نقد و بررسی انیمه Yuzuki-san Chi no Yonkyoudai چهار پسر خانواده یوزوکی

سیر و پیدایش انیمه Yuzuki-san Chi no Yonkyoudai

«چهار برادر خانواده یوزوکی» یک سری مانگای ژاپنی به نویسندگی و تصویر پردازی شیزوکی فوجیساوا (Shizuki Fujisawa) است. این اثر از اوت سال 2018 در مجله مانگای شوجوی شوگاکوکان (Shogakukan) به نام بتسوکومی (Betsucomi) در حال انتشار بوده و تا دسامبر 2023 بخش های مجزای آن در شانزده جلد تانکوبون جمع آوری شده اند. یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی به ساخت شوکا (Shuka) و کارگردانی میتسورو هونگو (Mitsuru Hongo) 28 آوریل 2023 اعلام شد و از اکتبر تا دسامبر 2023 روی آنتن AT-X و شبکه های دیگر رفت. آهنگ تیتراژ آغازین انیمه «ایرادی ندارد گریه کنی» (Naite Iinda) ساخت فلامپول (Flumpool) بوده و آهنگ تیتراژ پایانی آن «روز بی نام» یا (Sasakure) اجرای آئوی کوبو (Aoi Kubo) می باشد. مدیا لینک (Medialink) سریال را برای پخش در آسیای جنوبی و جنوب شرقی و اوشنیا مجوزدهی کرد و آن را از کانال یوتیوب Ani-One Asia خود ستریم می کند. کرانچی رول (Crunchyroll) نیز مجوز پخش انیمه در سایر نقاط را داد. این سریال در 2021 برنده شصت و ششمین جایزه مانگای شوگاکوکان (Shogakukan Manga Award) شد. یک نسخه درامای تلوزیونی نیز برای 27 مه سال 2024 تایید شده است.

 

چکیده داستان انیمه چهار پسر خانواده یوزوکی

پس از مرد زودهنگام پدر و مادرشان، هایاتو یوزوکی (Hayato Yuzuki) بیست و سه ساله تصمیم گرفته است علاوه بر نگه داشتن شغلش به عنوان یک معلم از سه برادر کوچک ترش مراقبت کند. میکوتو و میناتو هر دو در مدرسه در یک سال هستند و گرچه دوقلو نیستند با آن ها مثل یک دو قلو رفتار می شود. میکوتو (Mikoto) که بزرگتر است بسیار مسئولیت پذیر بوده و در کار های خانه کمک می کند، و میناتو (Minato) که کوچکتر است دمدمی مزاج است و از این که برادر دیگرش با وجود اختلاف سنی کمتر بسیار مورد احترام و قابل تکیه تر است عصبی می شود. از طرف دیگر با وجود وضعیت های وخیمی که او بعضی وقت ها برای ثابت کردن خودش به وجود می آورد، تک تک اعضای این خانواده به نوبه خودشان به فکر حفظ آرامش و شادی خانه هستند و به عنوان یک خانواده تلاش می کنند تا مشکلاتشان را حل کنند و زندگی روزانشان را به بهترین شیوه پشت سر بگذارند.

 

بازخورد مخاطب به Yuzuki-san Chi no Yonkyoudai

ربکا سیلورمن (Rebecca Silverman) از سایت شبکه خبری انیمه (Anime News Network) در دیدگاه خود می نویسد: «پدر و مادر هایاتو زمانی مردند که او تازه داشت دانشگاهش را تمام می کرد و این حس را می گیریم که این از دست دادن به زندگی اش لطمه زده. او تازه قرار بود مستقل شود و زندگی خودش را شروع کند؛ اما حالا برنامه های او به طرز اجتناب ناپذیری دگرگون شدند. با این وجود او در این باره تلخی نمی کند و واقعا می خواهد که بهترین را برای برادر هایش فراهم کند و بیشتر اضطراب هایش از ترس این می آیند که مبادا به نحوی همه چیز را خراب کند.»

«میناتو بیشتر احساساتش را زیر شخصیت زمختش پنهان می کند اما باز می توانیم ببینیم که چیز ها را شدیدا احساس می کند و وقتی که دیگر نمی تواند آن ها را داخلش نگه دارد، به صورت طوفانی از احساسات منفجر می شوند. میکوتو اما بیشتر احساساتش را نزدیک به خودش نگه می دارد، تا حدی که بقیه او را شبیه به فردی مثل بودا می بینند. او اما صد البته احساساتی مشابه با هر انسان دوازده ساله دیگر را دارد، و این را در قسمت های فلش بک که قدیم به خوبی حال نمی توانست آن ها را پنهان کند می بینیم. اما شیوه ای که برای سر و کله زدن و کنار آمدن با همسن بسیار پر سر و صدایش به دست آورده است رابطه بسیار باورکردنی ای را بین آن ها به وجود می آورد. گاکوتو (Gakuto) اما یکی از آن بچه هایی است که بالغ دنیا می آیند.

گرچه می بینیم که دوستی همسن خودش دارد و نگرانی هایی دارد که برای یک شش ساله عادی هستند، علایقی هم دارد که بیشتر در افراد سالخورده دیده می شوند؛ و بیشتر اوقات خونسرد است. او مثل یک پدربزرگ کوچک است که باعث می شود از خود بپرسید اگر جای او و هایاتو عوض می شد داستان چگونه بود.»  «میناتو حتی بدون آن تکه موی بالای سرش که همیشه برای شخصیت های خر می گذارند هم مشخص هست که با همه چیز هایی که فکر و احساس می کند باز و روراست است و چیز فوق العاده ای راجع به این وجود دارد. درست است که می تواند پررو باشد اما همیشه دارد سخت تلاش می کند و سعی می کند تا دنیای اطرافش را درک کند، با وجود این که هنوز به بلوغ کافی نرسیده است.

از طرف دیگر دوست صمیمی دختر او را داریم که باید بگویم داستان های زیادی نیستند که داخلشان شخصیت ها دانش آموز راهنمایی باشند و این منتقل شود که هیچ مشکلی وجود ندارد که آدم در آن سن هنوز بخواهد پاتوق خانه سری برای خودش درست کنند. قسمت ها بسیار خوب به این می پردازند که همه ما با سرعت های متفاوتی بزرگ می شویم و عجله ای نیست که به یک سری نقاط برسیم. این حتی بهتر هم در این انیمه کار می کند چون اوتا بسیار شبیه یک دختر مانگایی راهنمایی استاندارد است و روی صورتش نوشته نشده است که بازی کردن واقعی را بیشتر از قرار گذاشتن عاطفی دوست دارد».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Yuzuki-san Chi no Yonkyoudai به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

Related posts

نقد و بررسی فیلم The First Omen اولین طالع نحس

نقد و بررسی سریال The Famous Five پنج نفر مشهور از کارگردان فیلم Drive

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)