نقد و بررسی فیلم Robots ربات ها 2023 با بازی شیلین وودلی

توسط Alireza

معرفی فیلم Robots

در پایان خط داستانی فیلم روبات ها، برای همه شخصیت هایی که درگیر هستند، یک زندگی پر از خوشبخت، آن هم برای همیشه رقم می خورد. چارلز و الین که قبلا توسط پلیس دستگیر شده بودند، در نهایت آزادی خود را دریافت می کنند و در لحظه ای دلگرم کننده، احساسات خود را به اشتراک می گذارند و تصمیم می گیرند که وارد فاز ازدواج شوند. فیلم روبات ها که در سال 2023 منتشر شد، یک کمدی رمانتیک است که پیچ و تاب بی نظیری را در داستان خود گنجانده است.

 

نقد و بررسی فیلم Robots ربات ها 2023 با بازی شیلین وودلی

درآمدی بر داستان فیلم ربات ها 2023

داستان حول محور دو فرد مرفه به نام های الین و چارلز می چرخد، که از روبات هایی شبیه به زندگی خود استفاده می کنند تا پیچیدگی های دوستیابی و روابط را کنترل کنند. با این حال، وضعیت به طور فزاینده ای پیچیده تر می شود زیرا نسخه های ربات Elaine و Charles که E2 و C2 باشند به طور غیرمنتظره ای عاشق یکدیگر می شوند.

E2 و C2 تحت تأثیر عشق جدید خود، تصمیم می گیرند که خود را جای الین و چارلز واقعی جا بزنند و با هم فرار کنند، که باعث می شود الین و چارلز واقعی با یکدیگر دست به یکی کنند تا زندگی خود را پس بگیرند. این فرار به عنوان محور اصلی فیلم عمل می کند و مضامین عشق، هویت و نقش عمیق احساسات را در دنیایی بررسی می کند که ربات ها می توانند به طور متقاعدکننده ای رفتار انسان را تقلید کنند.

 

نقد و بررسی فیلم Robots ربات ها 2023 با بازی شیلین وودلی

بررسی شخصیت های فیلم Robots محصول سال 2023

در این فیلم شیلین وودلی در نقش الین و جک وایتهال در نقش چارلز بازی می کنند، با ذکر این نکته که اما رابرتز ابتدا برای نقش اصلی انتخاب شده بود اما بعداً شیلین وودلی جایگزین او شد. فیلم ربات ها عناصری از داستان های علمی تخیلی، عاشقانه و طنز را ترکیب می کند و دیدگاهی قابل تأمل درباره عشق و هویت در دنیایی ارائه می کند که روبات ها می توانند اعمال و احساسات انسان را بازسازی کنند.

در پایان، سفر چارلز و الین به یک ازدواج شاد ختم می شود که نماد خوشبختی تازه آنهاست. در همین حال، E2 و C2 در مکزیک زندگی می کنند، درست مانند بسیاری از روبات های دیگر که آن را به خانه خود تبدیل کرده اند.

قبل از رسیدن به این نتیجه ی هماهنگ، C2 هنگامی که توسط پلیس به دلیل سرعت زیاد در مسیر رسیدن به مکان زک دستگیر می شود، با یک حادثه ناگوار روبرو می شود. تعقیب و گریز دراماتیکی رخ می دهد که منجر به دستگیری آنها به همراه دو افسر پلیس می شود. خوشبختانه زک و E3 موفق به فرار از دستگیری می شوند.

 

نقد و بررسی خط داستانی فیلم سینمایی ربات ها

در حالی که چارلز در بازداشت پلیس است، با احتیاط یک پیام رمزآلود برای شخصی به نام Fat Ninja می گذارد، کسی که در نهایت نجات آنها را سازماندهی می کند و ایستگاه پلیس را به آتش می کشد. گروه به سمت مرز مکزیک فرار می کنند، جایی که E2 اجازه عبور دارد، اما ایلین با یک مانع احتمالی روبرو می شود. با افزایش تنش، یک افسر پلیس و یک مقام دولتی مسئول ربات های غیرقانونی به مرز می رسند. پس از اسکن الین و چارلز، افسر اتهامات نادرستی که علیه آنها زده شده را افشا می کند و منجر به آزادی آنها می شود. در لحظه ای دلگرم کننده، چارلز و الین آزاد می شوند و مصیبت خود را با یک بوسه پایان می دهند.

در حالی که فیلم دارای یک پیش فرض جذاب است، اما در ارائه عاشقانه و طنز به مخاطب خود کوتاهی می کند. طنز در درجه اول حول محور شوخی هایی با مضمون هوش مصنوعی می چرخد که اغلب به خاطر همین اعتبار خود را از دست می دهد، و به فیلمی فاقد شوخ طبعی و جذابیتِ مورد انتظار در یک کمدی رمانتیک خوب تبدیل می شود. خط داستانی مسیری تا حدی مرسوم را دنبال می کند و فرصت را برای داستان گویی جذاب تر از دست می دهد.

 

داستانی ناب و استعداد وودلی، چیزهایی که در فیلم ربات ها به هدر رفته

چه فرضیه ی نابی که در این فیلم به هدر نمی رود و چه استعدادی که از شیلین وودلی هدر نمی شود. فیلم روبات ها بر اساس داستان کوتاه «روباتی که شبیه من بود» نوشته رابرت شکلی، چیزهای هوشمندانه ای در مورد وضعیت فناوری پیشرفته و نقش آن در جامعه دارد، اما رویکرد ناشیانه و سنگین آن، اجرای آن به صورت  فیلم را بر هم می زند. یک حس ناهنجار و ناتمام در فیلم Robots وجود دارد که هیچ چیزی را در مورد آن باورپذیر نمی کند، نه فناوری، نه داستان پیچیده، و نه مطمئناً عاشقانه ای دلچسب. به جز وودلی، هیچ یک از شخصیت ها دوست داشتنی به نظر نمی رسند. بازیگران مرد فیلم، احتمالاً به خاطر طنز، دائماً در مورد چاقی و زنانگی شوخی می کنند، اما در نهایت برای همان چیزهایی که ظاهراً مسخره می کنند، سر و دست می شکنند.

این فیلم آنقدرها که کارگردانش فکر می کند هوشمندانه و جذاب نیست و اگر به دنبال جایگزینی برای آن می گردید، فیلم آلمانی بسیار برتر I’m Your Man را پیشنهاد می کنم، که تمام تلاش های روبات ها و حتی بیشتر از آن را انجام می دهد. من مطمئن نیستم که چه چیزی تهوع آورتر است، این واقعیت که ربات های زن تقریباً فقط برای رابطه جنسی استفاده می شوند، یا اینکه این موضوع به عنوان چیزی جز روندی آزاردهنده اما ملایم در فیلم نشان داده نشده است. در فیلم نامه یک موضوع آشکار در مورد بدن زنان وجود دارد که به عنوان اشیاء جنسی در نظر گرفته می شود، اما به نظر نمی رسد فیلمسازان آنقدر باهوش بوده باشند که آن را درک کنند و تماشای این فیلم برای افراد نابالغ توصیه نمی شود.‏

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم Robots با زیرنویس فارسی‏ به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید