معرفی و دانلود انیمه انتقام جویان توکیو Tokyo Revengers

معرفی، نقد و بررسی انیمه انتقام جویان توکیو Tokyo Revengers

توکیو ریونجرز، یکی از پر طرفدارترین مانگاها بالاخره اقتباس های انیمه ای دریافت کرده که تا سال 2023، دو فصل از اون پخش شده؛ این مجموعه، یه درام اکشن و پر از تعلیق با تم سفر در زمانه که استودیو LINDEN FILM فصل اولش رو در سال 2021 از روی اثر مانگاکا، کن واکویی، ساخته. داستان Tokyo Revengers حول شخصیت هاناگاکی ‏تاکمیچی می گرده که 26 ساله ست و به دلیل عدم موفقیت در زندگی احساس شکست می کنه. تو کارش به بن بست رسیده، یه آپارتمان کوچک داره و فقط با یه نفر تو دوران راهنمایی رابطه داشته. اون یه نفر هم، دوست دخترش، تاچیبانا هیناتا بوده که تو یه تصادف در نتیجه ی خصومت ایجاد شده در باند شرور توکیو مانجی، جونش رو از دست داده. تاکمیچی در بدترین وضعیت زندگی خودش، به طور ناگهانی، در طول بعد زمان به دوران راهنمایی جهش می کنه و تصمیم می گیره گذشته رو تغییر بده تا هیناتا نجات پیدا کنه.

نقد و بررسی محتوایی انیمه توکیو ریونجرز Tokyo Revengers

Tokyo Revengers سریالیه که شاید خیلی ها نیاز داشته باشند سه قسمت اولش رو امتحان کنن تا لِم کار دستشون بیاد. در حالی که سفر در زمان، خودش مقوله جالبیه، خود تاکمیچی ممکنه فوراً بینندگان رو جذب نکنه. این قطعاً نکته ایه که باید بهش می پرداختم، چرا که این پسر واقعاً تجسم یه فرد به درد نخوره که به شدت اسیر روزهای باصطلاح باشکوهش تو دوران مدرسه ست. خود انیمه هم در این مورد یه حس شوخ طبعی خوشایند داره، مخصوصاً یه صحنه که تاکمیچی بعد از این همه مدت خودش رو تو آینه به شکل دوران مدرسه ش می بینه، خیلی خنده دار به نظر میاد. شاید یکم عجیب باشه که این آقای 26 ساله اینقدر به یه دختر آویزون بوده، اما هرگز احساس جنسی نداشته و بیشتر در تقلا بوده تا یه چیز خوب تو زندگیش پیدا کنه.

چیزی که به سرعت در انیمه انتقام جویان توکیو آشکار میشه اینه که میون مشت و لگدپرونی ها و تلاش های ناامیدانه پسرای نوجوون برای سرسخت جلوه کردن، اساس انیمه در واقع درباره رفاقتاییه که اونا با هم ایجاد می کنن. بخش بزرگی از داستان به اون پسرا اختصاص داده می شه تا یاد بگیرن گاهی اوقات آسیب پذیر بودن اشکالی نداره و به همون اندازه که تو مشت هاشون قدرت وجود داره، حس آسیب پذیری هم وجود داره. این انیمه از کامل بودن فاصله داره اما باید اعتراف کنم که قضاوت های اولیه من که فکر می کردم مقدار زیادی از مردونگی سمی رو از این انیمه دریافت می کنم، به سرعت از بین رفت. تاکمیچی خودش دورترین فرد ممکن از یه بزن بهادرِ باجرأته. کنایه آمیزتر اینه که حتی اسم اوپنینگ فصل اول کرای بیبی یا بچه ننه ست. تنها عنصر فراطبیعی در این انیمه جهش زمانیه، بنابراین هیچ قدرت جادویی یا Awakening و بیداریِ فراطبیعی استعداد تو داستان وجود نداره و این قلب تاکمیچیه که به بزرگترین قدرت او تبدیل می شه.

بررسی ساختار کلی داستان Tokyo Revengers

از این موضوعات که بگذریم، انیمه انتقام‌جویان توکیو از راه‌های دیگه ای هم قلب بیننده ها رو دچار تپش و چالش می کنه. عناصر تیره تری، بازیگر میون گودِ زوزآزمایی این انیمه هستن. در حالی که شخصیت‌های مایکی و دراکون زمانی که Tokyo Meji Gang گذشته رو رهبری می‌کردن، دارای یه سری کد شرافت و اخلاقی بودن؛ ولی این در مورد باندهای رقیب صادق نیست. این مورد رو تو انیمه و مانگا نشون ندادن، اما اسم از تجاوز جنسی به میون میاد. علاوه بر این، شخصیت های داستان مثل ماست به قتل می رسن و اگه اسپویل نباشه یه خودکشی هم به وقوع می پیونده. به طور کلی، موضوعات انیمه به خوبی مدیریت می شن. هیچ صحنه شوکه کننده ای صرفاً برای شوک ایجاد کردن نشان داده نمیشه و همه اینا قراره بعداً به طرح بزرگتر داستان کمک کنن، پس می شه گفت این یه انیمه تاریک و خرده شیشه‌ داریه.

انیمه توکیو ریونجرز درباره نوجوونای بزهکاره. درگیری با مشت، دعوا با چاقو و قمه، شکستگی بینی و خشونتای دیگه، چیزاییه که باید با تماشای این انیمه پیشون رو به تنتون بمالین چون پر از جنگ و دعواست و هر شخصیت دارای سبک مبارزه با هنرهای رزمی متفاوتیه و می شه گفت که جزئیات دعواها تو انیمه به خوبی ارائه شده. این رو هم قول می دم که از اون فیلم و سریال ها نیست که سر هر صحنه‌ای بخواد کات و برش الکی بخوره. Tokyo Revengers یکپارچه زمخت و خشن هم نیست، ولی مطمئناً از جلوه‌های صوتی و جزئیات خون آلودی که موقع دعوای اراذل پیش میاد، دریغ هم نمی کنه.

بررسی شخصیت‌های داستان انیمه انتقام جویان توکیو

واقعاً این شخصیت ها هستن که انتقام جویان توکیو رو محبوب کردن. یه بار دیگه می گم، در حالی که تاکمیچی ممکن است شخصیت محبوبی نباشه ولی ماجراجویی هاش برای نجات دیگران به ارزش گذاری برای اخلاق و کردار خودش تبدیل می شه. گاهی اوقات این پسره، حسرت و تأسف خودش رو تو یه مونولوگ تکراری که تو چند صحنه اوج داستان اتفاق می‌افته، نشون می‌ده، اما خود انیمه خیلی هیجان انگیز تر از اونه که تاکمیچی بتونه با سخنرانی‌های انگیزشیش اونو به کلیسه تبدیل کنه و گند بزنه توش. ولی بازیگرای مکمل داستان، نمایش رو می ترکونن. مایکی، دراکن، آکون، نائوتو و هیناتا. ما همه شخصیت‌ها رو در کودکی با رویاهاشون ملاقات می‌کنیم، اما سرنوشت دردناکی رو که بزرگسالی برای اونا رقم خواهد زد رو هم خبر داریم. تنش ایجاد شده از این طریق به انیمه انتقام‌جویان توکیو کمک می‌کنه که حتی تو لحظه های کند انیمه هم رشد کنن و یه تپش برای قلب ما ایجاد کنن. بزرگترین نکته منفی که می شه تو انیمه پیدا کرد اینه که در حالی که هیناتا دوست داشتنی و نازه، تا الان که فقط فصل اول رو دیدم و منتظرم فصل دوم تموم شه تا یه جا ببینمش، اتفاقاتی که برای هیناتا افتاده، فقط در خدمت تاکمیچی و پیشرفت اون هستن. مرگ اون دختر که اساس اصلی طرح داستان کلیه هم کمکی به این موضوع نمی کنه. پس امیدوارم که تو فصل دوم یه چیزی از خودش نشون بده.

مخلص کلام

Tokyo Revengers یه انیمه درباره پسران نوجوون و پیوندهاییه که اونا ایجاد می کنن. تعلیقِ حاکم بر داستان از طریق تلاش برای تغییر آینده و دعواهای وحشیانه ‏بین باندهای مختلف، بینندها رو به خودشون جذب می کنن، البته تاکمیچی هم گاهی داغ می کنه و فقط اون موقع هاست که ارزش دیدن داره. این یه انیمه اکشن فوق‌العاده، دارای آسیب‌پذیری متفکرانه و نشون دهنده عمق روابطه و همین باعث میشه این انیمه رو به عنوان یه پیشنهاد محکم بهتون ارائه بدیم. شما می‌تونین،

Related posts

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته دوم مهر

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای – پارت دو

ترسناک‌ترین هیولاهای انیمه‌ای