معرفی و دانلود سریال Yellowstone و 1883 و 1923

بررسی آثار کارگردان شریدن، فرانچایز Yellowstone

معرفی و بررسی سریال 1883

و بررسی کراس اور با سریال 1923 و سریال Yellowstone‏ ‏(خاندان داتون)

سریال 1883

سریال 1883 یک مجموعه تلویزیونی درام وسترن آمریکایی با پخش محدود است که توسط تیلور شریدان ساخته شده ‏(وی در سال ۲۰۱۶ برای نویسندگی فیلم اگر سنگ از آسمان ببارد نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین ‏فیلمنامه شد) ‏ و در 19 دسامبر 2021 در پارامونت + پخش شد. در این سریال تیم مک گرو (Tim McGraw)، فیث هیل (Faith Hill)، سم الیوت (Sam Elliott)، ایزابل می (Isabel May)، لامونیکا گرت (LaMonica Garrett)، مارک ریسمن (Marc Rissmann)، آئودی ریک (Audie Rick)، اریک نلسن  (Eric Nelsen) و جیمز لندر هبرت (James Landry Hebert) به ایفای نقش پرداخته اند. این سریال پیش درآمدی بر سریال Yellowstone است و داستان این است که چگونه داتون ها صاحب زمین هایی شدند که تبدیل به مزرعه یلو استون شد. این مجموعه از ده قسمت تشکیل شده بود و در 27 فوریه 2022 به پایان رسید. داستان سریال 1883 پیش از یلو استون روایت می شود و سپس در سریال دیگری که شریدان ساخته یعنی سریال 1923 ادامه می یابد.

داستان سریال 1883

این سریال داستان خانواده داتون ‏را بعد از جنگ داخلی آمریکا دنبال می کند که تنسی را ترک می کنند و به فورت ورث تگزاس سفر می کنند و سفر سختی را از غرب به سمت اورگان از سر خواهند گذراند و ما بقی داستان به قبل از اینکه در مونتانا ساکن شوند تا در نهایت زمینی را به یلوستون تبدیل کنند، اختصاص دارد.

کراس  اور با سریال 1923

یک ماه قبل از اولین نمایش سریال 1923 در دسامبر 2022، Paramount+ یک تریلر منتشر کرد که در آن السا، با صدای ایزابل می، به عنوان راوی داستان به همراه هریسون فورد در آن به ایفای نقش می پرداخت. می همچنین قسمت اول را روایت کرد و مخاطبان را در مورد 30 سال فاصله در حماسه داتون ها بین سال 1893 (زمان صحنه های فلشبک در سریال یلوستون) و شروع سریال 1923 آگاه کرد.

 

معرفی و خلاصه داستان سریال 1923

سریال 1923 یک مجموعه تلویزیونی درام وسترن آمریکایی است که در 18 دسامبر 2022 در پارامونت + شروع به پخش کرده است. این سریال پیش درآمدی بر سریال Yellowstone شبکه پارامونت است و به عنوان دنباله سریال 1883 عمل می کند. این سریال قرار است در دو فصل با هشت قسمت پخش شود. فصل اول به دو قسمت تقسیم شد که دومین آن در 5 فوریه 2023 پخش شد. سریال 1923 یک نسل دیگر از از خانواده داتون را در سال 1923 دنبال می کند، در دوران سختی های مختلف از جمله ممنوعیت فروش مشروبات الکلی در آمریکا، خشکسالی، و مراحل اولیه رکود بزرگ، که مدت ها قبل از سقوط بازار سهام در سال 1929 بر مونتانا تأثیر گذاشت.

کراس  اور با سریال Yellowstone

سریال یلوستون یک مجموعه تلویزیونی درام نئو وسترن آمریکایی است که توسط تیلور شریدان و جان لینسون ساخته شده و در 20 ژوئن 2018 در شبکه پارامونت پخش شد. در این سریال بازیگر شهیر کوین کاستنر (Kevin Costner)، لوک گرایمز (Luke Grimes)، کلی ریلی (Kelly Reilly)، وس بنتلی (Wes Bentley)، کول هاوزر (Cole Hauser)، کلسی آسبیل (Kelsey Asbille) و گیل بیرمنگام (Gil Birmingham) به ایفای نقش پرداخته اند. این سریال درگیری ها در امتداد مرزهای مشترک مزرعه یلواستون، یک مزرعه گاوداری بزرگ، منطقه حفاظت شده سرخپوستان راک بروکن، پارک ملی یلوستون و توسعه دهندگان زمین را دنبال می کند. اولین قسمت از فصل پنجم در 13 نوامبر 2022 و قسمت دوم در سال 2023 به نمایش درآمد.

برای معرفی سریال 1883 به بینندگان سریال یلوستون، تیم مک گرو و فیث هیل در نقش جیمز و مارگارت داتون در صحنه های فلشبک در فصل چهارم یلوستون ظاهر شدند تا نشان دهند که زندگی در مزرعه داتون در سال 1893، ده سال پس از ورود خانواده داتون چگونه بوده است. در مونتانا در قسمت اول، جیمز داتون و پسران نابالغش جان و اسپنسر، که به ترتیب توسط بازیگران جک مایکل دوک و چارلی استوور به تصویر کشیده شدند، با بومیان گرسنه آمریکا روبرو شدند که منطقه اختصاصی محلی را ترک کرده بودند تا پدرشان را در زمین های قبلی خود دفن کنند که از آن زمان به بخشی از مزرعه داتون تبدیل شده بود. در اپیزود هشتم، مارگارت داتون و پسرانش، جان و اسپنسر پشت میز شام در مزرعه مزرعه خود نشسته اند و منتظرند شوهرش و پدرشان از شکار خطرناک دزدان اسب که قلمرو آنها را گرفتار کرده است، بازگردند. این قسمت ها از سریال یلوستون قبل از انتشار سریال 1883 در Paramount+ پخش شد.

 

داستان سریال Yellowstone

این سریال وسترن داستان خانواده داتون را دنبال می کند، صاحبان بزرگترین مزرعه در مونتانا، مزرعه یلواستون داتون، که معمولاً به آن “یلوستون” می گویند. داستان حول محور درام خانوادگی در مزرعه و منطقه حفاظت شده سرخپوستان بروکن راک مرزی و پارک ملی یلوستون می چرخد.

دو سریال اسپین آف دیگر در راه است

سریال Bass Reeves

ساخت یک سریال اسپین آف برای سریال 1883 با عنوان Bass Reeves در می 2022 اعلام شد و شامل شش قسمت خواهد بود. این سریال بر زندگی شخصیت اصلی، اولین مارشال سیاه پوست ایالات متحده تمرکز خواهد کرد. در این سریال دیوید اویلوو در نقش باس ریوز و دنیس کواید در نقش شریل لین بازی خواهند کرد. در ژانویه 2023، فیلمبرداری این سریال آغاز شده است.

 

سریال 6666

سریال اسپین آف برنامه ریزی شده دیگری با عنوان 6666، در حال حاضر در مزرعه چهار شش (Four Sixes) در تگزاس حال فیلمبرداری است و در سال 2023 در شبکه پارامونت نمایش داده خواهد شد. 6666 Ranch همچنین در فصل چهارم و پنجم یلوستون نمایش داده شده است.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی