نقد و بررسی سریال جدید نتفلیکس، مأمور شب The Night Agent

نقد و بررسی سریال جدید نتفلیکس، مأمور شب The Night Agent

جدیدترین تریلر جاسوسی نتفلیکس، سریال مامور شب مرا به یاد پروژه های سینمایی دهه 90 و 2000 مانند فیلم In the Line of Fire و مجموعه فیلم های بورن انداخت. این یک تعریف است. در حالی که دنیای تلویزیون با محتوای کلان تا حد زیادی به سمت توطئه های پیچیده و تفسیرهای فرهنگی رفته است، دانلود و تماشای یک انیمه یا سریال هیجان انگیز خوش ساخت با طرح قدیمی که با بیش از ده قسمت پخش می شود، چیز لذت بخشی است. هیچ چیز در مورد سریال مامور شب هیچ قالبی را نمی شکند، اما این نباید برای هر سریال پخش استاندارد باشد. این نمایش بر اساس رمانی به همین نام نوشته متیو کویرک و خلق شده توسط شاون رایان افسانه ای (The Shield) نمایشی مطمئن است، نمایشی که با انبوهی از تدبیرها به شعور بیننده توهین نمی کند. پس بی معطلی دانلود سریال را به جریان بیندازید و از پایان خونینش لذت ببرید.

معرفی سریال The Night Agent مأمور شب نتفلیکس

سریال The Night Agent یک مجموعه تلویزیونی اکشن و هیجان انگیز آمریکایی است که توسط شاون رایان بر اساس رمانی به همین نام نوشته متیو کویرک ساخته شده است. این سریال با بازی گابریل باسو (Gabriel Basso) در نقش اصلی، در 23 مارس 2023 در نتفلیکس به نمایش درآمده است.

درآمدی بر داستان سریال The Night Agent

مامور شب با یک بمب گذاری آغاز می شود. مامور اف بی آی پیتر ساترلند (گابریل باسو) در قطار است که وقتی می بیند شخصی کیسه ای را پشت سر جا می گذارد، کیف را چک می کند، بمبی پیدا می کند و ترمز اضطراری را می کشد و با پیاده کردن مسافران از قطار قبل از انفجار بمب، جان انسان ها را نجات می دهد. به دلیل مشکلاتی که داشته او اساساً به عنوان مظنون بمب گذاری معرفی می شود و او را به کار پشت میز تنزل می دهند و وظیفه اش جواب دادن به تلفنی است که هرگز زنگ نمی خورد. به پیتر میز Night Action اختصاص داده می شود، یعنی او هر شب ساعت ها جلوی تلفن می نشیند و سپس دوباره به خانه می رود. آن خط تلفن هنگامی که مشکلی بسیار جدی برای مأمورین ویژه رخ می دهد به کار می آید و این تماس فقط در شرایط اضطراری مطلق استفاده می شود، یعنی شرایطی که یک مأمور نمی تواند به سرپرست خود دسترسی پیدا کند یا می ترسد که احیاناً به خطر افتاده باشد. ساترلند واقعاً انتظار ندارد آن گوشی زنگ بزند. البته زنگ می خورد.

در آن سوی خط، مدیر عامل اسبقی به نام رز لارکین (لوسیان بوکانان) قرار دارد که توسط عمه و عمویش، که رز فکر می کرده فقط یک جفت حومه شهر نشین معمولی هستند، شماره و کدی برای فعال کردن مأمور ساترلند داده است. البته که آنها یک جفت حومه نشین ساده نبوده اند. وقتی به رز گفتند که به سفر دریایی می روند، در واقع در مأموریت بوده اند و تازه از یک آشفتگی و اکتشاف فسادی که تا کاخ سفید ریشه دارد، بازگشته اند. برای دردسرهایی که درست کرده اند، آن جفت، توسط یک جفت آدمکش مزدور به نام های دیل (فینیکس رائی) و الن (ایو هارلو) سوزانده و اعدام شده اند. رز چهره دیل را دیده و ساترلند می داند که باید از او در برابر هر اتفاقی که برای عمه و عمویش افتاده، محافظت کند. پیتر رز را می پذیرد و نزد نزدیک ترین متحدش در کاخ سفید، دایان فار (نامزد اسکار، هونگ چاو، فیلم نهنگ) می رود. آیا آنها می توانند رز را ایمن نگه دارند و به آنچه عمه و عمویش کشف کرده بودند برسند؟ باید ببینیم ارتباط آن ماجرا با بمب گذاری قطاری که ساترلند را در وهله اول به این آشفتگی کشانده، چیست؟

نقد و بررسی سریال مأمور شب

پس از چند قسمت، سریال مامور شب طرحی موازی را نشان می دهد که دختر معاون رئیس جمهور مدی (سارا دژاردنز) را درگیر ماجرا می کند. جزئیات امنیتی او توسط یک مامور سرسخت به نام چلسی آرینگتون (فولا ایوانز-آکینگبولا) و یک فرد جدید در مامور اریک مونک (D.B. Woodside) اداره می شود، که برای متوقف کردن یک ترور، گلوله ای را به جان خریده و اساساً کار خود را با آنچه باید، دوباره شروع می کند.

سریال مامور شب نمونه ای عالی از چگونگی دستکاری اهداف روایی متعدد در یک تریلر جاسوسی است. از یک طرف، این یک داستان بقا است که در آن باید رز و بعداً مدی را با یک قدم جلوتر ماندن از افرادی که قصد کشتن آنها را دارند، زنده نگه دارید. از سوی دیگر، این یک سریال معمایی است؛ چرا که بستگان رز اعدام شده اند و باید ببینیم دشمنان در وهله اول با مدی چه کار دارند؟ باید ببینیم چگونه ساترلند در بالاترین سطح حکومت جهانی به آن موضوع مرموز رسیدگی می کند و همان زمان رز را زنده نگه می دارد؟ رایان و تیم نویسندگی اش هر قسمت را کالیبره می کنند تا کمی از ستون اول داستان و کمی از ستون دوم داستان را پیش ببرند و پس زمینه این شخصیت ها را در حین رفتن به این سفر باورنکردنی پر کنند.

بررسی شخصیت ها و بازیگران سریال مأمور شب The Night Agent

داشتن یک بازیگر قوی که وظیفه اش را می فهمد، کمک می کند و باسو از بازی در نقش مردان جوان تر به یک نقش بالغ و بزرگتر در این نمایش فارغ التحصیل شده. او به عنوان یک جک بائر مدرن بسیار مؤثر بازی می کند و تعادل درستی از مفهوم کارهای FBI و شور اخلاقی را در این شخصیت پیدا می کند. باسو توسط (رز) بوکانان به خوبی متعادل شده است و به این کمک می کند که این دو نیز بین خوئد یک معادله شیمیایی برقرار کنند. ایوانز آکینگبولا می داند که چگونه تعهد و بدگمانی را در کسی که کارش را بسیار جدی می گیرد متعادل کند، و انتخاب های بازیگری خوبی نیز در بازیگران مکمل وجود دارد، از جمله زوج آدمکش عجیب و غریب که در آن دیل قوی اما ساکت است و الن عجیب و غری می زند.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی