نقد و بررسی انیمه Watashi no Oshi wa Akuyaku Reijou عاشق آدمای شرور هستم

سیر و پیدایش انیمه Watashi no Oshi wa Akuyaku Reijou

«آن که دوستش دارم شخصیت منفی زن است» (I favor the Villainess) یا «من عاشق شخصیت منفی زن هستم» (I’m in Love with the Villainess) یک سری رمان ژاپنی نوشته اینوری (Inori ) و نقش زده شده توسط هاناگاتا (Hanagata) است. انتشار آنلاینش را بین ژانویه 2018 و فوریه 2021 در وبسایت انتشار رمان شوستسوکا نی نارو (Shōsetsuka ni Narō) آغاز کرد و بعد ها توسط انتشارات آیچو (Aichu Publishing) اتخاذ شد که نخستین جلد رمانش را به صورت دیجیتال در فوریه 2019 تحت حق نشر جی ال بونکوشان (GL Bunko) منتشر کردند. یک نسخه مانگا با طرح زنی های آونوشیمو (Aonoshimo) از 18 ژوئن 2020 در مجله مانگای یوری (yuri manga ) کمیک یوری هیمه (Comic Yuri Hime) ایچیجینشا (Ichijinsha) شروع به انتشار کرد و در هفت جلد تانکوبون جمع آوری شد. رمان و مانگا در آمریکای شمالی توسط سرگرمی هفت دریا (Seven Seas Entertainment) مجوزدهی شده اند.

یک مانگای آشپزی بر اساس آن به نقش زنی تسوکه نیز به نام «آن که دوستش دارم شخصیت منفی زن است: آشپزخانه پیشخدمت» (Watashi no Oshi wa Akuyaku Reijō Meido Kitchin) انتشارش را از 16 ژوئن 2023 در کمیک یوری هیمه آغاز کرد. یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی به تولید پلاتینم ویژن (Platinum Vision) به کارگردانی هیدئاکی اوبا (Hideaki Ōba) از اکتبر تا دسامبر 2023 از توکیو ام اکس (Tokyo MX) و شبکه های دیگر پخش شد. آهنگ تیتراژ آغازین انیمه «دستا(مون) بالا!!» (Raise Y/Our Hands!!) بوده و آهنگ تیتراژ پایانی «O.C. Optimum Combination» است که هر دو را یو سریزاوا (Yu Serizawa) و کارین نانامی (Karin Nanami) اجرا کردند. کرانچی رول (Crunchyroll) این سریال را برای پخش بیرون از آسیا مجوز داد.  

 

چکیده داستان Watashi no Oshi wa Akuyaku Reijou

ری اوهاشی (Rei Ohashi) یک کارمند دفتری است که ساعات کاری بیش از اندازه اش به مرگ او منجر می شوند. او پیش از مرگ یک اشتیاق بزرگ داشت: بازی های دختران. از آن جایی که شخصیت مورد علاقه اش کلر فرانسوا (Claire Francoise)، شخصیت منفی بازی «انقلاب» بود؛ وقتی که پس از مرگ خود را تناسخ یافته در بدن شخصیت اصلی ری تیلور (Rae taylor) می یابد در پوست خود نمی گنجد. او حالا بالاخره شانس نزدیک شدن به مورد عشقی اش در مدرسه جادو را دارد، چرا که به شخصیت هایی که خود بازی مورد عشقی قرار داده بودند، یعنی شاهزاده های قلمرو باور علاقه ای ندارد. از طرف دیگر، کلر نمی تواند انرژی انفجاری همکلاسی اش را درک کند، چرا که عادت دارد همیشه همه از او وحشت داشته باشند. این که ری نه تنها قلدری اش را تحمل می کند بلکه با شادی منتظرش است دیوانه اش می کند. ری با استفاده از دانشی که از وقایع بازی که در آینده خواهند آمد دارد سعی می کند به کلر یک پایان خوش بدهد، پیش از آن که انقلاب پیش رو تمام شانس های اتفاق افتادن آن را خراب کنند.  

 

بازخورد مخاطب

در راهنمای رمان پاییز 2020 شبکه خبری انیمه (Anime News Network) سریال در کل بازخورد مثبت داشت. به این اشاره شد که «اگر ری و کلر هر دو به عنوان شخصیت هایی که دوست داشتنشان به شدت سخت است شروع می کنند، تا حدود اواسط رمان تغییرات کافی ای می کنند که طرفداری کردن از آن ها را بسیار آسان تر می کند.» بقیه بازخورد مثبت تری به سریال داشتند. اریکا فرایدمن (Erica Friedman)، بنیان گذار یوریکان (Yuricon) به نخستین رمان امتیاز 9 داد. او همچنین سریال را برای به بحث گذاشتن هویت های مختلف تحسین کرد و نوشت: «و بعد به لحظه ای می رسید که میشا، بهترین دوست و هم اتاقی ری، رو به او می کند و می پرسد «تو به جنس موافق علاقه داری؟»… و شخصیت ها یک بحث روراست راجع به گرایش جنسی دارند.» نیکی باومن (Nicki Bauman) اشاره کرد که تمرکز سریال روی عناصر گرایش جنسی شخصیت ها و داستان سرایی اش در ژانر یوری چیزی نبود که همیشه اتفاق بیفتد و گفت که شاید نشانه تغییری در تم ها و داستان های یوری باشد.

نسخه کتاب صوتی اش نیز بازخورد مثبتی داشت.  کوین هورمک (Kevin Cormack) از شبکه خبری انیمه  آن را به خاطر بخش های بازگردانده شده اش که از نخستین انتشار پرینت به زبان انگلیسی جا مانده بودند، بخش هایی که انگیزه های ری را توضیح می دهند را تحسین کرد و گفت که راوی کورتنی شا (Courtney Shaw) شخصیت چند چهره ای ری و صدا های شخصیت های دیگر را بی نقص به صحنه ایفا رسانده است؛ و اشتیاقش برای نسخه صوتی جلد 2 را ابراز کرد. در مارس 2021 در نظرسنجی سالانه رتبه بندی «مانگا هایی که میخواهیم ببینیم به انیمه تبدیل شود» انیمه ژاپن (AnimeJapan) رتبه پنجم را کسب کرد و در ژوئن 2021 در جوایز مانگای بعدی (Next Manga Awards) در بخش بهترین مانگای چاپ شده نامزد شد و از بین پنجاه نامزد جایگاه هفدهم را از آن خود کرد. در سال 2022 نیز برای همان جایزه نامزد شد و از بین پنجاه نامزد هشتم شد.

اگر به تماشای این اثر علاقه پیدا کردید از شما دعوت می شود تا جهت دانلود انیمه Watashi no Oshi wa Akuyaku Reijou به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)