What Remains – معرفی، نقد و بررسی فیلم آنچه باقی می ماند

فیلم What Remains که دهه 1990 سوئد را شرح می دهد، یک داستان جنایی واقعی از مردی به نام مادز لیک را روایت می کند که گوستاف اسکارسگارد آن را فوق العاده بازی می کند. مادز که سال ها در بیمارستان روانی بستری شده بوده، تازه شروع به ساختن یک زندگی جدید می کند که اتهاماتی مبنی بر قتل چند پسر جوان در گذشته مطرح می شود. درمانگر آنا رودبک، که توسط آندریا رایزبورو به وضوح زنده شد و کارآگاه پریشان سورن رانک، که با شدت و حدت توسط استلان اسکارسگارد به تصویر کشیده شده است، سعی می کنند گره های آزاردهنده خاطرات مادز را باز کنند تا به حقیقتی ناراحت کننده دست یابند.

فیلم آنچه باقی می ماند به کارگردانی ران هوانگ، عمیقاً به موضوعات تاریک آسیب های ذهنی، حافظه و ظرفیت انسان برای خیر و شر می پردازد. پیشینه مادز شامل سوء استفاده وحشتناکی است که می تواند هر کسی را دیوانه کند، با این حال جنایاتی که او به آنها متهم شده است به طرز غیرقابل تصوری هیولایی هستند. آیا او واقعاً مرتکب چنین قساوت هایی شده است یا خاطرات پریشان او خروجی تحریف شده یک ذهن شکنجه شده است؟ آنا و سورن نیز در حال بررسی روان مادز و شیاطین شخصی هستند، آن هم به امید عدالت یا رستگاری، اما فقط سوالات بیشتری پیدا می کنند. برای نگاهی به فیلم آنچه باقی می‌ماند با انیمه لیست همراه باشید.

درآمدی بر داستان فیلم What Remains

این فیلم درباره مادز لیک است، مردی که پس از اعتراف به جنایات وحشتناک متعدد در نوجوانی، سال های زیادی را در یک بیمارستان روانی در سوئد سپری کرده است. می دانیم که مادز از دوران جوانی مورد آزار و اذیت پدرش قرار گرفته است. اگرچه به نظر می رسد که او در حال پیشرفت در موسسه است، اتهامات مربوط به گذشته ی او از مدفون ماندن خودداری می کنند. آنا رودبک، یک متخصص سلامت روان با سابقه این مشکل وارد داستان می شود. او علاقه شدیدی به پرونده مادز دارد و معتقد است که کاوش در خاطرات او می تواند به روند بهبودی او کمک کند. کارآگاه سورن رنک نیز از رها کردن مادز نگران است و امیدوار است که اطلاعات جدید بتواند پاسخ هایی را که مدت ها به دنبال جنایات حل نشده است،

ارائه دهد. به اصرار آنها، مادز شروع به بازگویی وقایع پیچیده گذشته با جزئیات ناراحت کننده می کند. او ارتکاب اعمال خشونت آمیز غیرقابل توصیف علیه کودکان را به صورت گرافیکی توصیف می کند. اما آیا این خاطرات حقیقت است یا تجارب تحریف شده یک ذهن شکنجه شده؟ خود مادز هم دیگر نمی تواند به طور قطعی آنها را از هم متمایز کند. با ادامه اعترافات مادز، انگیزه های آنا و سورن نیز زیر سوال می رود. هر دو زخم های شخصی عمیقی دارند که قضاوت آنها را تیره می کند. آنا با وجود موارد وحشتناکی که توصیف می شود، به انسانیت مادز باور پیدا کرده است. سورن توسط شکست های گذشته و میلش به کفاره دادن هدایت می شود و تقریباً به اندازه مظنونینی که دنبال می کند نامتعادل می شود.

بررسی شخصیت های فیلم سینمایی What Remains

در مرکز فیلم آنچه باقی می ماند، مادز قرار دارد که گوستاف اسکارسگارد آن را به طرز شگفت انگیزی بازی می کند. از همان ابتدا چیزی در مورد مادز، عجیب به نظر می رسد. رفتارهای او در حالی که تلاش می کند تا زندگی خود را بیرون از دیوارهای پناهندگی جمع کند، ملایم و آرام است. اما در زیر سطح آن، تاریخچه ای از اعمال ناگفتنی نهفته است که هنوز در ذهن شکسته مادز باقی مانده است. اسکارسگارد آشفتگی درونی شخصیت را با اصالت ناراحت کننده ای به تصویر می کشد. او حتی در بهترین لحظاتش، مادز را با لایه هایی از آسیب پذیری، تباهی و تاریکی آغشته می کند. آنا رودبک با بازی جذاب آندریا ریزبورو را هم داریم. به عنوان درمانگر مادز، آنا پیوندی ایجاد می کند که به نظر می رسد از خطوط حرفه ای عبور می کند.

او با خشونتی که باعث ایجاد سؤالاتی در مورد شیاطین ذهنی می شود، از آرمان او دفاع می کند. ریزبورو با شخصیت آنا همدلی پولادینی را القا می کند، اما در زیر پوست خود اشاراتی به زخم های شخصی می کند که مأموریت او را برای نجات مادز هدایت می کند. این دو درگیر یک رابطه پیچیده می شوند، رابطه ای که واقعیت را تار می کند.

بررسی مضامین فیلم What Remains

فیلم آنچه باقی می ماند، یک مطالعه دقیق شخصیتی و نه یک فیلم هیجان انگیز سریع است که توجه کامل بیننده را می طلبد تا از کاوش لایه ای آن در اخلاق و شرایط انسانی قدردانی کند. اگرچه این فیلم به طور غیرقابل انکاری در تصویر ترسناکش از عذاب، چه ذهنی و چه جنایی، تیره و تار است، اما این فیلم با شخصیت ها و بازیگران قدرتمند و بینش متفکرانه اش، زندگی هایی که توسط شیطان زخمی شده اند را به تصویر می کشد و یک دستاورد سینمایی فراموش نشدنی ارائه می دهد.

فیلم What Remains مضامین عمیقی به خود می گیرد که لایه های معناداری به آن می بخشد. هسته آن، کاوش در حافظه است، به ویژه اینکه گذشته چقدر می تواند مبهم باشد. مادز با خاطرات پراکنده ی اعمال وحشتناکش گرفتار شده است. اما آیا آنها واقعاً اتفاق افتاده اند یا محصول یک ذهن شکسته هستند؟ این فیلم این سوال را به شکلی نگران کننده مطرح می کند و به تماشاگران اجازه می دهد پاسخ ها را به جای هجی کردن، استنباط کنند.

نقد و بررسی فیلم آنچه باقی می ماند

ران هوانگ پیش فرض جذابی را در فیلم What Remains ایجاد کرده، اما سبک او نیز، به داستان کمک می کند. از جلوه های بصری ضعیف گرفته تا سرعت پرشتاب و انتخاب های خاص به جای ایجاد تنش، هیجان را تخلیه می کنند. این فیلم می توانست از رنگ ها و نورهای پررنگ تری بهره ببرد. اغلب اوقات، صحنه ها بی صدا و کدر به نظر می رسند و چشم ها فاقد برق لازم هستند. تضادهای شدیدتر ممکن است حالات ناراحت کننده را تشدید کند. همانطور که هست،

تصاویر فیلم بیش از یک درام، کساد را نشان می دهد. لوکیشن ها نیز فاقد درخشش هستند قرار گرفتن در تورکوی تاریخی منحصر به فرد است اما کوتاه است. نمای بیرونی، شخصیت های کمی را نشان می دهد اما فضای داخلی کمی بهتر است. علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم What Remains به انیمه لیست مراجعه کرده و از تماشای آن لذت ببرند.

 

Related posts

Unsung Hero – معرفی، نقد و بررسی فیلم قهرمان گمنام

انیمه‌هایی که از مانگا بهتر عمل کردند!

آخر هفته انیمه‌ای , پیشنهاد هفته اول شهریور