نقد و بررسی فیلم Lift سینمایی سرقت 2024

توسط Alireza

معرفی فیلم خارجی Lift 2024

فیلم سینمایی Lift به همان اندازه عام و فراموش شدنیست که عنوانش (سرقت) این خصوصیت را دارد، این فیلم به نوعی مجموعه ای از تصاویر اکشن براق و توخالی است که نت فلیکس، چه نیاز داشته باشیم چه نداشته باشیم، به انتشار امثالِ آن ادامه می دهد. به عنوان مثال، این فیلم به اندازه فیلم Red Notice تهاجمی نیست، بلکه بیشتر با فیلم The Gray Man همخوانی دارد: درست است، ماهرانه ساخته شده و پر ستاره است، چند ایده جذاب هم دارد، اما فیلمیست که در انتها تو خالی است. سینمایی سرقت یک فیلم در ژانر کمدی و در سبک سرقت هالیوودیست که محصول سال ۲۰۲۴ بوده و به ‏کارگردانی اف. گری و نویسندگی دانیل کونکا اکران شده است. در این فیلم کوین هارت (که به عنوان تهیه ‏کننده نیز فعالیت می کند)، گوگو امباتا راو، وینسنت دونوفریو، اورسولا کوربرو، بیلی مگنوسن، جیکوب باتالون، ‏ژان رنو و سم ورتینگتون ایفای نقش می کنند.‏‎ ‎

 

نقد و بررسی فیلم Lift سینمایی سرقت 2024

اف. گری فیلم هایی ساخته که بهتر از فیلم سرقت هستند

اف.گری، کارگردان کهنه کار، فیلم های اکشن بهتری در گذشته ساخته است، فیلم هایی مانند Set It Off و The Italian Job و احتمالاً دوباره این کار را خواهد کرد. مانند بسیاری از فیلم های قبلی اش، سینمایی لیفت نیز درباره مجموعه ای از سارقان هنرمندان و کلاهبردار است که سعی می کنند یک سرقت به ظاهر غیرممکن را انجام دهند. این پیش فرض از داستان لذت هایی را به همراه دارد، به خصوص که تکلیف داستان به طور فزاینده ای پیچیده می شود. اما شخصیت های فیلمنامه ی دانیل کونکا آنقدر کم هستند که به سختی می توان به این موضوع اهمیت داد که آیا آنها به انتظارات ما نزدیک می شوند یا خیر؛ جلوه های ویژه فیلم لیفت نیز آنقدر از واقعیت دور به نظر می رسند که اغلب به نظر می آید در حال انجام یک بازی ویدیویی هستیم.

 

نقد و بررسی فیلم Lift سینمایی سرقت 2024

طرح داستان فیلم سینمایی Lift

گروهی از دزدانِ با تجربه و البته با فناوری پیشرفته باید نیم میلیارد دلار شمش طلا را از یک هواپیمای مسافربری تجاری که از لندن به زوریخ پرواز می کند، مورد سرقت قرار دهند. رهبر آنها سایرس (کوروش خودمون) با بازی کوین هارت است که در ابتدای فیلم شاهد دزدی او از یک حراجی هنری گران قیمت در ونیز هستیم. این همان فیلمی است که با نماهای هوایی پر زرق و برق از مقاصد اروپایی: ونیز، لندن، بروکسل و غیره و غیره در جهان آغاز می شود. همه سارقان به نوعی با هم در تکاپو هستند. هارت در این فیلم از شخصیت عادیِ خود که تند صحبت می کند و هیجان زده است، منحرف می شود و این مورد جای استقبال و تحسین دارد. اما با قرار دادن او در جایگاه یک شخصیت سرکش و عاشق، فیلم سینمایی لیفت، نقش جالبی برای ارائه به او نداده است.

 

بررسی روند داستان فیلم سینمایی لیفت

سایرس گذشته ای عمیق با مامور سابق اینترپل، اَبی گلادول با بازی ‏گوگو امباتا-راو دارد که خدمه ی او‏ را دنبال می کند. این دو در برخی از نمونه معاشقه و لاس زنی های ناخوشایند با یکدیگر شریک می شوند و نشان می دهند که چطور می شود یک جفت کبوتر عاشقِ غیر جذاب بود. اَبی به دستور رئیسش (ستاره آواتار، سم ورتینگتون، که برای یک بار هم که شده نقش یک استرالیایی را دارد)، سایرس و تیمش را با اکراه استخدام می کند تا شمش های طلا را بدزدند. کاری که بعداً می تواند از آن سود ببرد. اگر به نظر شما این داستان منطقی نیست نگران نباشید: نکته اصلی این است که دلیلی برای این افراد ایجاد کنید تا دور هم جمع شوند و شیرین کاری های مفصلی در آسمان انجام دهند. هر فرد در این گروه شغل خاصی دارد، کامیلا (ارسولا کوربرو) خلبان است، می سان (یون جی کیم) هکر است، دنتون (وینسنت دونوفریو) استاد تغییر چهره است و غیره… و این تمام چیزی است که در این فیلم پر زرق و برق وجود دارد. دوست داشتم همین الان به متن پایان می دادم اما این شخصیت ها در برج های مرتفع و سوله های کلیشه ای دور هم می نشینند و تالاپ و تلوپ به هم طعنه می زنند و یکدیگر را مسخره می کنند. بیلی مگنوسن تنها استثنای فیلم است که به عنوان گاوصندوق باز کن، مگنوس بازی می کند. او در این فیلم کار بسیار جذابی انجام می دهد و یادآور برد پیت در فیلم Burn After Reading است. گویی او نسبت به بقیه در فیلمی کاملاً متفاوت بازی می کند، در فیلمی که آرزو می کردید در عوض این فیلم سینمایی تماشا می کردید.

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی سرقت 2024

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز، 29 درصد از 70 نقدِ منتقد مثبت هستند و میانگین امتیاز آن 4.6 از 10 می باشد. اجماع این وب‌سایت می‌گوید که سینمایی لیفت ممکن است یک گزینه پخش با جریانی قابل قبول برای بینندگانی باشد که صرفاً به دنبال سرگرمی هستند اما این موضوع شخصیت‌های کمتر پرداخته شده یا داستان‌های نامتعارف آن را توجیه نمی‌کند.» Metacritic نیز که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نقد 21 منتقد، امتیاز 40 از 100 را به فیلم داده که نشان دهنده نقدهای “مختلط یا متوسط” است.

اما بسیاری از چیزهایی که هیجان انگیر خوانده می شوند نیز، فیلم سینمایی Lift را شکل داده اند: سکانس هایی سریع، غُلُو و بزرگ نمایی و مونتاژی نسبتاً خوب. مدتی که از فیلم می گذرد، می توانیم تعداد زیادی مشت و لگد پرانی را در هواپیما تماشا کنیم. البته آنها هم مثل کل فیلم تکراری و خسته کننده می شوند. بعد از آن هم شاید بتوانید وقتی که در یک سفر و در پرواز بودید، یاد این صحنه ها بیفتید تا کمی از وقتتان به بطالت بگذرد و شاید زودتر به مقصد خود برسید. البته اکثریت فیلم ها دیگر همین گونه شده اند و شما مجبورید به صحنه های پر زرق و برق دل ببندید و کمی هم که شده احساس نیاز خود به فیلم و سریال را جبران کنید.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Lift با زیرنویس فارسی به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید