معرفی و نقد سریال Tulsa King توسلا

معرفی و نقد سریال Tulsa King – سریال توسلا

اگر دنبال یک سریال جدید گانگستری با نمره ی بالا هستید، اگر دلتان برای لب و لوچه سیلوستر استالونه تنگ شده یا اگر سریال های شرایدن را می پسندید،

دوباره شرایدن، دوباره سریال

سریال یلواستون، سریال شهردار کینگستاون (‏Mayor of Kingstown‏)، سریال 1883 و سریال 1923… تا ‏کنون، دنیای تلویزیونی تیلور شریدان که به طور پیوسته در حال گسترش است، به موفقیت این نویسنده-‏کارگردان برجسته، منجر شده است. چرا که نه؟ حماسه خانوادگی کوین کاستنر (سریال ‏Yellowstone‏) یک ‏غول در رتبه بندی سریال هاست، موفقیت آن سریال به خاطر موقعیتی است که در غرب وحشی آمریکا باقی ‏مانده است، جایی که روش های قدیمی انجام کارها با ایده های جدید درست و غلط در تضاد است. پیش ‏درآمدی به نام سریال 1883 با رها کردن زمان حال برای نمایش زندگی کامل در گذشته، هرگونه تظاهر را کنار ‏می گذارد. اجداد واقعی داتون ها، استعمارگران و واگن های سرپوشیده، تیراندازی ها و مناظر دیدنی هستند. ‏اگر کاستنر نماینده آخرین گاوچران هاست، پس سم الیوت الگوی آنها در اوج شیوع تب وسترن است. حتی در ‏سریال شهردار کینگستاون که هیچ پیوند روایی با مجموعه یلواستون ندارد، مانند یک وسترن مدرن با تأکید ‏فراوان بر خانواده، اصلاحات و ماچیزمو (مردسالاری) روایت می شود. جرمی رنر ممکن است استتسون نپوشد، ‏اما ممکن است یک شش لول از باسنش آویزان باشد. اما سریال ‏Tulsa King‏ یک سریال وسترن نیست، یک ‏سریال گانگستری است.‏

معرفی سریال Tulsa King

مجموعه تلویزیونی Tulsa King یک سریال جنایی درام آمریکایی است که توسط تیلور شریدان و با تهیه کنندگی ترنس وینتر برای Paramount+ ساخته شده است. اسطوره فیلم اکشن، سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) در این سریال نقش آفرینی می کند و این اولین نقش اصلی او در یک سریال تلویزیونی فیلمنامه ای است. استالونه نقش یک کاپوی مافیایی (سردسته) را بازی می کند که به تازگی از زندان خارج شده و به تولسای اوکلاهاما فرستاده می شود و در آنجا تلاش می کند تا یک سازمان مافیایی را راه اندازی کند. این سریال در 13 نوامبر 2022 پخش شد.

بررسی سریال تولسا کینگ

شاید به همین دلیل است که سریال Tulsa King، آخرین سریال شریدان برای پارامونت، مانند یک نفس تازه در دنیای اوست. این سریال با بازی سیلوستر استالونه در نقش یک گانگستر سالخورده همراه است که پس از طی محکومیت ۲۵ ساله زندان به اوکلاهاما تبعید شده است، دو قسمت اول سهم قابل توجهی از مشت و لگدپرانی و اکشن، وخامت وضعیت بدنی و مشکلات خانوادگی را نشان می دهد. اما تا اینجای کار، شباهت بیشتری با فیلم هایی مانند فیلم کابوهای فضایی (Space Cowboys) و فیلم پیرمرد و تفنگ (The Old Man and the Gun) دارد تا فیلم سیکاریو (Sicario) و فیلم رودخانه باد (Wind River). داستان هایی در مورد پیرمردهایی که سعی می کنند قبل از اینکه همه چیز تمام شود، خوب شوند، اما این کار را با چشمک و لبخند انجام می دهند. در دستان ترنس وینتر، شورانر (تهیه کننده اصلی برنامه) و یکی از نویسندگان این فیلم، کیفیتی دلپذیر در کارها وجود دارد که برازنده مهارت دوگانه ستاره سریال (Tulsa King) است: یک دقیقه ترسناک و سهمگین و دقیقه ای بعد یک خرس عروسکی با کوله باری از چرت و پرت و مزخرف مثل شوهر عمه ها و خاله ها. در فصل های آینده، اگر نه در چند قسمت بعدی، سریال Tulsa King می تواند تمایل خالق خود را به جدیت گرایی اتخاذ کند، اما نبوغ سریال پادشاه تولسا و جرقه های Sly (لقب استالونه) مسیر بهتر و روشن تری را ارائه خواهند داد.

داستان سریال پادشاه تولسا

با دوایت مانفردی (استالونه) آشنا شوید. ملقب “ژنرال” (چون او به بقیه گفته که نامش را از نام دوایت دی. آیزنهاور انتخاب کرده اند)؛ این پیرمرد نیویورکی زِق دو دهه و نیم را در زندان فدرال به سپر مالیده تا از رئیس مافیای خود در برابر هر گونه اتهام و گزند محافظت کند… اما اکنون آزاد است، او منتظر یک پاداش مناسب است: یک حقوق تپل، یک مهمانی در باشگاه آقایان و یک پست مناسب در رده های بالای خانواده مافیا. اما خیلی چیزها در آن 25 سال تغییر کرده است. بچه هایی که دوایت فقط در پوشک دیده، حالا مردانی هستند که به او دستور می دهند و یکی از این دستورات این است که به تولسای اوکلاهاما نقل مکان کند، یک سازمان غیرقانونی راه اندازی کند و هفته ای 5000 دلار به مافوق های خود برگرداند (البته می دانید… فقط برای شروع).

بازیگران و شخصیت های سریال Tulsa King

سیلوستر استالونه در نقش دوایت “ژنرال” مانفردی بازی می کند، یک کاپو در خانواده اینوِرنیزی که پس از گذراندن 25 سال زندان به جرم قتل به تولسا فرستاده می شود. آندریا ساویج در نقش استیسی بیل، معشوق مانفردی و یک مامور ارشد (اداره مشروبات الکلی، دخانیات، سلاح های گرم و مواد منفجره) ATFبازی خواهد کرد. مارتین استار در نقش لارنس “بودی” گایگرمن به ایفای نقش خواهد پرداخت، فروشنده وید و گراس که توسط مانفردی برای کمک به تامین مالی سندیکای خود استخدام شده است. جی ویل در نقش تایسون میچل بازی می کند، یک راننده تاکسی سابق که راننده دوایت و اولین عضو سندیکای مانفردی می شود. مکس کازلا، نقش آرماند “مانی” ترویسی، عامل سابق خانواده اینورنیزی که پس از شکستن عهد خود با خانواده، با کار در مزرعه اسب داری فناریو، زندگی جدیدی در تولسا ایجاد کرده را ایفا خواهد کرد. او پس از تلاش ناموفق برای کشتن ژنرال به خدمه مانفردی می پیوندد.دومینیک لومباردوزی در نقش دان چارلز «چیکی» اینورنیزی، نایب رئیس خانواده اینورنیتزی به ایفای نقش خواهد پرداخت. وینسنت پیاتزا در نقش وینس آنتوناچی، سردسته اصلی و برتر خانواده خواهد بود.گرت هدلاند در نقش میچ کلر، ستاره سابق رودئو (گاوبازی رودئو)، محکوم سابق، و صاحب بار فعلی، یکی از همکاران سندیکای مانفردی است.دانا دلانی در نقش مارگارت دورو، صاحب مزرعه پرورش اسب فناریو را بازی می کند و ای.سی.پیترسون در نقش پیت “راک” اینورنیزی نقش رئیس مافیا را بازی خواهد کرد.

امیدواریم از دانلود سریال Tulsa King غافل نشده و لذت این سریال گانگستری جنایی را هرچه بهتر با زیرنویس فارسی و بدون سانسور ببرید.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی