نقد و بررسی فیلم Upgraded ارتقا یافته 2024 ‏

توسط Alireza

معرفی فیلم Upgraded

سینمایی ارتقا یافته یک فیلم کمدی رمانتیک آمریکایی محصول ۲۰۲۴ به کارگردانی کارلسون یانگ با بازی کامیلا مندز، آرچی رنو، توماس کرچمان، گرگوری مونتل، لنا اولین و ماریسا تومی است. این فیلم در 9 فوریه 2024 در Amazon Prime Video منتشر شد.

 

نقد و بررسی فیلم Upgraded ارتقا یافته 2024 ‏

طرح داستان فیلم سینمایی ارتقاء یافته

آنا یک کارآموز جاه طلب است که رویای حرفه ای در دنیای هنر را در سر می پروراند در حالی که سعی می کند رئیس خود، کلر را تحت تاثیر قرار دهد. هنگامی که آنا در یک سفر کاری به کلاس اول ارتقا پیدا می کند، با ویل خوش تیپ آشنا می شود که به طور تصادفی یک نوشیدنی بلادی مری را در سالنی کلاس بالا بر روی او می ریزد. ویل آنا را با رئیسش اشتباه می گیرد و یک دروغ مصلحت آمیز از سوی آنا بعد از آن زنجیره ای پر زرق و برق از رویدادهای جالب، عاشقانه و فرصت ها را رقم می زند تا اینکه بالاخره دست او رو شود.

 

نقد و بررسی فیلم Upgraded ارتقا یافته 2024 ‏

نقد و بررسی فیلم ارتقا یافته

20 دقیقه اول فیلم Upgraded، این فیلم کمدی رمانتیک با مضمون هنری، سرگرم کننده، زیبا و جذاب است. منتها بعد از آن، همه چیز به سمت سراشیبی می رود. کامیلا مندز نقش آنا را بازی می کند، یک کارآموز جاه طلب هنرجو، به یک سفر کاری به لندن فرستاده می شود و خوشبختانه یک صندلی ویژه در هواپیما به او داده می شود و همین منجر به برخورد تصادفی اش با مرد جوان و خوش تیپی به نام ویل (آرچی رنو) می شود که او را با رئیسش کلر اشتباه می گیرد. ویل یک مدیر هنری است و آنا به خود زحمت نمی دهد که اشتباه او را اصلاح کند. اما این دروغ مصلحتی کوچک منجر به ماجراجویی های زیادی برای آنا می شود و در نهایت او را به دردسر می اندازد. فیلم سینمایی ارتقا یافته 2024 در وب سایت جمع آوری نقد ‏Rotten Tomatoes، با میانگین 78% امتیاز از ‏نقد 42 منتقد، با میانگین امتیاز 6/10 مثبت ارزیابی شده. اجماع وب سایت چنین می گوید: «این فیلم به ‏شدت سرگرم کننده است و گزینه ای جذاب برای هر کسی است که به دنبال یک رام کام خوب است». ‏متاکریتیک که از میانگین وزنی استفاده می کند، بر اساس 9 نقد، امتیاز 59 از 100 را به فیلم اختصاص داده ‏است که نشان دهنده نقدهای “مختلط یا متوسط” است.‏

 

بررسی شخصیت های فیلم Upgraded

فیلم ارتقا یافته به کارگردانی کارلسون یانگ، با توضیح جدی و پر از جزئیات آنا از نقاشی هیلما اف کلینت برای خواهرش ویویان (ایمی کاررو) و برادرشوهرش رونی (اندرو شولز) شروع می شود، اما خواهرش اهمیتی برای این چیز ها قائل نیست و فقط می خواهد آنا را از آپارتمانش در نیویورک بیرون بیاورد. مجموعاً پویایی ای که بین خانواده برقرار است، خنده دار است؛ به علاوه ایمی کاررو و کامیلا مندس به عنوان دو خواهر روی صفحه نمایش شایان ستایش به نظر می رسند. متأسفانه، خواهر و شوهر خواهر بعد از چند دقیقه اول تقریباً در فیلم فراموش می شوند. ماریسا تومی، رئیس آنا، شخصیت کلر را به تصویر می کشد، یک کمال گرا که تاخیر را تحمل نمی کند و همچنین به جزئیات و استعداد توجه دارد. یک موقعیت ظریف مثل فیلم مریل استریپ، «شیطان پرادا می پوشد» با آنا در جریان است، به خصوص زمانی که کلر تصمیم می گیرد آنا را دستیار سوم خود کند، اما آنا بسیار بیشتر از آنچه تصور می کنید سرگرم می شود. با وجود اینکه کامیلا مندز جذاب است، داستان به طور کسل کننده ای قابل پیش بینی است و کلیشه ی مشکل ساز را پیش می برد  (البته تا زمانی که بتوانید آن را نادیده بگیرید خوب است. بنابراین آنا فقط دروغ می گوید و بدون اینکه به عواقب اعمالش فکر کند، خود را به جای رئیسش جا می زند. یک دروغ مصلحتی به یک فریب پیچیده تبدیل می شود، که در دنیای واقعی جرم محسوب می شود، اما قرار است در این فیلم کمدی رمانتیک، زیبا به نظر بیاید.) بنابراین، رشد شخصیت او در داستان به طرز مضحکی جادویی است و بخت و اقبال و ملاقات های شانسی حرفه ی او را تغییر می دهند.  فیلم سینمایی ارتقا یافته به عنوان یک داستان قابل درک از دختری شروع می شود که سخت تلاش می کرده تا به نیویورک برود، و سپس فقط دروغ می گوید و وانمود می کند که کسی هست که نیست. دروغ گفتن به آنا دسترسی انحصاری به حلقه هنرمندان فانتزی ای مثل پسری ثروتمند همچون ویلیام و مادر بازیگر پر زرق و برقش کاترین (لنا اولین) را می دهد. لنا اولین در نقش کاترین ثروتمند و زیبا که عاشق مست شدن و میزبانی مهمانی ها است، به زیبایی در این فیلم به ایفای نقش می پردازد. سبک زندگی او شبیه یک رمان مربوط به عصر جاز اثر اف. اسکات فیتزجرالد است. آنا می تواند از دوستی جدید خود با کاترین در دنیای هنر استفاده کند. نویسندگان باید فقط فیلمنامه را تغییر می دادند و به جای داستان عاشقانه که به سختی در فیلم دیده می شود، روی ساختن داستانی در مورد روابط افلاطونی تمرکز می کردند.

 

مزایا و معایب تماشای فیلم ارتقایافته

فیلمبرداری فیلم سینمایی Upgraded از نظر بصری دلپذیر است، اما در نیمه دوم فیلم، به دلیل تحولات کلیشه ای داستان، واقعاً اهمیت خود را از دست می دهد. اگر می خواهید عاشقانه ای را تماشا کنید که با ملاقات دو غریبه در فرودگاه شروع می شود، فیلم عشق در نگاه اول را نیز می توانید از سایت انیمه لیست دانلود کنید. البته فیلم سینمایی Upgraded یک رامکام جدید است که قطعا طرفداران سرسخت این ژانر را راضی خواهد کرد. طرفداران گاه به گاه ممکن است در بهترین حالت با ضرب آهنگ های آشنا و داستانی جذاب سرگرم شوند. کارگردانی یانگ برای این نوع فیلم مناسب است، اما خوب است که ببینیم او ریتم منحصر به فرد خود را در هر ژانری که بعداً انجام می دهد، توسعه می دهد یا خیر. و باز هم می گویم هیچ چیز خاطره انگیزی در مورد این فیلم وجود ندارد اما در بیشتر موارد، این فیلم، فیلمی خوب است.

بنابراین علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Upgraded‏ به وبسایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور و با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید