برترین فیلم های عاشقانه

بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ سینما (غیر کمدی)

فیلم های عاشقانه اکثرا دارای کمدی هم هستند، در این مقاله به معرفی عاشقانه های میپردازیم که کمدی نیستند.

وقتی به بهترین لحظات سینما فکر می کنید، به یاد بهترین لحظاتی که جواب شعله‌های درونتان را داده اند و در تمامی دوران ها به ما یادآوری کرده اند که چرا فیلم ها عالی هستند می  افتیم… چه بوسه های عاشقانه و دل انگیزی… چه آغوش های گرم و از ته دلی… چه صحنه ها که در آن یک نفر پیروزمندانه به سمت عشق می دود… بنابراین، در حالی که فیلم اکشن، فیلم کمدی و فیلم ابرقهرمانی و غیره، همگی جایگاه خود را دارند، اما وقتی واقعاً چیزی را می خواهید که به اعماق روحتان رخنه کند، وقت آن است که به سراغ آن فیلم های رمانتیک بروید.

در این مقاله سعی دارم ژانر عاشقانه و کمدی را از هم تفکیک کنم، اگرچه کمدی عاشقانه یا عاشقانه کمدی مطمئناً به مخاطبان این حس عشق را القا می کنند، اما آن ها بیانگر احساسات دل انگیز و مشتاقانه ای نیستند که از یک عاشقانه جدی دریافت می کنید. وقتی حال و هوای عاشقانه دارید، اینها بهترین فیلم های عاشقانه تاریخ هستند (این فیلم ها رمانتیک کمدی نیستند، هرچند گاهی خط میانشان باریک می شود)، که به ترتیب زمانی معکوس فهرست شده اند. در حالی که یافتن این نوع عاشقانه ها در سینما سخت و سخت تر می شود و حتی سرویس های استریم بیشتر به سمت کمدی های رمانتیک سوق پیدا کرده اند؛ اگر بدانید که جای جستجوی فیلم های عاشقانه کجاست، هنوز هم وجود دارند. ما در اینجا سعی بر آن داشته ایم که فیلم ها را بر اساس ژانر به صورت علمی تفکیک کرده و چه از نظر کمی و چه کیفی، قابلیت دانلود فیلم های مد نظر شما عزیزان را فراهم نماییم. به موضوع مقاله بر می گردیم… زمانی که می خواهید احساسات عمیق، موسیقی پر معنا، قلب های شکسته یا بوسه های زیر باران را به تماشا بنشینید، یکی از این فیلم های زیر را پلی کنید و آماده شوید برای دوباره عاشق شدن…

بهترین فیلم های عاشقانه 2022

فیلم Cyrano

سیرانو یک فیلم عاشقانه موزیکال است. داستان عشق سیرانو دی برژراک چیز جدیدی نیست، اما این اقتباس جدید از طریق آهنگ های اورجینال، نوشته شده توسط اعضای بند The National احساس تازگی می کند. پیتر دینکلیج هنرمند (بازیگر نقش تیریون لنیستر در سریال Game of Thrones) بهترین ایفای نقش ممکن را به عنوان شخصیت اصلی ارائه می دهد و در فیلم سیرانو با کلوین هریسون جونیور و هیلی بنت همبازی می شود. این فیلم نامزد جوایز متعددی از جمله جایزهٔ گلدن گلوب برای بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال در هفتاد و نهمین مراسم گلدن گلوب، چهار نامزدی در هفتاد و پنجمین دوره جوایز فیلم آکادمی بریتانیا و یک جایزهٔ اسکار برای بهترین طراحی لباس در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار شد.

 

فیلم Decision to Leave

فیلم تصمیم جدایی یک فیلم رمانتیک معمایی محصول کره جنوبی سال ۲۰۲۲ به کارگردانی پارک چان-ووک و با بازی تانگ وی و پارک هه-ایل است. این فیلم در آوریل ۲۰۲۲، برای رقابت نخل طلا در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ انتخاب شد. جایی که پارک چان-ووک جایزه بهترین کارگردان را دریافت کرد. این فیلم به عنوان نماینده کره جنوبی به ۹۵امین دوره جوایز اسکار معرفی شده است. در این فیلم دو عاشق درگیر معما خواهند شد.

 

فیلم Lady Chatterley’s Lover

فیلم معشوقهٔ بانو چترلی یک فیلم انگلیسی-آمریکایی در ژانر عاشقانه و درام به کارگردانی لوره د کلرمونت تونر است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. فیلم نامهٔ این فیلم توسط دیوید مگی بر پایه رمان کلاسیک عاشق لیدی چترلی اثر دی. اچ. لارنس نوشته شده است. بعد از فیلم عاشق لیدی چترلی (۲۰۱۵) این دومین اقتباس تماماً انگلیسی از روی این رمان است. اما کورین و جک اوکانل ستارگان فیلم هستند. این فیلم توسط نتفلیکس منتشر شده است.

 

فیلم Three Thousand Years of Longing

فیلم سه هزار سال حسرت یک فیلم فانتزی و عاشقانه آمریکایی-استرالیایی محصول سال ۲۰۲۲ به نویسندگی و کارگردانی جرج میلر است. این فیلم اقتباسی از داستان کوتاه «جین در چشم بلبل» نوشته انتونیا سوزان بایت است. در این فیلم ادریس البا و تیلدا سوینتن ایفای نقش می کنند.یک محقق که از زندگی راضی است، با یک جن روبرو می شود که در ازای آزادی سه آرزو را به او ارائه می دهد. مکالمه آنها در اتاق هتلی در استانبول به عواقبی می انجامد که هیچ کدام انتظارش را نداشتند.

 

فیلم The Royal Treatment

فیلم معامله سلطنتی یک فیلم عاشقانه آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی ریک جاکوبسون و نویسندگی هالی هستر است. لورا مارانو در نقش ایزی آرایشگر منهتن که به او فرصتی برای کار در مراسم عروسی شاهزاده توماس با بازی منا مسعود داده می شود، بازی می کند.پس از اکران در 20 ژانویه 2022 در نتفلیکس، The Royal Treatment به پربیننده ترین فیلم هفته در سرویس استریم تبدیل شد. و به مدت 2 هفته در رتبه اول فیلم های جهانی باقی ماند. با این حال، نقدهای منفی از منتقدان دریافت کرد. اکثر بازیگران اهل نیوزلند هستند، جایی که فیلم در آن فیلمبرداری شده است.

 

برترین فیلم های عاشقانه 2021

فیلم The Worst Person in the World

فیلم بدترین آدم دنیا (نروژی: Verdens verste menneske) یک فیلم درام، رومانتیک نروژی در سال ۲۰۲۱ به کارگردانی و نویسندگی یواخیم تری یر است. این فیلم در بخش رقابتی جشنواره کن ۲۰۲۱ حضور داشت و برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن شد. بدترین آدم دنیا با اکران در جشنواره های معتبر جهانی توانست در ۱۰۳ عنوان کاندید دریافت جایزه گردد و ۱۳ بار موفق به کسب آن شود. این فیلم همچنین در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت دو جایزه بهترین فیلم بین المللی و بهترین فیلمنامه اصلی شده است.

 

فیلم The Last Letter from Your Lover

فیلم آخرین نامه از معشوقه ات یک فیلم سینمایی درام و عاشقانه محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی آگوستین فریزل و نویسندگی نیک پین و استا اسپالدینگ است. این فیلم یک داستان عاشقانه با دو روایت است که بین سالهای ۱۹۶۰ و ۲۰۰۳ بین لندن و ریویرا اتفاق می افتد و براساس رمان پرفروشی به همین نام از جوجو مویز ساخته شده است. فلیسیتی جونز، کلوم ترنر، جو آلوین و شیلین وودلی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

 

برترین فیلم های عاشقانه 2020

فیلم Sylvie’s Love

فیلم عشق سیلوی یک فیلم درام عاشقانه آمریکایی در سال ۲۰۲۰ به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی یوجین آش است. در این فیلم بازیگرانی از جمله تسا تامپسون، رایان میشل بیث، رگه-جین پیج، آیا نائومی کینگ و اوا لونگوریا به ایفای نقش می پردازند. سیلوی و رابرت زمانی که رابرت در سال 1957 در فروشگاه پدر سیلوی شغلی پیدا می کند، با هم آشنا می شوند. سپس فیلم این زوج را در طول سال ها دنبال می کند، در حالی که آن ها جاه طلبی ها، شکست های غیرمنتظره شان و احساساتشان نسبت به یکدیگر را دنبال می کنند.

 

فیلم The Photograph

فیلم عکس یک فیلم در ژانر رمانتیک، درام است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به کیت استنفیلد، چلسی پرتی، و کورتنی بی. ونس اشاره کرد. این فیلم واقعاً دو عاشقانه در یک عاشقانه است که مای (عیسی رائه) را در حال حاضر و همچنین مادرش کریستینا (چانته آدامز) را در گذشته دنبال می کند. پس از اینکه می یک عکس رازآلود خانوادگی پیدا می کند، به سفری رهسپار می شود تا گذشته مادرش را کشف کند، اما در عوض خود را در مسیری عجیب و غیرمنتظره می یابد.

 

برترین فیلم های عاشقانه 2010 تا 2020

فیلم Portrait of a Lady on Fire

فیلم پرتره بانوی سوزان فیلمی در ژانر درام تاریخی و عاشقانه به کارگردانی و نویسندگی سلین سیاما، و با بازی نوئمی مرلان و آدل انل است که در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۹ در سینماهای فرانسه اکران شد. داستان فیلم که در قرن هجدهم میلادی می گذرد، روایتگر رابطهٔ ممنوعه ای میان دختری اشراف زاده و زنی نقاش است که به تهیهٔ پرتره ای از چهرهٔ وی گماشته شده است. پرترهٔ بانوی سوزان برای رقابت در بخش مسابقهٔ اصلی جشنواره کن ۲۰۱۹ انتخاب شد و توانست جوایز بهترین فیلمنامه و نخل دگرباشی را از آن خود کند.

 

فیلم A Star Is Born

فیلم ستاره ای متولد شده است یک فیلم آمریکایی در ژانر درام رمانتیک موزیکال به کارگردانی و تهیه کنندگی بردلی کوپر در نخستین کارگردانی خود است که در سال ۲۰۱۸ از سوی برادران وارنر منتشر شد. در این فیلم بردلی کوپر، لیدی گاگا، دیو چپل، اندرو دایس کلی و سام الیوت بازی می کنند. این فیلم افتخارات بسیاری از جمله هشت نامزدی در نود و یکمین دوره جوایز اسکار را در نامه ی خود دارد. اگر به دنبال داستانی در مورد افرادی هستید که با استعداد گرد هم آمده و به دلیل شهرت از هم پاشیده شده اند

 

فیلم If Beale Street Could Talk

فیلم اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند، فیلمی عاشقانه به نویسندگی و کارگردانی بری جنکینز است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این فیلم اقتباسی است از رمان جیمز بالدوین با عنوان اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند. از بازیگران این فیلم می توان به رجینا کینگ، اد اسکرین، امیلی ریوس، مایکل بیچ، آنجانو الیس، فین ویتراک، دیه گو لونا، پدرو پاسکال و دیو فرانکو اشاره کرد. داستان فیلم، در مورد زنی آفریقایی-آمریکایی است که می خواهد پیش از تولد فرزندش، بی گناهی شوهرش را ثابت کند.

 

فیلم Call Me by Your Name

فیلم مرا به نام خود بخوان، فیلمی به سبک درام رمانتیک به کارگردانی لوکا گوادانینوی ایتالیایی است. فیلمنامه این فیلم را جیمز آیووری را بر اساس رمانی با همین نام نوشته است. داستان فیلم در سال ۱۹۸۳ در شمال ایتالیا می گذرد و رابطه رمانتیک میان یک پسر ۱۷ ساله به نام الیو پرلمن (تیموتی شالامی) و مردی به نام الیور (آرمی همر) را روایت می کند. این فیلم در سال جایزه ی اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را برده است.

 

فیلم La La Land

برترین فیلم های عاشقانه

فیلم لا لا لند فیلمی آمریکایی در ژانر موزیکال رمانتیک به نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. رایان گاسلینگ در نقش یک پیانیست جاز و اما استون در نقش هنرپیشه ای آرزومند که عاشق یکدیگر می شوند، ستارگان اصلی فیلم هستند. داستان فیلم در زمان حال و در شهر لس آنجلس رخ می دهد. رایان گاسلینگ و اما استون بعد از فیلم های دیوانه وار، احمقانه، عشق و جوخه گانگستر در این فیلم برای بار سوم با یکدیگر همبازی شده اند. سینمایی لا لا لند در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار در ۱۴ رشته نامزد جایزه شد و رکورد شکست.

 

فیلم Loving

فیلم سینمایی لاوینگ یک فیلم عاشقانه درام به کارگردانی و نویسندگی جف نیکولز است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. نام این فیلم به شخصیت اصلی داستان یعنی ریچارد لاوینگ اشاره دارد. روث نگا بازیگر ایرلندی اتیوپیایی در این اثر که براساس داستانی واقعی ساخته شده، نقش همسر جوئل اجرتون را بازی می کند. این دو در دهه ۱۹۵۰ به جرم ازدواج با یکدیگر از ویرجینیا تبعید شدند. کالین فرث بازیگر اصلی سخنرانی پادشاه تهیه کننده این فیلم است.

 

فیلم Carol

برترین فیلم های عاشقانه

فیلم سینمایی کارول فیلمی در ژانر درام دورانی عاشقانه به کارگردانی تاد هینز است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. کارول که بر اساس رمان قیمت نمک نوشته پاتریشیا هایسمیت ساخته شده است، داستان رابطه بین دو زن در دهه 1950 را روایت می کند، بنابراین علاوه بر غرق شدن در عشق، لذت تماشای تمام لباس های آن دوره و دکوراسیون داخلی مجلل خانه هایش را نیز خواهید داشت. این فیلم همچنین دارای بازی های نامزد اسکار از کیت بلانشت و رونی مارا است.

 

فیلم Only Lovers Left Alive

فیلم تنها عاشقان زنده ماندند نام فیلم فانتزی عاشقانه بریتانیایی-آلمانی است که در سال ۲۰۱۳ به کارگردانی جیم جارموش ساخته شد. این فیلم موفق شد برای دریافت نخل طلا در جشنوارهٔ کن ۲۰۱۳ نامزد شود. آدام موزیسین گوشه گیرِ خون آشامی است که قرن ها زندگی کرده و بر زندگی تعداد غیرقابل شماری موزیسین و دانشمند اثر گذاشته است. او اعتقاد دارد در دنیای مدرن انسانیت مرده است و در فیلم بارها انسان ها را با عنوان زامبی ارجاع می دهد. ایو هم که خون‌آشام است، سال‌ها در طنجه زندگی کرده‌است و خون مورد نیازش را از طریق یک ومپایر دیگر، کریستوفر مارلو، تهیه می‌کند. او نگرانِ حالِ آدام به دیترویت سفر می‌کند و به معشوقش می‌پیوندد.

 

فیلم Anna Karenina

برترین فیلم های عاشقانه

آنا کارنینا فیلمی عاشقانه تاریخی بریتانیایی محصول سال ۲۰۱۲ به کارگردانی جو رایت است. این فیلم توسط تام استاپارد با الهام از رمان مشهور آنا کارنینا اثر سال ۱۸۷۷ لئو تولستوی اقتباس شده‌است. این فیلم تراژدی اشراف روسی و آنا کارنینا همسر سیاستمدار ارشد الکسی کارنین و عشق‌بازی او با افسر دولتمند کنت ورونسکی که نهایتاً منجر به مرگ آنا می‌شود را به نمایش می‌گذارد. کیرا نایتلی ستاره اصلی نقش آنا کارنینا است، در حالی که جود لا و آرون تایلر-جانسون به ترتیب در نقش‌های کارنین و ورونسکی ظاهر شده‌اند. سینمایی آنا کارنینا نامزد 4 جایزه‌ی اسکار شده است.

 

فیلم The Vow

فیلم عهد یک سینمایی رمانتیک درام آمریکایی به کارگردانی مایکل ساکسی است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. پِیج و لئو (ریچل مک آدامز و چنینگ تیتوم) زوج جوانی هستند که در نهایت عشق و علاقه با یکدیگر ازدواج کرده اند. پیج و لئو بعد از ازدواج بهترین لحظات عمرشان را در کنار یکدیگر سپری می کنند و به نظر می رسد که هیچ چیز نمی تواند آنها را از یکدیگر جدا کند اما یک تصادف شدید باعث می شود تا پِیج به کما رفته و راهی بیمارستان شود. در بیمارستان بالاخره پیج به هوش می آید اما دچار بیماری فراموشی شده بطوریکه هیچ کس از اطرافیانش را به خاطر نمی آورد. این مشکل ضربه روحی بزرگی به لئو وارد می کند اما او تصمیم می گیرد تا هرطور که شده دوباره دل پیج را بدست بیاورد و به نوعی دوباره همسرش را عاشق خود کند.

 

بهترین فیلم های عاشقانه قبل از 2010

 

فیلم Bright Star

فیلم ستاره فروزان فیلمی در ژانر زندگینامه ای، رمانتیک و درام به کارگردانی جین کمپیون است که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و همین کارگردان در سال 2021 برای کارگردانی فیلم The Power of the Dog جایزه ی اسکار را برد. داستان فیلم شرح حال زندگی شاعر معروف سبک رمانتیسم، جان کیتس می باشد و عاشقانه ای است سه ساله بین جان کیتس شاعر قرن نوزدهم و فانی براون در اواخر عمرش.

 

فیلم Lust, Caution

برترین فیلم های عاشقانه

فیلم شهوت، احتیاط؛ یک فیلم چینی در ژانر درام عاشقانه و جنگی به کارگردانی انگ لی است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به تونی لیانگ، جوآن چن، وانگ لیهوم، انوپم کهیر و لیسا لو اشاره کرد. این فیلم توانست جایزهٔ شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز و بهترین فیلمبرداری را در سال ۲۰۰۷ از آنِ خود کند. داستان دربارهٔ دختر جوانی به نام وونگ است که در کشاکش جنگ چین و ژاپن بر سر جزیره هنگ کنگ در دانشگاه با گروهی از دانشجویان تئاتر تصمیم به ترور آقای یی که فردی امنیتی، خائن و هنگ کنگی است را می گیرند. دختر جوان بعد از چند مرحله آموزش و از طریق یک خانواده سرشناس هنگ کنگی و معرفی خود به عنوان همسر یه تاجر به همسر آقای یی نزدیک می شود.

 

فیلم Once

فیلم یک بار، فیلمی در ژانر عاشقانه موزیکال به کارگردانی جان کارنی است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. سینمایی یک بار فیلمی موزیکال عاشقانه است، بدون آن که یک عاشقانه سنتی را در آن ببینیم. در عوض، یک مسافر ایرلندی و یک مهاجر چک از طریق موسیقی با هم ارتباطی عاشقانه برقرار می کنند و با هم همکاری می کنند تا یک آلبوم بسازند. اگرچه باید کمی از معادله  شیمیایی عشق بین آنها باشد، زیرا آهنگ فیلم یکبار، برنده جایزه اسکار بهترین آهنگ شده است.

 

فیلم Brokeback Mountain

فیلم کوهستان بروکبَک فیلمی رمانتیک محصول سال ۲۰۰۵ میلادی است که پیچیدگی های رابطهٔ احساسی و جنسی بین هیث لجر فقید (بازیگر نقش جوکر در فیلم بتمن) و جیک جیلنهال را در آمریکا بین سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۳ میلادی به تصویر می کشد. کوهستان بروکبَک ماجرای انیس دلمار (هیث لجر) یک کارگر مزرعه و جک توئیست (جیک جیلنهال)، یک گاوچران است که در کوهستان بروکبک در وایومینگ در سال ۱۹۶۳ عاشق یکدیگر می شوند. فیلم به روایت زندگی آن ها تا بیست سال بعد می پردازد. علاوه بر جایزه شیر طلایی ونیز، فیلم کوهستان بروکبک ‏جوایز گلدن گلوب، جوایز فیلم منتخب منتقدین و جوایز ایندیپندنت اسپریت را نیز در کارنامهٔ خود ثبت کرده است.

 

فیلم The Notebook

برترین فیلم های عاشقانه

فیلم دفترچه یا فیلم دفترچه خاطرات یکی از بهترین فیلم های عاشقانه است که توسط نیک کاساوتیس در سال ۲۰۰۴ از روی رمانی به همین نام نوشتهٔ نیکلاس اسپارکس ساخته شد. از بازیگران این فیلم می توان به رایان گاسلینگ و ریچل مک آدامز اشاره کرد. الی (ریچل مک آدامز) که برای گذراندن تعطیلات تابستانی به همراه والدین خود به شهری کوچک رفته، با نوآ (رایان گاسلینگ) آشنا و عاشق همدیگر می شوند. اما مادر الی به این عشق بها نمی دهد و با در فشار گذاشتن پدر خانواده سعی در از بین بردن رابطه الی و نوآ دارد. پس از پایان تعطیلات تابستانی و بازگشت الی به شهر، نوآ شروع به فرستادن نامه به او می کند اما…

 

فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind

فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک فیلمی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی عاشقانه است که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. فیلمنامهٔ آن را چارلی کافمن نوشته و به دست میشل گوندری کارگردانی شده است. در این فیلم جیم کری و کیت وینسلت نقش زوجی را ایفا می کنند که یک دیگر را از خاطراتشان پاک کرده اند. وینسلت برای این نقش سبک بازیگری اش را تغییر داد. کیرستن دانست، مارک رافلو، الایجا وود و تام ویلکینسون از دیگر بازیگران فیلم هستند. این فیلم حاوی عناصر درام روان شناختی، علمی-تخیلی و روایت غیرخطی برای پرداختن به ماهیت حافظه و عشق رمانتیک است.

 

فیلم A Very Long Engagement

فیلم نامزدی طولانی، یا فیلم یک نامزدی بسیار طولانی فیلمی رمانتیک و جنگی به کارگردانی ژان-پیر ژونه و با بازی اودره توتو، گاسپار اولیل، جودی فاستر و ماریون کوتیار محصول مشترک سینمای فرانسه و آمریکا در سال ۲۰۰۴ است.داستان فیلم به جنگ جهانی اول مربوط می شود و در مورد پنج سرباز فرانسوی است که متهم هستند که برای گریز از جنگ خود را عمداً زخمی کرده اند. یکی از آنان، «مانش» (اولیل)، بی گناه است ولی هر پنج نفر محکوم به تیرباران می شوند. پس از پایان جنگ «ماتیلد» (ادری توتو) که نامزد «مانش» بوده اطلاعاتی به دست می آورد که ممکن است نامزدش زنده باشد و سفری طولانی را در جستجوی «مانش» در پیش می گیرد.

 

فیلم All the Real Girls

فیلم همه دختران واقعی یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی محصول سال ۲۰۰۳ به نویسندگی و کارگردانی دیوید گوردون گرین با بازی پل اشنایدر، زویی دشانل، شی ویگام و پاتریشیا کلارکسون است.. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس در 19 ژانویه 2003 به نمایش درآمد. این فیلم با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد و نامزد چندین جایزه جشنواره فیلم شد و گرین برنده جایزه ویژه هیئت داوران در ساندنس شد.

 

فیلم Far from Heaven

فیلم دور از بهشت، فیلمی درام و عاشقانه است که در سال ۲۰۰۲ به کارگردانی تاد هینز ساخته شد. در این فیلم جولیان مور، دنیس کواید، دنیس هیزبرت و پاتریشا کلارکسون به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم که با نقدهای مثبت از طرف منتقدان مواجه شد موفق به نامزدی جایزه اسکار در ۴ رشتهٔ بهترین فیلم نامهٔ غیراقتباسی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین موسیقی فیلم و بهترین فیلمبرداری شد.داستان فیلم دور از بهشت در مورد زندگی زنی خانه دار به اسم کتی ویتاکر است که در دههٔ پنجاه در مناطق حومهٔ کنتیکت زندگی مرفهی دارد و در این حین زندگی به ظاهر بی نقصش را رو به از هم پاشیدگی می بیند.

 

فیلم Moulin Rouge!

مولن روژ! فیلمی موزیکال، عاشقانه و درام است که باز لورمن آن را در سال ۲۰۰۱ ساخته و بازیگرانی همچون ایوان مک گرگور، نیکول کیدمن و جیم برادبنت در آن بازی کرده اند و روایت گر داستان شاعر و نویسندهٔ انگلیسی جوانی به نام کریسشن است که در ۱۸۹۹ به محلهٔ مونمارتر پاریس آمده و پس از چندی در دام عشق ساتین، همخوابه و ستارهٔ کاباره مولن روژ گرفتار می آید و رقابت عشقی ای بین او و شخصی متمول به نام دوک بر سر ساتین آغاز می گردد.این فیلم در سال ۲۰۰۲ در ۸ رشته نامزد دریافت جایزه اسکار بوده که ۲ اسکار بهترین کارگردانی هنری و طراحی صحنه را دریافت کرده است. جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم ۲۰۰۲ نیز به مولن روژ! تعلق گرفته است.

 

فیلم  Monsoon Wedding

فیلم عروسی مانسون فیلمی هندی انگلیسی در ژانر رمانتیک و درام به کارگردانی میرا نایر است که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به نصیرالدین شاه، کولبوشان کارباندا، روشن ست و راندیپ هودا اشاره کرد.این فیلم موفق شد جایزهٔ شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز را از آنِ خود کند. عاشقانه های زیادی در پس زمینه رنگارنگ یک عروسی مجلل در دهلی رخ می دهد. فیلم سینمایی عروسی مانسون برای تماشای تمام جزئیات عروسی به تنهایی ارزشش را دارد.

 

فیلم Y Tu Mama Tambien (And Your Mother Too)

فیلم و همچنین مادرت، با استقبال عالی در بین منتقدان و مخاطبین روبه رو شد؛ و توانست ۸۷ بار کاندید دریافت جایزه از فستیوال های معتبر فیلم گردد؛ و ۳۹ بار نیز موفق به کسب آن در رشته های مختلف شد؛ که از جمله آن می توان به نامزدی جایزه اسکار در رشتهٔ بهترین فیلم نامهٔ غیراقتباسی در سال ۲۰۰۲ و نامزدی دریافت جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلمِ غیرانگلیسی زبان (۲۰۰۲) و نامزدی در دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان از فستیوال فیلم بفتا (۲۰۰۳) و همچنین کسب بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر جوان زن و مرد از جشنواره فیلم ونیز (۲۰۰۱) و جایزه هنرمند جوان (۲۰۰۱) اشاره کرد.

 

فیلم In the Mood for Love

فیبم در حال وهوای عشق فیلمی چینی-هنگ کنگی در ژانر درام و رمانتیک محصول سال ۲۰۰۰ میلادی است. کارگردانی، تهیه کنندگی و نویسندگی این فیلم را وونگ کار وای بر عهده داشته است. هنگ کنگ، سال ۱۹۶۲. زنی جوان که منشی یک شرکت تجاری است، اتاقی را در یک خانه برای خود و شوهرش اجاره می کند (شوهر زن بیشتر مواقع در سفر کاری است و در خانه نیست). هم زمان مردی روزنامه نگار اتاقی را در همان خانهٔ از همسایه کناری برای خود و همسرش اجاره می کند (همسر مرد نیز گویا کارمند هتلی ست، و بیشتر مواقع در خانه نیست).

 

فیلم Almost Famous

فیلم تقریباً مشهور، نام فیلم درامی است که در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی کامرون کرو ساخته شد. به یک پسر نوجوان دبیرستانی فرصتی داده شده تا برای مجله رولینگ استون در مورد یک گروه راک، مقاله ای بنویسد، آن هم در حالی که قرار است به همراه این گروه راک به یک سفر برای اجرای کنسرت جدیدشان برود. این فیلم موفق شد در رشتهٔ بهترین فیلم نامهٔ غیراقتباسی برندهٔ جایزه اسکار شود. همچنین در دو رشتهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن (کیت هادسون و فرانسیس مک دورمند) و بهترین تدوین برای دریافت جایزه اسکار نامزد شد.

 

فیلم Titanic

برترین فیلم های عاشقانه

فیلم تایتانیک فیلمی آمریکایی در ژانر عاشقانه حماسی و فاجعه به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی جیمز کامرون است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد. این فیلم که دو جنبهٔ تاریخی و داستانی را دربردارد، بر پایهٔ روایات غرق شدن کشتی آرام اس تایتانیک ساخته شده است. لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت در این فیلم نقش افرادی از دو طبقهٔ اجتماعی متضاد را ایفا می کنند که در حین نخستین سفر بد فرجام با این کشتی شیفتهٔ یکدیگر می شوند. البته سینمایی تایتانیک معرف حضور همه هست و اگر بهترین فیلم عاشقانه تاریخ نباشد، بدون شک مشهورترین فیلم عاشقانه تاریخ است.

 

فیلم Love & Basketball

عشق و بسکتبال، فیلمی آمریکایی در ژانر رمانتیک و درام با بازی عمر اپس و سنا لیثن است که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد. فیلم سینمایی عشق و بسکتبال راوی داستان مونیکا رایت و کوئینسی مک کال است که از کودکی می خواستند ستاره های بسکتبال حرفه ای باشند. با این حال، به عنوان یک دختر، مونیکا باید سخت تلاش کند تا خود را تثبیت کند، در حالی که به عنوان یک پسر، پتانسیل طبیعی ستاره شدن کوئینسی در اوایل شروع ورزشش شناسایی می شود. از آنجایی که این دو برای رسیدن به اهداف خود در ورزش حرفه ای تلاش می کنند، باید با احساسات خود نسبت به یکدیگر نیز کنار بیایند.

 

فیلم The Best Man

فیلم بهترین مرد، یک فیلم عاشقانه آمریکایی، محصول سال ۱۹۹۹ به نویسندگی و کارگردانی مالکوم دی لی است. این فیلم توسط 40 Acres و a Mule Filmworks تولید شد و پسر عموی لی، اسپایک لی، تهیه کننده آن بود. در این فیلم گروهی از بازیگران به رهبری تای دیگز و نیا لانگ با اولین بازی رجینا هال بازی می کنند. این یک فیلم برای کسانی است که کمی از همه چیز را با عاشقانه خود می خواهند، از جمله کمدی و ملودرام. در آن، تای دیگز نقش نویسنده ای را بازی می کند که کتابی درباره موفقیت های دوستانش در کالج نوشته است و وقتی همه آنها برای یک عروسی گرد هم می آیند، حقایق آشکار می شود و آتش بازی آغاز می شود.

 

فیلم Shakespeare in Love

فیلم شکسپیر عاشق، فیلمی است در ژانر درام و رمانتیک و تولید سال ۱٩٩٨ است که جایزهٔ اسکار بهترین فیلم را در سال ۱۹۹۹ به دست آورد. گوئینت پالترو و جوزف فینز ستارگان این فیلم هستند. بخش عمدهٔ داستان این فیلم، ساختگی است ولی بخش های کوچکی از آن با حقایق زندگی شکسپیر منطبق است. این فیلم نامزد ۱۳ اسکار شد که موفق به کسب ۷ جایزه گردید. سینمایی شکسپیر عاشق برنده بهترین فیلم، بهترین موسیقی غیر اقتباسی، بهترین طراحی لباس، بهترین طراحی هنری، بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین بازیگر نقش اول زن از اسکار شده است.

 

فیلم Love Jones

فیلم عشق جونز، یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی محصول 1997 به نویسندگی و کارگردانی تئودور ویچر در تنها کارگردانی فیلم بلند خود است. در این فیلم لارنتس تیت، نیا لانگ، آیزایا واشنگتن، بیل بلامی و لیزا نیکول کارسون به ایفای نقش پرداخته اند.دو تا از ترانه های خوانده شده توسط شخصیت نیا لانگ، نینا، توسط سونیا سانچز سروده شده است و در کتاب او مانند آواز که از طبل بیرون می آید: شعرهای عاشقانه گنجانده شده است.

 

فیلم Romeo + Juliet

فیلم رومئو + ژولیت، فیلمی محصول سال ۱۹۹۶ به کارگردانی باز لورمن است. این فیلم بر اساس نمایشنامه رومئو و ژولیت نوشته ویلیام شکسپیر ساخته شده است. در این فیلم لئوناردو دی کاپریو، کلیر دینز، برایان دنهی، جان لگویزمائو و پیت پاستویت به ایفای نقش می پردازند. این فیلم تمامی جوایز جشنواره بفتا را درو کرده است.

 

فیلم Before Sunrise

فیلم پیش از طلوع، فیلمی عاشقانه به کارگردانی ریچارد لینکلیتر و محصول سال ۱۹۹۵ آمریکا می باشد. این فیلم اثری درام با داستانی به قلم ریچارد لینکلیتر و کیم کریزان می باشد. قسمت های دوم و سوم این فیلم به ترتیب در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۱۳ به نام های پیش از غروب و پیش از نیمه شب ساخته شدند. داستان از قطاری که به سمت پاریس حرکت می کند آغاز می شود و دختری به نام سلین در کنار یک خانواده آلمانی نشسته است که به خاطر سروصدای خانواده آلمانی از آن ردیف جدا شده و به چند ردیف عقب تر در کنار پسری به نام جسی (جیمز) که برای تفریح به اروپا آمده و قرار است روز بعد از وین به آمریکا محل زندگی خود پرواز کند، آغاز می شود.

 

فیلم The Bodyguard

فیلم بادیگارد، فیلمی محصول سال ۱۹۹۲ به کارگردانی میک جکسون است. در این فیلم کوین کاستنر، ویتنی هیوستون، گری کمپ، بیل کوبس بازی کردند. موسیقی متن این فیلم پروفروش ترین آلبوم موسیقی متن فیلم است. در این فیلم راشل مارن یک سوپر استار موسیقی و نامزد جایزه اسکار است که تهدید به مرگ شده است و فرانک فارمر نیز یک محافظ شخصی ویژه است که قبلاً محافظ شخصی رئیس جمهور آمریکا بوده و او را را برای محافظت از راشل استخدام می کنند و بعد از یک ماجرا عشق میان این دو پا می گیرد.

 

فیلم Like Water for Chocolate

فیلم مثل آب برای شکلات، یک فیلم درام رمانتیک مکزیکی (اسپانیایی زبان) محصول 1992 به سبک رئالیسم جادویی است که بر اساس رمانی است به همین نام که در سال 1989 توسط رمان نویس مکزیکی لورا اسکویول منتشر شد. این فیلم ده جایزه آریل از جمله بهترین فیلم را به دست آورد و نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان شد. این فیلم در آن زمان به پردرآمدترین فیلم خارجی زبانی تبدیل شد که تا آن موقع در ایالات متحده اکران شده بود.

 

فیلم Boomerang

فیلم بومرنگ یک فیلم رمانتیک آمریکایی به کارگردانی رجینالد هادلین است که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد. در این فیلم ادی مورفی در نقش مارکوس گراهام بازی می کند. وقتی مارکوس رئیس جدیدش، ژاکلین برویر (رابین گیونز) را ملاقات می کند، متوجه می شود که او اساساً نسخه ای زنانه ای از خودش است و می فهمد که همان رفتاری را که با دیگران انجام می دهد، از او دریافت می کند. در این فیلم هالی بری، دیوید آلن گریر، مارتین لارنس، گریس جونز، ارتا کیت و کریس راک نیز حضور دارند.

 

فیلم Howards End

فیلم هواردز اِند، فیلمی عاشقانه ۱۴۰ دقیقه ای به کارگردانی جیمز ایوری با بازی آنتونی هاپکینز است که براساس کتاب هواردز اند نوشتهٔ ادوارد مورگان فورستر ساخته شده است. سینمایی هاواردز اند، یک فیلم درام رمانتیک و رمانتیک محصول سال ۱۹۹۲ است. این اولین فیلمی بود که توسط Sony Pictures Classics منتشر شد. روایت فیلم، روابط طبقاتی در بریتانیای قرن بیستم را از طریق وقایع زندگی خواهران شلگل بررسی می کند.

 

فیلم Mississippi Masala

فیلم میسیسیپی ماسالا فیلمی محصول سال ۱۹۹۱ و به کارگردانی میرا نایر است. در این فیلم بازیگرانی همچون دنزل واشینگتن، ساریتا چودری، چارلز اس. داتون، جو سنکا، شارمیلا تاگور، موهان آگاشه، آنجان سیرواستاو و میرا نایر ایفای نقش کرده اند. دنزل واشنگتن یکی از بزرگترین بازیگران نسل خود است، اما او به ندرت عاشقانه بازی می کند. این فیلم درباره یک پیشخدمت هتل از یک خانواده هندی است که با وجود درگیری های فرهنگی بین خانواده هایشان عاشق یک قالیشویی آفریقایی آمریکایی می شود.

 

فیلم Ghost

فیلم روح یا شبح، فیلمی رمانتیک، تخیلی، جنایی و مهیج به کارگردانی جری زاکر محصول سال ۱۹۹۰ است. داستان فیلم در مورد زنی جوان (دمی مور)، در مخاطره با روح همسر مقتولش است که تلاش می کند به کمک واسطه ای بی میل وی را نجات دهد. این فیلم برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی، برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای ووپی گلدبرگ، کاندیدای اسکار بهترین موسیقی متن، کاندیدای اسکار بهترین تدوین، کاندیدای اسکار بهترین فیلم از اسکار شده است.

 

فیلم Say Anything…

فیلم هرچی خواستی بگو… یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی کامرون کرو (در اولین کارگردانی او) محصول 1989 است. این فیلم داستان عاشقانه بین لوید دوبلر (جان کیوسک)، یک دانش آموز معمولی، و دایان کورت (آیون اسکای)، مدرس کلاس، بلافاصله پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان است. از میان تمام ژست های رمانتیک تاریخ سینما، تعداد کمی به اندازه لوید دوبلر که رادیو را در این فیلم بالای سر گرفته، ترحم انگیز هستند. عاشقانه های نوجوانی اغلب به پایان خوبی نمی رسند، اما صداقت احساسی کامرون کرو در نمایش نوجوانی در آستانه بزرگسالی، این فیلم را از سایر فیلم های عشقی نوجوانانه جدا می کند.

 

فیلم Cinema Paradiso

فیلم سینما پارادیزو (به ایتالیایی: Nuovo Cinema Paradiso)، فیلمی عاشقانه و محصول ایتالیا به کارگردانی جوزپه تورناتوره و با بازی فیلیپ نوآره ساخته شده در سال ۱۹۸۸ است. این فیلم در ۶۲امین مراسم اهدای جایزه اسکار موفق به کسب اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شد. موضوع این فیلم سانسور و همچنین عشق می باشد. موسیقی فیلم ساختهٔ انیو موریکونه است. این فیلم با تغییراتی از سیمای جمهوری اسلامی نیز پخش شده است.

 

فیلم Dirty Dancing

فیلم رقص کثیف، نام فیلمی عاشقانه و محصول ۱۹۸۷ است که فیلمنامه آن را النور برگستاین نوشته و امیل آردولینو آن را کارگردانی کرده است. بازیگران اصلی فیلم پاتریک سوویزی و جنیفر گری هستند.این فیلم نسبتاً با بودجه کمی ساخته شد اما فروش بسیار خوبی داشت و همچنین اولین فیلمی بود که بیش از یک میلیون نسخه از آن در شبکه های ویدویی به فروش رسید. این فیلم برنده اسکار بهترین موسیقی متن نیز شد. فرانسیس بی بی هوسمن دختر نوجوان هفده ساله ای است که در تابستان ۱۹۶۳ برای گردش و مسافرت به همراه خانواده اش به شمال نیویورک می روند. پدرش یک دکتر است و از بی بی انتظار دارد که به دانشگاه برود و با یک دکتر ازدواج کند. بی بی با یک مربی رقص به نام جانی آشنا می شود. برای تماشای باقی این داستان عاشقانه،

 

فیلم Wings of Desire

فیلم بال های آرزو یا زیر آسمان برلین که ترجمه ادبی آن بهشت برفراز برلین است نام فیلمی رمانتیک فانتزی محصول فرانسه و آلمان در سال ۱۹۸۷ است. فیلم توسط ویم وندرس کارگردان آلمانی ساخته شده است. زیر آسمان برلین دربارهٔ فرشته هایی نامرئی و فنا ناپذیر است که در سطح شهر برلین پخش شده اند و افکار انسان ها را می شنوند و آنهایی که دچار سردرگمی و استرس شده اند را آرام می کنندیکی از این فرشته ها عاشق زن زیبای بندبازی می شود و قبول می کند که تبدیل به یک انسان شود تا احساسات و عواطف انسانی را تجربه کند.

 

فیلم Moonstruck

فیلم ماه زده، فیلمی ۱۰۲ دقیقه ای، محصول سال 1987 و به کارگردانی نورمن جویسون با بازی شر و نیکلاس کیج است. این فیلم درباره لورتا کاسترینی (Cher) است، یک زن بیوه ایتالیایی-آمریکایی که عاشق برادر کوچکتر نامزدش که تندخو است، می شود. شر برای بازی در این فیلم جایزه اسکار را برده، البته این فیلم دو جایزه اسکار دیگر را هم از آن خود کرده است.

 

فیلم The Princess Bride

فیلم های عاشقانه

فیلم عروس شاهزاده یک فیلم عاشقانه، ماجراجویی و فانتزی آمریکایی محصول سال ۱۹۸۷ به کارگردانی و تهیه کنندگی راب راینر با بازی کری الوز، رابین رایت، مندی پتینکین، کریس ساراندون، والاس شاون، آندره دِ جاینت و کریستوفر گست است. این فیلم که توسط ویلیام گلدمن از رمانی به همین نام در سال 1973 اقتباس شده است، این فیلم داستان یک مزرعه دار به نام وستلی را روایت می کند که با تعدادی همراه که در طول راه با آنها دوست شده، باید عشق واقعی خود، شاهزاده باترکاپ را از دست شاهزاده نفرت انگیز هامپردینک نجات دهند. این فیلم با ارائه داستان به عنوان کتابی که توسط پدربزرگ برای نوه بیمارش خوانده می شود، سبک روایی فراداستانی رمان را حفظ می کند.

 

فیلم Days of Heaven

فیلم روزهای بهشت، فیلمی در ژانر درام و عاشقانه به کارگردانی ترنس مالیک محصول سال ۱۹۷۸ است. از بازیگران فیلم می توان ریچارد گی یر، بروک آدامز و سام شپارد را نام برد. این فیلم درباره زوج جوانی است که تظاهر می کنند خواهر و برادر هستند. این زوج در شیکاگو زندگی و کار میکنند و به دلیل مشکلاتی مانند فقر و … دست به فرار می زنند.

 

فیلم The African Queen

فیلم ملکه آفریقایی یک فیلم تلویزیونی است که در 18 مارس 1977 از شبکه سی بی اس پخش شد. وارن اوتس در نقش کاپیتان چارلی آلنات و ماریت هارتلی در نقش رز سایر، نقش هایی که توسط همفری بوگارت و کاترین هپبورن در فیلمی به همین نام در سال 1951 ایفا شدند، بازی می کنند. این طرح به جای بازسازی، پس از وقایع داستان اصلی فیلم قبلی ادامه می‌یابد و آلنات و سایر توسط آلمانی‌ها بازپس گرفته می‌شوند و مجبور به حمل یک توپ 75 میلی‌متری می‌شوند.

 

فیلم Mahogany

ماهاگانی یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی محصول سال ۱۹۷۵ به کارگردانی بری گوردی و محصول شرکت موتاون است. گوردی، بنیانگذار موتاون، کارگردانی فیلم را پس از اخراج تونی ریچاردسون، فیلمساز بریتانیایی از فیلم بر عهده گرفت. در 8 اکتبر 1975 منتشر شد. موسیقی متن شامل تک آهنگ Theme from Mahogany بود که در ژانویه 1976 در جدول 100 هیت بیلبورد به رتبه اول رسید.

 

فیلم The Way We Were

فیلم آنطور که بودیم، یک فیلم درام رمانتیک آمریکایی به کارگردانی سیدنی پولاک با بازی باربارا استرایسند و رابرت ردفورد است که در سال ۱۹۷۳ منتشر شد.این فیلم که در گیشه موفق بود، نامزد چندین جایزه شد و جوایز اسکار را برای بهترین موسیقی درام اورجینال و بهترین آهنگ اورجینال برای آهنگ موضوعی «The Way We Were» دریافت کرد. در نظرسنجی 100 Years…100 Passions از 100 داستان عاشقانه برتر سینمای آمریکا، رتبه ششم را به خود اختصاص داد. دانلود The Way We Were را پیشنهاد می‌کنیم، چرا که یکی از بهترین فیلم های رمانتیک به حساب می آید.

 

فیلم Harold and Maude

فیلم هارولد و ماد، فیلمی عاشقانه با کمدی تاریک، ۹۱ دقیقه‌ای به کارگردانی هال اشبی با بازی روث گوردون محصول کشور ایالات متحده آمریکا است. نویسنده‌ی این عاشقانه کالین هیگینز است که کمدی‌های بی‌همتایی را نوشته است. فیلم هارولد و ماد یک فیلم عاشقانه فو‌ق‌العاده‌ است. این فیلم یکی از بلک‌کمدی‌های زیرزمینی سینمای آمریکاست و ماجرا آشنایی پسرک جوانی با یک پیرزن با عادت‌های غیرعادی را به تصویر می‌کشد که خیلی دوست دارد در تمام تشیع‌جنازه‌ها شرکت کند.

 

فیلم Love Story

فیلم داستان عشق، فیلمی آمریکایی در سبک درام رمانتیک به کارگردانی آرتور هیلر محصول سال ۱۹۷۰ است. نویسنده این فیلم اریک سیگال است که هم‌چنین رمانی پرفروش به همین نام را نیز نوشته بود. این فیلم ماجرای عشق پرشور دو جوان به نام‌های جنیفر و الیور را روایت می‌کند. موسیقی این فیلم ساخته فرانسیس له ، یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های چهار دهه گذشته‌است که تا کنون اجراهای مختلفی داشته‌است. این موسیقی در سال ۱۹۷۱ میلادی برنده جایزه اسکار و گلدن گلوب شد. بسیاری موسیقی داستان عشق را برترین موسیقی عاشقانه تمام ادوار می‌دانند.

 

فیلم The Story of a Three-Day Pass

فیلم داستان یک مرخصی سه روزه، فیلمی به نویسندگی و کارگردانی ملوین ون پیبلز محصول سال ۱۹۶۷ است که بر اساس رمان فرانسوی زبان او La Permission ساخته شده است. هری بیرد در نقش یک سرباز سیاه پوست آمریکایی که به دلیل ایجاد رابطه دوستانه با یک کارمند سفیدپوست مغازه (نیکول برگر) در فرانسه تنزل رتبه پیدا می کند. این فیلم در سال 1967 در جشنواره بین المللی فیلم سانفرانسیسکو به نمایش درآمد. در سال 2020، این فیلم یکی از برگزیده‌های بخش کلاسیک کن در جشنواره فیلم کن بود.

 

فیلم Doctor Zhivago

فیلم دکتر ژیواگو، فیلمی حماسی درام و عاشقانه، برنده ۵ جایزه اسکار به کارگردانی دیوید لین است که بر اساس رمانی به همین نام از بوریس پاسترناک در سال ۱۹۶۵ با بازی عمر شریف و جولی کریستی ساخته شد. فیلم به ظاهر داستان زندگی پزشکی شاعر به نام یوری ژیواگو و عشق جاودانه‌اش لارا است اما در واقع آینه‌ای از جامعهٔ روسیه درگیر انقلاب در نیمهٔ اول قرن بیستم است. مصائبی که ژیواگو دچار آن می‌شود، نمایشگر درد و رنجی است که طبقهٔ متوسط روسیه در دوران زمامداری استالین و پس از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ به آن مبتلا می‌گردد.

 

فیلم The Umbrellas of Cherbourg

فیلم های عاشقانه

فیلم چترهای شربورگ به فرانسوی: Les Parapluies de Cherbourg‎، فیلمی فرانسوی-آلمانی در ژانر عاشقانه موزیکال به کارگردانی ژاک دمی است که در سال ۱۹۶۴ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به کاترین دنو و ژاک دمی اشاره کرد. این فیلم در همین سال، برنده نخل طلایی جشنواره فیلم کن شده‌است. دیالوگ های فیلم به طور کامل به صورت آواز خوانده می شوند. این فیلم به‌عنوان بخش میانی یک «سه‌گانه عاشقانه» غیررسمی از فیلم‌های دمی دیده به حساب می آید که برخی از بازیگران، شخصیت‌ها و ظاهر کلی یکسانی دارند، بعد از فیلم لولا (1961) و قبل از فیلم دختران جوان روشفور (1967).

 

فیلم Splendor in the Grass

فیلم شکوه علفزار، فیلمی درام عاشقانه محصول سال ۱۹۶۱ به کارگردانی الیا کازان است. این فیلم به موضوعاتی مثل عشق، دلشکستگی و خودداری جنسی می‌پردازد. ویلیام اینج به‌خاطر نگارش فیلم‌نامه شکوه علفزار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اصلی و ناتالی وود برای بازی در این فیلم نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. نام فیلم از قطعه شعری سروده ویلیام وردزورث گرفته شده که در طول فیلم چند بار خوانده می‌شود: «آن فروغ درخشان که زمانی در برابر دیدگانم می‌درخشید، اکنون برای همیشه از نظرم ناپدید شده‌است. گرچه هیچ‌چیز شکوه علفزار و طراوت گل‌های بهاری را به ما بازنخواهد گرداند اما غمی نیست؛ باید قوی بود و به آنچه برجای‌مانده امید بست».

 

فیلم Casablanca

فیلم های عاشقانه

فیلم کازابلانکا، یکی از مشهور ترین فیلم های رمانتیک سینمای آمریکا است. ستارگان این فیلم هامفری بوگارت، اینگرید برگمن و پل هنراید هستند و کلود رینس، کنراد وایت، سیدنی گرین‌استریت، پیتر لوری و دولی ویلسون نیز در این فیلم بازی کرده اند. کازابلانکا ماجرای عاشقانه‌ای را در گیرودار جنگ دوم جهانی و دربارهٔ بحران پناهجویان به تصویر می‌کشد و در یک کلام، داستان مردی است که میان «عشق و انسان خوب بودن» در حال در هم شکستن است. او باید بین «عشق به زن مورد علاقه‌اش» و «کمک به فرار مبارز چکی از دست حاکمیت وابسته به فرانسه ویشی در جهت مبارزه با نازی‌ها» تنها یکی را انتخاب کند.

 

فیلم An Affair to Remember

فیلم عشق‌بازی به‌یادماندنی، یک فیلم عاشقانه آمریکایی محصول سال ۱۹۵۷ به کارگردانی لئو مک‌کری و با بازی کری گرانت و دبورا کر است. این فیلم که در CinemaScope فیلمبرداری شد، توسط کمپانی فاکس قرن بیستم توزیع شد. از نظر مؤسسه فیلم آمریکا، این فیلم یکی از رمانتیک‌ترین فیلم‌های تمام دوران محسوب می‌شود. این فیلم بازسازی فیلم عاشقانه مک‌کری در سال 1939 با بازی ایرنه دان و چارلز بویر بوده است. وقتی دو عاشق ما با هم ملاقات می‌کنند، با افراد دیگری درگیر می‌شوند، بنابراین برنامه‌ریزی می‌کنند که اگر هنوز هم نسبت به یکدیگر احساس می‌کنند، شش ماه دیگر در بالای ساختمان امپایر استیت ملاقات کنند – فقط یک تراژدی مانع از وقوع این ملاقات می‌شود.

 

فیلم From Here to Eternity

فیلم از اینجا تا ابدیت، فیلمی عاشقانه درام به کارگردانی فرد زینمان محصول سال ۱۹۵۳ است. این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشتهٔ جیمز جونز تهیه شده‌است. رابرت ای لی پرویت (مونتگومری کلیفت) به تازگی به گروهان جدیدی منتقل شده‌است. سرگروهان شنیده‌است که او مشت‌زن خوبی است. از او می‌خواهد تا به نمایندگی از گروهان خود در مسابقات مشت‌زنی ارتش شرکت کند. پرویت به‌علت خاطرهٔ تلخی که از آخرین مسابقهٔ خود دارد، حاضر به انجام این کار نمی‌شود. سرگروهان او را مجبور به کارهای پست می‌کند تا نظر او را عوض کند. پرویت در همین گیر و دار عاشق زنی فاحشه می‌شود و اتفاقات دیگری برای او می‌افتد.

 

فیلم Roman Holiday

فیلم های عاشقانه

فیلم رومن هالیدی یا تعطیلات رمی، فیلمی رمانتیک به کارگردانی ویلیام وایلر است که در سال ۱۹۵۳ توزیع شد. پرنسس آنا (آدری هپبورن)، پرنسس کشوری ناشناخته در یک تور اروپاگردی به‌سر می‌برد. به سبب کار سنگین دولتی، به نزد پزشک خود می‌رود و وی داروی آرام‌بخش برایش نسخه می‌کند. آنا شبانه از سفارتخانه کشورش فرار می‌کند ولی با تأثیر دارو، روی یک نیمکت عمومی به خواب می‌رود.یک خبرنگار آمریکایی به نام جو بردلی (گریگوری پک) او را بیدار می‌کند تا برای رفتن به خانه به او پولی بدهد، ولی چون آنا جواب درستی نمی‌دهد، او را به خانه خود می‌برد. فردای آنروز جو در دیدار با مدیر خود، با دیدن عکس پرنسس متوجه هویت او می‌شود ولی به مدیر خود چیزی نمی‌گوید…

 

فیلم A Scandal in Paris

یک رسوایی در پاریس فیلمی در ژانر جنایی، زندگینامه‌ای، رمانتیک، درام و سرقت به کارگردانی داگلاس سیرک است که در سال ۱۹۴۶ منتشر شد. فیلم سینمایی رسوایی در پاریس به این موارد خواهد پرداخت، زندگی تبهکار باهوش اوژن-فرانسوا ویدوک، از تولدش در یک زندان فرانسوی در سال ۱۷۷۵ تا منتصب شدن به عنوان رئیس پلیس پاریس و اقدام به سرقت از بانک و عاشقانه‌هایش…

 

فیلم It Happened One Night

فیلم های عاشقانه

فیلم یک شب اتفاق افتاد، فیلمی است رمانتیک ساختهٔ فرانک کاپرا در سال ۱۹۳۴. دختر شاد و ملوس خاندان «اندروز» به نام «الی» علی‌رغم مخالفت پدر قصد دارد با شاهزاده «وستلی» که مرد جدی و خشکی است ازدواج کند و برای این منظور مجبور به فرار از دست پدر می‌شود، از آنجایی که پدر «الی» شخص ثروتمند و معروفی است این خبر توسط رسانه‌ها داغ می‌شود. پیتر وارن خبرنگار تازه اخراج شدهٔ روزنامه او را در حین فرار دیده و تصمیم می‌گیرد از این اتفاق یک مقالهٔ اختصاصی برای اثبات توانایی‌های خود تهیه کند. این فیلم در سال ۱۹۳۴ اولین فیلمی لقب می‌گیرد که پنج جایزهٔ اصلی اسکار (بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین نویسنده، بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن) را به خود اختصاص می‌دهد.

Related posts

نقد و بررسی فیلم Babes بِیبز

نقد و بررسی فیلم A Perfect Day for Caribou یک روز عالی برای کاریبو

نقد و بررسی فیلم A Family Affair یک رابطه خانوادگی با بازی نیکول کیدمن