نقد و بررسی انیمه The iDOLM@STER Million Live! آیدول مستر 1 میلیون

سیر و پیدایش انیمه The iDOLM@STER Million Live!

The Idolmaster Million Live! یک سریال چند رسانه ای ژاپنی بر اساس Idolmaster می باشد. آیدل مستر یک سری رسانه است که سال 2005 با یک سری نگهداری از شخصیت و بازی ویدیویی ریتم به ساخت سرگرمی باندای نامکو (Bandai Namco Entertainment) آغاز شد. این سری رسانه که در آغاز در قالب یک بازی آرکید شروع شد رشد کرده و به درگاه ها و کنسول های بازی مختلف از قبیل بازی های شبکه های اجتماعی راه یافته است. این سری رسانه های متنوع دیگری از جمله انیمه ای با همین نام، رسانه چاپی، دراما های صوتی، یک درامای کره ای و برنامه های رادیویی را شامل می شود. بازی اصلی آیدل مستر میلیون لایو اما یک بازی نگهداری از شخصیت آیدل ژاپنی است که در 27 فوریه 2013 از شبکه اجتماعی GREE از طریق اندروید، iOS و سیستم های عامل دیگر برای عموم موجود شد. علاوه بر کمیک هایی که همراه خود بازی ها موجود می شدند، Million Live!

مانگا های متعددی را نیز منتشر کرده است. یک نسخه مانگا با نام خود بازی به ساخت یوکی مونجی (Yuki Monji) از اوت 2014 تا اکتبر 2016 در یکشنبه شونن ماهانه (Monthly Shōnen Sunday) پخش شد. یک مانگای دیگر با نام آیدل مستر میلیون لایو! شبدر شکوفا (The Idolmaster Million Live! Blooming Clover) به ساخت کاکویا اینایاما (Kakuya Inayama) هم از فوریه 2017 تا اکتبر 2023 از دگنکی ماو (Dengeki Maoh) منتشر شد. در ژوئن 2017 یک بازی ریتم به نام Idolmaster Million Live! Theater Days به بازار آمد و در اکتبر 2023 شیروگومی (Shirogumi) ساخت یک سریال انیمه تلوزیونی برای این سری را اعلام کرد. این انیمه که کارگردانی آن را شینیا واتادا بر عهده دارد از 8 اکتبر 2023 از تی وی توکیو (TV Tokyo) و شبکه های دیگر به پخش رسید. آهنگ تیتراژ آغازین این انیمه «Rat a Tat!!!» به اجرای MILLIONSTARS است.

 

چکیده داستان انیمه آیدول مستر 1 میلیون

برای مدتی طولانی، میرای کاسوگا (Mirai Kasuga) دنبال هدفی می گشته است که به زندگی وی معنا بدهد. او در اوقات فراغتش از بیسبال گرفته تا مراسم چای، در انواع و اقسام فعالیت های کلوب مدرسه کمک می کند. با وجود این که تمام چیز هایی که یاد میگیرد سرگرم کننده هستند، هیچ چیز واقعا او را تحت تاثیر خود قرار نمی دهد. یک روز او به عنوان تشکر برای کمک هایی که کرده بود بلیطی برای تماشای نمایش یک گروه آیدل دریافت می کند. او وقتی که نمایش دختر ها را می بیند، بلافاصله شور را در قلب خود احساس می کند. از آن لحظه به بعد، رویای این که یک روز خودش به عنوان آیدل روی صحنه ظاهر شود جایش را در قلبش باز می کند و بدین ترتیب او تصمیم می گیرد که همراه شیزوکا موگامی (Shizuka Mogami) که در کنسرت او را ملاقات کرد در یک مصاحبه شرکت کند. شیزوکا خود برای مدتی طولانی رویای پیوستن به یک گروه آیدل را در سر می پرورانده و روی استعداد خوانندگی ای که دارد حساب می کرده است؛ اما خانواده سختگیر او مخالف این امر بوده اند و این مسئله شهامت امتحانش را از او سلب کرده است. با کمک میرای، او با ترس هایش مواجه می شود و وقتی که همراه تسوباسا ایبوکی (Tsubasa Ibuki)، یک مدل مبتدی که از قبل مصاحبه کرده است روی صحنه می ایستد، رویایش را دست یافتنی می بیند.

 

بازخورد مخاطب

ریچارد اینسبیس (Richard Eisenbeis) از سایت شبکه خبری انیمه (Anime News Network) در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «من اصلا طرفدار انیمه های آیدل نیستم اما با ایده پیدا کردن رویا که داخل انیمه بود کاملا ارتباط برقرار کردم. بچه که بودم خیلی چیز ها بود که دوست داشتم، داخل بعضی هایشان خوب بودم و در بعضی های دیگر نه. اما هیچ کدام هرگز وارد آن محوطه جادویی «می توانم این کار را تا آخر عمرم انجام دهم» و «می خواهم این کار را تا آخر عمرم انجام دهم» نشدند تا این که عشقم برای نوشتن را در یک کلاس که در سال دومم فقط برای در رفتن از یک کلاس دیگر برداشتم کشف کردم. در یک لحظه، همه چیز سر جایش قرار گرفت. می دانستم چکار می خواستم بکنم. پس چیزی که میرای تجربه می کند را درک می کنم. صد درصد با او همدلی می کنم و امیدوارم بتواند رویایش را به دست آورد، هرچقدر هم که برای اطرافیانش غیرممکن به نظر برسد». اومو نیز اضافه می کند: «از یک نظر واقعا می خواهم به تیمی که انیمه را درست کردند، بچه های شیروگومی و تمام پرسنل اصلی خدا قوت بگم که این یکی انیمه هم موشکافی انیمه های دیگه آیدل مستر رو داشت و ناامیدمان نکرد. به چشم من خوب به نظر می رسید، و به نظر می رسید که با عشق درست شده باشد. برای انیمیشنش هم زحمت فراوان و به خصوص کشیده شده بود، و منظورم اشاراتی که به انیمه های قبلی بود نیست. انیمیشن خوب همیشه برای چشم هایم چیز خوبی هست. چیزی که واقعا برایم مهم بود این بود که همه را در قالب شخصیت های واقعی انیمه ببینم… همانطور که باید باشند. این انیمه یک چیز فوق العاده به دست آورد که موفقیت در این امر است که شخصیت های یک بازی که از آن نسخه های جدید خیلی زیادی درست شده و ده سال وجود داشته است را بگیرد و به شخصیت انیمه تبدیل کند بدون آن که مزخرف و خمیری نشانشان دهد».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه The iDOLM@STER Million Live! و انیمه های دیگر موجود در سری Idolmaster به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان