Time Bandits – معرفی، نقد و بررسی سریال راهزنان زمان

توسط dante

سری جدید Apple TV+ یعنی سریال Time Bandits یک ماجراجویی تخیلی در طول تاریخ است که هم به فیلم کلاسیک تری گیلیام در سال 1981 احترام می گذارد و هم بر اساس آن ساخته شده است. در مرکز گریزهای سفر در زمان، کوین، یک دوستدار تاریخ 11 ساله قرار دارد که خود را در سفرهای وحشیانه در زمان از انگلستان امروزی دور می بیند. کوین با کنجکاوی و جنب و جوش زیادی توسط بازیگر خردسال کال ال تاک بازی می شود. این سریال با هدایت خالقانش، تایکا وایتیتی، جمین کلمنت و ایین موریس، با عشق و محبت به کتاب اصلی گیلیام ادای احترام می کند و در عین حال قلمروی جدیدی را ایجاد می کند. این سریال دنیای خود را گسترش می دهد و آرک های شخصیتی ظریفی را اضافه می کند و تعادلی بین نوستالژی و تازگی پیدا می کند که هم طرفداران فیلم قدیمی و هم بینندگان جدید را سرگرم می کند. برای یک سفر فراموش نشدنی در زمان پر از شوخی، احساس و تاریخ با این سریال در انیمه لیست همراه شوید. برای Time Bandits – معرفی، نقد و بررسی سریال راهزنان زمان با انیمه لیست همراه باشید.

درآمدی بر داستان سریال راهزنان زمان

 

یک شب، کوین دریچه ای را در اتاق خواب خود کشف می کند که افراد خلافکار مختلف را که در مجموع به ‏عنوان راهزنان زمان شناخته می شوند به اتاق او منتقل می کند. راهزنان به رهبری پنه لوپه ی زیرک که لیزا ‏کودرو با آن بازی می کند، یک نقشه جادویی را دزدیده اند که به آنها اجازه می دهد به جستجوی گنج بین زمان ‏ها جابجا شوند.

اما درست پشت سر آنها نیروهای بدخواه «شرِ خالص» هستند که به دنبال دستکاری تاریخ ‏برای اهداف شوم خود هستند و بنابراین کوین وارد یک سری ماجراجویی کمدی و سریع در دوره های مختلف ‏می شود که هر قسمت خنده و دیدگاه های تازه ای را در مورد گذشته ارائه می دهد. در مرکز گروه راهزنان زمان، گروهی دور از ذهن از سارقان قرار دارند که تحت رهبری پنه لوپه گرد هم می آیند. پنه لوپه به عنوان زنی که اخیراً دل شکسته شده است، تلاش می کند تا قدرت خود را بر دسته ی پرهیاهو نشان دهد.

دستورات سختگیرانه او اغلب توسط آلتو تضعیف می شود. آلتو یک نظریه پرداز مسخره است که مونولوگ های نمایشی را به دزدی ترجیح می دهد. به عنوان عضله گروه، بیتلیگ بر دیگران برتری می یابد، اما دارای روحی ملایم است. در همین حال، نقشه خوان گروه یعنی ویجت موفقیت را در گیج کردن همراهانش می یابد تا اینکه برای آنها مسیر تعیین کند.

Time Bandits

بررسی شخصیت کوین در سریال Time Bandits

در این تیم عجیب و غریب، کوین، پسری تخیلی با عطش پایان ناپذیر برای تاریخ، قرار می گیرد. کوین بسیار آگاه تر از راهزنان، به عنوان راهنمای آنها در سفر آنها بین دوران های مختلف عمل می کند. اگرچه او معمولاً از شیطنت های آنها خشمگین می شود، اما در طول سفر با هر یک از اعضا پیوندهای نزدیکی برقرار می کند. به ویژه، رابطه کوین با پنه لوپه از احترام تا مراقبت و اعتماد عمیق ایجاد می شود.

نمای بیرونی سخت او جنبه نرم تری دارد که در طول زمان با هم ظاهر می شود. نیروی متضاد راهزنان، شر خالص و فیانای فاسد قرار دارند. شر خالص که توسط بدخواهی اداره می شود، در میان رویاهای کابوس آمیز دنیایی درهم و برهم زندگی می کند. او فیانا را برای ردیابی راهزنان، بازیابی نقشه و ایجاد هرج و مرج اعزام می کند. فیانا طعمه خود را با حیله گری و قدرت های آتشین یک شکارچی تعقیب می کند و در هر مرحله یک تهدید جدی ایجاد می کند.

Time Bandits

نقد و بررسی سریال راهزنان زمان

سازندگان سریال Time Bandits با طراحی صحنه و جلوه های بصری فوق العاده تاریخ را زنده کردند. هر دوره با دقتی عجیب اجرا می شود و مخاطب را مستقیماً به داستان می کشاند. بینندگان خود را در میان سازه های بلند استون هنج، سوار بر کشتی های دزدان دریایی چینی و در جنگل های سرسبز تمدن مایا می بینند. مجموعه های عملی همراه با ترفندهای بصری بینندگان را در هر مقصدی غوطه ور می کند. اردوگاه راهزنان در زیر استون هنج که با نور آتش می درخشد، به ویرانه ها احساس باستانی می دهند. در دریاهای آزاد، امواج متلاشی کننده و بادبان ها توجه ها را جلب می کنند.

همین حال، محوطه های سرسبز معبد مایاها با هیروگلیف های پیچیده و معابد سر به فلک کشیده به طور پر جنب و جوش واقعی به نظر می آیند.  حالی که CGI به زیباتر شدن نمایش کمک کرده، تولید را تحت تأثیر قرار نداده است. دایناسورها در جنگل های بارانی ماقبل تاریخ با وحشتی عجیب پرسه می زنند. شخصیت های تاریخی مانند ملکه مایاها در میان محیط مجلل خود ملموس تر ظاهر می شوند و در بیشتر موارد، عناصر دیجیتال به طور یکپارچه در هر دنیای دست ساز ترکیب می شوند.

Time Bandits

بررسی ساختار سریال Time Bandits

هر قسمت از سریال راهزنان زمان از یک الگوی آشنا پیروی می کند و گروه از یک پورتال عبور می کند و خود را در دوره جدیدی از تاریخ می بیند. کوین مشتاقانه حقایق جالبی را درباره مقصدشان به اشتراک می گذارد، در حالی که راهزنان شیطنت های ساده ای را به راه می اندازند. اگرچه این ساختار همه چیز را سرزنده نگه می دارد، اما برخی از ماجراها بهتر از بقیه هستند. اپیزودهایی که بر روی طرح های مستقل تمرکز می کنند، تمایل بیشتری به درگیر کردن مخاطب دارند. زمان هایی هم هستند که در آنها تاریخ به جای توقف سرگرمی، مانند انگلستان قرون وسطایی، باعث پیشرفت تیم می شود.

اغلب اوقات، کوین مانند یک راهنمای تور سخنرانی می کند. ما فهرست های سلسله ها و نتایج نبرد را یاد می گیریم، اما نگاهی اجمالی به زندگی مردم هر دوران داریم. تاریخ به عنوان پنجره ای به گذشته در این سریال ظاهر می شود. به طور کلی، سریال راهزنان زمان تخیل را به تاریخ پیوند می زند. با تمرکز دقیق تر بر روی افراد در طول طرح ها، فصل های آینده ممکن است ماجراجویی هایی را رقم بزنند که سرگرم کننده باشند و درک ما از زمان های گذشته را روشن تر کنند. وقتی داستانی به اعماق و ارتفاعات تاریخ احترام می گذارد، نیازی نیست که سرگرمی به قیمت بینش تمام شود. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Time Bandits به وب سایت انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید