تلاش قاضی درستکار برای نجات پسر قاتلش در سریال Your Honor

تلاش های قاضی درستکار برای نجات پسر قاتلش

معرفی و دانلود سریال عالیجناب Your Honor

داستانی از یک قاضی عادل که پاش به داخل پرونده ای کشیده میشه که نمیشه با راه های قانونی از پسش براومد. پسر نوجوون قاضی که قتلی مرتکب میشه. پدری که سعی داره طبق روال قانون از فرزندش حمایت کنه ولی قربانی قتل کسی نیست جز پسر خلافکار بزرگ شهر.

جالب ترین نکته سریال شباهت هاییه که با سریال برکینگ بد (breaking bad) داره. از  بازیگر نقش اصلی هر دو سریال “برایان کرانستون” گرفته تا سیر تحول شخصیتی ای که شاهدشیم. اینکه یک شخص قانونمند و مطیع چجوری طی اتفاقات میتونه به فردی چموش تبدیل بشه.

تا حد زیادی مشخصه که خود تیم تولید هم میخواستن که ما هر از چند گاهی به یاد سریال خاطره انگیز برکینگ بد بیوفتیم. که میشه گفت ناخواسته تبدیل به نقطه ضعف این سریال شد چرا که بیننده رو مجبور به مقایسه متوالی این دو سریال میکنه و این سیاست برای سریالی که در سطح برکینگ بد نیست چیزی جز تصمیمی اشتباه نمیتونه باشه.

نویسنده و شخصیت اصلی برکینگ بد زیرکانه عمل کردن. باهوش بودن. عالیجناب (Your Honor) باهوش نبود. چون شخصیت اول اون باهوش نبود. فیلمنامه زیرکانه ای نداشت.

راتن تومیتوز عالیجناب نزدیک به پنجاه درصده که یعنی اثر مورد علاقه منتقدان نبوده. IMDb این سریال هم 7.6 شد که رفتار نسبتا معمولی بینندگان با این اثر رو به تصویر میکشه.

از دید بسیاری از منقدان این سریال 10 قسمتی در عبارت “معمولی” خلاصه میشه. اگه عاشق شخصیت والتر وایت برکینگ بد “برایان کرانستون” هستی دیدن این مینی سریال برات جذابیت خاص خودش رو خواهد داشت.

پسر قاضی، قاتل پسر خلافکار شهر شد.

سال 2020 سال خوبی برای مینی سریال ها بود. یکی از بهترین اون ها سریال دفاع از جیکوب (Defending Jacob) بود. داستان عالیجناب تا حد زیادی منو به یاد این سریال انداخت. مینی سریال عالیجناب ورژن آمریکایی از سریالی اسرائیلی بنام Kvodo است. جالبه بدونین این سریال ورژنی هندی نیز دارد.

داستان فضایی دلهره آور میسازه. جایی که قانونمند ترین انسان باید دست به کار هایی غیر قانونی برای نجات فرزندش بزنه. عالیجناب داستانی براساس واقعیت نیست و صرفا برگرفته از تخیلات نویسنده‌ست.

برایان کرانستون در نقشی بازی میکند که یادآور درخشان ترین نقش او یعنی والتر وایت برکینگ بد است. البته که مقایسه ممکن نیست. در برکینگ بد کرانستون بطرز فراموش نشدنی ای روند تحول شخصیتی از یک معلم معمولی شیمی به ارباب مواد مخدر را به تصویر کشید. مردی که از ترس رفاه خانواده‌ اش به جنایت کشیده شد. مشخصه که نقش قبلی برایان کرانستون اورا برای نقش جدیدش آماده کرده است.

سریال عالیجناب درامی ترسناک اخلاقی است که دوراهی آزاردهنده خود را از همان قسمت اول نمایان میکند. این سریال که از شبکه Showtime در قالب 10 قسمت پخش شد که کرانستون را از صندلی آزمایشگاه شیمی به روی تخت قضاوت کشونده. او را در همان موقعیت دراماتیک قرار می‌دهد و بعنوان سفری به منطقه خاکستری اخلاق تقریبا هیچ زمینه جدیدی را پوشش نمی دهد.

جالبه بدونین قسمت آخر عالیجناب توسط خود برایان کرانستون کارگردانی شده و اینکه او خود، یکی از تهیه کنندگان سریال بود.

مایکل دسیاتو (کرانستون) قاضی عدالت طلب وقتی پسر نوجوانش آدام (هانتر دوهان) مرد جوان دیگری را در تصادف میکشد و فرار میکند پایبندی خود را به قانون مورد آزمایش قرار میدهد. غریزه قانون محور قاضی داستان او را در مسیر گرفتن وکیل برای پسرش می برد که ناگهان متوجه میشه که قربانی پسر رئیس خلافکار محلی جیمی باکستر (مایکل استولبارگ) است که به هیچ وجه قرار نیست منتظر دادگاه باشد تا انتقام پسرش را بگیرد.

سکانس های آغازین لحظات پرتنش قبل و بعد از حادثه مرگبار رو به تصویر میکشه. جوری که این نوع شخصیت به کرانستون نشسته و فداکاری همه جانبه او چیزیست که عالیجناب (your honor ) را قابل تماشا نگه میدارد.

“گاهی اوقات حقایقی وجود دارن که ارزش دروغ گفتن رو دارن”

عالیجناب (Your Honor) یه پروژه مینی سریال بود اما فصل دوم سریال تایید شده!

با وجود اینکه عالیجناب از همون ابتدا به عنوان یه پروژه کوتاه و ده قسمته معرفی شد اما به دلیل آمار خوب بینندگان، سازندگان این اثر نوید فصل دوم را به طرفداران خود داد.

فصل اول این سریال با آمار 66.6 میلیون بیننده در هفته، تبدیل به پر بیننده ترین سریال شبکه ShowTime شد. فصل دوم سریال Your Honor نیز مانند فصل اول این سریال 10 قسمت خواهد بود.

طبق اولین تاریخی که توسط رسانه ها منتشر شد قرار بود فصل دوم سریال عالیجناب در تاریخ 11 دسامبر 2022 پخش شود اما تاخیری یک ماهه در روند پخش موجب بروزرسانی تاریخ پخش شد. تاریخ پخش فصل دوم سریال Your Honor به 15 ژوئن 2023 یا  25 دی ماه 1401 منتقل شد.

 

در پایان سریال عالیجناب (Your Honor) نمایشی بود که توسط بازیگر نقش اول اون “کرانستون” دزدیده شد. او نقش یک قاضی خوب رو با همون ترکیبی از استیصال و اراده آغشته میکند که والتر وایت را بسیار جذاب کرده است.

هرچند Your Honor هرگز عمیق نمیشود. داستان هیچ نکته زیرپوستی ای ندارد. اونقدر سبک است که نمیتواند زمان اجرای سخاوتمندانه ای که بهش دادن رو تضمین کنه. تنش وجود دارد اما زمان زیادی را صرف دنبال دم خود گشتن میکند تا قسمت های مهم تر ماموریت.

Related posts

نقد و بررسی سریال Midsummer Night شب نیمه تابستان

نقد و بررسی فیلم Lumberjack the Monster هیولای هیزم شکن

نقد و بررسی انیمه Kenka Dokugaku ضربه ویروسی