معرفی برترین فیلم های وسترن تاریخ (قدیمی) + دانلود

برترین فیلم های وسترن تاریخ

سینمای وسترن یکی از شاخصه های بارز فیلم آمریکایی است. از ماجراهای اسطوره ای و حماسی گاوچران و قانون گذاران گرفته تا داستآنهای درخشان هفت تیر کشان کج روی در حال فرار، این ژانر از طریق شخصیت ها، داستآنها، مضامین و تصاویرش به ستون فرهنگی هویت یک ملت تبدیل شده است. در حالی که سینمای وسترن امروز به برتری خود ادامه می دهد، تصاویر استثنایی زیادی از دهه های گذشته وجود داشته که نه تنها به طرز خارق العاده ای برجسته تر شده اند، بلکه در طول زمان همچون شرابِ جاافتاده هستند. در انیمه لیست، فهرستی از برترین فیلم های وسترن تهیه کرده ایم و امیدواریم برای شما عزیزان مفید واقع شود.

 

  1. فیلم The Good, the Bad and the Ugly

در حالی که داستان فیلم های وسترن سنتی آمریکایی تا حدودی منسوخ شده است، وسترن های اسپاگتی دهه 60 از لحاظ ظرافت و بکر بودن خودنمایی می کنند و هر نسلی که می گذرد، طرفداران جدیدی را به خود جذب می کنند. شاید هیچ فیلمی در این ژانر مانند فیلم خوب، بد و زشتِ سرجیو لئونه، تجسم این موضوع نباشد. این فیلم دو متحد منفور از یکدیگر را دنبال می کند که هر یک از آنها نیمی از موقعیت ذخیره طلاهای مسروقه را می دانند. همانطور که آن دو در بحبوحه جنگ داخلی آمریکا در جستجوی ثروتی پنهان قدم می زنند، متوجه می شوند که توسط یک مزدور سادیست تعقیب می شوند.

 

  1. فیلم High Noon

یکی از اولین فیلم هایی که به طور ذاتی ساختار ژانر وسترن را به چالش می کشد، فیلم نیمروز است که مارشال ویل کین (گری کوپر) را دنبال می کند، در حالی که متوجه می شود جنایتکاری که دستگیر کرده از زندان آزاد شده و قصد دارد از او انتقام بگیرد و او را بکشد. در حالی که همسر جدیدش از او می خواهد قبل از رسیدن قاتل، شهر را ترک کند، کین خود را موظف به دفاع از شهر می داند، اما تلاش های او برای جمع آوری گروهی برای حمایت از او به طور غیرمنتظره ای شکست می خورد و او تنها می ماند تا با دشمن خشن خود مقابله کند.

 

  1. فیلم The Searchers

از نظر بسیاری به عنوان بهترین فیلم زندگی حرفه ای جان وین، فیلم جویندگان یک فیلم کلاسیک وسترن بی انتها است و این را مدیون پذیرفتن ایده های متقابل و تاریک تر پیرامون قهرمانان اصلی خود است. جان وین در نقش اتان ادواردز، یک کهنه سرباز جنگ داخلی است که به خانه اش در تگزاس بازمی گردد، جایی که خانواده اش توسط کومانچ ها مورد حمله قرار می گیرند. وقتی اتان متوجه می شود که خواهرزاده اش ممکن است هنوز به عنوان اسیر آنها زنده باشد، با پسرخوانده اش راهی سفری طولانی می شود تا او را نجات دهد، در حالی که اعتقاد اخلاقی هر دو مرد در این سفر مورد آزمایش قرار می گیرد.

 

  1. فیلم Once Upon a Time in the West

تعداد زیادی از طرفداران وسترن وجود دارند که روزی روزگاری در غرب را کار بزرگ سرجیو لئونه می دانند و به راحتی می توان فهمید که دلیلشان برای این حرف چیست. این حماسه فراگیر حول محور جیل مک بین فاحشه  می چرخد که وقتی شوهر جدیدش به قتل می رسد، قطعه زمینی را به ارث می برد که برای راه آهن حیاتی است. هنگامی که فرانک (هنری فوندا)، سرسپردۀ سادیست غول راه آهن، قصد قتل جیل را دارد، متحدان غیرمحتملی را می یابد.

 

  1. فیلم Unforgiven

در حالی که اکران در سال 1992 ممکن است آن را به یک فیلم نسبتاً جدید در زمینه فیلم های وسترن تبدیل کند، فیلم نابخشوده ی ایستوود هنوز هم در طول این چند دهه جا افتاده است، این فیلم با تأثیرگذاری و برجستگی خود باعث می شود احساس کنید که با دنیای امروزی قرین تر است. این فیلم معروف که کاتالیزور تجدید حیات دهه 90 در سینمای وسترن است در سال ۱۸۸۰ در ایالت وایومینگ اتفاق می افتد. زنی روسپی توسط دو گاوچران مجروح شده و از ریخت می افتد. کلانتر شهر (جین هکمن) تنها به جریمه کردنشان اکتفا می کند. اما دوستان زن برای کسی که بتواند انتقامش را بگیرد هزار دلار جایزه می گذارند.

 

  1. فیلم Stagecoach

فیلم موفق سال 1939، یعنی فیلم دلیجان همیشه به عنوان فیلمی که جان وین را به عنوان یک ستاره سینما تثبیت کرد، مشهور خواهد بود. این درام وسترن مسافران دلیجانی را از تونتو تا لردزبورگ دنبال می کند، سفری که با تهدید همیشگی جنگجویان آپاچی در منطقه خطرناک تر می شود. با افزایش تنش ها و جرقه های درگیری بین هر یک از شخصیت های متمایز در سفر، این گروه خود را می بیند که باید با هم کار کنند یا با مرگ روبرو می شوند.

 

  1. فیلم The Wild Bunch

فیلم این گروه خشن یک وسترن جذاب را در رابطه با نحوه تعامل مخاطبان با این ژانر در دوران شکوفایی آن و اینکه چگونه حساسیت های عمومی در سال های پس از آن تغییر کرده است، نشان می دهد. این فیلم گروهی از قانون شکنان سالخورده را نشان می دهد که قصد دارند آخرین سرقت بزرگ را قبل از بازنشستگی انجام دهند، اما در نهایت کارشان به یک شهر مرزی وحشی ختم می شوند، فیلم به دلیل خشونت مکرر و گرافیک آن پس از اکران تبدیل به یک نقطه بحث مهم شد.

 

  1. فیلم For a Few Dollars More

در حالی که اولین دستاورد وسترن سرجیو لئونه، یک مشت دلار، یک فیلم خاص بود، جانشین آن، فیلم برای چند دلار بیشتر است که این حس را ایجاد می کند که سه گانه دلارها شروع به جولان کرده است. در یکی از بزرگترین دستاوردهای سینمایی اش، کلینت ایستوود در نقش یک جایزه بگیر به دنبال ال ایندیوی یاغی (جیان ماریا ولونته) بازی می کند. همانطور که او آن جنایتکار و باندش را تعقیب می کند، با سرهنگ داگلاس مورتیمر (لی ون کلیف) شراکتی ایجاد می کند.

 

  1. فیلم The Man Who Shot Liberty Valance

یک فیلم وسترن که به لطف نگاه درونی اش به طرز خارق العاده ای جا افتاده است، فیلم مردی که لیبرتی والانس را کشت،  داستان سناتور رانسون استودارد (جیمز استوارت) را روایت می کند که به همراه همسرش هالی (ورا مایلز) برای شرکت در مراسم تشیع جنازه ششلول بند پیری به نام تام دانیفن (جان وین) وارد شهری کوچک می شوند. سناتور در پاسخ به یک پرسش که از سوی خبرنگار روزنامه محلی مطرح می شود، سرگذشت خود و تام دانیفن را بازگو می کند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود برترین فیلم های وسترن تاریخ به وب سایت انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آنها لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)