نقد و بررسی سریال The Snow Girl اسپانیایی دختر برفی

پلیس و روزنامه نگارانی که نمی توانند از یک پرونده خاص رها شوند، موضوعی با سبقه ی طولانی در سینما و تلویزیون است. در این داستان ها انتخابات خلاقانه، فی البداهه، با اصالت یا اشتیاق زیادی انجام می شود و تعقیب مطالعات شخصیتی عمیق با درام های شغلی که در آن رمز و راز حول یک آدم ربایی یا قتل جریان دارد، عادی شده است. بسیاری از سریال ها مانند دختر برفی نتفلیکس از این آزمون پیروزمندانه عبور نمی کنند. هم راز و هم آرک شخصی میرن روخو چنان در هم تنیده شده اند که یکی دیگری را خواه نا خواه به پیش می برد. خالقان این سریال خسوس مساس و خاویر آندرس روج آثاری تعریف کننده تولید می کنند که حالات ژانری قوی و تجربه افراطی فوق العاده رضایت بخشی را به ارمغان می آورند. دانلود سریال دختر برفی با زیرنویسی فارسی از انیمه لیست امکان پذیر است.

 

معرفی سریال اسپانیایی دختر برفی

سریال دختر برفی به اسپانیایی La chica de nieve، یک مجموعه تلویزیونی جنایی و رازآلود اسپانیاییمحصول سال 2023 است که بر اساس رمانی از خاویر کاستیلو ساخته شده و میلنا اسمیت در آن نقش آفرینی می‌کند. طرح داستان میرن، روزنامه نگار کارآموز را دنبال می کند، که در تلاش برای یافتن محل اختفای دختر گمشده آمایا مارتین است که در سال 2010 در جریان یک رویداد در مالاگا ناپدید شده است. او با کمک ادواردو روزنامه نگار کهنه کار، تحقیقاتی موازی با بازرس بلن میلان انجام می دهند؛ در این سریال میلنا اسمیت در نقش میرن روخو، خوزه کورونادو در نقش ادواردو، Aixa Villagra در نقش بلن میلان، تریستان اولوا در نقش دیوید لوکه، لورتو مائولون در نقش آنا نونیز، جولیان ویلاگران، رائول پریتو و سیسیلیا فریره به ایفای نقش می‌پردازند.

 

خلاصه داستان سریال The Snow Girl

میلنا اسمیت نقش میرن روخو، روزنامه نگار نوپایی را بازی می کند که درگیر ناپدید شدن پر سر و صدا و احساس برانگیز آمایا مارتین می شود. این دختر شش ساله از روز رژه کاوالکاده مگی در مالاگا در سال 2010 ناپدید شده. پلیس کارکشته بلن میلان وظیفه دارد تحقیقات را ترک کند اما میرن او را از یک پرونده قبلی که مربوط به خودش بوده، می شناسد. میرن باید با شیاطین درونی خودش کنار بیاید و همراه با ادواردو، دوست نزدیک مادرش، تحقیقات مربوطه را انجام دهد تا مطمئن شود آمایا همانطور که قبلاً اتفاق افتاده، نادیده گرفته نمی شود.

 

نقد و بررسی خط داستانی سریال دختر برفی

این همان رشته اساسی است که آمایا و میرن را به هم پیوند می دهد. به همین دلیل است که هر اقدامی که میرن انجام می دهد برای او بسیار شخصی است. وسواس میرن برای نجات آمایا به خوبی در روایت سریال دختر برفی تجلی یافته است. این یکی از چیزهایی است که در دنیای سریال The Snow Girl به خوبی کار می کند. حداقل یک حس ملموس، نومیدانه و قابل لمس وجود دارد که به بینندگان منتقل می شود که بی امان بودن احساس میرن را توجیه می کند. در خلق پرتره روزنامه نگار، سازندگان اطمینان حاصل می کنند که او هرگز قربانی نمی شود. میرن در این سریال به عنوان یک منبع قدرت و کسی که واقعاً با وقایع تجاوز جنسی دست و پنجه نرم می کند، دیده می شود. فرافکنی های شخصیت ها هرگز موقعیت او را تضعیف نمی کند و او را در یک نور انتقام جویانه سطحی نشان نمی دهد. شخصیت پردازی های Snow Girl یکسان و مبتنی بر مضامینی است که او سعی می کند در جهان تسلیم ناپذیر کشف کند. تمام عناصر فنی فیلمسازی، صدابرداری، تصویرسازی و داستان سرایی، با دیدگاه کلی فیلمنامه همسو هستند و عدم تطابق بین واقعیت و تصور، به تجربه تماشای سریال جذابیت می بخشد.

 

خودنمایی در شلوغ بازار ژانر رازآلود، هنر سریال The Snow Girl

با وجود ژانر خود، دختر برفی همچون بسیاری از همتایان خود، ایرادی ندارد. این شاید به دلیل جهانی بودن تفسیر و بیانیه سیاسی است که نویسندگان خواهان بیان کردن آن هستند. تقریباً مثل این است که روایت عمداً به اندازه کافی آزادانه و رها نگه داشته شده است تا تجربیات و ایدئولوژی های بیننده را که هنگام تماشای سریال تحریک می شوند، در خود جای دهد. هر قسمت با یک لمس محاسباتی زنده می شود. رویدادهایی که به رمز و راز می افزایند به طور یکپارچه هدایت می شوند، برخلاف هر چیزی که به عنوان جبر و اجبار تلقی شود.

حتی با وجود سه جدول زمانی، نویسندگان مطمئن می شوند که داستان سرایی آنها به هم ریخته نباشد و به طریقی بسیار کارآمد، هر مرحله از تحقیق و زندگی شخصیت ها دارای اهمیت مختصری است که از شخصیت آنها استخراج شده است. اجرا کنترل شده و برای داستان معنادار است و همه قسمت ها در مجموع با یکدیگر ناسازگار نیستند، حتی زمانی که احتمال وقوع این امر زیاد بود. این کیفیت باید توسط بینندگان قدردانی شود زیرا نمایش های زیادی نمی توانند ادعا کنند که از این دقت بهرمند هستند.

در حالی که توازن مقیاس – نبرد ایدئولوژیک اخلاقی بین آنا و آیریس – انتظار می رفت، حک کردن یک قسمت کامل برای انسانی کردن آدم ربایان تلاش ویژه ای بود. همانطور که هر داستان دو بخش دارد، واقعیت پنهان دختر برفی در آن قسمت زنده شد و همچنین بسیار تأثیرگذار بود. به همین دلیل است که نمایش در نیمه خوب و بد داستان حقیقت را نمی یابد. جایی در وسط وجود دارد،  جایی مانند خود زندگی واقعی. Milena Smit به خوبی مسئولیت ارائه عمق به نمایش را بر عهده می گیرد. حضور او در صفحه نمایش تفاوت ایجاد می کند. حتی با نمای نزدیک، اسمیت راحت به نظر می رسد و هزاران کلمه را از طریق اشاره و احساسات می گوید. او این کار را با جهت گیری خوب که نشان دهنده بلوغ و صداقت است، تثبیت می کند.

دختر برفی با توجه به میزان اشباع این ژانر واقعاً یک دستاورد قابل توجه است. این تلاش را باید تحسین کرد زیرا رفتن به راهی که دیگران می روند آسان نیست. علاقمندان می‌توانند جهت دانلود سریال The Snow Girl به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)