نقد و بررسی سریال Primo پریمو 2023

توسط Alireza

معرفی سریال Primo پریمو

کمدی سیتکام جدید آمازون یعنی سریال پریمو بر اساس زندگی شی سرانو ساخته شده است. نویسنده معروف نیویورک تایمز و نویسنده مشهور توییتر که اغلب خود را «فقط یک مکزیکی با اتصال به اینترنت» توصیف می کند، این نمایش را خلق کرده و گروهی از افراد سنگین وزن هالیوود را برای حمایت از خود، از جمله مدیر اجرایی، مایک شور (The Good Place و Parks and Recreation) و کارگردان ملیسا فومرو (Brooklyn Nine-Nine و Blockbuster). سریال پریمو اینگونه شروع می شود قهرمان ما، رافا گونزالس (ایگناسیو دیاز-سیلوریو)، فقط یک بچه دبیرستانی است و سؤال اصلی سریال این است که رافا چه نوع مردی خواهد بود. او مطمئناً در دنیای حقیقی نمونه های زیادی دارد و با مادر مجردش دریا (کریستینا ویدال) و پنج دایی اش در خانواده ای صمیمی بزرگ شده است. سریال پریمو یک کمدی سیتکام آمریکایی است که توسط شی سرانو ساخته شده است.

این سریال نیمه ‏اتوبیوگرافیک که با همکاری مایکل شور تهیه شده است، بر اساس روند تربیت سرانو در سن آنتونیوی ‏تگزاس شکل گرفته است. در سریال پریمو ایگناسیو دیاز-سیلوریو، کریستینا ویدال، کارلوس سانتوس، هنری ‏استیو، جانی ری دیاز، جاناتان مدینا، افرین ویلا، استاکیا لین واشنگتن، مارتین مارتینز و نایجل سیوابسی به ‏ایفای نقش پرداخته اند. این سریال در 19 مه 2023 درAmazon‏  پخش شد و با استقبال مثبت منتقدان ‏روبرو شده است.‏ ما نیز در انیمه لیست امیدواریم که از تماشای این سریال لذت ببرید.

 

نقد و بررسی سریال Primo پریمو 2023

درآمدی بر شخصیت دایی ها در سریال پریمو

ببینید، هر یک از دایی ها برداشت متفاوتی از مرد بودن دارند. جی (جاناتان مدینا)، تنها دایی اوست که متاهل است و به کار بدنی و تأمین مخارج خانواده اش اعتقاد دارد و مسئولی بدخلق است. او ممکن است بیشترین خش را در صدایش داشته باشد، اما وقتی به این فکر می کند که چقدر همسرش را دوست دارد، مرتب اشک می ریزد. دایی موندو (اِفرِین ویلا) را هم داریم، یک هیپی مخالف درگیری که در بازار مزرعه داران فالیک می فروشد و هی در و گوهر از دهانش می ریزد. سه برادر دیگر در میانه قرار دارند و هویت بانکدار، کهنه سرباز و خرده جنایتکار مربوطه ی خود را اشغال کرده و مدام مشکل می سازند.

 

نقد و بررسی سریال Primo پریمو 2023

بررسی روند داستانی سریال Primo

سریال پریمو با این شخصیت ها، احمق بازی هایشان، تناقض ها و غم انگیز بودن آن ها طنز زیادی تولید می کند. اما موفقیت نمایش در لطافت آشکاری است که به خانواده گونزالس تعمیم می دهد و به هر یک از اعضا این امکان را می دهد تا بیش از یک تیپ شخصیتی باشند و از پیوندهایشان شاد باشند.

رافا در مرکز داستان قرار دارد و در 16 سالگی سعی می کند هویت های متفاوتی پیدا کند تا بفهمد کیست و به کجا قرار است برود. او شدیداً می خواهد میا (استاکیا لین واشنگتن) را تحت تأثیر قرار دهد و بسته به آنچه که نیاز دارد برای مشورت نزد عموهایش می رود: نیازهایی مثل کمک برای ایجاد تأثیر خوب بر پدر نظامی میا، دسترسی به یک ماشین، یا خروج از یک مشکل که با وجود این دایی ها معمولاً به مشکل بدتری ختم می شود.

 

نقد و بررسی سریال سیتکام پریمو

در کلیشه ها، معمولاً از درگیری طولانی یک پسر برای تحت تأثیر قرار دادن یک دختر و داستان های کش دارشان خسته می شویم، اما سریال پریمو از آن نقطه ضعف ها اجتناب می کند و این موضوع را تا حدی مدیون معصومیت و بی گناهی رافا هستیم. این یک نسخه جداشده از دبیرستان نیست که در نمایش های مختلف از ریوردیل تا چراغ های شب جمعه می بینیم، بلکه یک داستان شیرین دوران بلوغ است. همچنین میا همچون کلیشه ها یک شیء جنسی نیست بلکه شخصیت منحصر به فرد خودش را دارد. او یک بچه ارتشی جنگجوی سالم و مهربان است که عاشق دث متال شدهو کلی برای ما داستان دارد.

به همین ترتیب، دریا، مادر رافا، یک انسان کامل است و کسی است که می داند زمانی که نیاز به راهنمایی واقعی دارد، به سراغ پسرش برود. او در صورت نیاز تنبیه می کند و در حالی که به وضوح سنگ صبور همه افراد است، به همان اندازه احمق، دیوانه و گاگول است.

نتیجه این ها، یک نمایش متعادل است که در عین به تصویر کشیدن یک سریال نادر تلویزیونی واقعی، کمدی حقیقی را ارائه می دهد: خانواده چیکانو. سر و صدای زیادی در مورد عدم نمایش لاتین ها روی صفحه تلویزیون وجود دارد، اما پیشرفت زیادی نداشته است و فقط فشار بی موردی را بر هر نمایش لاتینی که منتشر می شود وارد می کند.

 

آنچه خاص است، جهان شمول است

یک ضرب المثل قدیمی هست که می گوید آنچه خاص است، جهانی نیز هست. و این موردی است که سریال پریمو با آن سرگرم کننده می شود و با صدایی آشنا برای دنبال کنندگان اکانتِ توییتر سرانو صحبت می کند، کسی که به چیکانو بودنش افتخار می کند، سریع می خندد و با مهربانی عمیقش وارد عمل می شود. سرانو قبل از اینکه نویسنده شود معلم دبیرستان بوده و به راحتی می توان این ذهنیت را در سریال پریمو نیز مشاهده کرد، این سریال نمایشی است که می خواهد همه در آن موفق شوند و می داند که اگر بخواهد به ساخت چنین آرمانی کمک کند نمی تواند خودش را خیلی جدی بگیرد البته که در این کار موفق می شود، این سریال نمایشی گرم و خنده دار ارائه می دهد که هرگز شوخی بعدی یا دلیل کنار هم بودن همه شخصیت های دیوانه اش را فراموش نمی کند. در این سریال،  با پیوندهای خانوادگی اش، چیزی جز عشق و بهتر از عشق ارائه نمی شود. خوشبختانه،  سریال پریمو به ما القا می کند که واقعی است و به دیدگاه خود پایبند است، آن هم در حالی که برای همه قابل دسترسی و ملموس است. با تماشای آن، احساس می کردم برخی از آن مکالمات را با خانواده و دوستانم انجام داده ام، اگرچه، برخی از جزئیات متفاوت است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Primo با زیرنویس فارسی به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید