آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته اول شهریور

در  این آخر هفته انیمه لیست باری دیگر برای کمک به گدراندن زمان هرچه بهتر شما لیستی از انیمه‌های مناسب زمان آرادتان آماده کزده.  با انیمه لیست برای آخر هفته انیمه‌ای, هفته اول شهریور همراه باشید.

حماسه وینلند (vinland saga)

فصل دوم حماسه وینلند ابدا توجهی که از لایقش بود را سوی طرفداران ایرانی دریافت نکرد.
در فصل دوم شاهد تغییرات بسیاری در انیمه وینلند بودیم. بی‌شک مهم‌ترین آنها حذف شدن تقریبی اکشن و تغییر ژانر ناگهانی در انیمه بود.‌
این امر سبب کاهش توجه طرفداران ایرانی به وینلند شد و عده کثیری از طرفداران خوذ را از قصه بی‌نظیر حماسه محروم ساخته‌اند.
بد نیست که در این آخر هفته باری دیگر با نگرشی متفاوت به داستان تورفین توجه کنیم و از حماسه او لذت ببریم.

در فصل اول انیمه داستان کودکی تورفین (Thorfinn) را روایت می‌کند. تورفین که شاهد کشته شدن ناجوانمردانه پدر خود به‌دست جنگ سالار وایکینگ آشکالاد (Askeladd) بوده. به سودا انتقام به فرماندهی خود آشکالاد در می‌آید و خطرناک‌ترین ماموریت‌ها را برای او به اتمام می‌رساند. تورفین تنها و تنها به آرزو انتقام زنده‌است غافل از اینکه خدایان سرنوشت بسیار متفاوت‌تری برای او زیر سر دارند.

پسر و ماهی‌خوار (The Boy and the Heron)

آخرین اثر میازاکی افسانه‌ای , همین جمله کافی نیست که تمامی لیست تماشای خود را به تعویق انداخته و در همین آخر هفته به تماشا آخرین جادو هایائو میازاکی بنشینیم؟
میازاکی بزرگ از آخرین اسطوره‌‌های دنیای انیمه و کامیک است که هنوز هم به جادو خود ادامه می‌دهد. پس همین که دوباره می‌توانیم نوستلاژی جیبلی را تجربه کنیم, برای هر طرفدار کهنه‌کار و جدید انیمه امری صبر ناپذیر است.

در اینجا به برسی دقیق‌تر پسرک و مرغ ماهی‌خوار پرداخته‌ایم.

کابوی بپاپ (Cowboy Bebop)

درحالی که این انیمه در میان انیمه‌ها جایگاهی تاریخی برای خود دارد و بسیاری آن را جزو ده انیمه برتر تاریخ می‌دانند، اما ژانر و قدمتش ممکن است باعث شود تا نسل جدید طرفداران به آن جذب نشوند. همین امر باعث تاسف است. چرا که این مجموعه به‌طور شگفت‌انگیزی استادانه و خلاق آفریده شده‌است. و در همین آخر هفته می‌تواند بهترین فرصت برای لذت بردن از این شاهکار نوستلاژی ‌می‌تواند باشد.

کابوی بپاپ که می‌توان گفت برای اولین‌بار ژانر وسترن فضایی را به انیمه وارد کرد (و یا لااقل آن را توسعه بخشید). در سال ۲۰۷۱ که داستان مردی بیخیال به نام «اسپایک اسپیگل» (Spike Spiegel) و همکارش «جت بلک» (Jet Black) که کاملا قطب مخالف اوست،  را روایت می‌کند. هردوی آنها جایزه‌بگیر هستند که معمولا به گاوچران‌ها تشبیه می‌شوند.

این دو همکار در سفر‌هایشان در طول کهکشان به افراد مختلف و رنگارنگی بر می‌خوردند که هرکدام یکی یکی جزئی از خدمه‌شان می‌شوند.

Related posts

Unsung Hero – معرفی، نقد و بررسی فیلم قهرمان گمنام

انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند!

دردناک‌ترین دیالوگ‌های انیمه‌ای