معرفی برترین سریال های اکشن

تعریف ژانر اکشنبرترین سریال های اکشن

اکشن یک ژانر سینمایی در قالب فیلم، سریال، بازی های کامپیوتری و انیمه است که در آن قهرمان داستان در طی مجموعه ای از رویدادها که معمولاً شامل خشونت و حرکات شاهکار فیزیکی است، به سمت هدف نمایش سوق داده می شود. این ژانر تمایل دارد یک قهرمان عمدتاً مدبر را نشان دهد که در برابر ناملایمات باورنکردنی مبارزه می کند، ناملایماتی که شامل موقعیت های تهدید کننده زندگی، یک شرور فوق خطرناک، سرقت یا تعقیب و گریز است و معمولاً به پیروزی قهرمان ختم می شود.

پیشرفت ها در تصاویر کامپیوتری یا جلوه های ویژه (CGI) ساخت سکانس های اکشن و سایر جلوه های بصری را که در گذشته به تلاش گروه های بدلکاری حرفه ای نیاز داشت، ارزان تر و آسان تر کرده است. با این حال، واکنش ها به فیلم های اکشن حاوی مقادیر قابل توجهی CGI متفاوت بوده است، زیرا برخی از فیلم ها از CGI برای ایجاد رویدادهای غیرواقعی و بسیار باورنکردنی استفاده می کنند. در حالی که اکشن برای مدت طولانی جزء تکراری فیلم ها بوده است، ژانر اکشن در دهه 1970 همراه با افزایش بدلکاری و جلوه های ویژه شروع به توسعه کرد. سایت انیمه لیست بخشی را به دانلود برترین سریال های اکشن اختصاص داده و شما می‌توانید از تماشای آن ها لذت ببرید.

این ژانر ارتباط نزدیکی با ژانرهای تریلر (هیجانی) و ماجراجویی دارد و همچنین ممکن است حاوی عناصر درام و تخیلی یا جاسوسی نیز باشد. اریک آر. ویلیامز، فیلمنامه نویس و محقق، فیلم اکشن را یکی از یازده ژانر فوق العاده در طبقه بندی فیلمنامه نویسانش می داند و ادعا می کند که همه فیلم ، سریال و انیمه را می توان بر اساس این سوپرژانرها طبقه بندی کرد. یازده ابرژانر دیگر عبارتند از ژانر جنایی، ژانر فانتزی، ژانر ترسناک، ژانر عاشقانه، ژانر علمی تخیلی، ژانر اسلایس آف لایف (برشی از زندگی)، ژانر ورزشی، ژانر هیجان انگیز (تریلر)، ژانر جنگی، ژانر وسترن و ژانر انتقام جویانه.

سریال های اکشن تا همین اواخر چندان رایج نبودند. اما با پیشرفت تکنولوژی، چه از نظر فیلمبرداری صحنه های اکشن و چه از نظر کیفیت تلویزیون ها، شاهد حضور هر چه بیشتر سریال های اکشن در صفحات تلویزیون بوده ایم و هم اکنون، ما سریال هایی مانند سریال Game of Thrones را داریم که واقعاً صحنه های اکشن برجسته ای دارد.

خود ژانر اکشن در بحث سریال ها زیرژانرهایی دارد که شامل سریال اکشن ماجراجویی، سریال اکشن کمدی، ‏سریال اکشن ترسناک، سریال اکشن هیجانی، سریال اکشن انتقامی، سریال اکشن فاجعه ای، سریال اکشن ‏رزمی، سریال اکشن ابرقهرمانی یا اکشن علمی تخیلی، سریال اکشن جاسوسی، سریال اکشن سرقت، یا ‏سریال اکشن سبک شمشیری می شود.‏

 

لیست برترین سریال های اکشن

ما لیستی از برترین سریال های اکشن تلویزیونی که تا به حال ساخته شده اند را گردآوری کرده ایم که می ‏توانید برخی از این سریال های برتر اکشن را از سایت انیمه لیست، مرجع دانلود سریال دانلود فرمایید و از ‏تماشای آنها لذت ببرید‎.‎

 

  1. سریال Game of Thrones

این مجموعه بر اساس مجموعه کتاب های جرج آر.آر.مارتین به نام نغمه ی یخ و آتش، بزرگترین سریال تلویزیونی تمام دوران است. این سریال چندین خط داستانی است و بازیگران زیاد و بنامی دارد. فصل اول در 7 آوریل 2011 از شبکه HBO پخش شد، فصل هشتم و پایانی آن نیز در سال 2019 پخش شد. سریال بازی تاج و تخت بسیار نمادین و دارای امتیاز بالایی است و بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ امروزی به شمار می آید و تا اعصار آینده نیز قطعاً در خاطره ها خواهد ماند و قطعاً بهترین سریال اکشن فانتزی تمام دوران هاست. علاقمندان می توانند جهت دانلود تمامی فصل های سریال Game of Thrones‏ ‏به سایت انیمه لیست مراجعه فرمایند و از تماشای آن با زیرنویس فارسی و بدون سانسور لذت ببرند.

 

2. سریال Breaking Bad

سریال بریکینگ بد یا افسارگسیخته یک مجموعه تلویزیونی درام اکشن آمریکایی است که سازنده و تهیه کنندهٔ آن وینس گیلیگان است که سال ها نویسنده مجموعه پرونده های اکس پخش شده از شبکه فاکس بوده است. بریکینگ بد داستان والتر وایت (برایان کرانستون) دانشمند شیمی زحمتکش و بی حاشیه ای را به تصویر می کشد که دبیر دبیرستان است. وایت در ابتدای داستان متوجه می شود که مبتلا به سرطان ریه است. او پیش از فرارسیدن مرگش، برای تأمین مالی خانواده اش به همراه دانش آموز رفوزه پیشین خود، جسی پینکمن شروع به تولید و پخش مت آمفتامین (شیشه) می کند اما رفته رفته به این کار آلوده شده و تبدیل به سرکردهٔ یکی از بزرگترین گروه های مافیای مواد مخدر در جنوب ایالات متحده می شود. سریال Breaking Bad یکی از بهترین سریال های تاریخ بوده و می توانید آن را از انیمه لیست دانلود نمایید.

 

3. سریال Band of Brothers

سریال جوخه برادران سریال اکشن جنگی کوتاهی است که در ۱۰ قسمت تولید شده و در خصوص جنگ جهانی دوم می باشد. از تهیه کنندگان اصلی این سریال، تام هنکس و استیون اسپیلبرگ هستند که پیش تر در فیلم نجات سرباز رایان با هم همکاری داشتند. مجموعه تلویزیونی دسته برادران برای اولین بار توسط شبکه اچ بی او در سال ۲۰۰۱ به نمایش درآمد و از آن پس شبکه های متعددی اقدام به بازپخش آن نمودند. داستان سریال نیز در خصوص گروهی از سربازان آمریکایی، از روزی که دوره های آموزشی خود را طی می کنند تا روز پیروزی در جنگ است. این سریال در imdb در بین نمایش های تلویزیونی مقام چهارم و در سریال ها مقام اول را دارد، شما نیز می توانید با دانلود سریال Band of Brothers از انیمه لیست لذت تماشای یک سریال برتر را ببرید.

 

4. سریال Prison Break

سریال فرار از زندان یک مجموعهٔ تلویزیونی درام و اکشن آمریکایی ساختهٔ پل شیورینگ است. این سریال از اوت ۲۰۰۵ تا می ۲۰۱۷ در قالب پنج فصل و توسط شبکه رسانه ای فاکس پخش شد. داستان آن در مورد دو برادر است که یکی از آن ها به خاطر جرم مرتکب نشده به مرگ محکوم شده و دیگری برای نجات برادر خود نقشه ای استادانه می کشد. ونتورث میلر در نقش مایکل اسکافیلد، دومینیک پرسل در نقش لینکلن باروز، سارا وین کالیز در نقش دکتر سارا تانکردی، رابین تونی در نقش ورونیکا داناوان، مارشال آلمن در نقش ال جی باروز از ستارگان این مجموعه هستند. دانلود سریال فرار از زندان در سایت انیمه لیست امکان پذیر است.

 

5. سریال Peaky Blinders

این سریال درام اکشن و جنایی که در دهه 1920 بیرمنگام انگلستان می گذرد و برای اولین بار در 13 سپتامبر 2013 از شبکه بی بی سی دو پخش شد. این سریال، اعمال و رفتار خانواده جنایتکار شلبی را دنبال می کند و کیلیان مورفی نقش رهبر باند، تامی شلبی را بازی می کند. این سریال برنده جوایز تلویزیون بفتا برای بهترین کارگردانی و فیلمبرداری شد و مورد تحسین گسترده منتقدان و تماشاگران قرار گرفت. تام هاردی نیز در سریال پیکی بلایندرز به ایفای نقش می پردازد. جهت دانلود سریال Peaky Blinders با زیرنویس فارسی و بدون سانسور به انیمه لیست مراجعه فرمایید.

 

6. سریال Vikings

این سریال اکشن ماجراجویی بر اساس شخصیت Ragnar Lothbrok، یک قهرمان افسانه ای نورس است که اگرچه زندگی خود را به عنوان یک کشاورز آغاز کرد، اما به یک جنگجوی سرسخت تبدیل شد. این سریال با الهام از داستان های حوزه اسکاندیناوی اوایل قرون وسطی، مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و از امتیاز 93% در سایت جمع آوری نقد Rotten Tomatoes برخوردار است. هر 6 فصل سریال وایکینگ ها را می توانید با بهترین کیفیت در لیست سریال های انیمه لیست جستجو و دانلود کنید.

 

7. سریال The Boys

سریال پسران مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی و اکشن است که توسط اریک کریپک برای سرویس استریم آمازون پرایم ویدئو ساخته شده است. این مجموعه بر اساس کتاب کمیک به همین نام نوشتهٔ گارث انیس و داریک رابرتسون ساخته شده است که در ابتدا از طریق دی سی کامیکس منتشر می شد. در آن گروه بازیگرانی متشکل از کارل اربن، جک کواید، لاز آلونسو، تومر کاپون و کارن فوکوهارا در نقش شورشی ها و آنتونی استار، ارین موریارتی، دومینیک مک الیگوت، چیس کرافورد، جسی آشر و ناتان میچل در نقش اعضای ابرقهرمان «هفت» به ایفای نقش می پردازند. این مجموعه در درجهٔ اول بر روی دو گروه تمرکز دارد: هفت، تیم برتر ابرقهرمانان وات اینترنشنال و گروه پسرها، هوشیارانی که به دنبال کنترل قهرمانان فاسد هستند. دانلود سریال The Boys در انیمه لیست امکان پذیر است.

 

8. سریال Daredevil

در این سریال نئو نوآر ‏درام، جنایی و اکشن که توسط درو گدارد برای نتفلیکس ساخته شده است، چارلی کاکس را در نقش مت مرداک، وکیل صبح ها و انتقامجوی شب ها به تصویر می کشد. اگرچه مرداک نابینا است، ولی باقی حواس او همچون تیغ تیز است و می توان گفت که یک رزمی کار برجسته است. Vincent D’Onofrio نقش ضدقهرمان ویلسون فیسک (The Kingpin) را بازی می کند و بازی قدرتمند او لایق تماشاست. در فصل دوم سریال دیردویل شاهد همکاری Daredevil با The Punisher هستیم. این سریال در سه فصل در سایت انیمه لیست قابل دانلود می باشد.

9. سریال Battlestar Galactica

سریال ناوبر فضایی گالاکتیکا یک مجموعه تلویزیونی اکشن آمریکایی به سبک علمی-تخیلی و جنگی است که بر اساس مجموعه ای با همین نام محصول سال ۱۹۷۸ ساختهٔ گلن لارسن تولید شده است. داستان سریال پیرامون تمدنی از انسان هایی است که در کهکشانی دور دست تحت عنوان دوازده قبیلهٔ کوبول در مجموعه ای از سیارات ساکن هستند. این افراد در گذشته درگیر جنگی با ربات هایی به نام سایلان شدند. خالق این ربات ها افراد همین تمدن بودند. بعدها این سایلان ها با سوءاستفاده از دانشمندی به نام گایس بالتار به هر دوازده کولونی حمله می کنند و طی این جنگ با انفجار بمب های هسته ای بیشتر افراد این تمدن کشته می شوند. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Battlestar Galactica به سایت انیمه لیست مراجعه فرمایند.

 

10. سریال The Punisher

این سریال اکشن برتر و پر از خشونت، اولین نمایش تحسین شده از فرانک کسل است. کسل یکی از تفنگداران دریایی آمریکا بوده که یک روز در مرخصی و در پیک نیک با خانواده اش شاهد کشته شدن همسر و فرزندانش در تیراندازی بوده است. این رویداد او را وادار کرده تا با جرم و جنایت به تنها روشی که یک سرباز می شناسد، با خشونت مبارزه کند. او بی رحمانه می کشد اما در قلب مردی صادق است. شخصیت مشکل ساز کسل توسط جان برنتال، خیلی بی نقص به تصویر کشیده شده است و تماشای سریال مجازاتگر برای هر معتاد اکشنی ضروری است. دانلود سریال Punisher در انیمه لیست امکان پذیر است.

 

11. سریال The Last Kingdom

سریال آخرین پادشاهی یک مجموعه تلویزیونی اکشن تاریخی بریتانیایی، اقتباس هشت بخشی از سری رمان های تاریخی برنارد کورن ول به نام داستان های ساکسون است. سریال در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۵ از شبکه بی بی سی آمریکایی و در ۲۲ اکتبر از شبکه بی بی سی دو انگلیس پخش شد. در سال ۸۷۲ میلادی قبایل بیگانه مهاجم وایکینگ با حمله گسترده به بریتانیا موفق به تصرف این سرزمین می گردند و تنها یکی از حاکمان آن دوران بریتانیا موفق به محافظت از قلمرو سرزمین خود دربرابر وایکینگ ها می گردد و او کسی نیست جز آلفرد کبیر پادشاه سرزمینی در جنوب غربی بریتانیا که مقاومت او و تلاشش برای شکست اقوام مهاجم سرآغاز تشکیل انگلستان به عنوان یک کشور در درون جزیره بریتانیا می گردد. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال The last kingdom به سایت انیمه لیست مراجعه فرمایند.

 

12. سریال Cobra Kai

سریال کبرا کای محصول سال 2018 اسپین آف مجموعه فیلم Karate Kid است که در YouTube Red منتشر شده و داستان این مجموعه تلویزیونی 34 سال پس از فیلم اصلی رخ می دهد. این سریال داستان جانی لارنس و دنیل لاروسو را دنبال می کند. لارنس به دنبال رستگاری است، در حالی که دنیل پس از مرگ استادش، آقای میاگی، گم می شود. لارنس یک دوجو (باشگاه هنرهای رزمی) باز کرده است که در آن چندین دانش آموز ثبت نام می کنند و زندگی آنها با یکدیگر در هم می آمیزد.علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Cobra Kai ‏‏با زیرنویس فارسی به سایت انیمه لیست مراجعه فرمایند.

 

13. سریال Spartacus

سریال اسپارتاکوس یک سریال تاریخی و اکشن آمریکایی تولید شده در نیوزیلند است. داستان این مجموعه در ۷۳ سال پیش از میلاد مسیح می باشد. بازیگر نقش اصلی آن اندی ویتفیلد(فصل اول) و لیام مکینتایر (فصل دوم و سوم و چهارم) میباشد. جنگجویی که نامش کوتا است به دلیل انجام شورش و فرار از جنگ دستگیر و به اعدام در آرنا محکوم میشود. و همسر او نیز به بردگی گرفته شده است.جنگجو بعد از شکست چندین گلادیاتور دیگر در آرنا، توسط مردی ثروتمند بنام «باتیاتوس» خریداری می شود و او را به نام اسپارتاکوس صدا می زند. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Spartacus به وبسایت انیمه لیست مراجعه فرمایند.

 

14. سریال 24

سریال 24 نام مجموعه ای تلویزیونی محصول شبکهٔ تلویزیونی فاکس آمریکا است که سازندگان آن جول سارنو و رابرت کوچران می باشند. داستان این سریال مربوط به شخصیتی به نام جک باور است که در سی تی یو یا واحد ضد تروریستی، کار می کند. او مأموری ماهر و باتجربه است و هر روز (هر فصل)، تلاش او را برای متوقف کردن یک رشته حملات تروریستی از جمله سوءقصد به جان رئیس جمهور، حملات هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی، حملات مجازی و خنثی کردن توطئه های شرکت های بزرگ و شناختن عوامل فساد در دولت نشان می دهد. برای دانلود سریال 24 و لذت بردن از این سریال اکشن به انیمه لیست مراجعه فرمایید.

 

15. سریال House of the Dragon

سریال خاندان اژدها مجموعهٔ تلویزیونی درام فانتزی آمریکایی است که به عنوان پیش درآمدی بر بازی تاج وتخت، دومین نمایش در این فرنچایز است و توسط جرج آر. آر. مارتین و رایان کندال برای اچ بی او ساخته شده است. این سریال بر اساس بخش هایی از رمان آتش و خون، حدود ۲۰۰ سال پیش از وقایع بازی تاج وتخت و ۱۷۲ سال پیش از تولد دنریس تارگرین می گذرد. وقایع آن آغاز افول سلطنت خاندان تارگرین را به تصویر می کشد، که منجر به جنگ جانشینی تارگرین ها معروف به «رقص اژدهایان» می شود. می توانید برای دانلود سریال House of the Dragon به وبسایت انیمه لیست مراجعه فرمایید.

 

16. سریال Money Heist

این سریال اکشن سبک سرقت اسپانیایی که توسط الکس پینا ساخته شده است، داستان مردی مرموز به نام ال پروفسور است. او هشت نفر را برای انجام یک سرقت جمع آوری کرده است. برنامه آنها نفوذ به ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و چاپ 2.4 میلیارد یورو است. سریال مانی هیست بسیار مورد استقبال قرار گرفته و نتفلیکس اعلام کرده است که این سریال پربیننده ترین سریال غیرانگلیسی در وب سایت آنها بوده است. دانلود سریال Money Heist در سایت انیمه لیست امکان پذیر بوده و در کنار آن می توانید دیگر سریال های اسپانیایی محبوب را نیز دانلود نمایید.

 

17. سریال Rome

رُم (به انگلیسی:) نام یک درام تاریخی انگلیسی ایتالیایی بود که به صورتِ یک سریال یا مجموعهٔ تلویزیونی، توسط برونو هلر، جان میلیوس، و ویلیام جی مک دونالد تولید شد. این سریال در درجه اول سرگذشتی تاریخی از زندگی و مرگِ “ثروت”، “قدرت” و “شکوه و جلال تاریخی” است، که البته بر روی زندگی ها، دارایی ها، خانواده ها و دوستان و آشنایانِ دو مردِ عادی تمرکز می کند: “لوسیوس ورنیوس” و “تایتوس پولو”، دو سرباز سادهٔ رومی که اسامی آن ها در تاریخ روم باستان نیز، ذکر شده است. دانلود سریال Rome در انیمه لیست امکان پذیر است.

 

18. سریال Animal Kingdom

برترین سریال های اکشن

این سریال داستان یک پسربچه ۱۷ ساله را دنبال می کند که پس از مرگ مادرش، نزد اقوام نزدیک اما جداافتاده خود، کودیس، یک خانواده جنایتکار مافیایی با تحت فرماندهی مادرسالار اسمورف، می رود. ‏الن بارکین در نقش جانین «اسمورف» کودی، پدرسالار سخت خانواده و مادربزرگ بیگانه ج. اسمورف از خانواده اش محافظت می کند و نسبت به آنها عشق دارد. سریال پادشاهی حیوانی یک اکشن درام آمریکایی است که توسط جاناتان لیسکو ساخته شده است. این سریال بر اساس فیلم استرالیایی به همین نام در سال ۲۰۱۰ توسط دیوید می شد ساخته شده است و علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Animal Kingdom به وبسایت انیمه لیست مراجعه فرمایند.

 

19. سریال Banshee

سریال بانشی یک مجموعه تلویزیونی اکشن درام آمریکایی است که توسط جاناتان تروپر و دیوید چیکلر ساخته شده است. فصل اول این سریال در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۳ از شبکه سینمکس پخش شد. این مجموعه داستان یک دزد بسیار حرفه ای را به تصویر می کشد که به طور کاملاً اتفاقی کلانتر بانشی می شود و داستان سریال از آنجا شروع می شود عشق و فداکاری به صورت زیبایی به تصویر کشیده شده است.مجموعه Banshee برندهٔ جایزهٔ امی ساعات پربیننده برای بهترین جلوه های ویژهٔ تصویری در ۶۵مین جشنواره اهدای جایزهٔ ساعات پربیننده هنرهای خلاق امی است.

 

20. سریال The Witcher

برترین سریال های اکشن

سریال ویچر یک سریال تلویزیونی اینترنتی در ژانر درام فانتزی و اکشن است که توسط لورن اشمیت هیسریچ بر پایه مجموعه کتابی به همین نام نوشتهٔ آندژی ساپکوفسکی ساخته شده است. داستان ویچر در یک جهان خیالی با الهام از قرون وسطی جریان دارد و به شرح زندگی گرالت از ریویا و پرنسس سیری می پردازد که سرنوشتشان با یکدیگر پیوند خورده است. گرالت ریویایی، جادوگر و شکارچی جهش یافته هیولا که به آنها ویچر میگویند، در تلاش است تا جای خود را در این دنیای پر از هیولا و آدم های ظالم پیدا کند. هنری کویل، فریا آلن و آنیا چالوترا ستارگان این سریال هستند. سریال The Witcher: Blood Origin نیز از همین مجموعه بوده و به داستان 1000 سال پیش از وقایع ویچر می پردازد هر دو سریال را می توانید از انیمه لیست دانلود فرمایید.

 

21. سریال Warrior

سریال مبارز یک مجموعه تلویزیونی درام اکشن و رزمی آمریکایی است که به تهیه کنندگی شانون لی (دختر بروس لی) و جاستین لین تهیه شده است. داستان سریال در طول جنگ های تانگ در اواخر دهه 1870 سانفرانسیسکو اتفاق می افتد، این سریال، آه سام، یک اعجوبه هنرهای رزمی را دنبال می کند که در جستجوی خواهرش از چین مهاجرت می کند تا به یکی از قدرتمندترین تانگ ها در محله چینی ها فروخته شود. علاقمندان به سریال های رزمی می توانند سریال Warrior را از انیمه لیست مرجع دانلود انیمه، سریال و فیلم دانلود نمایند.

 

22. سریال Person of Interest

سریال مظنون با نام اصلی فرد تحت نظر یک سریال تلویزیونی اکشن جنایی و درام است. این سریال در مجموع ۱۰۳ قسمت دارد و طی ۵ فصل به نمایش درآمده است. داستان سریال فرد تحت نظر حول محود هارولد فینچ دانشمندی است که مأمور شده تا دستگاهی (هوش مصنوعی) را برای مبارزه با تروریسم بسازد، او ۵ سال از عمر خود را صرف این پروژه می کند، ولی با مرگ مشکوک مدیر این پروژه نیتن اینگرام او نیز از این پروژه کنار گذاشته می شود. شما می توانید برای دانلود سریال Person of Interest به سایت انیمه لیست سر زده و باقی داستان هارولد فینچ را با لذت تماشا کنید.

 

23. سریال Godless

مینی سریال بی خدا یک سریال اکشن وسترن و درام آمریکایی است که توسط اسکات فرانک برای نتفلیکس ساخته شده است.تولید این مجموعهٔ هفت قسمته در سانتافه در سپتامبر ۲۰۱۶ آغاز شد و مجموعه در سطح جهانی در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷ توسط نتفلیکس منتشر شد. سریال بی خدا چندین بار نامزد جوایز امی شده و 3 جایزه نیز از آن دریافت نموده است. خالق این سریال اسکات فرانک بوده و بازیگرانی همچون جک اوکانل، میشل داکری و اسکات مکنری در آن به ایفای نقش می پردازند. می توانید جهت دانلود سریال Godless به انیمه لیست مرجع دانلود فیلم، سریال و انیمه مراجعه فرمایید.

 

24. سریال Reacher

برترین سریال های اکشن

ریچر (به انگلیسی: Reacher) یک مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر اکشن و جنایی است که توسط نیک سانتورا برای شبکهٔ پرایم ویدئو ساخته شده است. این مجموعه بر اساس مجموعه کتاب های جک ریچر نوشته لی چایلد ساخته شده و راوی داستان جک ریچر است، یک پلیس نظامی سابق ارتش ایالات متحده که از شهرک خیالی مارگرو در جورجیا بازدید می کند و به جرم قتل دستگیر می شود. پس از آزادی، او با اسکار فینلی و روسکو کانکلین همکاری می کند تا یک توطئه بزرگ با افسران پلیس، سیاستمداران و تاجران فاسد را بررسی کنند. سریال ریچر را می توانید از سایت انیمه لیست دانلود فرمایید.

 

25. سریال NCIS

برترین سریال های اکشن

سریال NCIS‏ ‏حول محور یک تیم که برای سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی می چرخد، این سریال که برگرفته از سریال JAG است، اولین بار در سال 2003 پخش شد و در حال حاضر فصل بیستم آن در حال پخش است. (می توانید جهت دانلود سریال NCIS‏ ‏به سایت انیمه لیست مراجعه کنید) این سریال معمولاً موارد مربوط به نیروی دریایی و تفنگداران دریایی ایالات متحده را بررسی می کند. دو سریال اسپین آف از این نمایش ساخته شده است، سریال NCIS: Los Angeles و سریال NCIS: New Orleans. علاقمندان می‌توانند جهت دانلود سریال ‏NCIS‏ ‏به سایت انیمه لیست مراجعه فرمایند.

 

26. سریال Legion

یکی دیگر از سریال های تلویزیونی بر اساس کمیک های مارول، سریال Legion بر اساس شخصیت جهش یافته دیوید هالر از دنیای مارول ساخته شده است. او یک اسکیزوفرنی است و از بدو تولد در بیمارستان های روانی مختلف بستری بوده است. خالق سریال نوآ هاولی می خواسته از این شرایط او استفاده کند تا سریال را به عنوان داستان یک راوی غیرقابل اعتماد به تصویر بکشد. این سریال به دلیل انحراف سورئال و درخشانش از استعاره های ابرقهرمانی سنتی بسیار مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

 

27. سریال sSAS: Rogue Heroe

برترین سریال های اکشن

سریال اس ای اس: قهرمانان سرکش، یک سریال اکشن درام تاریخی تلویزیونی بریتانیایی است که توسط استیون نایت ساخته شده و داستان سرویس هوایی ویژه ارتش بریتانیا (SAS) را در طول کمپین بیابان غربی در جنگ جهانی دوم به تصویر می کشد. خط داستانی نمایش دقیق و گسترده ای از رویدادهای واقعی است، همانطور که بن مکینتاایر در کتاب خود به همین نام، آن را توصیف کرده است. در 4 دسامبر 2022، بی بی سی تأیید کرد که سری دوم بر اساس عملیات SAS در تئاتر جنگ اروپا راه اندازی شده است. داستان در بیمارستانی در قاهره در سال 1941 آغاز می شود، زمانی که، پس از یک تمرین آموزشی ناموفق، افسر ارتش بریتانیا، دیوید استرلینگ، ایده ایجاد یک واحد کماندویی ویژه را در سر می پروراند که می تواند در اعماق خطوط دشمن نفوذ کند. می توانید جهت دانلود سریال ‏‎ SAS: Rogue Heroesبا زیرنویس فارسی به سایت انیمه لیست مراجعه فرمایید.

 

28. سریال Loki

سریال لوکی یک مجموعهٔ تلویزیونی اکشن و ابرقهرمانی آمریکایی است. این مجموعه را مایکل والدرون برای سرویس استریم دیزنی پلاس ساخته و بر پایهٔ شخصیت به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده است. داستان لوکی از این قرار است: پس از دزدیده شدن مکعب کیهانی یا تسرکت، لوکی به سرزمین جدیدی می رود ولی پس از چند دقیقه توسط سازمان مغایرت های زمانی دستگیر می شود. در ادامه این داستان، هدف اصلی آنها پیدا کردن شخصی است که سازمان مغایرت زمانی را به وجود آورده و خط زمانی را کنترل می کند و شما نیز می توانید با دانلود سریال Loki از انیمه لیست خودتان باقی ماجرا را بفهمید.

 

29. سریال The Terminal List

برترین سریال های اکشن

ترمینال لیست یک مجموعهٔ تلویزیونی اکشن و هیجان انگیز آمریکایی با بازی کریس پرت است که بر اساس رمانی به همین نام از جک کار ساخته شده است.این مجموعه از طریق آمازون پرایم ویدئو منتشر شده است. این مجموعه در مورد فرماندهٔ دریابان جیمز ریس و یگان ویژه نیروی دریایی او در حین انجام یک مأموریت مخفی است. ریس با خاطرات متناقضی از این رویداد و سوالاتی در مورد مقصر بودنش به خانه نزد خانواده اش بازمی گردد. با آشکار شدن شواهد جدید، ریس متوجه نیروهای تاریکی می شود که علیه او کار می کنند و نه تنها زندگی او بلکه زندگی کسانی را که دوستشان دارد به خطر می اندازند. دانلود سریال با The Terminal List با زیرنویس فارسی در انیمه لیست امکان پذیر است.

 

30. سریال The Umbrella Academy

سریال آکادمی آمبرلا یک مجموعه آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی علمی–تخیلی و اکشن است که بر اساس کتاب مصوری به همین نام اثر جرارد وی و گبریل بو، توسط استیو بلکمن و جرمی اسلیتر ساخته شده است. داستان دربارهٔ خواهر و برادران یک خانواده است که همگی قدرت های فراطبیعی دارند و پس از مرگ پدرشان، باید از راز مرگ او پرده بردارند. الیوت پیج، تام هاپر، رابرت شیهان، مری جی. بلایژ، کمرون بریتون، جان ماگارو، آدام گادلی و کلم فیور و آیدان گلگر ستارگان این مجموعه هستند. دانلود سریال The Umbrella Academy از سایت انیمه لیست امکان پذیر است.

 

34. سریال Black Sails

سریال بادبان های سیاه سریال تلویزیونی درام اکشن-ماجراجویی به کارگردانی جاناتان استاینبرگ و رابرت لوین است که از ۲۵ ژانویه ۲۰۱۴ از شبکه استارز پخش شده است. وقایعِ سریال بادبان های سیاه، بیست سال قبل از داستان جزیرهٔ گنج روی می دهد. داستان سریال Black Sails پیش درآمدی است بر رمان مشهور جزیره گنج اثر رابرت لوئیس استیونسنون که فیلم های اقتباسی زیادی از روی آن ساخته شد. ماجرا دو سال قبل از داستان رمان آغاز می شود؛ سال ۱۷۱۵ میلادی است و دوران طلایی دزدان دریایی. مستعمرهٔ سابق بریتانیا که اکنون جزیره ای بی قانون است، به دست یکی از بدنام ترین ناخدایان دزدان دریایی، ناخدا فلینت، اداره می شود. دانلود سریال Black Sails با زیرنویس فارسی و بدون سانسور در انیمه لیست امکان پذیر است.

 

35. سریال Tom Clancy’s Jack Ryan

سریال جک رایان یک مجموعه تلویزیونی اینترنتی در ژانر تریلر سیاسی و اکشن است. این مجموعه تلویزیونی براساس داستانی به نام رایان ورس اثر تام کلنسی ساخته شده است. فصل اول تحلیل گر برجسته سیا را دنبال می کند که پس از کشف یک سری حواله های بانکی مشکوک که توسط یک افراط گرای اسلامی در حال ظهور به نام سلیمان انجام می شود، از پشت میز برخاسته و وارد میدان می شود. در فصل دوم، جک را در میانه جنگ سیاسی در ونزوئلای فاسد خواهیم دید و در فصل سوم، جک نقشه ای را برای بازآفرینی اتحاد جماهیر شوروی سابق با منفجر کردن یک بمب هسته ای تاکتیکی غیرقابل ردیابی در یک کشور شوروی سابق بررسی می کند. دانلود سریال Tom Clancy’s Jack Ryan‏ ‏در انیمه لیست امکان پذیر است.

 

36. سریال Gotham

سریال گاتهام که توسط برونو هلر و بر اساس مجموعه کمیک دی سی و فیلم های بتمن ساخته شده است، داستان جیمز گوردون را از روزهای اولی که به اداره پلیس شهر گاتهام پیوسته، روایت می کند. سریال گاتهام با استقبال خوبی مواجه شده، به خصوص فصل اول، با اتفاق نظر منتقدان، «ارزش های تولید بالا، بازیگران با استعداد و رویکردی جذاب به اسطوره های بتمن، به گاتهام کمک می کند تا بر مضامین گهگاهی آشنایش غلبه کند».

 

37. سریال Into The Badlands

این سریال اکشن رزمی، داستانی در مورد یک جنگجو و پسر جوانی است که باهم سفری را در سرزمینی خطرناک برای جستجوی روشنگری انجام می دهند. سریال در بدلندز که در دنیایی پسا آخرالزمانی می گذرد، تمدنی را می بیند که ویران شده است، در حالی که جامعه فئودالی جدید از ابزارهای بسیار خشونت آمیز استفاده می کند تا آنچه از جمعیت باقی مانده را کنترل کند. این سریال به دلیل طراحی دقیق هنرهای رزمی بسیار مورد تحسین قرار گرفت. برای دانلود سریال Into The Badlands با زیرنویس فارسی می توانید به سایت انیمه لیست مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال رجوع کنید.

 

38. سریال Lethal Weapon

این سریال اکشن ‏کمدی-درام که برای اولین بار در سپتامبر 2016 از شبکه فاکس پخش شد، برگرفته از مجموعه فیلم اورجینال آن با بازی دنی گلاور و مل گیبسون است. سریال اسلحه مرگبار درباره دو پلیس به نام های راجر مورتاف و مارتین ریگز است که اولی با خانواده ای داشته و بعداً همسرش کشته می شود. در حالی که مورتاف عملگرا و صادق است، ریگز بدش نمی آید که دستانش را برای تکمیل یک مأموریت کثیف کند.

 

39. سریال Luke Cage

برترین سریال های اکشن

این سریال اکشن که در دنیای سینمایی مارول می گذرد، مایک کولتر را در نقش لوک کیج، یک محکوم اسبق با قدرت فوق بشری و پوست نفوذناپذیر، بازی می کند. علاوه بر کولتر، در سریال لوک کیج، ماهرشالا علی، سیمون میسیک و تئو روسی ایفای نقش می کنند. این سریال پر جنب و جوش و اکشن بازگشتی به ژانر blaxploitation (سینمای تجارتی سیاهان) است که اکنون تقریباً منقرض شده است. این فیلم به دلیل روایت آگاهانه اجتماعی و اجرای قدرتمندش مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. دانلود سریال Luke Cage در دو فصل و 26 قسمت در سایت انیمه لیست امکان پذیر است.

 

40. سریال The Lord of the Rings: The Rings of Power

سریال ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت یک درام اکشن حماسی است که هزاران سال قبل از اتفاقات فیلم های هابیت و ارباب حلقه های تالکین اتفاق می افتد. این سریال مجموعه ای از شخصیت های آشنا و جدید را دنبال می کنند که با ظهور مجدد شر در سرزمین میانه مواجه می شوند. داستان در زمان صلح آغاز می شود و تمام رویدادهای مهم عصر دوم سرزمین میانه را پوشش می دهد که شامل ساخت حلقه های قدرت، ظهور ارباب تاریکی سائورون، سقوط پادشاهی جزیرهٔ نومنور، و آخرین اتحاد بین الف ها و انسان ها می شود. رابرت آرمایو، نازنین بنیادی، لوید اوون و بنجامین واکر از بازیگران این سریال هستند. علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال ارباب حلقه ها و فیلم های آن به سایت انیمه لیست مراجعه فرمایند.

 

41. سریال Iron Fist

سریال مشت آهنین یک مجموعه اکشن و ابرقهرمانی از نتفلیکس است که بر اساس شخصیت مارول کامیکس به نام آیرون فیست ساخته شده است و داستان آن در دنیای سینمایی مارول اتفاق می افتد. نقش اصلی آن توسط فین جونز بازی می شود و دیگر بازیگرانش جسیکا هنویک، جسیکا استروپ، رامون رودریگز، رزاریو داوسون و دیوید ونهام هستند. داستان مشت آهنین پیرامون دنی رند (فین جونز) جریان دارد، میلیاردری که بسیاری فکر می کردند در دوران کودکی اش در سانحه ای هوایی جان خود را از دست داده است. پانزده سال پس از آن اتفاق، دنی به شهر نیویورک بازمی گردد تا جایگاه خود را در امپراتوری پدرش بازپس گیرد. دانلود سریال Iron Fist با زیرنویس فارسی در سایت انیمه لیست امکان پذیر است.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی