته همه صداپیشه ها کوتاه نمی آیند. وینگ ریمز در نقش اتو خوشامدگویی را به فیلم تزریق می کند و در نهایت با زمان بندی کمدی عالی می خنداند. می توانید تصور کنید که دیالوگ های کم او مستقیماً از کمیک استریپ برخاسته اند. هاروی گیلن همچنین در نقش توله سگ همیشه مشتاق، اودی، می درخشد و ذوق سگ ها را با نکات سوالی هماهنگ می کند. نیکلاس هولت، در نقش جان، روی کاغذ دیواری محو می شود و هیچ چیز عجیبی برای ارائه ندارد. ساموئل ال. جکسون از طریق پدر ویک انگار در خواب راه می رود و استعداد خود را در قسمت های نازک متن تلف می کند. این فرصت های از دست رفته تعامل با فیلم را کاهش می دهد.

 

نقاط ضعف فیلم The Garfield Movie

در حالی که تلاش هایی برای بازسازی جذابیت بصری گارفیلد انجام شده، سوء تفاهم های اساسی فیلم گارفیلد را تضعیف کرده است. با کنار گذاشتن ماهیت یک شخصیت نمادین، این فیلم باکس آفیس زودگذر را بیش از سرگرمی های پایدار دنبال می کند. جیم دیویس، گارفیلد را به عنوان گربه ای تنبل و در عین حال دوست داشتنی ساخت که عاشق لازانیا است و از دوشنبه ها متنفر است. شوخ طبعی و دوگانگی او خنده را آسان می کرد. با این حال، این فیلم چنین تفاوت هایی را از بین می برد و آنچه را که از سال 1976 خوانندگان را به خود جلب کرده است حذف می کند. او بدبینی را به خاطر هیجان رها می کند و طرحی را پر می کند که برای سایر خواص مناسب تر است. علاقمندان می توانند جهت دانلود انیمیشن The Garfield Movie به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The Watchers نگهبانان

نقد و بررسی سریال تایوانی The Victims’ Game بازی قربانیان

نقد و بررسی فیلم The Price of Nonna’s Inheritance قیمت ارث نونا