معرفی و دانلود سریال The last of us آخرین بازمانده از ما

اقتباسی دلچسب از بازی ویدیویی پرطرفدار The last of us

معرفی و دانلود سریال آخرین بازمانده از ما

برخلاف پیش بینی ها، سریال The Last of us حتی برای کسانی که بازی ویدیویی اش رو از قبل بازی کرده بودن هم جذاب و رضایت بخش بوده. سریالی که حتی تو لیست اصلی مورد انتظار ترین های سال خبری ازش نبود حالا پس از پخش تنها یک قسمت، واکنش مثبت مردم سراسر دنیا رو در فضای مجازی برای خودش داشته. این سریال توسط منتقدین و اهالی سینما تحسین های زیادی دریافت کرده و بی بی سی از اون به عنوان بهترین لایو اکشن اقتباسی از بازی ویدیویی یاد کرده.

سریال The Last of us یک مجموعه تلویزیونی درام و پسا آخرالزمانی ئه که براساس بازی ای به همین نام توسط شبکه HBO ساخته شده. این سریال قراره در نه قسمت پخش بشه و تا عید نوروز سرگرممون کنه.

قسمت اول سریال آخرین بازمانده از ما، در 120 دقیقه نفس گیر به تصویر کشیده شد که بینندگان و منتقدان رو بسیار راضی و همزمان مشتاق برای قسمت های بعدی کرد. قسمت اول این سریال با نمره 9.6 از imdb و 99 درصد راتن تومیتوز موفقیت واضحی رو رقم زد.

نویسندگی این اثر توسط نویسنده ی خود بازی دراکمن انجام شده که HBO برای اینکه از نتیجه مطمئن بشه در کنار این شخص خالق مینی سریال چرنوبیل، کریگ مازین رو نیز قرار داده و از این دو گروهی قدرتمند ساخته. یکی دیگه از نقاط قوت و جذاب سریال استفاده از موسیقی متن معرکه خود بازی برای تیتراژ ابتدایی سریاله و حس خاص و آشنایی رو به کسایی که قبلا این بازی رو انجام دادن میده.

در ادامه مقاله خلاصه ای از داستان قسمت اول که مقدمه ای بر داستان اصلیه میگم و بعد از اون میریم سراغ اطلاعاتی که قبل شروع سریال بهتره بدونین و احتمالا شگفت زدتتون کنه! پس قبل از ادامه خوندن مقاله به صفحه دانلود سریال The last of us برین و بذارینش تو لیست دانلود و برگردین به این صفحه و با من همراه بشین.

قسمت اول سریال به سه بخش مجزا تقسیم میشه.

قسمت اول سریال همونطور که در بالا گفتم دو ساعت محتوای هنری، جذاب، سرگرم کننده و قوی بود. این قسمت از سه بخش که در سه زمان متفاوت روایت میشه تشکیل شده. در قسمت اول بیننده هارو میبره به سال 1968. برنامه تلویزیونی خیلی ساده متشکل از یک مجری و دو پزشک و حاضرین پشت صحنه.

دکترِ اول درمورد ویروسی صحبت میکنه مثل آنفولانزا که دنیا رو فرا میگیره و از طریق هوا انسان رو مبتلا میکنه. درسته! همه بینندگانی که ما باشیم این ویروس رو طی چند سال گذشته تجربه کردیم و تحت تاثیر ترس و مشکلاتی که به جا گذاشت بودیم. مجری از دکتر دوم میپرسه شما نظرتون چیه و اون در پاسخ جواب میده: “چیزی که ازش میترسم ویروس نیست. انسان ها همیشه تونستن به ویروس ها غلبه کنن. چیزی که نگرانشم نه ویروسه و نه باکتری. قارچه!”

دکتر اول سعی میکنه بگه قارچ هایی که هدفشون کنترل سیستم عصبیه کاری به انسان ها ندارن. ولی دکتر دوم با روی کار آوردن این فرضیه که درسته قارچ ها در دمای بیشتر از 34 درجه نمیتونن رشد کنن و بدن انسان دمای بالاتری داره. ولی قارچ ها هم مثل ویروس ها توانایی جهش دارن و با گرمایش جهانی (که باز هم همه بیننده های هدف سریال ازش با خبرن) چرا نباید انتظار جهش این قارچ ها رو داشته باشیم؟

مجری سعی میکنه با شوخی جو رو بهتر کنه ولی با استدلال های منطقی و ترسناک دکتر، صورت های وحشت زده، تدوین و فیلمبرداری ترس برانگیز کم کم ترس به دل بیننده سریال نیز رخنه میکنه.

مجری: “اگه اینجوری بشه چی میشه؟”

دکتر دوم: “ما می بازیم.”

بعد از این بخش دلهره آور وارد بخش دوم ماجرا در سال 2003 میشیم. شروع آخرالزمان! ایجاد تعلیق در سینما یک هنر و عملیات روانی خاص ئه. حس شدن نزدیکی خطر، بهم ریختن نظم و روتین ها، نشونه ها و نشونه های ممتد… ما با دنبال کردن زندگی دختر جول داستان رو شروع میکنیم و با پدرش که نقش اصلی سریاله کم کم آشنا میشیم و در ادامه: صحنه بی نقص و هیجان انگیز فرار با ماشین.

 

بخش سوم مربوط میشه به 20 سال بعد. سال 2023 که بیننده ها هم دارن پشت تلویزیون توش زندگی میکنن. در این بخش افراد سالم به منطقه امنی رفتن. حکومت ها و دولت ها نابود شدن. افراد نظامی انسان های سالم رو کنترل میکنن و اونا رو تو اردوگاه مانند هایی نگهداری میکنن. شرایط سخت زندگی زیر سلطه نیرو های نظامی باعث شده برخی خارج از منطقه امن سعی کنن بطور مستقل خودشون از خودشون محافظت کنن. افرادی که قصدشون مبارزه با ظلم نظامی هاست خودشون کارنامه پر جنایتی دارن. بعضی ها این وسط شکارچی آدم شدن و بعضیا آدم میخورن. فرقه ها و دین های های متفاوت با هدف های خاص خودشون روی کار اومدن… دنیا و آدم هاش تو سال 2023 فرق کردن!

اطلاعاتی که بهتره قبل از تماشای سریال The last of us بدونین.

این یه چیز معموله که نویسنده ها براساس چیزایی که میبینن و تجربه میکنن داستان خلق کنن. دروکمن هم دقیقا همینکارو کرده. متاسفانه قضیه قارچ زامبی واقعیت داره و علمیه. این قارچ ها توسط هاگ ها تولید مثل میکنن و درسته بی آزار بنظر میرسن ولی مورچه هایی که در حال قربانی شدن هستن اینطور فکر نمیکنن.

هاگ این قارچ ها زمانی که به قربانی میرسه درون سیستم عصبی قربانی رشد میکنه. مورچه روز اول چیزی حس نمیکنه. روز دوم همه بدنش دچار رعشه میشه. هرچند این قسمت ترسناک ماجرا نیست. قارچ شروع به ترشح کردن ماده توهم زا میکنه. ماده توهم زا باعث میشه مورچه لونه و کلونی خودش رو رها کنه و بدنبال جایی طبق ایده آل قارچ بگرده.

نور غیر مستقیم خورشید و رطوبت بالا تمایلیه که مورچه نمیتونه در مقابلش مقاومت کنه. هرچند این تمام شرایط مکان ایده آل قارچ مسلط به سیستم عصبی قربانی نیست. مورچه در مکانی قرار میگیره که بالای سر هم نوعان خودش باشه. وقتی قارچ به محل ایده آلش رسید سر قربانی رو میشکافه از داخلش رشد میکنه… آره این قارچ داخل خاک رشد نمیکنه. ریشه هاش از بدن قربانی تغذیه میکنه.

نهایت هدف قارچ رشد کامل و تولید مثله. این قارچ کلا سه هفته عمر میکنه. بعد از سه هفته هاگ هاش رو از سر مورچه روی هم نوعان قربانی میریزه و اونارو نیز مبتلا میکنه. این قارچ تواناییش رو داره که یک کلونی مورچه رو بطور کامل آلوده کنه و یک مورچه سالم باقی نذاره.

شاید با خودتون بگین خب خداروشکر زورش فقط به مورچه ها میرسه ولی خبر بد اینه که قارچ ها نیز مانند دیگر موجودات زنده توانایی جهش دارن. تا الان بیشتر از 600 مدل قارچ زامبی کشف شده که هرکدومشون قربانی خاص خودشون رو دارن. ملخ ها عقرب ها و…

نه! داستان ترسناک بر اساس واقعیتمون هنوز تموم نشده. اگر حشره از قبل هم مرده باشه و نصف بدنش توسط حشرات دیگه خورده شده باشه باز هم این قارچ تواناییش رو داره که جسد رو وادار به حرکت به مکان ایده آلش کنه! اینجاست که تماشای سریال هایی مانند The last of us قرار نیست اونقدر ساده باشه.

دروکمن نیز با دانش به این واقعیت علمی داستان آخرین بازمانده از ما رو نوشته که بعد بیست سال که از شروع همه گیری قارچ میگذره چه رخ خواهد داد. 60 درصد جمعیت جهان در این بیست سال آلوده به قارچ میشن.

کسانی که مبتلا میشن در ابتدا فقط مغزشون تحت کنترل قرار میگیره و تنها هدفشون انتقال قارچ به دیگری از طریق بزاقشونه. بعد از اون قارچ ها از سر انسان ها بیرون میان و رشد میکنن.

از دیگر جذابیت های سریال که تو همون قسمت اول بهش پی میبریم شخصیت های قوی و عمیق داستانه. شخصیت مقدس و پاکی وجود نداره. همه از یه زاویه دید جنایتکار و از زاویه ای دیگر کسی ان که برای بقا می جنگه.

بلا رمزی در نقش الی در اصل بیست سال داره ولی بخاطر جثه کوچیکش از پس این نقش بر اومده و بازی خوبی از خودش ارائه میده. پدرو پاسکال در نقش جول در گذشته در سریال بازی تاج وتخت با بلا رمزی هم بازی بوده.

سازندگان سریال به بازیگران بازی ویدیویی اون نیز وفادار موندن. شخصی که نقش مادر الی رو بازی کرد همون دختریه که چند سال قبل در بازی ویدیویی نقش خود الی رو بازی میکرد. بازیگر نقش جول در بازی The last of us حالا نقش فرعی بعنوان یکی از شکارچیان رو در سریال برعهده داره.

وظیفه جول و ماجرای اصلی این 9 قسمت چه خواهد بود؟

قسمت اول در دو ساعت تنها مقدمه ای پر قدرت بر شروع ماجرا بود. این همه سال از اون شب ترسناک سال 2003 گذشته. قهرمان سریال جول و تمام دنیای اطرافش تغییر کردن. حالا انسان ها بیشتر نباشه ولی کمتر از قارچ و بیماری مسبب نا امنی زمین نیستن. جول که حالا به عنوان قاچاقچی فعالیت میکنه در ادامه قراره در همچین بک گراندی محموله ای بنام الی با بازی بلا رمزی رو به جایی برسونه و بزرگترین درام تلویزیونی کشور کانادا رو رقم بزنه.

سخن آخر

اینجور که بنظر میاد با سریالی طرف هستیم که قراره هر قسمت شگفت زدمون کنه و در مقاله های مختلف انواعِ ترین هارو از آن خودش کنه. همین الان دانلود سریال The last of us و تماشای اون رو در لیست کار های فوریتون قرار بدین و نظراتتون رو باهام در میون بذارین.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی