معرفی و نقد سریال The Terminal List

معرفی و نقد سریال The Terminal List

پرایم ویدئو (آمازون) که با موفقیت سریال ریچر و سریال جک رایان جان کرازینسکی تقویت شده است، امیدوار است که ترکیبی از قدرت ستاره سینما و تلویزیون کریس پرت و داستانی با تم توطئه نظامی، دوباره پول پارو کند. اما متأسفانه، سریال The Terminal List، که بر اساس یک مجموعه پنج جلدی کتاب اثر جک کار ساخته شده است، بعید به نظر می رسد که مطابق انتظارات عمل کند اما این سریال به یکی از بهترین سریال های اکشن جنگی بدل خواهد شد؛ پس در دانلود سریال ترمینال لیست یک لحظه هم شک نکنید.

معرفی سریال The Terminal List

سریال ترمینال لیست، یک مجموعهٔ تلویزیونی درام، اکشن و هیجان انگیز آمریکایی با بازی کریس پرت (Chris Pratt) است که بر اساس رمانی به همین نام از جک کار ساخته شده است. این مجموعه از ۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۲ طی 8 قسمت از طریق آمازون پرایم ویدئو منتشر شد.

بازیگران و شخصیت های سریال ترمینال لیست

کریس پرت در نقش ستوان جیمز ریس، یک افسر یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده با هشت مأموریت رزمی و فرمانده جوخه آلفا، تیم هفتم یگان ویژه را بازی می کند. کنستانس وو نقش کیتی بورانک، خبرنگار خبره Voltstreem News را ایفا خواهد کرد. تیلور کیچ در نقش بن ادواردز، یک مامور سیا، که سابقاً در نیروی دریایی و هم تیمی جیمز ریس بوده را بازی خواهد کرد. رایلی کیو در نقش لورن ریس، همسر جیمز ریس و آرلو مرتز در نقش لوسی ریس، دختر جیمز ریس به ایفای نقش پرداخته اند و جین تریپل هورن در نقش لورین هارتلی، وزیر دفاع را بازی خواهد کرد.

داستان سریال ترمینال لیست

کریس پرت در نقش افسر یگان ویژه نیروی دریایی (Navy SEAL)، یعنی جیمز ریس بازی می کند که پس از اینکه کل جوخه اش در طول یک ماموریت پرمخاطره مورد کمین قرار می گیرد و از بین می رود، به خانه برمیگردد. اما ریس، بازمانده آن کمین، که خود را در محاصره ی چندین تابوت می بیند، متوجه می شود که وقتی توسط مافوق هایش بازجویی می شود، مورد سوء ظن قرار دارد. ریس با شک و تردید در خاطراتش از آن رویداد شوم (که مکرراً از طریق فلشبک نشان داده می شود)، نمی تواند آنچه را که در حال وقوع است، باور کند. زمانی که جسد همرزم دیگر او در Navy SEAL، یک روز پس از بازگشت پیدا می شود، این احساس تشدید می شود، چرا که به نظر می رسد، او به خاطر زنده ماندن و جا ماندن از همرزمانش خودکشی کرده است.همانطور که ریس شروع به حفاری در این ماجرا می کند، حس می کند توطئه ای در کار است که او را در معرض سوءظن و خانواده اش را در معرض خطر قرار می دهد…

نقد و بررسی سریال The Terminal List

داستان سریال ترمینال لیست، بر اساس رمانی از جک کار، به کارگردانی آنتوان فوکوا، کم و بیش در ذهن کسی می گذرد که نشان داده می شود، ذهنش درست کار نمی کند. اما چیزی که در مورد این نمایش عجیب است، اگر نگوییم بد سلیقگیست، این است که چقدر توطئه های بی نظیر آن در برآورده کردن خیالات ما در تئوری توطئه نقش دارد؛ این داستان مملو از وحشت مؤید این است که ریس درست می گوید: همه چیز حتی بدتر و گسترده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد و ماجرا این است که فقط او می تواند آن پروسه وحشتناک را متوقف کند. این سریال عملاً جایگاه اولیه ریس را به عنوان یک قهرمان غیرقابل اعتماد فراموش می کند، او را یک قربانی بی ثبات و غم انگیز در سیستمی که به او کمک نمی کند، نشان می دهد، سیستمی که با فرستادن او به جنگ، بارها و بارها باعث آسیب روانی او شده است. در عوض، سریال ترمینال لیست، فقط او را به خاطر خشونتی که می تواند به بار بیاورد، در آغوش می گیرد. از زاویه دید فیلم اکشن، این سریال مثل فیلم Rambo: First Blood است که می خواهد مانند فیلم Rambo: First Blood Part II باشد و از آنجایی که «رمبو: اولین خون» فیلمی نیست که جایگاه رمبو را تثبیت کرده، باید بتوانید تصور کنید که سریال ترمینال لیست به چه موفقیت بزرگی تبدیل خواهد شد، به خصوص برای هر کسی که به دنبال شناختن ریس است.

سریال The Terminal List در مجموعه فیلم های قهرمانی مورد تأیید Prime Video جای می گیرد، قهرمانانی که از حقیقت و ارزش های آمریکا محافظت می کنند، همانطور که در سریال ریچر و سریال جک رایان دیده می شود. اما این سریال حتی تظاهر به باحال بودن آن داستان ها نمی کند، در عوض هر ضرب و شتم و توطئه عظیمی را که می تواند، برای احساسات آنها در آغوش می گیرد و سپس از ماهیت آرامش بخش نیروی دریایی برای سرپوش گذاشتن روی همه چیز استفاده می کند. سریال ترمینال لیست، ریس را به یک قهرمان اکشن آمریکایی تبدیل می کند، کسی که مهارت ها و استحکام بدنی اش را به مدیون آموزش هایش در در نیروی دریایی است. اما برخلاف جک ریچر و جک رایان، اگر ترمینال لیست را یک فرد در نظر بگیریم، شما با او دست نخواهید داد، بلکه برای درخواست کمک با او تماس خواهید گرفت.

وجه تسمیه سریال The Terminal List ترمینال لیست

سریال ترمینال لیست نام خود را از فهرستی گرفته که ریس، پشت کاغذ نقاشی کودکش نوشته، فهرستی که نام های جدیدی به آن اضافه و گاهی اوقات با خون خط می خورند. برای رسیدگی به این فهرست، سریال وارد قسمت های 50 دقیقه ای می شود که تنها دغدغه شان، برنده شدن ریس در انتهاست. در ابتدا، این یک مسئله روان شناختی نامشخص است؛ اما نه، بسیار روشن است و پاسخش با صحنه ای اکشن به یادگار مانده از دهه 80 پاسخ داده می شود و البته نشان می دهد که ریس چقدر می تواند در راستای کشتار ارزشمندش، وحشی باشد. شما با تماشای سریال ترمینال لیست عملاً انتظار خواهید داشت که صحنه های یک فیلم روال طبیعی خود را طی نکنند و صحنه های قبلی مثل تخیلات یک پسربچه در حال بازی با اسباب بازی های جنگی اش دوباره تکرار شوند. تماشای سریال ترمینال لیست، اینگونه منطقی تر خواهد بود.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل