بررسی و دانلود انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul

بررسی و دانلود انیمه توکیو غول Tokyo Ghoul

پیش‌درآمدی بر داستان انیمه توکیو غول

وقتی دانشجوی کالج کانکی کن با ریزه زیبا و مرموز قرار ملاقات می ذاره، فکر می کنه که زیادی این رویا برای تبدیل شدن به واقعیت زیادی خوبه و در واقع همین طوره – معلوم  میشه که ریزه یک غوله، نژادی از موجودات ماوراء طبیعی که از جمعیت انسانی تغذیه می کنن. و خود کن تو منوی شام اون غول قرار داره البته مراسم شام اون غول اون طور که انتظارش رو داره پیش نمی ره و کن به هر طریق ممکن زنده می مونه. کن، بعد از اون حمله و بیدار شدن روی تخت بیمارستان کن متوجه میشه که تنها به این دلیل زنده مونده که یه جراح دست به ابتکار زده و بعضی از اعضای ریزه رو به بدن اون پیوند زده. کانکی در تلاش برای بازگشت به زندگی عادیش، خیلی زود متوجه می شه که با هوس های عجیب و غریبی روبرو میشه. کانکی می ره زیر پر و بال صاحب یک کافی شاپ محلی، به اسم Anteiku، یه غول مهربون که متعهد شده به غول هایی که از پس خودشون برنمیان کمک کنه. اون با کمک صاحب اونجا و همکاراش دنیای مخفی غول ها رو کشف می کنه و سعی می کنه با وضعیت نیمه غول جدیدش کنار بیاد.

معرفی انیمه Tokyo Ghoul

اولین فصل 12 قسمتی توکیو غول توسط استودیو ‏Pierrot‏ تولید شده؛ این انیمه بر اساس مانگای محبوبی به ‏همین نام که توسط ایشیدا سوئی تصویرگری شده و به نگارش در اومده، ساخته شده. این سریال توسط ‏شوهی موریتا (که زمانی نامزد اسکار شده بود) کارگردانی شده و برای اولین بار تو تابستون 2014 پخش شده.‏‎ ‎فصل دوم این مجموعه با اسم ‏Tokyo Ghoul √A‏ باز هم طی 12 قسمت زمستون سال 2015 پخش شد و بعد ‏از اون یه قسمت ویژه ‏OVA‏ با اسم ‏Tokyo Ghoul: Jack‏ از این انیمه پخش شد. کمی بعد از اون یه قسمت ‏ویژه دیگه به اسم ‏Tokyo Ghoul: Pinto‏ از این مجمعه پخش شد و تقریباً 2 سال و اندی بعد تو بهار سال ‏‏2018، فصل سوم 12 قسمتی انیمه با اسم ‏Tokyo Ghoul:re‏ پخش شد که نیمه دوم همین فصل باز هم با 12 ‏قسمت، فصل زمستون 2018 با اسم ‏Tokyo Ghoul:re 2nd Season‏ پخش شد.

نقد و بررسی انیمه Tokyo Ghoul

قدرت واقعی انیمه سریالی توکیو غول تو ساختن جهان و پرداختن به دانش موجود اون جهانه. این سریال یک یه جامعه سایه جذاب ایجاد می کنه که درست در زیر دنیای عادی و روزمره ی مردم شهر توکیو قرار داره. خود غول ها ترکیبی جذاب از خون آشام ها و زامبی ها هستن، البته با یه سری ویژگی اضافی مخصوص به خودشون. غول ها دارای یه خاصیت به اسم Kagune هستن، نوعی اندام یا زائده فراطبیعی که می تونن از اون برای شکار انسان (یا مبارزه با غول های دیگر) استفاده کنن. همینا باعث میشه که مجموعه ای از اکشن پر زرق و برق  و ترسناک ایجاد شه که میشه گفت این انیمه یه نسخه باحال تر از انیمه های Parasyte یا Elfen Lied به حساب بیاد و ازش یاد بشه.

جزئیات در انیمه Tokyo Ghoul حائز اهمیت هستن

جزئیات کوچیک دیگه ای در داستان غول ها وجود داره، به عنوان مثال این واقعیت که قهوه تنها غذا یا نوشیدنی انسان است که غول ها می تونن از اون لذت ببرن، یا ماسک هایی که غول ها روی چهره می ذارن و این جزئیات خیلی خیلی به ساختار جالب دنیای این انیمه کمک می کنن و به اون عمق بیشتری می دن. دنیای توکیو غول مثل دنیاییه که در اون زندگی جریان داشته و به خوبی درک شده  و شما رو وادار می کنه که بیشتر به دنبال کشف اون باشین.شخصیت های انیمه توکیو غول هم در بیشتر موارد به خوبی ترسیم شدن. دوست داشتنی کردن این کاراکترها زمانی که بیشترشون آدم  خوارن کار دور از ذهنی نیست، اما این سریال یه سری خط قرمز برای این کار داره. یه سری شخصیت هم میون آدما وجود دارن و هم میون غول ها؛ یعنی هم آدم ها و هم غول ها، خوب و بد دارن. البته متاسفانه خود شخصیت اصلی یکی از عناصر نسبتاً ضعیف داستانه. اگرچه ممکنه کاملاً قابل درک باشه که اون باید به وضعیت نیمه غول جدید خودش واکنش نشون بده، اما جذابیت چندانی به کار اضافه نمی کنه. یه جای انیمه به این اشاره می شه که نیمه غول ها قراره قوی  تر از برادرای کاملشون باشن، اما تنها در اواخر سریاله که می بینیم، کانکی اونی میشه که باید باشه. در مقابل اون، Rize – همون طور که هست – ممکنه سرگرم کننده ترین شخصیت انیمه باشه، برای همین از نظر من حیف شد که همون قسمت اول کشته شد (ببخشید برای اسپویل). ارتباط اون با کانکی به این معنیه که حضورش هنوز در طول سریال احساس می شه، ولی اگه اونو حداقل برای مدتی طولانی تر نگه می داشتن، شاید داستان جالب تر می بود.

توکیو غول، پیشنهادی جذاب برای طرفدارای ژانر وحشت

این مجموعه، تصاویری چشمگیر ارائه می ده و آرت خفنی داره به قول انیمه بینا که البته این آرت تو بیشتر قسمت ها تاریکه و قراره با تاریک نمایی زیادی روبرو شین. شخصیت ها به خوبی طراحی شدن و ظاهر متمایز و جذابی دارن. البته قابل درکه که جلوه های بصری انیمه برای ما انیمه بینا یه پله پایین تر از اکشن های خیره کننده سبک مانگایی باشه اما باز هم خیلی جذاب و تماشایی هستن. انیمه Tokyo Ghoul به راحتی یکی از خشن ترین و ترسناک ترین انیمه هاییه که تا به حال دیدین و این خشونت و ترس فقط روی صفحه به نمایش در نمیاد، این سریال داستان رو به جاهای تاریکی می کشونه و واقعاً تو شخصیت کشی دست کمی از Game of thrones نداره با این حال، از نظر ظاهری، مناسبه و به لطف شخصیت پردازی عالیش، هز گز به نظر نمیاد که بخوایم ازش سیر شیم. با فرض اینکه شما می‌تونین انیمه ترسناک رو تحمل کنین، Tokyo Ghoul جهنم جالبی رو براتون به ارمغان میاره. این انیمه ترسناکه، تاریکه و پر از اکشن و البته پر از شخصیت های به یاد ماندنی؛ این انیمیشنیه که طرفدارای ژانر وحشت و فیلم و سریالای ترسناک نباید از دستش بدن.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Furiosa: A Mad Max Saga‎‏ فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه با بازی کریس همسورث

نقد و بررسی فیلم Fancy Dance‏ رقص خیالی

نقد و بررسی فیلم ترسناک Disappear Completely محو کامل