نقد و بررسی سریال The Rookie تازه کار

سریال تازه کار یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی پلیسی آمریکایی است که توسط الکسی هاولی برای ABC ساخته شده است. این سریال راوی داستان جان نولان، مردی حدودا چهل ساله است که به پیرترین تازه کار در اداره پلیس لس آنجلس تبدیل می شود. این سریال توسط ABC Signature و Entertainment One تولید شده است. این مجموعه بر اساس زندگی واقعی افسر پلیس لس آنجلس ویلیام نورکراس است که در سال 2015 به لس آنجلس نقل مکان کرد و در اواسط دهه 40 زندگی خود به این بخش پیوست. در این سریال ناتان فیلیون، آلیسا دیاز، ریچارد تی جونز، تیتوس مکین جونیور، ملیسا اونیل، افتون ویلیامسون، مکیا کاکس، شاون اشمور، مایکل تروکو و اریک وینتر ایفای نقش می کنند. سریال The Rookie برای اولین بار در 16 اکتبر 2018 پخش شد. در مارس 2022، این سریال برای فصل پنجم تمدید شد که در 25 سپتامبر 2022 پخش شده است. ناتان فیلیون، بازیگر اصلی سریال طی مصاحبه ای اظهار داشته  که این درام از یک داستان واقعی الهام گرفته ‏شده است زیرا لس آنجلس یکی از دو آژانسی است که افسران جدید بالای 37 سال را می پذیرد. نام مردی که ‏داستانش الهام بخش فرضیه سریال بوده، بعداً به او فاش شده است آن فرد بیل نورکراس نام دارد و دوست ‏دانشگاهی جان استاینبرگ، تهیه کننده اجرایی سریال است. نورکراس به خدمت در لس آنجلس و همچنین به ‏عنوان تهیه کننده اجرایی در ‏The Rookie‏ ادامه می دهد.‏

 

معرفی سریال The Rookie

این سریال درباره جان نولان، مردی 45 ساله و تازه طلاق گرفته اهل پنسیلوانیا است که پس از کمک ناخواسته به افسران پلیس در جریان یک سرقت بانک، به لس آنجلس نقل مکان می کند تا شغل جدیدی را به عنوان افسر پلیس در اداره پلیس لس آنجلس دنبال کند. نولان پس از فارغ‌التحصیلی از آکادمی پلیس به‌عنوان مسن‌ترین تازه‌کار در این نیرو، باید ماهیت خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی شغل خود را دنبال کند و مصمم است علی‌رغم چالش‌ها، آن را در حرفه‌ی جدید خود ادامه دهد.

 

بررسی شخصیت ها و بازیگران سریال The Rookie

ناتان فیلیون در نقش جان نولان: مسن ترین تازه کار در اداره پلیس لس آنجلس (LAPD)، او را به بخش میدویلشر فرستاده اند. او در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در رشته حقوق تحصیل کرده اما پس از اطلاع از بارداری سارا، دوست دختر و همسرش، آن را رها کرده و وارد کار ساخت و ساز شده بوده. نولان در سن 45 سالگی شرکت ساختمانی خود را در پنسیلوانیا بسته و به غرب رفته تا افسر پلیس شود. او یک پسر 19 ساله به نام هنری که دانشجوی سال اول کالج است دارد و از زنش طلاق گرفته. آلیسا دیاز در نقش آنجلا لوپز: کارآگاه LAPDست و به عنوان افسر آموزگار جکسون وست منصوب می شود. او در فصل های بعدی تبدیل به یک کارآگاه و مادر الهام بخش می شود. ریچارد تی جونز در نقش وید گری: یک گروهبان و فرمانده نگهبان در ایستگاه مید ویلشر است. گری در ابتدا بر این باور بود که نولان ممکن است به دلیل یک بحران احتمالی میانسالی در حال تغییر شغل باشد و شک دارد که او برای کار پلیس مناسب باشد، اما بعداً پتانسیل او را می بیند. گری قبل از پیوستن به LAPD در ارتش ایالات متحده خدمت می کرده. او یک دختر دارد که قصد دارد در پاییز به دانشگاه برود. تیتوس مکین جونیور در نقش جکسون وست یک تازه کار مشتاق و تا حدودی ناشی و پسر فرمانده وست، رئیس بخش امور داخلی LAPD است. او شاگرد اول آکادمی پلیس بوده و به طور جدی به LAPD متعهد است و تلاش می کند تا بهترین افسری باشد که می تواند، زیرا می خواهد سنت های خانواده اش را حفظ کند.

مرسدس میسون در نقش زوئی اندرسن افسر فرمانده مطمئن و بدبهن نولان است، کاپیتان اندرسن قبلاً یک تفنگدار دریایی بوده و در پلیس نظامی خدمت می کرده است. پس از ترک ارتش، او یک سال را در اداره تحقیقات جنایی پلیس پنتاگون ایالات متحده قبل از پیوستن به LAPD گذرانده است. اندرسن به دلیل تجربه قبلی‌اش خیلی سریع در رتبه‌های بالاتری قرار گرفته است، تا جایی که برخی از افسران او را بیشتر به عنوان یک رئیس می‌بینند تا یک افسر دیگر.

 

 توسعه و ساخت سریال تازه کار

در 26 اکتبر 2017، ABC یک سفارش مستقیم برای سریال The Rookie با بازی ستاره فیلم Castle ‎، Nathan Fillion و نویسنده اجرایی Castle و تهیه کننده اجرایی Castle، Alexi Hawley، اعلام کرد. فیلیون و هاولی به همراه مارک گوردون، نیکلاس پپر، میشل چپمن و جان استاینبرگ به عنوان تهیه کنندگان اجرایی فعالیت می کنند. این سریال توسط استودیوی ABC و شرکت مارک گوردون تولید می‌شود و در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۸ برای اولین بار پخش شد. در ۵ نوامبر ۲۰۱۸، The Rookie برای فصل کامل ۲۰ قسمتی انتخاب شد. در 10 می 2019، ABC سریال را برای فصل دوم تمدید کرد که اولین بار در 29 سپتامبر 2019 پخش شد. در 28 اکتبر 2019، این سریال یک سفارش فصل کامل شامل 20 قسمت برای فصل دوم دریافت کرد.در 21 می 2020، ABC سریال را برای فصل سوم تمدید کرد که اولین بار در 3 ژانویه 2021 پخش شد. در 14 مه 2021، ABC سریال را برای فصل چهارم تمدید کرد که در 26 سپتامبر 2021 پخش شد. در 30 مارس 2022 ، ABC سریال را برای فصل پنجم تمدید کرد که در 25 سپتامبر 2022 پخش شد.

 

بررسی عملکرد سریال تازه کار

وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes بر اساس ۲۲ بررسی برای فصل اول، ۶۸٪ امتیاز تایید با میانگین امتیاز ۶.۳۳/۱۰ را گزارش کرد. اجماع این وب‌سایت می‌گوید: «حضور قابل اعتماد ناتان فیلیون باعث می‌شود که The Rookie ارزش کوک کردن ساعت را برای تماشای هفتگی داشته باشد، حتی اگر نمایش اطراف او خیلی خاطره‌انگیز نباشد». متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می کند، بر اساس نظر 12 منتقد، امتیاز 64 از 100 را به این سریال اختصاص داده است که نشان دهنده “بررسی های عموماً مطلوب” است. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال The Rookie با زیرنویس فارسی و بدون سانسور به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان