نقد و بررسی فیلم Red Right Hand دست راست قرمز 2024

توسط Alireza

معرفی فیلم Red Right Hand

جاناتان ایزلی اولین فیلمنامه نویسی خود را با فیلمنامه دست راست قرمز انجام داده، جایی که او به دنبال پیروی از اصالت منبعِ خود نیست. این یکی دیگر از ویژگی های فیلم هایی با مضمونِ ارتش تک نفره است. این فیلم به ستاره ی برجسته سینما یعنی اورلاندو بلوم نقشی داده که او را به عنوان مردی پرخاشگر به تاریکی می بازگرداند، آن هم زمانی که یک رهبر گنگ مواد مخدر، سلامت و خوشبختی خانواده اش را تهدید می کند. ایزلی به نظر می رسد با تنظیم داستان در اعماق جنوبی آمریکا، هنجارها را متزلزل می کند، سطحی عجیب از انزوا را به رخ می کشد و منطقه ای جنگی برای داستان ایجاد می کند. او همچنین به دنبال طعم دادن به نوشته هایش با شخصیت های تعریف شده ای است که با گناهان گذشته سروکار دارند و تلاش می کند تا مقداری وزن احساسی به اولین تلاش سینماییِ خود اضافه کند. کارگردانان فیلم، اشوم و ایان نلمز نیز تمام تلاش خود را می کنند تا از حرکت آهسته فیلم به سمت انتقام حمایت کنند و از ویژگی های نمایشی کار ایزلی استقبال کنند. فیلم دست راست قرمز مطمئناً می توانست از ویرایش فشرده تری استفاده کند، اما آنچه برای ارائه وجود دارد، قدرتی گاه به گاه و بویی از تشدید خشونت دارد.

نقد و بررسی فیلم Red Right Hand دست راست قرمز

بررسی خط داستانی فیلم سینمایی دست راست قرمز

در این فیلم جنایی که در کنتاکی اتفاق می افتد، اورلاندو بلوم در نقش کش بازی می کند، یک معتاد سابق که دست قرمز سوخته اش بهایی بوده که برای ترک باند گربه بزرگ پرداخته است. او در تلاش است تا پس از مرگ خواهرش در اثر سوء مصرف مواد مخدر زندگی آرامی داشته باشد. او در کلبه ای در زمین خواهرش زندگی می کند و به همراه برادر شوهر الکلی اش فینی (اسکات هیز) و خواهرزاده کتابخوانش ساوانا (چپل اوکس تازه وارد) در اداره مزرعه به آنها کمک می کند. اما، البته، در این نوع داستان ها، هیچ کس نمی تواند گذشته خود را پشت سر بگذارد. پس از اینکه فینی موفق به بازپرداخت 100 هزار دلار قرض خود نمی شود، بیگ کت، دار و دسته اش را برای به وحشت انداختن خانواده ی کش می فرستد و کش مجبور می شوند به گذشته برگردد. کش باید از مهارت های منحصر به فرد خود استفاده کند، او فردی اجتماعی است که می تواند به همان اندازه آدم کش هم باشد و باید به بیگ کت کمک کند تا امپراتوری خود را حفظ کند. معاملات خشونت آمیزی بر سر مواد مخدر رخ می دهد. کش و فینی با دانستن بی ثبات بودن معامله باید اطمینان حاصل کنند که ساوانا طرز استفاده از اسلحه را یاد بگیرد.

نقد و بررسی فیلم Red Right Hand دست راست قرمز

بررسی شخصیت ها و عوامل فیلم Red Right Hand

بیگ کت (اندی مک داول)، یک سلطان مواد مخدر، درست قبل از اینکه از نوچه هایش بخواهد افسر پلیس را به عنوان غذا به سگ های نگهبانش بدهند، این را می گوید: اگه می خوای تو این تپه ها زنده بمونین، باید به یکم خون عادت کنین. این همان حال و هوای رمان «دست راست قرمز» است، اثری از جاناتان ایزلی، فیلمنامه نویسی که برای اولین بار مشغول فیلمنامه نویسی شده و کارگردانان آن، ایان و اشوم نلمز که مضامینی مشابه فیلم 2017 خودشان یعنی سینمایی Small Town Crime را بررسی می کنند.

در حالی که بلوم تمام تلاش خود را می کند تا به خلاف بودن و رنگ خالکوبی های شخصیت کش اعتبار ببخشد، همیشه باورهایی در مورد ایفای نقش های او وجود دارد. در مورد او شما می توانید بازیگری را ببینید، اما نه ماهیتش را. اگر هدف بلوم واقع گرایی نبود، این لزوماً مشکل ساز نمی شد، بلکه به کاریکاتوری از همان نقش متمایل بود. برای یک بازیگر زمان و مکانی برای جست و جوی بدون پرده در عرصه ی بازیگری وجود دارد، اما این نوع حماسه ی غرق در خون چیزی بزرگتر را می طلبد. از آن سو گرت دیلاهانت که به عنوان یک همکار سابق معتاد تبدیل به واعظی به نام وایلدر شده، موفق تر از اورلاندو بلوم است. دیلاهانت گسترده بازی می کند، با سخنرانی های بزرگ و حتی حرکاتی جسورانه و بزرگتر.

عملکردی که کمتر از مک داول دیده ایم

مک داول نیز حسابی در این فیلم غوغا کرده و بهترین عملکرد خود را در سال های اخیر ارائه می دهد. بیگ کت که از یک عمارت بزرگ با آجرهای قرمز، با شومینه ای خروشان، قفسه های کتاب توکار با چوب بلوط و صندلی های راحتی چرمی، بر پادشاهی خود حکمرانی می کند، بسیار درخشان است و مک داول از هر دیالوگی که می گوید لذت می برد. مک داول اصالتاً یک فرد اهل جنوب آمریکاست و از قدرت پشت تهدیدهایی که می شود آگاه است که همین به زیبایی شخصیتش می افزاید.

نقد و بررسی فیلم دست راست قرمز

فیلم سینمایی Red Right Handلحظاتی از خشونت گرافیکی دارد، که سطح تهدیدی را که کش با آن مواجه است تقویت می کند، در حالی که او تلاش می کند همه چیز را درست کند، اما در این فرآیند بیشتر دچار مشکل می شود. سکانداران فیلم به تجارت ناخوشایند و نقاط فشار روی شخصیت ها احترام می گذارند و با شروع شکل گیری انتقام، چند سکانس پرتعلیق ایجاد می کنند. نگه داشتن این ویژگی در رویکرد فیلم مستلزم آهسته سوزاندن آن است که در برخی مواقع همین موضوع به توقف کامل فیلم منتج می شود. ایزلی در حال دستیابی به یک کیفیت اپرایی برای خلق یک ادیسه است، اما دیالوگ هایش گاهی اوقات بسیار سنگین هستند و با نزدیک شدن داستان به مرحله نهایی خود، خشم طبیعی لحظه های فیلم را کم می کنند. فیلم دست راست قرمز می توانست با رویکردی متمرکزتر به پرخاشگری اش عمل کند، اما به عنوان داستانی در حمایت خانوادگی و البته اقدامات تلافی جویانه همراه است. ملزومات این زیرژانر خشونت گزاف و دیالوگ های خشن است که کارگردان ها آن را مدیریت می کنند.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Red Right Hand با زیرنویس فارسی به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید