نقد و بررسی سریال Not Dead Yet‏ ‏هنوز نمرده

توسط Alireza

معرفی سریال Not Dead Yet

جینا رودریگز پس از پایان دادن به فیلم فوق العاده و البته کم تماشای جین باکره در سال 2019 به صفحه کوچک خانه های ما بازگشته است. در سریالِ هنوز نمرده شبکه ABC که در سال 2023 پخش شد، رودریگز نقش نویسنده جذاب دیگری را در یک دوراهی شخصی بازی می کند. اما نل در این داستان، جینِ بیش از حد عاشق و فوق العاده هایپ نیست. نه، نلِ سریال Not Dead Yet از همان ابتدا خودش را آشفته اعلام می کند و این داستان تمام تلاشش را می کند تا ثابت کند که این مورد در موردش صادق است. این سریال با بازگشت نل به لس آنجلس پس از یک نامزدی ناموفق آغاز می شود و با وجود اینکه نزدیک به 40 سالگی از عمر خودش است با یک هم اتاقی (ریک گلاسمن) زندگی می کند. او به شغل قبلی خود در روزنامه محلی بازگشته است. در آنجا، او دیگر یک نویسنده ی ستاره و در حال ظهور نیست، بلکه به ستون مرگِ روزنامه و به ظاهر بن بست تنزل یافته است.

 

نقد و بررسی سریال Not Dead Yet‏ ‏هنوز نمرده

بررسی حضور جینا رودریگز در سریال هنوز نمرده

از آنجایی که رودریگز نقش نل را بازی می کند، این شخصیت سرشار از گرما و جذابیت است و فقط گاهی اوقات حاشیه هایی را در تضاد با نمایش نشان می دهد و آن هم چیزی نیست جز رابطه ای که با خودش دارد. در هر قسمت، یک ستاره مهمان که نقش روح هر کسی که درباره اش می نویسد بازی می کند و به او کمک می کنند تا روح و روان کبودش را التیام بخشند. چیدمان داستان به این ترتیب است، نل ارواح را می بیند و صدایشان را می شنود، اما هیچ کس دیگری از این قابلیت برخوردار نیست و این مورد به رودریگز اجازه می دهد از استعداد خود برای شوخ طبعی استفاده کند. البته خود من در یک سکانس فلش بک که بدون حضور ارواح از منظر یک خارجی بازگو شد، عملاً غمگین بودم.

 

نقد و بررسی سریال Not Dead Yet‏ ‏هنوز نمرده

بررسی داستان و شخصیت های سریال Not Dead Yet

بخشی از لذت نمایشی مانند این این است که ببینیم چه کسانی باید ظاهر شوند و سریال هنوز نمرده در آن جبهه ما را ناامید نمی کند. مارتین مول اولین کسی است که نل را تحت الشعاع قرار می دهد و او به عنوان مردی که موفقیت حرفه ای اش نوشتن پاورقی بود و نه مطرح کردنِ داستان کامل زندگی اش، اجرای گرمی را ارائه می دهد. در قسمت هایی که در اختیار منتقدان قرار گرفته است هر شبح و روح با اشتیاق توسط بازیگرانی با قدرت های مختلف بازی می شود که همگی درس مهمی را به نل می دهند، چه این را بخواهند و چه نخواهند.

سریال هنوز نمرده، همچنین دارای بازیگران دلپذیری برای شخصیت های تکرارشونده است، از جمله هانا سیمون از سریال دختر جدید در نقش سم، که با درخشش درونی رودریگز به عنوان بهترین دوست نل مطابقت دارد. لورن اَش (Lauren Ash) به عنوان رئیسی مستبد و غیرقابل درک در این سریال بسیار سرگرم کننده است، در حالی که به نظر می رسد جیمی بلینگر به عنوان کارآموز بدون دستمزد و رقیب متکبرِ نل اوقات خوبی را به عنوان بازیگر سپری می کند.

 

نقدی بر سریال Not Dead Yet

بیشتر درام های محل کار مانند همین فانتزیِ کار کردن یک نویسنده در روزنامه جالب هستند و البته برای اولین بار، گهگاهی چیز هایی برای الهام گرفتن وجود دارد. افراد خوبی که SoCal Independent می چرخانند، ممکن است نگران بازدهی کار خود باشند، اما هیچ کس اخراج نمی شود، همه دستمزد زندگی خود را می گیرند و به نظر می رسد که نل فقط یک ستون در هفته می نویسد. علاوه بر فانتزی بودن، شخصیت ها در لس آنجلس شاد زندگی می کنند و ما این را از نل و پیاده روی در اطراف خانه اش متوجه می شویم. هرکسی که او ملاقات می کند در نزدیکی شهری زندگی می کند که به خاطر محله های دورافتاده اش معروف است و این مورد حال و هوای عمومی روشن و مطبوعی به سریال هنوز نمرده می دهد.

اگر همه اینها بسیار شیرین و چسبان به نظر می رسند، یک حقیقت بوده و این سریال شیرین است. اما داستان آن به اندازه یک گریز ساده هم برای واقع گرایی تلاش نمی کند. ما در اینجا در مورد یک نمایش دوستانه با حضور ارواح صحبت می کنیم. خوشبختانه، فرمتِ «هر درس در یک هفته» به جاهای ناجور کشیده نمی شود، زیرا نمایش مشکلات شخصیت‌هایش را جدی می‌گیرد و البته آنقدر ها هم متکبرانه پیش نمی رود و این سریال با همدلی به هر فرد نزدیک می‌شود. همچنین این موضوع را القا می کند که مسائل نل جدی هستند، اما غیرقابل حل نیستند و در مقیاس انسانی قابلیت ارتباط با آن ها وجود دارند. بله، او در حال بهبودی از یک شکستگی قلب است، اما سریال Not Dead Yet در این مورد اغراق نمی کند و حال ما را بهم نمی زند. او با آسیبی روانی دست و پنجه نرم می‌کند، به این فکر می کند که زندگی دوستانش بدون او چگونه پیش می رفته و به طور کلی سعی می‌کند بعد از اینکه زندگی‌اش تغییری یافته، هدفی پیدا کند که او تا به حال به آن توجهی نکرده است. این ها همه چیزهایی است که هر یک از ما ممکن است آن را تجربه کنیم و این سریال یک درام از زندگی معمولی برخی از ما است و به همین دلیل است که ارواح می توانند به نل کمک کنند، او فقط به خرد بیشتری نیاز دارد تا بفهمد چگونه خودش را بهتر دوست داشته باشد.

 

روزمرگی ای آرام و شیرین با تماشای سریال هنوز نمرده

این تمرکز روی شرایط انسانی دلیل آن است که دیدن دنیای شاد و پذیرنده ی سریال هنوز نمرده بسیار خوب است. چه کسی دوست ندارد ساعتی در هفته را در مکانی سپری کند که روزنامه‌ها در آن پررونق هستند و ارواح برای کمک به زنده ها می آیند و زندگیِ همه هدفی دارد؟ پس علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Not Dead Yet‏ ‏به وبسایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور و با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید