نقد و بررسی انیمه Under Ninja آندر نینجا

سیر و پیدایش انیمه Under Ninja

«نینجا های توسری خور» یک سری مانگای ژاپنی نوشته و طرح زده شده به دست کنگو هانازاوا (Kengo Hanazawa) است. از جولای سال 2018 در مجله سینن (Seinen) به نام مجله هفتگی جوان (Weekly Young Magazine) کودانشا (Kodansha) در حال انتشار بوده و تا سپتامبر 2023 در یازده جلد تانکوبون جمع آوری شده. شرکت دنپا (Denpa) در جولای 2020 انتشار این اثر به زبان انگلیسی را اعلام کرد. در سپتامبر 2021 اعلام شد که این سری یک نسخه انیمه تلوزیونی دریافت خواهد کرد که توسط تولیدات تزوکا (Tezuka Productions) به ساخت خواهد رسید و کارگردانی اش را ساتوشی کووابارا (Satoshi Kuwabara) بر عهده خواهد گرفت. آهنگ تیتراژ آغازین اثر «هایپر» (Hyper) اثر کروی (Kroi) بوده و آهنگ تیتراژ پایانی آن «راز» (Himitsu) اثر کوتوری (KOTORI) می باشد.

 

چکیده داستان انیمه Under Ninja

سنت دیرینه کلن های نینجا ناگهان با پایان جنگ جهانی دوم به دست مرکز فرماندهی اصلی به پایان می رسد و این آدمکش های مخوف دیگر قادر نیستند به صورت رسمی وجود داشته باشند و از صحنه روزگار پاک می شوند. اما نینجا ها هنوز در خفا وجود دارند، و گفته می شود که بیست هزار تن از آن ها امروز در ژاپن زندگی می کنند. آن ها پنهان می شوند و در میان اعضای عادی جامعه و در انواع و اقسام بخش های سری زندگی می کنند و بعضی هایشان منتظر رسیدن دستور از سمت دولت هستند. در حالی که بعضی از این نینجا های متشخص پشت پرده در سطح ستیز های ملی کار می کنند، نینجا های توسری خور اغلب موفق نمی شوند کار پیدا کنند. یکی از آن ها، کورو کوموگاکوره (Kurou Kumogakure) از زمان منحل شدن کلنش نه کاری دارد نه در حال تحصیل است و نه در حال تمرین است. اما هم اکنون کار جدیدی به او واگذار شده است: او باید به یک مدرسه نفوذ کند و اطلاعات مهمی که برای دفاع کشور حیاتی است به دست آورد. گرچه اصلا برای این کار احساس آمادگی نمی کند، چاره ای ندارد جز این که از دستورات پیروی کند. او به زودی باید هر روز با چالش های زندگی دبیرستانی سر و کله بزند؛ در حالی که هویت پیشینش را یک راز نگه می دارد.

 

دیدگاه مخاطب

کاربر مارینا در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «بگذارید تعریف کردن خود را با آهنگ تیتراژ اول انیمه شروع کنم. بی برو برگرد آهنگ مورد علاقه فصل پاییزم بود و تهش در یکی از ویدیو های گیمینگ خودم از آن استفاده کردم به امید این که سازنده اش کمی بیشتر شناخته شود. به یک اندازه خفن و رقصیدنی است. هر قسمت که شروع می شد با غرش اولش دست هام رو پرت می کردم جلو، بعد با افتادن بیت کله می زدم. رپش کاملا با رفتار «برو بمیر» انیمه در یک راستاست، و متنش باعث می شود آدم برود در فضای تکان دادن».

جیمز بکت (James Beckett) از سایت شبکه خبری انیمه (Anime News Network) می نویسد: «به خودم که آمدم دیدم دارم بسیار از حس های عجیب و غریب و از قصد احمقی که نینجا های توسری خور ما را درش غرق می کند لذت می برم. فکر می کنم وقتی متوجه این قضیه شدم که دیدم واقعا قرار است معرفی شدنمان به مهارت های نینجایی فوق خاص کورو به وسیله خزیدن عنکبوت طورش به یک زن در حال دستشویی کردن باشد تا به او دستمال توالت بدهد— البته نه بعد از آن که مهارت های دارت اندازی اش را با گوزیدن خلال دندان از وسط نی و زدن به قوطی آبجو به رخ بکشد. این که داستان تمام این چیز های مغز ترکان را با جدی ترین و طبیعی ترین حالت ممکن ارائه می دهد است که آدم را می گیرد. پس به عبارت دیگر: هوا بیرون مثل سگ گرم است، ژاپن تا خرخره از نینجا های مخفی پر است، و شخصیت اصلی ما یک صاحب سبک گوز خاک بر سر است که قرار است درگیر انواع و اقسام چرندیات شود. راه و رسم Under Ninja این است، و احترام عجیب و غریبی برای لحن منحصر به فرد و اولویت های ارائه ای پیدا کردم».

ریچارد اینسیس (Richard Eisenbeis) از همان سایت نیز می نویسد: «عاشق این ایده هم هستم که تمام نینجا هایی که می بینیم در عادی بودن افتضاح اند. خیلی به دختر های دبیرستانی ای که پیرو سبک لباس پوشیدن از مد افتاده گانگورو بودند خندیدم، با آن رهبرشان که انقدر در این سبک گانگورو فرو رفته بود که از آرایش صورت کابوکی سر در آورده بود. پس چه می توانم بگویم؟ عمیقا لذت بردم، که البته تعجبی ندارد چراکه کنگو هانازاوا نوشته است اش. مانگای بقا از زامبی های «من یک قهرمان هستم» او را خیلی دوست داشتم. نویسندگی هوشمندانه ای که مدام عجیب الخلقه بودن را با واقعیت بخیه می زند چیزی است که صد درصد پایه اش هستم و تا هر وقت که بیاید دنبالش می کنم».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Under Ninja به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان