نقد و بررسی انیمه Yamada-kun to Lv999 no Koi wo Suru عشق ورزیدن به یامادا با لول 999

My Love Story with Yamada-kun at Lv999

توسط ErfaNEP

سیر پیدایش انیمه Yamada-kun to Lv999 no Koi wo Suru

«با یامادا کون عشق مرحله 999 می ورزم» یک سری مانگای ژاپنی به نویسندگی و طرح ماشیرو (Mashiro) می باشد که از 7 مارس 2019 انتشارش را در وبسایت مانگای گنما! (Ganma!) کمیک سمارت (Comic Smart) آغاز کرد. تا ماه اکتبر 2023 بخش های جدای سری در هشت جلد جمع آوری شدند و تا ماه مه 2023، گردش مجموع پرینت شده و دیجیتالی جلدهای منتشر شده توسط کادوکاوا (KADOKAWA) به 3 میلیون نسخه رسید. یک نسخه سریال تلوزیونی انیمه به تولید مدهاوس (Madhouse) از این اثر از آوریل تا ژوئن 2023 پخش شد.

 

نقد و بررسی انیمه Yamada-kun to Lv999 no Koi wo Suru عشق ورزیدن به یامادا با لول 999

چکیده داستان انیمه عشق ورزیدن به یامادا با لول 999

داستان زندگی روزمره دانشجوی کالج آکانه کینوشتا (Akane Kinoshita) را دنبال می کند که پس از اینکه دوست پسرش به خاطر دختری دیگر به رابطشان پایان داد، با قلبی شکسته و خاطراتی که او از خود به جای گذاشت به بازی آنلاین چند نفره ای که با هم بازی می کردند، «جنگل ناجیان» ادامه می دهد. او نقشه ای می کشد تا از طریق یک رویداد آفلاین شخصا با دوست پسر قبلی اش مواجه شود و او را از انتخاب نکردن خود پشیمان کند. او در آنجا به یک دانش آموز دبیرستانی بی احساس و خوش تیپ به نام آکیتو یامادا (Akito Yamada) برخورد می کند و او را وادار می کند در این نقشه به او کمک کند و شانه ای برای گریه کردنش باشد. تفاوت های آن ها با هم از زمانی که با یکدیگر می گذرانند بسیار واضح است، اما با این وجود سخت است که متوجه ویژگی های مثبت درونی یکدیگر نشوند. همچنین کاشف به عمل می آید که یامادا در بازی به همان انجمن آکانه تعلق دارد. همینطور که آن دو درون و بیرون بازی از هم تجربه بیشتری کسب می کنند، ممکن است آشنایی پیش پا افتادشان به طرزی که هیچکدام انتظارش را ندارند چند مرحله بالاتر رود.

 

نقد و بررسی انیمه Yamada-kun to Lv999 no Koi wo Suru عشق ورزیدن به یامادا با لول 999

منابع الهام انیمه Loving Yamada at Lv999

ماشیرو این اثر را با امید این که طرفداران مانگاهای دختران (Shoujo) و طرفداران بازی های ویدیویی آنلاین از آن لذت ببرند خلق کرد. در آغاز سری، ایده این بود که یک مانگای رمانتیک به عمل آید، اما ماشیرو مطمئن نبود تا چه اندازه باید عناصر بازی را برجسته کند. ایده بازی ای که در داستان ظاهر می شود یک «بازی آنلاین اندکی خاطره انگیز» است که گرچه به 10 سال گذشته تعلق دارد، بستر های پر جزئیاتی دارد که یک بازی که خالق خود زمانی بازی می کرده است الهام آن ها بوده است. ماشیرو با فکر این که «اگر کسانی که به بازی ها علاقه ای ندارند با این اثر ارتباط برقرار نکنند ایرادی ندارد، همین که از داستان اصلی اش لذت ببرند خوشحال می شوم» آن را نوشت، اما از آن جایی که او مانگا های دخترانه را دوست دارد و در ساخت آن ها خوب است مانگا از حوالی جلد سوم به یک مانگای رمانتیک پرورش یافت.  در یک همکاری با ناناو آکاری (Nanao Akari)  ماشیرو درباره اثر گفت که یک «حس دلپسند از فاصله بین دو نفر که به نظر می رسد صمیمی بشوند اما نیستند» را داراست.

 

بازخورد

در جوایز مانگای بعدی (Next Manga Award) 2020، سری در بخش مانگا های وب رتبه 9 را از آن خود کرد و در همان ماه برای انتخابات کلی مانگای وب شرکت نیپون شوپان هانبای (Nippon Shuppan Hanbai Inc) و پیکسیو (pixiv) نامزد شد. سال بعد، در جوایز مانگای بعدی 2021 سری در بخش مانگا های وب رتبه 4 را کسب کرد. در همایش انیمه ژاپن 2021 سریال در یک نظرسنجی که از مردم می پرسید کدام مانگاست که بیشتر از همه می خواهند یک نسخه انیمه بگیرد در جایگاه نهم آمد و در سال 2022 رتبه ششم جوایز کمیک تسوتایا (Tsutaya Comic Award) شد.Yamada kun to Lv999 no Koi wo Suru  در همان سال جایزه جایگاه اول جوایز کمیک تسوتایا را برنده شد.

 

دیدگاه مخاطب

کاربری می گوید: «این انیمه عنصر هایی از تمام کار هایی که طی چند سال اخیر در صحنه کمدی های رمانتیک دیده ایم چیزی دارد. عناصر بازی های ویدیویی، مشابه «عشق برای اوتاکو سخت است» (Wotaku ni Koi wa Muzukashii) بهار سال 2018 و «احیای یک خوره بازی های آنلاین چندبازیکنه» (Net-juu no Susume) پاییز 2017، و عناصر ژانر های کمدی رمانتیک و زندگی روزمره (Slice of life) مشابه هوریمیا (Horimiya) زمستان 2021. راجع به شخصیت ها هم چیزهای زیادی برای دوست داشتن هست. خدای من، این گروهی که دور هم جمع شده اند یکی از به دل نشین ترین گروه شخصیت هایی است که در طی چند سال اخیر دیده ام، و تک تک آن ها لایق این هستند که به آن ها اشاره شود. در ضمن باورتان می شود که یکی از بهترین کارگردان هایشان را برای انجام نسخه انیمه یامادا-کون منصوب کردند؟ کارگردان موریو آساکا (Morio Asaka)  از چیهایافویو (Chihayafuyu)، داستان من (Ore Monogatari!!)، و Cardcaptor Sakura: Clear Card-hen! شکی در ذهن من نیست که یامادا-کون یکی از مورد علاقه های کمدی رمانتیک عصر حاضر می شود. آنچه اثر ارائه می دهد چیزی نیست جز یک داستان رمانتیک خالص و بی غل و غش که هم بالغانه است و هم تا مغز استخوان گویا.»

به دیدگاه مخاطبی دیگر: «سیر داستان ساده است، اساسش بیشتر تعاملات بین زوج اصلی و افراد اطرافشان است. دراما هایی جزئی پیش می آید، اما همیشه به شیوه ای بالغانه حل می شود. هم آکانه و هم یامادا فعالانه سعی می کنند مشکلاتشان را به زبان آورده و حل کنند. سوءتفاهم ها مدت کوتاهی بیشتر طول نمی کشند و گرچه آکانه گاهی زود نتیجه گیری می کند، هرگز اجازه نمی دهد چنین افکاری به رابطه اش با یامادا آسیب بزنند. همچنین از بحث هایی که راجب امنیت آنلاین و اینکه افرادی که آنلاین با آن ها ملاقات می کنیم همیشه کسانی که به نظر میرسند نیستند شد لذت بردم. تاکید قوی ای روی امنیت هم آنلاین و هم موقع ملاقات فیزیکی با افرادی که آنلاین با آن ها آشنا می شویم دارد که حس و حالم را تازه کرد. شخصیت هایش در ظاهر خاص نیستند، اما واقعی احساس می شوند. اثر خیلی بانمکیست، و بسیار متین است. شاهکار نیست اما شدیدا برایم عزیز است، انقدر که در فکر این هستم که به لیست مورد علاقه هایم اضافه اش کنم. خواهید یافت که واقعا می خواهید یامادا و آکانه را همینطور که عاشق می شوند و وقتی که با سختی های عادیشان دست و پنجه نرم می کنند تشویق کنید. این سریال را با دل قرص به همگی پیشنهاد می کنم.»

اگر به تماشای این اثر علاقمندید می توانید جهت دانلود انیمه Yamada kun to Lv999 no Koi wo Suru به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید