نقد و بررسی سریال Up Here این بالا

چند آهنگ اول سریال ‏Up Here‏ به بدترین شکل، مانند یک سری موزیک من درآوردی‎ ‎هستند، آنها جدی و ‏بدون ملودی هستند، همان آهنگ هایی که از دانشجویان تئاتر موزیکال در کالج محلی خود انتظار دارید. این ‏سریال شبیه سریال موزیکال دوست دختر سابق دیوانه نیست اما به مرور همه‌چیز تغییر می کند.

 

معرفی سریال ‏Up Here‏ ‏

سریال ‏Up Here‏ یک مجموعه تلویزیونی کمدی، رمانتیک و موزیکال آمریکایی است که توسط استیون ‏لونسون، کریستن اندرسون-لوپز، رابرت لوپز و دانیل سانچز-ویتزل برای ‏Hulu‏ ساخته شده و در 23 مارس 2023 ‏پخش شده است.‏

 

درآمدی بر داستان سریال Up Here

لیندسی سال هاست که صدای پدر و مادر و دوست مدرسه اش را در ذهن می شنود. آنها همیشه او را به ‏سمت گزینه ایمن سوق داده اند. با درک اینکه ازدواج قریب الوقوعش با ند، نامزد قدیمی مسلکش، چیزی ‏نیست که او واقعاً می خواهد، از فرصت استفاده می کند تا او را ترک کند و به نیویورک نقل مکان کند. او با جدا ‏شدن از روال های قدیمی خود، با وجود اعتراضات ندای درونی اش، با میگل ملاقات می کند که مجموعه ای از ‏صداهای خاص خود را دارد که باید با آنها دست و پنجه نرم کند.‏

 

بررسی شخصیت های سریال Up Here

اما همچنان که سریال ادامه می یابد، از نظر موسیقایی و با حضور دو شخصیت اصلی خود، عرصه خود را پیدا می کند. این داستان که در سال 1999 اتفاق می افتد، زمانی شروع می شود که لیندسی (می ویتمن) از زندگی خود به عنوان یکی از مردم حومه شهر فرار می کند – قصد دارد در نیویورک غوغا به پا کند و روی هدفش برای نویسنده شدن کار کند. او در آنجا با میگل (کارلوس والدز)، یک بانکدار سرمایه گذار حساس آشنا می شود که تلاش می کند از نظر اقتصادی و احساسی امنیت کسب کند.

البته، این دو عاشق می شوند (و فارغ می شوند)، عاشقانه آنها در مدها و آداب افراد 20 ساله شکل گرفته است. بانکداران سرمایه گذاری شرور هستند و نه قهرمان داستان هایی که در این دهه اتفاق می افتد، اما میگل علیرغم حرفه اش دوست داشتنی است – فردی خارجی باهوش تر از همتایان سفیدپوستش اما هنوز هم اولین کسی است که وقتی مشکلی پیش می آید قربانی می شود.

با پیشرفت داستان، ما او و لیندسی را بهتر می شناسیم تا در قسمت سوم فصل، آنها بیشتر شبیه آدم هایی باشند که در قسمت اول با آنها آشنا شدیم. آهنگ ها هم همچنین بهتر می شوند، دیگر آنقدر جدی و سخت گیرانه نیستند، بلکه تجربیات واقعی انسانی را بیان می کنند، مانند زمانی که لیندسی به فانتزی خود در مورد آنچه که یک دختر شورشی در کمدی «تو باید باشی» متمایل می شود.

سریال Up Here از یک قاعده نانوشته رنج می برد که در آن صداها در سر لیندزی و میگل مشخص است و آنها را دنبال می کند و به عنوان یک گروه کر یونانی عمل می کنند و قرار است فرآیند فکری آنها را به نمایش بگذارد، اما بیشتر باعث می شود که آنها بی حاشیه به نظر برسند، در خیابان با خودشان صحبت می کنند و مرتباً از واقعیت جدا می شوند.

 

نقد و بررسی سریال Up Here

اما سریال این بالا بینش مفیدی را در مورد فرآیند خلاقیت ارائه می دهد، هم لیندسی به عنوان نویسنده و هم میگل به عنوان یک هنرمند. بهترین این قسمت ها زمانی اتفاق می افتد که لیندسی با تد مک گوچ (برایان استوکس میچل)، که نقش یک تیپ شبیه دکتر سوس را بازی می کند، ملاقات می کند. مک گوچ به عنوان نویسنده کتاب های کودکانه پر از توهم، مردی نیست که در کودکی گیر کرده باشد، بلکه کاملاً درگیر زندگی بزرگسالی خود است؛ از جمله کلوپ های جنسی و استفاده از هنرهای نمایشی LGBTQ برای یافتن الهام برای داستان هایش. در فضای امروزی ممنوعیت کتاب و قوانین ضد کشش، مک گوچ یک نمونه خوب است و به ما یادآوری می کند که چه کسی و چگونه سنگ محک فرهنگی ما را ایجاد می کند.

حتی پس از اینکه مک گوچ بسیار موفق، لیندزی را زیر بال خود می گیرد، او همچنان در حرفه اش تقلا می کند. سریال Up Here به طرز هوشمندانه ای سفر او را برای شناخت خودش و سعی در برآورده کردن ایده آل مادرش برای یک دختر خوب، با کار او برای کشف خود به عنوان یک نویسنده موازی می شود. در طول فصل اول، او شخصیت های مختلفی را امتحان می کند، که معمولاً با مردی که با او قرار می گذارد و در تلاش برای یافتن صدای خودش گره خورده است. خوشبختانه، نمایش کاملاً واضح است و بیانگر این است که او تا زمانی که یاد نگیرد که خودش را برای خودش تعریف کند، تحقق پیدا نخواهد کرد. این داستان آزمونی است برای زنی که در سن و سال بلوغ فکری به دلایلی کار می کند.

این سریال در مورد معکوس کردن انتظارات جنسیتی برای میگل نیز هوشمندانه است. قبل از کار فعلی‌اش به‌عنوان یک بانکدار، او ویدیو می‌ساخته، اما زمانی که یک رابطه عاشقانه اداری اشتباه پی می رود، او تمام این حرفه را رها می کند. ایده انتخاب و تعویض شغل بر اساس زندگی عشقی معمولاً مختص زنان است، اما سریال Up Here، میگوئل را با آن درگیر می کند. در این سریال، نمایش می‌داند که روابط مهم هستند – برای همه بدون در نظر گرفتن جنسیت – اما مراقبت از قلب‌های شکسته یا برآورده کردن انتظارات عاشقانه هرگز نمی‌تواند جایگزین شناخت خودتان شود.

سریال این بالا به سادگی به ماهیت بین نژادی رابطه مرکزی خود می پردازد، که بیشتر کار می کند و به شخصیت هایش اجازه می دهد از پس زمینه و پیشینه خود فراتر بروند. فرهنگ و جهان بینی لیندسی به طور قطع سفیدپوستانه است – برای خانواده‌اش در خانه راحت‌تر است که به مردم بگویند که دخترشان روان‌پریشی دارد تا اینکه به خاطر رفتارش مورد انتقاد قرار بگیرند ولی میگوئل از یک خانواده نزدیک به تبار لاتین است – مادرش درگذشته، اما او تصور می کند که مادرش دائماً بر استثنایی بودن او اصرار می کند، همان کاری که مادران ما برای پسرانشان انجام می دهند. این تفاوت‌ها باعث نمی‌شود که عاشقان جوان ما از هم جدا شوند  توطئه‌های داستانی و ارتباطات کلاسیک زیادی در این زمینه به وجود می آید و آنها بافتی را به نمایش اضافه می کنند که در غیر این صورت ممکن است گرفتار جذابیت دوره زمانی انتخاب شده برای روایت داستان شود.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Up Here به سایت انیمه لیست مرجع دانلود انیمه فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)