معرفی سریال رکوردشکن ونزدی Wednesday

معرفی سریال رکوردشکن ونزدی Wednesday

سریال جدیدی از تیم برتون

دنیای سیاه و سفید ونزدی ترند رکوردشکن این روزهای نتفلیکس

اکثرمون از بچگی با تیم برتون، خالق دنیا های عجیب غریب و پر از دیوانه های دوست داشتنی، خاطره های زیادی داریم. او بارها در کارهای مختلف خودش ثابت کرده که خلاقیت او محدود به مسئله خاصی نیست و میتواند به هرچزی سرک بکشد. پدر ادوارد دست قیچی و عروس مرده اینبار با اسپین آف ونزدی (Wendsday) از داستان محبوب خانواده آدامزبا همکاری نتفلیکس برگشته.

ونزدی آدامز در مقابل اِلِون

سریال ونزدی با شروع طوفانی خودش رکورد سریال “چیزهای عجیب غریب(stranger things)” رو در بزرگترین افتتاحیه یک سریال انگلیسی زبان در هفته اول رو تنها در پنج روز با بیش از 341.2 میلیون ساعت توسط بینندگان نتفلیکس بشکند.

پیش از این فصل چهارم Stranger thigs این رکورد رو با 335 میلیون ساعت تماشا دردست داشت.

 

خانواده آدامز عجیب های دوست داشتنی

داستان این سریال ماوراطبیعی و معمایی ونزدی (Wendsday) درواقع به زندگی دختر نوجوان خانواده معروف آدامز میپردازد. شاید خانواده آدامز معروف ترین خانواده داستانی نباشه و به پای خانواده سیمپسون ها و گلدربرگ ها نرسه ولی قطعا یکی از موارد این فهرست خواهد بود.

از خانواده آدامز تا به الان کمیک بوک ها، سریال، فیلم و حتی بازی های ویدیویی نسبتا زیادی ساخته شده.

خانواده آدامز یک پارادوکس جالب و سرگرم کننده از یک خانواده ایده آل رو به تصویر میکشن. علاقه بیمارگونه اونها به چیزهای ناخوشایند و سیاهی ویژگی اصلی این خانواده است. خانواده ای که از ترسناک بنظر رسیدن خودشون لذت میبرن و اهمیتی به نظر دیگران نمیدن. شخصیت های جالب و عجیبشون باعث شده پتانسیل خوبی برای محتوا های تلویزیونی و سینمایی بشن.

سریال ونزدی

ساخت این محتوا ها از سال 1964 استارت خورد وآخرین اونها قبل از سریال ونزدی سال 1999 به پایان رسید. خبر ساخت این اسپین آف به کارگردانی تیم برتون در اواخر 2020 رسانه ای شد.

معرفی سریال رکوردشکن ونزدی Wednesday

خلاصه فصل اول سریال ونزدی (Wendsday)

سریال هشت قسمتی ونزدی همونطور که از اسمش پیداست درمورد دختر نوجوان خانواده آدامز، ونزدی (چهارشنبه) هست. حالا چرا چهارشنبه؟ او اسم خاصش رو مدیون یه قسمت از لالایی محبوب مادرشه. “بچه ای که چهارشنبه بدنیا میاد پر از غصه و بدبختیه.”

در قسمت نخست سریال شاهد برخورد غافلگیر کننده ونزدی با بچه هایی هستیم که برای برادرش قلدری میکنند. تیم برتون خیلی خوب تونست تو کمتر از ده دقیقه نگرش خاص این شخصیت رو به رخ هممون بکشه.

انتقام ونزدی در نهایت منجر به اخراجش میشه و این باعث میشه تا والدینش یعنی گومز و مورتیشیا آدامز، اونو در آکادمی نورمور که در جریکو (ورمونت) قرار داره، ثبت نام کنند. این مدرسه درواقع جایی مخصوص طردشده‌های هیولاییه که از همه جا رونده شدن؛ جایی که زمانی پدر و مادر خودش هم در آن‌جا تحصیل میکردن و همانجا عاشق همدیگه شدن. شخصیت سرد و بی‌عاطفه‌ی ونزدی و همچنین شخصیت تخس و چموشی که داره، اجازه نمی‌ده راحت با هم‌کلاسی‌هاش ارتباط برقرار کند و با اونها دوست بشه.

دانلود سریال Wednesday

 

تیم برتون تمام سریال را کارگردانی نکرده است.

این سریال از صدقه سری نام این کارگردان ماه هاست در لیست موردانتظار ترین سریال های نتفلیکس قرار دارد. اما تنها چهار قسمت ابتدایی این سریال توسط برتون کارگردانی شده. در چهار اپیزود اول سبک گوتیگ سریال خالص بنظر میرسد ولی در نیمه دوم تم معمایی برجسته تر میشود. شاید این تفاوت به مذاق بعضی از بیننده ها چندان خوشآیند نیاد اما با این حال اگر سریال رو بعنوان درامی معمایی/نوجوانانه با رگه هایی از طنز و کمدی گوتیک و نه سریالی به کارگردانی تیم برتون ببینید همه چیز قابل قبول بنظر میرسد.

معرفی سریال رکوردشکن ونزدی Wednesday

فصل دومی برای سریال ونزدی درکاره یا نه؟

با وجود موفقیت هایی که سریال ونزدی (Wednesday) در این هفته های آغازین پخش خودش بدست آورده و از محبوبیت رسانه ای زیادی هم برخوردار بوده اما تاکنون نتفلیکس چیزی درمورد فصل دوم نگفته و چند رسانه مستقل هم احتمال اختصاص فصل دوم رو کم توصیف کردن.

درنهایت باید بگم این سریال هرچیزی که نیاز باشه تا یک اثر رو به اثری سرگرم کننده تبدیل کنه رو داراست. از حال و هوای هری پاتری آکادمی نورمور (nevermore) گرفته تا شخصیت های خاص و بطرز دارکی دوست داشتنی خانواده آدامز و یا حتی رابطه شیرین بین اون دست بریده معروف خانواده آدامز که بعنوان دستیار ونزدی نقش ایفا میکنه و دختر نقش اصلی. همه اینها در کنار هم ترکیب چشم نوازی رو بوجود آورده.

معرفی سریال رکوردشکن ونزدی Wednesday

این سریال شمارو چند ساعتی توی یک دنیای ماوراءطبیعی تاریک اما سرگرم کننده غرق میکنه.

لینک صفحه دانلود سریال Wednesday با زیرنویس فارسی

 

 

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی