برترین بازی های 2023

برترین بازی های 2023 مورد انتظار برای کنسول پلی استیشن، کامپیوتر، XBox و ….

با وجود God of War Ragnarok، Horizon Forbidden West و ریمیک بازی جذاب The Last of Us Part 1، سال 2022 سال بزرگی برای دوستداران و طرفداران پلی‌استیشن بود. البته اگر فکر می‌کنید که بعد از این سال فوق‌العاده، 2023 آرامی در پیش خواهیم داشت، بهتر از دوباره فکر کنید.

در میان بازی‌های کاملا جدیدی که قدم به بازار خواهند گذاشت، عناوینی نظیر سری Assassin’s Creed که به اصل خود بازگشته است، چندین بازگشت دوباره در زمینه ترسناک و بقا و حضوری جدید از یکی از مشهورترین فرانچایزهای بازی‌های مبارزه‌ای تمام دوران، باعث می‌شود که چشم انتظار اتفاقات هیجان‌انگیز بسیاری در این سال باشیم. از این رو، ما فهرستی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین بازی‌هایی که در سال 2023 و پس از آن بر روی کنسول پلی‌استیشن عرضه خواهند شد، گردآوری کردیم.

در حالی که بسیاری از بازی‌های موجود در این لیست، انحصاری پلی‌استیشن نیستند، با این حال همه آن‌ها بر روی کنسول پلی‌استیشن منتشر خواهند شد و این فهرست، منبعی جامع برای طرفداران سونی است که به دنبال به‌روزرسانی تقویم انتشار بازی های موردعلاقه خود هستند.

Forspoken تاریخ انتشار 24 ژانویه 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5, Microsoft Windows

Forspoken، بازی‌ای که هرچند بسیار تاخیر خورد اما هرگز فراموش نشد، داستان قهرمان بازی یعنی فری هالند را دنبال می‌کند که خود را گرفتار در سرزمینی فانتزی به نام آتیا می‌یابد. او که می‌تواند قدرت‌های جادویی گسترده‌ای را به کار گیرد و در برابر اثرات مخرب یک پدیده طوفان‌مانند جادویی به نام The Break مقاومت کند، آخرین امید برای سرزمینی است که شدیداً به یک قهرمان نیاز دارد. سفر فری در این جهان تنها از نظر بصری چشم‌گیر به نظر نمی‌رسد و صرفا یک بازی اکشن جهان‌باز با تاکید بر پیمایش سریع مسافت‌ها و جادو نیست، بلکه به لطف استفاده از فناوری جدید AMD FidelityFX Super Resolution در طراحی آن، از فناوری چشم‌گیری بهره می‌برد.

 

برترین بازی های 2023

 

Dead Space Remake تاریخ انتشار 27 ژانویه 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

پس از نزدیک به یک دهه، ما بالاخره به نوعی بازی جدیدی از Dead Space را دریافت می‌کنیم. این بازی در سبک ترسناک-بقا که نسخه بازسازی شده 2008 است، همان استایل بازی اصلی را حفظ می‌کند، البته در کنار جلوه‌های بصری بهبود یافته، بدون صفحه نمایش بارگذاری، صداگذاری‌های جدید و محتوای اضافی که به دلیل محدودیت‌های فنی در نسخه اصلی، از بازی حذف شده‌ بودند. داستان این بازی، آیزاک کلارک، مهندس یو اس جی ایشیمورا (USG Ishimura) را دنبال می‌کند که در حین بررسی یک سیگنال اضطراری از طرف افسر پزشکی یکی از کشتی‌ها – که بر حسب اتفاق دوست دختر اوست – متوجه حقیقت شومی می‌شود، آن هم این است که اجساد انسان‌های جهش‌یافته شروع به حمله به دیگر خدمه کشتی کرده‌اند.

 

Hogwarts Legacy تاریخ انتشار 10 فوریه 2023

پتلفرم‌ها: Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox Series X and Series S, PlayStation 5, Xbox One, Microsoft Windows

دنیای جادوگری هری‌پاتر را در میراث هاگوارتز، باری دیگر تجربه کنید. این یک بازی RPG اکشن جهان‌باز است که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا جادوگر یا ساحره شوند و در کلاس‌های هاگوارتز شرکت کرده و در عین حال وارد شیطنت‌ها و زد و خوردها و حتی قتل شوند. بازیکنان می‌توانند ظاهر، خانه و جنسیت خود را انتخاب کنند و همچنین سطح خود را در جادوها و توانایی‌های مختلف ارتقاء دهند. Hogwarts Legacy همچنین دارای چندین جانور نمادین مانند هیپوگریف‌ها و تسترال‌ها از این سری است که می‌توانید از آن‌ها مراقبت کنید. تا پیش از انتشار آن، میراث هاگوارتز به دلیل دیدگاه‌های ترنس‌فوبیک جی.کی رولینگ، نظرات جنجالی طراح ارشد سابق، تروی لیویت، و داستان اصلی آن که کودکان را موظف می‌کند تا شورش گوبلین‌ها را از طریق قتل و شکنجه سرکوب کنند، به شدت تحت نظارت شدیدی قرار گرفته است.

 

Like a Dragon: Ishin! تاریخ انتشار 21 فوریه 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 5, PC, Xbox One, Xbox Series X/S

در بازسازی پیش‌رو از بازی Like a Dragon: Ishin! 2014، سری یاکوزا به گذشته و در سال 1866 سفر کرده و داستانی واقعی از یک سامورایی به نام ساکاموتو ریوما را بیان می‌کند که پس از زندانی شدن و آزاد شدن توسط بدل پدرش، یوشیدا تویو، زندگی خودش را وقف پایان دادن به نظام طبقاتی سفت و سخت حاکم در ژاپن می‌کند. گفته شده است که این بازی بیشتر شبیه به Yakuza 5 است، زیرا از همان سیستم Climax Heat استفاده می‌کند، اما در کل تفاوت زیادی با این سری دارد. همچنین، Like a Dragon: Ishin! پیشین فقط در ژاپن در دسترس بود، و این بازسازی اولین باری است که این عنوان را در دسترس سراسر جهان قرار خواهد داد.

 

Horizon: Call of the Mountain (PSVR 2) تاریخ انتشار 22 فوریه 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation VR2

طرفداران Horizon  که به دنبال چشم‌انداز تازه‌ای در این بازی هستند، می‌توانند برای یک بازی اول شخص از سری محبوب ماجراجویی با ربات‌های پسا آخرالزمانی، خود را آماده کنند. زیرا Guerilla Games در حال آوردن فرانچایز موفق خود به فناوری PSVR 2  است. این تغییر به یک ماجراجویی اول شخص طبیعتا باعث می‌شود که عناصری نظیر کوه‌نوردی و مبارزه، و قضاوت بر اساس تیزر تریلر، تفاوت بزرگی با زمانی که باید چشم در چشم و رو در رو برابر یک هیولای مکانیزه روبتاتیک قرار بگیرید، داشته باشد و بسیار مهیج‌تر و همچنین ترسناک‌تر خواهد بود.

 

برترین بازی های 2023

 

Skull and bones تاریخ انتشار 9 مارچ 2023

پتلفرم‌ها: Xbox Series X/S, PS5, PC

برای دارندگان پلی‌استیشنی که بی‌صبرانه منتظر تجربه Sea of Thieves در کنسول خود بودند، یوبی‌سافت بالاخره تصمیم گرفت با Skull and Bones به این انتظار پاسخ دهد. این بازی در حالی که به وضوح نسبت به Sea of Thieves فضای کارتونی کمتری دارد، یک بازی اکشن و تاکتیکی است که در دریای آزاد اتفاق می‌افتد و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با هم متحد شوند و در دزدی دریایی و جنگ دریایی شرکت کنند. علاوه بر این حالت چند نفره، این بازی همچنین دارای یک کمپین تک نفره در اقیانوس هند است. Skull and Bones که در ابتدا به عنوان اسپین‌آف Assassin’s Creed IV: Black Flag در نظر گرفته شده بود، از سال 2013 در حال توسعه است. امیدواریم پس از این همه سال دیگر شاهد تاخیری در انتشار آن نباشیم.

 

 

Star Wars Jedi: Survivor تاریخ انتشار مارچ 2022

پتلفرم‌ها: PlayStation 5, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

دنباله Star Wars Jedi: Fallen Order 2019 یعنی Survivor، پنج سال پس از داستان بازی قبل به وقوع می‌پیوندد – تقریباً در همان بازه زمانی سریال Obi Wan Kenobi از دیزنی پلاس- و ماجراهای شوالیه جدای، کال کستیس را دنبال می‌کند که با اجرای دستور 66، از امپراطوری کهکشانی پنهان می‌شود.گفته می‌شود که دنباله پیش‌رو «رویکرد سبک مترویدوانیایی گسترده‌تری» نسبت به Fallen Order  دارد و همچنین بر تقویت سبک مبارزه‌ فردی شما تاکید می‌کند.

برترین بازی های 2023

 

Resident Evil 4 Remake تاریخ انتشار 24 مارچ 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

پس از موفقیت عناوین Resident Evil 3 Remake و Resident Evil 2 Remake، این بار Capcom توجه خود را به یکی از تحسین شده‌ترین این سری ترسناک معطوف کرده است: Resident Evil 4. این بازی داستان شخصیت اول سری Resident Evil یعنی لئون اس کندی را دنبال می‌کند که در سفر خود به دهکده‌ای روستایی در اسپانیا برای نجات دختر رئیس جمهور، متوجه می‌شود که دهکده توسط یک فرقه خشن و انگل پرست به نام Los Illuminados به خطر افتاده است. نسخه بازسازی شده این بازی دارای جلوه‌های بصری چشمگیر و تعداد انگشت شماری از تغییرات در سیستم Quality of life مانند سیستم دفع حمله و جاخالی دادن است.

 

 

Dead Island 2 28 آوریل 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X/S, Microsoft Windows, PlayStation 5

داستان دنباله بسیار مورد انتظار Dead Island 2011، یعنی Dead Island 2، چند ماه پس از تفاقات Dead Island: Reptide در یک لس آنجلس و کالیفرنیا آفتابی جریان دارد. البته علی‌رغم خوب بودن آب و هوا، شرایط اصلا مناسب نیست زیرا آخرالزمان زامبی‌ها شهر را تحت یک قرنطینه شدید قرار داده است. در Dead Island 2 شما به عنوان یکی از بازماندگان بازی می‌کنید که از طریق گاز گرفتگی توسط یکی از زامبی‌ها آلوده شده است. با این حال، این گاز گرفتی به جای تسلیم شدن در برابر زخم‌هایتان، به شما قدرت‌های فراطبیعی می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها در مقابل مردگان متحرک، هنگامی که آن‌ها را در این اکشن RPG فوق‌العاده شکار می‌کنید، استفاده نمایید.

 

Street Fighter 6 تاریخ انتشار 2 ژوئن 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

بالاخره سری بازی افسانه‌ای Capcom، با Street Fighter 6 به عرصه باز می‌گردد. 12 چهره آشنا قرار است باری دیگر در این نسخه جدید حضور داشته باشند؛ از جمله برخی از شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران مانند Cammy، Guile، Ryu و Chun Li، به همراه شش شخصیت جدید دیگر. این عنوان دارای سه حالت بازی اصلی به نام‌های World Tour، Fighting Ground و Battle Hub و همچنین مکانیک جدیدی به نام Drive Gauge خواهد بود. این مکانیک به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با تمرکز بر پنج تکنیک مختلف بر اساس سبک‌های مبارزه از نسخه‌های پیشین، سبک خاصی را تقویت کنند.

 

 

Diablo IV تاریخ انتشار 6 ژوئن 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

بازی افسانه‌ای اکشن RPG بلیزارد با فضایی تیره‌تر و «داستانی مفهومی‌تر» باز می‌گردد. Diablo IV که در دنیای آشنا و در عین حال همیشه تلخ Sanctuary اتفاق می‌افتد، داستان شما را به عنوان یک جنگجوی قدرتمند در ماموریتی برای متوقف کردن شیطان لیلیث و فرقه‌ای که او را احضار کرده‌اند دنبال می‌کند. این بازی دارای پنج کلاس مختلف Barbarian، Druid، Rogue، Sorceress و Necromancer، و همچنین سیستم غارت کردن معروف خود (Loot Grinding) است. علاوه بر این، سیستم‌های آشنا و قدیمی مانند درخت مهارت و رون‌ها، به همراه سه ویژگی جدید به نام‌های قدرت فرشته‌ای، قدرت شیطانی و قدرت اجدادی به این بازی باز می‌گردند.

 

برترین بازی های 2023

 

Final Fantasy XVI تاریخ انتشار 22 ژوئن 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5

به نظر می‌رسد که قسمت بعدی خط داستانی اصلی فاینال فانتزی، ترکیبی اکشن از تقابل شمشیرها و جادوگری باشد که ردپای Final Fantasy VII Remake را دنبال می‌کند. فاینال فانتزی شانزدهم که دارای خط داستانی بالغ‌تر همراه با درگیری‌های میان چند دنیا و درام سیاسی فراوان است، قهرمان داستان یعنی کلایو راسفیلد، پسر یک دوک بزرگ را در سه دوره مختلف زندگی‌اش دنبال می‌کند. در حالی که این یک بازی جهان باز نیست، به نظر می‌رسد مناطق منحصر به فردی برای اکتشاف آماده باشند و باس فایت‌های بزرگی با خدایان وحشی پیش روی شماست.

 

Assassin’s Creed Mirage تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S

سیزدهمین قسمت از سری اصلی Assassin’s Creed، با نام Assassin’s Creed Mirage در قرن نهم در بغداد به سر می‌برد و باسیم بن اسحاق، شخصیت معرفی شده در Assassin’s Creed Valhalla را دنبال می‌کن. Ubisoft این بازی را بازگشتی به ریشه‌های این سری فوق‌العاده و خاطره‌انگیز توصیف کرده است که تمرکز کمتری بر عناصر RPG دارد و توجه خود را بیشتر معطوف به داستانی خطی و مخفی‌کاری کرده است. Mirage همچنین نشان‌دهنده بازگشت سیستم Black Box ماموریت‌های ترور و قتل است که بازیکنان را موظف به پیدا کردن راه‌های منحصر به فردی برای از بین بردن اهداف خطرناک می‌کند.

 

برترین بازی های 2023

 

Marvel’s Spider-Man 2 تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5

Insomniac برای بازی بعدی مرد عنکبوتی خود، فشار بیشتری بر مردعنکبوتی‌هایش گذاشته است و آن‌ها را در برابر برخی از شرورهای نام آشنا قرار می‌دهد. در حالی که جزئیات در مورد چگونگی تکامل سبک بازی این قسمت همچنان مخفی نگه داشته شده، چیزی که می‌دانیم این است که دنباله آن تیره‌تر از نسخه اول این سری خواهد بود و با Star Wars: The Empire Strikes Back مقایسه می‌شود. در مورد شخصیت‌های شرور این قسمت نیز، می‌توانید انتظار درگیری هیجان‌انگیزی را با سیمبیوت ونوم که صداپیشه آن کسی نیست جز بازیگر Candyman و صداپیشه شخصیت‌های دراگون نایت، وایپر و نایت استاکر در Dota 2 یعنی تونی تاد، داشته باشید.

 

Suicide Squad: Kill the Justice League تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

Rocksteady باری دیگر با Suicide Squad: Kill the Justice League به دنیای DC باز می‌گردد. به دنبال یک جدایی قابل توجه از سیر داستانی سری Batman: Arkham، این بازی تلاش شرورهای پیشین تبدیل شده به ضد قهرمان Suicide Squad را در یک ماموریت غیرممکن به هدف کشتن فضایی مهاجم، برینیاک و هر عضوی از لیگ عدالت که توسط او شستشوی مغزی شده است دنبال می‌کند. این بازی دارای چهار شخصیت قابل بازی شامل کاپیتان بومرنگ، ددشات، هارلی کویین و کینگ شارک است و تجربه‌ای بسیار سرگرم کننده چندنفره به دنبال خواهد داشت و همچنین مهمتر از همه، آخرین بازی کوین کانروی در نقش بتمن پس از درگذشت او در 10 نوامبر 2022 خواهد بود.

 

برترین بازی های 2023

Remnant II تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: Xbox Series X/S, PS5, PC

اگر که از بازی Remnant: From the Ashes لذت بردید، احتمالا بخواهید سری به Remnant II نیز بزنید. این قسمت جدید، یکی از بازی‌هایی بود که در جریان رویداد The Game Awards 2022 فاش شد و در کنار آن یک تریلر کوچک از این بازی منتشر شد. متاسفانه جزئیات زیادی از این بازی موجود نیست. بر اساس چیزهایی که می‌دانیم، بازیکنان یک باره به دنیایی سراسر هرج و مرج پرتاب می‌شوند که مملو از دشمنان آماده برای مبارزه با آن‌ها است.

 

Tchia تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PS5, PS4, PC

تچیا یک عنوان اکشن ماجراجویی است که داستان دختر جوانی را دنبال می‌کند که به دنبال ربوده شدن پدرش، او برای نجاتش به راه می‌افتد. خوشبختانه قهرمان شجاع ما قدرتی دارد که سفر او را کمی آسان‌تر می‌کند. بازیکنان متوجه خواهند شد که تچیا دارای توانایی پرش روح است. این قدرت به قهرمان ما اجازه می‌دهد تا به درون حیوانات مختلف و حتی اشاء بی‌جان بپرد. با پریدن به درون این حیوانات یا اشیاء مختلف، تچیا ابزار جدیدی برای حل پازل یا حتی دفاع از خود در برابر دشمنی‌های جهان پیش‌رویش خواهد داشت.

 

برترین بازی های 2023

Wild Hearts تاریخ انتشار 17 فوریه 2023

پتلفرم‌ها: Xbox Series X/S, PS5, PC

اگر از بازی‌هایی مانند Monster Hunter لذت می‌برید، ممکن است این عنوان جدید نیز برای شما جالب توجه باشد. Wild Hearts بازی‌ای است که بازیکنان را در برابر هیولاهای عظیم الجثه‌ای قرار می‌دهد که به نام Kemono شناخته می‌شوند. در اینجا شما از فناوری به نام Karakuri استفاده می‌کنید که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا سلاح‌ها و تله‌های جدیدی بسازند تا به کمک آن‌ها، Kemono را از بین ببرند. به مانند Monster Hunter، بازیکنان توانایی ساختن تجهیزاتی مانند زره و سلاح دارند تا جانوران وحشتناک بیشتری را که در ای جهان پرسه می‌زنند، از بین ببرند. همچنین طبق اطلاعات منتشر شده، این بازی را می‌توان هم به صورت انفرادی و هم با کمک دوست خود انجام داد.

 

 

Wanted: Dead – تاریخ انتشار 14 فوریه 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

اگر به دنبال یک عنوان هک اند اسلش جدید هستید، ممکن است بخواهید نگاهی به Wanted: Dead داشته باشید. این یک بازی به سبک سایبرپانک است که در آن شما در نقش یک تیم پلیس نخبه هنگ‌کنگ قرار دارید. این گروه که به عنوان واحد زامبی شناخته می‌شود، به دنبال هرگونه توطعه سازمان یافته است. بازیکنان می‌توانند از سلاح‌های مختلفی چه سلاح گرم چه شمشیر برای شکستن دادن دشمنان‌شان استفاده کنند.

 

برترین بازی های 2023

Crash Team Rumble تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S

آیا آماده هستید باری دیگر با کراش بندیکوت و دوستانش وارد یک ماجراجویی دیگر بروید؟ اگر جوابتان مثبت است پس حتما دوست دارید که Crash Team Rumble را تجربه کنید. این بازی یک عنوان نبرد 4v4 است که شما را مجبور می‌کند کارها را متفاوت از آنچه که انتظار دارید انجام دهید. بعد از اینکه تیم چهار نفره خود را جمع کردید، به میدان نبرد می‌رید و سعی می‌کنید تا حد امکان میوه Wumpa را بدست آورید. اگر بیشتر از حریف خود جمع کنید، برنده خواهید بود. اما مراقب باشید! شما باید از انبار خود دفاع کنید و دشمنان را از آن دور نگه دارید، و به قلمرو دشمن بروید تا منابع آن‌ها را خراب کنید!

 

The Texas Chainsaw Massacre تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: Xbox Series X/S, Xbox One, PS5, PS4, PC

The Texas Chainsaw Massacre که به عنوان یک «بازی مبتنی بر اتفاقات واقعی» توصیف می‌شود، بازی جدیدی است که بر پایه یکی از بدنام‌ترین‌ داستان‌های سینما ساخته شده است. این بازی بر اساس یک فیلم کلاسیک در سال 1974 ساخته شده است و به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا نقش یکی از اعضای خانواده شنیع Slaughter یا یکی از قربانیان آن‌ها را بازی کنند. این بازی یک ماجراجویی ترسناک سوم شخص با سبک گیم‌پلی نامتقارن است که مهارت‌های بقا و اراده بازیکنان را آزمایش می‌کند.

 

 

Demeo تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PSVR 2, PC

بازی Demeo هم اکنون نیز برای بسیاری از شما منتشر شده است، اما برای کسانی که PS5 و PS VR2 دارند، باید تا سال 2023 منتظر بمانید تا آن را در کنسول‌های خود داشته باشید. اما هنگامی که به دستتان برسد، با لذت واقعی روبه‌رو خواهید شد. زیرا در این بازی می‌توانید به یک ماجراجویی RPG دیجیتال بر روی یک میز بروید! در این بازی شما باید کلاس و نوع شخصیت خود را انتخاب کنید و سپس از آن‌ در طول ماجراجویی‌هایی که می‌روید استفاده کنید.

 

Aliens: Dark Descent تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

Aliens: Dark Descent که در رویداد Summer Game Fest 2022 رونمایی شد، جدیدترین پروزه‌ای است که محبوب‌ترین بیگانه یعنی xenomorph در آن نقش‌آفرینی می‌کند. برخلاف Alien: Isolation، شما دیگر مجبور نخواهید بود که با بررسی اجباری رادار، خود را از یک بیگانه تشنه به خون پنهان کنید. طبق تریلر منتشر شده، بازیکنان تیمی از تفنگداران دریایی را کنترل می‌کنند که خود را در برابر امواجی از بیگانگان می‌بینند. با این حال گیم‌پلی این بازی همچنان یک راز باقی مانده است.

 

The Valiant تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: Xbox Series X/S, Xbox One, PS5, PS4, PC

داستان The Valiant که در قرن سیزدهم اروپا و خاورمیانه قرار دارد، بازیکنان را وارد ماجراجویی می‌کند که سرشار از مضامین برادری قرون وسطایی و رستگاری است. به عنوان یک بازی RTS که بر فرماندهی جوخه‌ها تمرکز دارد، بازیکنان به عنوان یک شوالیه سابق صلیبی که سوگند خورده است وحشت‌های جنگ را پشت سر بگذارد، باز می‌گردند و شاهد اکشن بسیاری خواهند بود. این بازی بازیکنان را تشویق می‌کند تا گروه‌های خود را بسازند و توسعه دهند تا مجموعه‌ای از آثار با ارزش گمشده را در طول کمپین تک نفره بیابند. The Valiant همچنین دارای یک حالت چند نفره به سبک همکاری مشترک به نام « Last Man Standing» است که در آن سه بازیکن می‌توانند شرکت کنند و با انبوهی از امواج دشمنان که هر دفعه سخت‌تر می‌شوند، روبه‌رو شوند.

 

Octopath Traveler 2 تاریخ انتشار فوریه 2023

پتلفرم‌ها: PC, Nintendo Switch, PS5, PS4

Octopath Traveler 2 در دنیای جدیدی اتفاق می‌افتد و دارای 8 شخصیت جدید با 8 داستان بسیار متفاوت برای گفتن است. از رقاصی که می‌خواهد جهان را شاد کند، تا محققی که به دنبال انتقام از مردی است که زندگی‌اش را ویران کرده، و تا روحانی که تلاش می‌کند خاطرات گمشده‌اش را پیدا کند، همه در این بازی گفته می‌شوند. علاوه بر این، بازی نه تنها گرافیکی پیشرفته‌تر را نوید می‌دهد، بلکه تعامل بیشتری بین 8 قهرمان بازی نسبت به بازی اول دارد.

 

Atomic Heart تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PC, PS4, PS5, XBO, X/S

Atomic Heart  یک بازی FPS (شوتر اول شخص) است که در یک جدول زمانی موازی در سال 1995 دنبال می‌شود. در اینجا اتحاد جماهیر شوروی با پیشرفت‌های فنی در حال پیشرفت و توسعه خود است. بازیکنان در نقش یک مامور KGB به نام P-3 که از اختلال بی‌ثباتی ذهنی رنج می‌برد، قرار دارند. در این بازی، دولت به P-3 وظیفه می‌دهد تا دریابد که در تاسیساتی که اخیرا ساکت شده است، چه اتفاقی افتاده است. به محض ورود، با ماشین‌هایی سر و کار خواهید داشت که سرکش شده‌اند. شما باید حین جستجوی سرنخ‌هایی از اتفاقات قبل از ورودتان، هر ضایعاتی را که در طول مسیر پیدا می‌کنید جمع‌آوری کرده تا سلاح‌های خود را برای مبارزه با این دشمنان بیشتر تغییر دهید.

 

Atlas Fallen تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: Xbox Series X/S, PS5, PC

دنیای Atlas Fallen جایی است که خدایان همه چیز را خراب کرده‌اند و در نتیجه، این به بشریت بستگی دارد تا دوباره برخیزد و پارادایم موجود را به چالش بکشد و به خود توانایی درست کردن همه‌چیز را بدهد. در Atlas Fallen توانایی‌های بزرگی به شما داده می‌شود. از آنجایی که برای قوی‌تر شدن باید هم از قدرت‌های شن و ماسه دنیای خود و هم از جوهر دشمنانی که شکست می‌دهید استفاده کنید، گفته می‌شود با اکشن بسیار قدرتمندی در سطوح مختلف مواجه خواهید بود.

 

Lords of the Fallen 2 تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: Xbox Series X/S, PS5, PC

عنوان RPG و اکشن و دنباله‌ای بر بازی Lords of the Fallen، بازی Lords of the Fallen 2 در یک دنیای فانتزی حماسی قرون وسطایی اتفاق می‌افتد، جایی که یک خدای سقوط کرده، با استبداد حکومت می‌کند. این بازی هم از نظر زیبایی‌شناسی و هم در داستان‌سرایی خود از فانتزی تاریک استفاده می‌کند که هدف آن افزایش محبوبیت بازی قبلی است. همچنین Lords of the Fallen 2 از سیستم مبارزه‌ای اصلاح شده و چالش برانگیزتری استفاده خواهد کرد که ممکن است سبک بازی به مانند سبک سری‌ بازی‌های دارک سولز و مشابه آن بشود.

 

پیش‌نمایش پیوست

System Shock Remake تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: Xbox One, PS4, PC

System Shock Remake که یک نسخه کاملا بازسازی شده از بازی کلاسیک System Shock از سال 1994 است، در سالیان اخیر بسیار مورد انتظار جامعه گیمرها قرار گرفته است. بازیکنان، خود را گیر افتاده در فضا در ایستگاه سیتادل خواهند دید، که گرفتار یک هوش مصنوعی سرکش به نام SHODAN شده‌اند. نفوذ این هوش مصنوعی در سراسر ایستگاه فضایی در حال گسترش است و سیستم‌های فاسد و جهش‌یافته و اعضای سابق خدمه را به سایبورگ تبدیل می‌کند، که بازیکنان باید از آن جلوگیری کنند تا امیدی به بقا داشته باشند.

 

Path of Exile 2 تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: Xbox One, PS4, PC

Path of Exile 2 یک ماجراجویی تماما آنلاین خواهد بود که به عنوان یک آپدیت در دسترس عموم قرار می‌گیرد و همزمان با کمپین اصلی Path of Exile قابل بازی خواهد بود. این بازی شامل یک خط داستانی هفت قسمتی است که درواقع به عنوان بخش دوم داستان اصلی عمل می‌کند. به عنوان یک بازی اکشن RPG، Path of Exile 2 محتویات جدید مختلفی اعم از سلاح‌های کاملا جدید، یک سیستم جم مهارت بازسازی و بازطراحی شده و تعدادی کلاس جدید که بازیکنان می‌توانند از بین آن‌ها انتخاب کنند، ارائه می‌دهد. به نظر می‌رسد که Path of Exile 2 بازی اصلی را بازسازی می‌کند و جان تازه‌ای به یک اکشن RPG محبوب می‌بخشد.

 

برترین بازی های 2023

Hyenas تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Xbox Series X/S, PlayStation 5

Hyenas یک FPS علمی تخیلی کاملا جدید چند نفره است که در سال 2023 منتشر خواهد شد. در این بازی زمین ویران شده و ثروتمندان اکنون در مریخ زندگی می‌کنند. باقی مردم هم در یک محله فقیر نشین بر روی یک سازه غول‌پیکر در حال چرخش برای یافتن ضایعات می‌جنگند.
ثروتمندان در جستجوی آثار باستانی فرهنگی هستند که از خرابه‌های زمین نجات یافته‌اند و هم اکنون بسیار گرانبها هستند. گروهی از سارقان به نام Hyenas به هدف سرقت آن کالاها قبل از اینکه نخبگان مریخ به آن‌ها دست پیدا کنند، شکل می‌گیرد. بازیکنان یکی از این سارقان را کنترل می‌کنند تا در موقعیت‌های با جاذبه صفر بجنگند و مقداری کالای گرانبها بدست بیاورند. هر کدام از سارقان توانایی‌ها و سبک مبارزه مخصوص به خود را دارد.

 

ARC Raiders تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: Xbox Series X/S, PS5, PC

ARC Raiders یک بازی شوتر رایگان گروهی (co op) است که برخلاف دیگر شوترهای محبوب، در حالت سوم شخص بازی می‌کنید. این بازی در دنیایی ویران شده و تحت تهدید یک تهاجم مکانیزه از فضا که به نام ARC شناخته می‌شود، می‌گذرد و بازیکنان را در برابر قدرت‌های مخرب مهاجمان روباتیک قرار می‌دهد. گیم‌پلی گروهی یک امر اجباری در این بازی است، البته شما فرصت‌های زیادی هم برای کاوش، جست‌وجو و شخصی‌سازی ابزار آلات و سلاح‌های خود دارید.

 

Exoprimal تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

Exoprimal یک بازی شوتر اول شخص PvPvE است که شما را مجبور می‌کند علاوه بر مبارزه با دایناسورها، با دیگر بازیکنان نیز بجنگید. حالت اصلی بازی از دو تیم پنج نفره تشکیل می‌شود که باید دایناسورها را بکشند و اهداف مختلفی را تکمیل کنند. بازیکنان می‌توانند برای این ماموریت‌ها نوعی زره و لباس مخصوص انتخاب کنند که هر کدام مزایای خاص خود را دارند، اعم از Tank، Healer و یا منفجر کردن همه چیز.

 

برترین بازی های 2023

I, The Inquisitor تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: Xbox Series X/S, PS5, PC

I, The Inquisitor یک بازی ماجراجویی با ظاهری هیجان‌انگیز است که در یک دنیای فانتزی واقعا تاریک و جالب اتفاق می‌افتد. داستان بر نسخه‌ای موازی از تاریخ متمرکز است که در آن عیسی مسیح در طول مصلوب شدن خود نمرده و در عوض پس از بازگشت به زندگی، به عنوان یک خدای خشمگین و مصمم به انتقام گرفتن از شکنجه‌کنندگان خود، اعمال خشونت‌آمیزی را انجام می‌دهد. به همین دلیل، برای چندین قرن بازجویان او به اعمال خشونت‌آمیز و اجبار به ایمان آوردن ادامه دادند و بدین ترتیب دنیایی تاریک و ظالمانه از حکومت کتاب مقدس را ایجاد کردند. در این بازی شما در نقش یکی از این بازجویان قرار دارید که سرشار از ماجراهای مملو از دوراهی‌های اخلاقی و تصمیمات چالش برانگیز است.

 

Pragmata تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

Pragmata را می‌توان به عنوان برداشت Capcom از بازی‌های اکشن ماجراجویی و علمی تخیلی کوجیما دانست. ایز بازی در آینده‌ای نزدیک و در زمینی دیستوپیایی می‌گذرد و تریلر آن، ما را با سوالات بیشتری مواجه کرد تا پاسخ‌های آن.
تریلر، شخصی را با لباس فضایی نشان می‌دهد که در خیابان‌های شهر خالی از سکنه نیویورک قدم می‌زند. سپس دختر کوچکی نشان داده می‌شود و پس از آن گربه‌ای هولوگرافیک و چیزهای دیگر. سپس گویی که واقعیت در هم می‌شکند، ماهواره‌ای از آسمان به پایین می‌افتد و این سه نفر به ماه می‌رسند. با این اوصاف Pragmata به نظر یک تجربه کاملا منحصر به فرد است، با این حال باید کمی بیشتر صبر کنیم تا بفهمیم واقعا در مورد چیست.

 

Stray Blade تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

Stray Blade یک بازی سبک RPG (نقش‌آفرینی) اکشن با مبارزات شدید و اکتشافات بسیار است. شما به عنوان یک ماجراجو بازی می‌کنید که دره گمشده Acrea را پیدا کرده است، مکانی مرموز که به گفته افسانه‌ها دارای قدرت‌های زیادی است. اما در همان لحظه‌ای که این سرزمین را پیدا می‌کنید، می‌میرید. زمان می‌گذرد و شما به زندگی باز می‌گردید و اکنون بر عهده شماست که در کنار همراه وفادار جدید خود، یک گرگ Xhinnon به نام بوجی، اسرار این دره اسرارآمیز را پیدا کنید.

 

 

The Walking Dead: Saints & Sinners – Chapter 2 Retribution تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 5, Microsoft Windows

بازی VR شوتر اول شخص ترسناک و بقای سراسر از زامبی‌ها، یعنی The Walking Dead: Saints & Sinners، در سال 2023 با فصل جدیدی باری دیگر پا به بازار بازی‌ها می‌گذارد. داستان این فصل در ادامه فصل قبلی که در سال 2020 منتشر شد قرار دارد، جایی که سیلی از مردگان متحرک در مخروبه‌های New Orleans سرازیر شده‌اند.
در این نسخه جدید، شما توسط شخصی به نام Axeman، دشمنی که می‌خواهد شما را سلاخی کند دنبال می‌شوید. علاوه بر این، این بازی شامل زامبی‌های زیادی برای کشتن، New Orleans بزرگتری برای کاوش در روز و شب، و گروه جدیدی از بازماندگان برای ملاقات است.

 

 

Test Drive Unlimited Solar Crown تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: Nintendo Switch, Xbox Series X and Series S, Microsoft Windows, PlayStation 5

یازده سال پس از انتشار آخرین نسخه از سری بازی‌های مسابقه‌ای Test Drive، اینبار این عنوان با یک نسخه جدید در سال 2023 بازگشته است. Test Drive Unlimited Solar Crown، نسخه‌ای جهان باز از شبانه روز هنگ کنگ را برای شما ارائه می‌کند.
البته کاملا مورد انتظار است که یک بازی مسابقه‌ای به ماشین‌های تجملی و فانتزی نیاز دارد. Test Drive Unlimited Solar Crown نیز این مورد را تایید کرد و اذعان داشت که می‌توانید خودروهای محبوب فراری، لامبورگینی، پورشه و بوگاتی را برانید. هرچند هسته مرکزی این بازی بر اساس رانندگی است، این عنوان بر شرایط و موقعیت اجتماعی نیز تاکید دارد و نوید یک «تجربه سبک زندگی» را می‌دهد. با این حال اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر نشده است.

 

 

RoboCop: Rogue City تاریخ انتشار ژوئن 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

RoboCop: Rogue City عنوانی تازه و شوتر اول شخص (FPS) است که به شما امکان می‌دهد تا خشم خود را به عنوان پلیس آهنی معروف یا روبوکاپ، بر روی افراد شرور خالی کنید.
در این بازی شما کارهای زیادی را می‌توانید به عنوان یک افسر پلیس سایبورگ در شهر قدیمی دیترویت انجام بدهید. شما به عنوان روبوکاپ باید با سرقت‌های بانک، گروگان‌گیری‌ها، باندها و خلافکارانی که سعی در کنترل خیابان‌ها دارند مقابله کنید. توسعه دهنده این بازی یعنی Teyon، نوید یک داستان جالب را نیز می‌دهد که در آن پلیس‌آهنی داستان ما باید حقیقت پشت پرده را در دنیایی مملو از فساد و طمع کشف کند.

 

برترین بازی های 2023

Black Myth: Wu Kong تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

Black Myth: Wu Kong، بازی‌ای اکشن و در سبق نقش آفرینی (RPG) است که از رمان چینی متعلق به قرن شانزدهم به نام سفر به غرب الهام گرفته شده است. این بازی داستان یکی از شخصیت‌های اصلی رمان، موجودی افسانه‌ای به نام پادشاه میمون (Monkey King) را روایت می‌کند. این میمون دارای قدرت‌های ماوراء طبیعی بوده که علیه بهشت شورش کرد و توسط بودا در زیر کوهی حبس شد.
حال شخصیت اصلی این بازی، شباهت فوق‌العاده‌ای به پادشاه میمون دارد، اما با قدرت‌های بیشتر. این میمون که در بازی با نام the Destined One یا مقدر شده از آن یاد می‌شود، مبارزی قدرتمند است که قابلیت تبدیل به حشرات پرنده یا هیولاهای غول‌پیکر را نیز دارد.

 

 

Ghostbusters: Spirits Unleashed تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

Ghostbusters: Spirits Unleashed در سال 2023 برای پلی‌استیشن 5 منتشر خواهد شد. این بازی چندنفره 4v1 به شما امکان می‌دهد یا ارواح را تعقیب کنید یا یکی از آن‌ها بشوید.
به عنوان یک روح شما نمی‌توانید Ghostbusters را بکشید، اما می‌توانید آن‌ها را زخمی کنید، برخی از NPCها را ترسانده و هرجایی که می‌روید را ویران کنید. Ghostbusters سعی می‌کنند با استفاده از حسگرهای روح خود به ولگردی و خرابکاری وحشتناک شما پایان دهند. بهتر است این بازی را به جای ربات‌ها AI، با دوستان خود تجربه کنید.

 

برترین بازی های 2023

Alan Wake 2 تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

در سال 2010، استودیو Remedy Entertainment بازی Alan Wake را منتشر کرد. این بازی اکشن ماجراجویی، ماجرای رمان‌نویس داستان‌های ترسناک را دنبال می‌کند که سعی دارد رازهای پشت پرده ناپدید شدن همسرش را کشف کند. 13 سال بعد از انتشار نسخه اول، حال این بازی سرانجام در سال 2023 با Alan Wake 2 به پلتفرم‌ها بازمیگردد. این نسخه بر خلاف نسخه قبلی خود، به جای یک بازی اکشن با عناصر ترسناک، بازی‌ای در سبک ترسناک و بقا خواهد بود.

 

Final Fantasy VII Rebirth تاریخ انتشار زمستان 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5

در سال 2020، استودیو Square Enix از Final Fantasy VII Remake رونمایی کرد. همانطور که از نامش پیداست، این بازی نسخه بازسازی شده بازی محبوب پلی‌استیشن، یعنی Final Fantasy VII 1997 است. با این حال، نسخه بازسازی شده 2020 کل داستان بازی اصلی را پوشش نمی‌دهد. این عنوان اولین بازی از سه‌گانه بازی‌های برنامه‌ریزی شده است و هم‌اکنون، Final Fantasy VII Rebirth دومین بازی آن است.
Final Fantasy VII Rebirth ماجراهای کلود و دوستانش را در جایی که Final Fantasy VII Remake به اتمام رسید به تصویر می‌کشد.

 

Layers of Fears  – تاریخ انتشار اوایل 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

بازی Layers of Fears  که در سال 2023 منتشر خواهد شد، سومین عنوان از سری لایه‌های ترس (Layers of Fear) است. این نسخه دنباله مستقیمی بر Layers of Fear 2 است، بازی‌ای ترسناک و روان‌شناختی که در آن یک بازیگر، دستورالعمل‌های کارگردانی که قابل مشاهده نیست را دنبال می‌کند.
Layers of Fears به نظر می‌رسد از دو نسخه پیشین خود نیز ترسناک‌تر باشد. تریلر فاش شده آن، خانه‌ای ترسناک مملو از زنجیر، نقاشی‌های در حال سوختن و بسیاری از اسرار غیرقابل توضیح را نشان می‌دهد.

 

Kerbal Space Program 2 تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X/S, Microsoft Windows

Kerbal Space Program 2 دنباله بازی شبیه‌سازی سبک سفر در فضا سال 2015 می‌باشد و نوید عملکردی بهتر از نسخه پیشین خود را می‌دهد.
Kerbal Space Program 2 همه عناصری که موجب محبوبیت بازی اصلی شده را در خود دارد و همچنین مکانیک‌ها و ابزارهای جدیدی را اضافه کرده تا تجربه بهتری از سفر در فضا داشته باشید. این عنوان جدید روش‌های پیشرانه جدید، ماژول‌های سکونتی برای ساخت‌ خانه بر روی سطح سیاره‌ها و همچنین سفرهای میان‌ستاره‌ای و دیگر موارد را معرفی می‌کند. همچنین حالت چندنفره برای تسخیر ستاره‌ها با دوستان‌تان نیز برای این بازی تعریف شده است.

 

برترین بازی های 2023

Wo Long: Fallen Dynasty تاریخ انتشاراوایل 2023

پتلفرم‌ها: Xbox Series X/S, Xbox One, PS5, PS4, PC

از سوی توسعه دهندگان بازی معروف Nioh، عنوانی جدید به نام Wo Long: Fallen Dynasty روانه بازار خواهد شد که مملو از داستان‌های اکشن و دراماتیک است که در اواخر دوره سلسله هان چین رخ می‌دهند. Wo Long: Fallen Dynasty بر اساس رمان تاریخی قرن چهاردهمی افسانه سه پادشاهی، روایت می‌شود.
بازیکنان در نقش یک شبه نظامی قدم به جهان بازی می‌گذارند که باید در طول ماموریت‌های مرموز خود در سراسر پادشاهی بر مشکلات بزرگ غلبه کنند. در سرزمینی که مملو از ویرانی، هرج و مرج و دشمنان مرگبار است، بازیکنان در طول ماجراجویی‌های خود در دنیای بازی، یک گیم‌پلی حماسی و اکشن را تجربه خواهند کرد.

 

Tom Clancy’s Splinter Cell Remake تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: Xbox Series X/S, PS5, PC

Tom Clancy’s Splinter Cell Remake، عنوان بازسازی شده بازی شوتر مخفی‌کاری معروف سال 2002 است که چیزهای زیادی برای گفتن دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، خوب است بدانید که یوبی‌سافت تورنتو اساسا بازی را از بن و ریشه کامل بازسازی کرده و با استفاده از همان فناوری پیشرفته‌ای که برای Avatar: Frontiers of Pandora استفاده می‌کند، توسعه می‌دهد. طرفداران این بازی از اینکه ببینند بازی ریشه‌های خود را در مکانیک مخفی‌کاری حفظ می‌کند و همچنین ساختار اصلی Splinter Cell را در خود دارد، هیجان زده خواهند شد.

 

The Last of Us Factions تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5, Microsoft Windows

The Last of Us Factions اسپین آفی مولتی‌پلیر و چندنفره از سری بازی‌های اکشن ماجراجویی محبوب استودیو Naughty Dog است. هرچند قرار بود در ابتدا، Factions حالت چند نفره بازی The Last of Us 2  باشد، اکنون به شکل یک بازی مستقل منتشر خواهد شد.
البته ما هنوز چیز زیادی درباره The Last of Us Factions نمی‌دانیم. Naughty Dog برخی از تصاویر این بازی را در جریان رویداد بازی‌های تابستانی Summer Game Fest به اشتراک گذاشت و اعلام کرد که این بازی به مدت دو سال در دست توسعه بوده است. عنوان مذکور داستان خاص خود را دارد و به اندازه بازی‌های تک نفره این سری، جذاب و بزرگ است.

 

Minecraft Legends تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Nintendo Switch, Microsoft Windows

Minecraft Legends عنوانی استراتژیک اکشن است که از یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک Sandbox جهان، یعنی Minecraft الهام گرفته شده است. این بازی همچنان ساختار بلوکی بازی اصلی را حفظ کرده، اما جنبه استراتژیک‌تری را به بازی اضافه می‌کند زیرا در این نسخه شما باید ارتش خود را نیز به نبرد هدایت کنید.

 

برترین بازی های 2023

Avatar: Frontiers of Pandora تاریخ انتشار 2023

پتلفرم‌ها: PlayStation 5, Xbox Series X/S, Microsoft Windows, Amazon Luna, Google Stadia

Avatar: Frontiers of Pandora عنوانی اکشن و ماجراجویی جهان باز است که از فیلم محبوب جیمز کامرون الهام گرفته شده. شما به عنوان یک ناوی، یکی از افراد آبی پوست سیاره پاندورا بازی می‌کنید. RDA، سازمانی غیردولتی انسانی، صلح سیاره را تهدید می‌کند و هدف شما عقب راندن آن‌ها است و به این دلیل راهی سفری به سراسر مرز غربی پاندورا خواهید شد.

 

Related posts

نقد و بررسی بازی Star Wars Jedi: Survivor

نقد و بررسی بازی Resident Evil 4 Remake

نقد و بررسی نسخه بازسازی شده بازی Dead space remake