نقد و بررسی فیلم The Wages of Fear مزد ترس 2024

توسط ErfaNEP

معرفی فیلم The Wages of Fear

فیلم مزد ترس (Le salaire de la peur) بازسازی فیلم فرانسوی کلاسیک 1953 توسط هانری ژرژ کلوزو است. این فیلم که بر اساس رمان اصلی به همین نام نوشته ژرژ آرنو ساخته شده است، به کارگردانی جولین لکلرک در سال 2024 ساخته شده است و مدت زمان اجرای آن حدود 1 ساعت و 46 دقیقه است. داستان ریبوت شده پیامدهای انفجار چاه نفت را دنبال می کند. به منظور جلوگیری از یک فاجعه، یک تیم ماهر اما به لحاظ جنایی فاسد برای انتقال نیتروگلیسیرین بسیار فرار در یک زمین بیابانی خشن مستقر می شوند. اعضای تیم باید از موانع خطرناک عبور کنند و به طور مداوم بر پایداری مواد منفجره نظارت داشته باشند در حالی که با تهدید شرایط آب و هوایی سخت و سایر چالش های پیش بینی نشده روبرو هستند. ماموریت آنها مسابقه ای با زمان است، زیرا هر لحظه در تلاش آنها برای جلوگیری از یک فاجعه و نجات جان افراد مهم است. از بازیگران این فیلم می توان به فرانک گاستامباید، آلبان لنوار، سوفیان زرمانی، آنا ژیراردو، باکاری دیومبرا، آسترید وتنال، آلکا ماتوا، سارا افچین و … اشاره کرد.

 

نقد و بررسی فیلم The Wages of Fear مزد ترس 2024

سردرگمی، عنصر اصلی فیلم مزد ترس 2024

اولین حسی که در حین تماشای چند دقیقه اول از فیلم به ذهنمان می رسد، سردرگمی است. فیلم مزد ترس با یک سکانس تیراندازی در صحرا شروع می شود، جایی که خانمی سعی می کند از راهزنان پیشی بگیرد و به دنبال چیزی می گردد. شریک احتمالی او در یک ماشین دیگر او را دلسرد می کند و به او می گوید تا به جای امن بازگردد و ظاهراً به دنبال واکسنی که دنبالش بوده اند، نگردد. تنها نتیجه ای که می توانیم بگیریم این است که او می تواند یک مقام دولتی باشد، آن را هم از نشان WWH روی سپر می فهمیم. این فیلم به جای اینکه ما را با شخصیت هایش آشنا کند، با تیراندازی و درگیری با اسلحه و بلافاصله یک صحنه نامربوط می کشاند. از مکالمه آنها پس از آن قرار صمیمی، این نکته را دریافت می کنیم که آنها بی اختیار اینجا وسط بیابان نیستند. اما از چیزی فرار می کنند و هیچ چیز دیگری در مورد کلارا در ادامه فیلم فاش نشده است، اما فِرد احساس گناه و درد زیادی در قلب خود دارد. از طریق یک فلش بک، متوجه می شویم که فِرد قبلاً به عنوان یک قاتل کار می کرده و به دلیل ناآرامی های سیاسی قصد داشته به فرانسه برود. او در آخرین کار خود قرار بوده مردی ثروتمند را به خارج از کشور منتقل کند اما مشتری او در برخورد با پلیس کشته می شود.

 

نقد و بررسی فیلم The Wages of Fear مزد ترس 2024

بررسی خط داستانی فیلم The Wages of Fear

مرد ثروتمند قبل از مرگ، تمام پول خود را داخل گاوصندوق می گذارد. این به فِرد ایده می دهد که پول را بدزدد و زندگی جدیدی را در فرانسه شروع کند. او برادرش الکس را متقاعد می کند که به او کمک کند زیرا او به نوعی متخصص اسلحه و فناوری است. متأسفانه، الکس هنگام تلاش برای باز کردن گاوصندوق دستگیر می شود، در حالی که فرد در بیرون مراقب است. او که زیر بار گناه به دردسر انداختن برادرش سر خم کرده، اکنون پایگاه و شغل جدیدی در بیابان پیدا کرده است و به عنوان راننده و نگهبان کار می کند. اما در نزدیکی کمپ پناهجویان، یک چاه نفت آتش می گیرد که مستقیماً جان مردم را تهدید می کند. با اعزام کارشناسان به سایت، شرکت بهره بردار چاه متوجه می شود که تنها یک راه حل برای جلوگیری از فاجعه دارد: منفجر کردن چاه نفت با نیتروگلیسیرین، آن هم ظرف 24 ساعت. و چه کسی را برای این کار منصوب می کنند؟ فرد… و برای فریب دادن او برای انجام این ماموریت مرگبار، الکس را به عنوان راننده دوم در اختیار او قرار می دهند. آنها به او نوید یک زندگی آزاد نیز می دهند، البته اگر ماموریت با موفقیت انجام شود. با کنار گذاشتن کینه ها، دو برادر با تله های خائنانه متعددی در بیابان روبرو می شوند و سعی می کنند مواد شیمیایی را که می تواند با کوچکترین اختلالی منفجر شود، ایمن منتقل کنند.

 

تفاوت های فیلم جدید مزد ترس با فیلم اصلی و قدیمی آن

نسخه 2024 فیلم The Wages of Fear به جای داشتن چهار بازیگر اصلی، بیشتر بر روی این دو برادر و چگونگی تغییر پویایی آنها تمرکز دارد. کلارا، یک کارمند سازمان غیردولتی است که مانند یک دختر مرموز هیجان انگیز عمل می کند و همراه با آنها و گوتیه، دشمنی که فقط بر انجام کار به هر طریقی تمرکز دارد، در این فیلم برچسب گذاری می شود. اما مشکل اینجاست که هیچ یک از شخصیت ها به اندازه کافی برای تماشا جذاب نیستند. احمقانه ترین چیز این است که چگونه فِرد اجازه داده که برادرش در حالی که به او کمک می کرده، دستگیر شود. حتی با وجود اینکه او از قبل نیروهای نظامی را می بیند که به سمت محل جرم می روند، سعی نمی کند برادرش را بیرون بیاورد، بلکه هاج و واج آنها را تماشا می کند. قسمتی که آنها باید دو کامیون پر از نیتروگلیسیرین را برانند تا حدودی هیجان انگیز است اما به سرعت مسخره می شود. شخصیت ها همیشه در مورد فرار بودن مایع و اینکه حتی یک قطره کشنده است هشدار می دهند. با این حال، آنها داوطلبانه اکشن را شروع می کنند و آشکارا مورد اصابت گلوله قرار می گیرند، آن هم علیرغم این واقعیت شناخته شده که یک شلیک تصادفی می تواند همه آنها را منفجر کند. وین دیزلِ فرانسه یعنی فِرِد با نام مستعار فرانک گستامبید و برادرش روی صفحه نمایش خود را شکست ناپذیر و بیش از حد باهوش به تصویر می کشند. در حالی که آنا ژیراردو در ناخوشایندترین مواقع یا شاید برای اینکه خود را رئیس نشان دهد، طغیان های بیش از حد دراماتیک و نابجا انجام می دهد.

 

فیلم The Wages of Fear، نسخه ای ارزان از فیلم اصلی

مزد ترس مجموعه‌ای از سکانس‌های اکشن، دراماتیک و مضحک است که هیچ داستان مهمی برای نگه‌داشتن آن‌ها وجود ندارد. اگر از فیلم کلاسیک 1953 لذت بردید، پس شاید بتوانید به جای هدر دادن وقت خود روی بقیه کارهایتان این فیلم بیهوده را دوباره آن را تماشا کنید. بهتر بود آنها این فیلم را به عنوان یک بازسازی تلقی نمی کردند، زیرا بیشتر داستان جدا از انتقال مایعات در قسمت بیابانی تغییر می کند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید