معرفی و دانلود سریال مندلورین The Mandalorian

معرفی و دانلود سریال مندلورین The Mandalorian

ده ها سال است که دنیایی که جورج لوکاس برای فیلم های جنگ ستارگان خود ساخته است، مانند یک سندباکس عظیم برای بازی به نظر می رسد، اما ما تنها گوشه ای از آن را دیده ایم. اگر در مورد آن فکر کنید، حتی با وجود پیش درآمدها، دنباله ها و اسپین آف ها، ما همچنان درگیر نام هایی مانند Skywalker و Vader هستیم. کارتون ها و بازی های زیادی ساخته شده اند که جهان خارج از آناکین و لوک را کاوش کرده اند، اما یکی از برجسته ترین ویژگی هایی که تا به امروز در آن عرصه وجود داشته، سریال The Mandalorian است، سریال هفتگی جدیدی که چند سال پیش با دیزنی پلاس راه اندازی شد. برای شرکتی که می داند چگونه ثروتمند شود، این یک حرکت هوشمندانه دیگر است که برای جلب نظر مصرف کنندگان و قرار دادن آنها در زیر چادر بزرگی که شامل دیزنی، پیکسار، مارول و جنگ ستارگان است، طراحی شده است. این یک سریال پرهزینه و با کیفیت نمایشی است که توسط کسی جز یکی از پادشاهان عصر کنونی دیزنی و مارول، جان فاورو، نوشته و تولید نشده است.

معرفی  و روند ساخت سریال The Mandalorian

سریال مندلورین، یک مجموعهٔ تلویزیونی وسترن فضایی آمریکایی است که به دست جان فاورو برای سرویس پخش اینترنتی دیزنی پلاس ساخته شده است. این نخستین سریال لایو اکشن در مجموعهٔ جنگ ستارگان است و داستان پنج سال پس از وقایع بازگشت جدای (۱۹۸۳) آغاز می شود. در آن پدرو پاسکال نقش شخصیت اصلی را ایفا می کند؛ یک شکارچی جایزه بگیر تنها که پس از استخدام برای بازیابی کودک حساس به نیرو، یعنی گروگو، از دشمنان فرار می کند. جرج لوکاس، آفرینندهٔ جنگ ستارگان توسعهٔ یک سریال تلویزیونی لایو اکشن جنگ ستارگان را تا سال ۲۰۰۹ آغاز کرد، اما تولید این پروژه بسیار گران ارزیابی شد. پس از اینکه او در اکتبر ۲۰۱۲ لوکاس فیلم را به دیزنی فروخت، کار بر روی سری تازهٔ جنگ ستارگان برای دیزنی پلاس آغاز شد. فاورو در مارس ۲۰۱۸ به عنوان نویسنده و شورانر انتخاب شد. او در کنار دیو فیلونی، کاتلین کندی و کالین ویلسون تهیه کنندگی اجرایی را برعهده دارد. عنوان سریال در اکتبر ۲۰۱۸ با آغاز فیلم برداری در استودیوی ساحل منهتن در کالیفرنیا اعلام شد. شرکت جلوه های بصری اینداستریال لایت اند مجیک با استفاده از مجموعه های مجازی و یک دیوار ویدئویی ۳۶۰ درجه برای ایجاد محیط سریال، فناوری استیج کرفت را برای این مجموعه توسعه داده است. این از آن زمان توسط سایر تولیدات سینمایی و تلویزیونی پذیرفته شده است. پخش مندلورین اولین بار با راه اندازی دیزنی پلاس در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ آغاز شد. فصل اول متشکل از هشت قسمت با نظرات مثبتی روبه رو شد و در هفتاد و دومین جوایز امی ساعات پربیننده برای سریال درام برجسته نامزد شد و هفت جایزهٔ پرایم تایم کریتیو آرتس اِمی را از آن خود کرد. فصل دوم در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ با نقدهای مثبت و فصل سوم در ۱ مارس ۲۰۲۳ اکران شد. فصل چهار نیز در دست توسعه است. سریال های اسپین آف مرتبط کتاب بوبا فت، آسوکا و اسکلتن کرو جدول زمانی این مجموعه را گسترش می دهند.

خلاصه داستان سریال The Mandalorian

داستان مجموعه مندلورین درست 5 سال پس از وقایع بازگشت جدای (۱۹۸۳) و سرنگونی امپراتوری کهکشانی آغاز می شود. این سریال به داستان زندگی دین جارین، شکارچی جایزه بگیر مندلوری تنها در دورترین بخش کهکشان، می پردازد. او از سوی نیروهای امپراتوری بازمانده استخدام می شود تا کودکی به نام گروگو، را پس بگیرد، اما در عوض برای محافظت از کودک فرار می کند. در حالی که آن ها به دنبال دیدار مجدد گروگو با هم نوعانش هستند، توسط ماف گیدئون تعقیب می شوند. گیدئون می خواهد از ارتباط گروگو با نیرو استفاده کند. سپس این دو به مندلور سفر می کنند تا دین جارین بتواند خود را از گناهی که به دلیل سرپیچی از قانون و برداشتن کلاهش انجام داده است، تطهیر کند.

نقد و بررسی سریال مندلورین

از نظر سلیقه انتقادی من، مندالوریان بیش از حد فوق العاده است – صحنه فلاش بکی وجود دارد که آنقدر ‏هیولاوار کنار هم قرار گرفته است که من را به پرواز سوق می دهد؛ اما سلیقه تجاری من دقیقاً می داند که چرا ‏فاورو آن را به این شکل ساخته است. مانند شخصیت اصلی در مرکز نمایش، این مرد کار را بلد است. بیننده ‏را قلاب می کند و با تجدید هزینه اشتراک ماهانه آنها را درگیر نگه می دارد. «ماندالوریان» به احتمال زیاد ‏دقیقاً همین کار را می کند.‏ یکی از مضامین اصلی مندلورین، فرزندپروری و پدری کردن است که اساساً از طریق پویایی رابطهٔ پدر-پسری میان دین جارین و کودک نمایش داده شده است. رایان بریت از وبگاه فادرلی نوشت که این رابطه در داستان های جنگ ستارگان غیرعادی است و نمونه های قبلی فرزندپروری در این فرنچایز معمولاً به شخص ضعیف تمایل داشته، از دارث ویدر بی رحم، پدر لوک اسکای واکر، تا جیلین ارسو، پدر جین ارسو در روگ وان (۲۰۱۶). بریت نوشت: «سال ها فرنچایز جنگ ستارگان از به تصویر کشیدن پویایی والد-فرزند اجتناب می کرد. با مندو و بیبی یودا، بالاخره این موضوع در حال تغییر است.» پویایی بین شخصیت Kuiil و ربات IG-11 نیز منعکس کنندهٔ موضوع پرورش کودک در مندلورین است.

ایجاد تعادل جوهره‌ی اصلی سریال The Mandalorian

مندلورین تعادل کاملی بین تأیید دادن به هر چیزی که قبلاً در جنگ ستارگان آمده است، در حالی که نسبت به آن خودآگاه نیست، پیدا می کند. یک محیط سیاره ای آشنا راهی برای تصدیق یک سنگ محک می شود و همچنین نشان می دهد که سقوط امپراتوری چگونه آن را تغییر داده است یا نه. موسیقی تکان دهنده تم اسپاگتی وسترن، اثر لودویگ گورانسون خیلی تازه است و در عین حال به نوعی کاملاً شبیه به جنگ ستارگان است. اما فاورو می داند که چگونه با انتظارات ما بازی کند، گاهی اوقات احساسات متعصبانه ما را به خود جلب می کند: اوه، آیا درویدها واقعاً می توانند از عشق، مراقبت و صبر سود ببرند؟ گاهی اوقات کلیشه های ژانر را به ما می دهد. اکنون ممکن است تعجب کنیم که آیا بوبا فت در واقع یکی از اعضای محترم فرقه ماندالوریان نبود، بلکه صرفاً یک میمون بود؟ یا، نگران کننده تر، آیا بالاخره او یک مندلورین واقعی بود و این چگونه نگاه ما به او را به عنوان یک شخصیت تغییر می دهد؟

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل