نقد و بررسی فیلم The Promised Land سرزمین موعود با بازی مس میکلسن

توسط Alireza

معرفی فیلم The Promised Land

سینمایی سرزمین موعود، حدوداً ده فیلم در یک فیلم است. این یک درس تاریخ با یک شخصیت مرکزی است که یک تحقیق غیرممکن او را هدایت می کند. در این فیلم گروه هایی از قانون شکنان، اشراف زادگان سادیست و دهقانان ستمدیده وجود دارند. کمی عاشقانه است، دارای شکنجه ی زیاد است و همچنین یک کودک فراری وحشی در آن وجود دارد. حماسه های تاریخی مانند این واقعاً دیگر ساخته نمی شوند. فصول مختلف درگیری در مرکز داستان بسیار زیاد است که همین مورد رویارویی نهایی را اجتناب ناپذیر و در نتیجه کمی قابل پیش بینی می کند. با این حال، هنوز فضای غیرمنتظره ای وجود دارد و فیلم زمان می برد و امکان توسعه شخصیت و ارتباط عاطفی را فراهم می کند. جای تعجب است که فیلم سرزمین موعود به این خوبی کار می کند.

 

نقد و بررسی فیلم The Promised Land سرزمین موعود

درآمدی بر داستان فیلم سینمایی The Promised Land

داستان این فیلم به کارگردانی نیکولای آرسل در قرن هجدهم در دانمارک اتفاق می افتد، زمانی که اصلاحات کشاورزی سلسله مراتب اجتماعی سفت و سخت را در هم می شکند، جایی که ثروتمندان در تجمل زندگی می کردند و دیگر مردم عملاً در حالت رعیتی بودند. مس میکلسن، در دومین همکاری خود با آرسل، نقش لودویگ کالن را بازی می کند، مردی که خود را از گمنامی بیرون کشیده تا ستوان ارتش شود. در افتتاحیه فیلم، او فقیر است، در خانه ای فقیرانه زندگی می کند و رویای توسعه یک قطعه زمین در هیت یوتلند، سرزمینی که رام ناپذیر تلقی می شود را دارد. پادشاه دانمارک مصمم است که این منطقه را آباد کند. دربار سلطنتی و همچنین صاحبان زمین این را نمی خواهند، اما پادشاه به لودویگ اجازه می دهد قطعه ای از زمین را آباد کند و به او قول می دهد که در صورت موفقیت، عنوان نجیب زاده به او بدهد و لودویگ این عنوان را می خواهد.

خاک آنجا آنقدر سفت است که لودویگ به سختی می تواند چاله ای حفر کند. یک کشیش جوان (آنتون اکلوند) که از پروژه حمایت می کند، به لودویگ پیشنهاد می دهد دو کشاورز مستاجر فراری، یعنی جوآنز (مورتن هی اندرسن) و همسر او باربارا (آماندا کالین)  به او کمک می کند. لودویگ با تردید آنها را قبول می کند. می داند که مردم به دنبال آنها خواهند بود. می داند که این یک وضعیت ناخوشایند است. در همین حال، نزدیکترین اشرافی آن ناحیه، فردریک دی شینکل (سیمون بنبجرگ) می خواهد لودویگ را از زمین فراری دهد. فردریک اشرافی، در نگاه اول، احمق و عیاش به نظر می رسد، اما در نهایت به عنوان یک هیولای سادیست ظاهر می شود. او حتی سعی نمی کند لودویگ را بازی دهد. از همان ابتدا جنگ علنی است. لودویگ همچنین باید با گروه های سرگردان قانون شکن در جنگل مجاور مبارزه کند. برای تکمیل این بلایا، یک کودک فراری (ملینا هاگبرگ) در مزرعه لودویگ ظاهر می شود و اساساً از رفتن امتناع می کند.

 

نقد و بررسی فیلم The Promised Land سرزمین موعود

بررسی شخصیت های فیلم سرزمین موعود

همه اینها روایاتی بسیار تخیلی از رویدادهای واقعی هستند. لودویگ کالن یک شخص واقعی بوده و زمین های هیت با همه عوارضش یک اتفاق واقعی بوده است. رمان پرفروش ایدا جسن یعنی «کاپیتان و آن باربارا» اساسِ این فیلمنامه اقتباسی است که توسط آندرس توماس جنسن و آرسل نوشته شده است. واضح است که داستان نویسی زیادی صورت گرفته است. به نظر می رسد که این متریال می توانست یک ملودرام باشد. اما فیلم سرزمین موعود کنترل روایت خود را در دست دارد. چیزی که شگفت انگیزتر است این است که چقدر توسعه شخصیت ها در فیلم خوب انجام شده است. اجرای میکلسن واقعاً شگفت انگیز است. میکلسن که ابتدا نسبت به یوهانس و آن باربارا مغرور بود و برای آن کودک بداخلاقی می کرد، عمقی از شخصیتش را پیشکش ما می کند که خود لودویگ تلاش می کند آن ها را پنهان کند. درد این مرد چیست؟ او به دنبال چیست؟ گاهی اوقات سوسوهای کوچکی از احساسات انسان در گوشه چشم یا دهانش ظاهر می شود و او را نرم می کند. این لحظات وزن بیشتری دارند زیرا لودویگ به طور معمول بسیار غیر قابل درک است. آماندا کولین در نقش آن باربارا بسیار قوی است و رشد شخصیت او ممکن است رادیکال ترین  رشد در کل فیلم باشد.

 

بررسی کار عوامل ساخت فیلم سینمایی سرزمین موعود

فیلمبرداریِ راسموس ویدبیک، مناظر را با همه حالاتش به تصویر می کشد، مه های نفوذ ناپذیر را، شب ها و زوزه های باد را، خورشید درخشان را، جنگل افسانه های تاریک و غیره و غیره را. فضای داخلی املاک دی شینکل با صدها شمع در شب روشن می شود، اثری که یادآور بری لیندون باشکوه استنکوبریک است. لباس ها (کیکی ایلندر) و طراحی تولید (جت لمن) قابل لمس هستند و احساس می کنید به شدت واقعی طراحی شده اند.

 

نقدی کوتاه اما کافی بر فیلم The Promised Land

درگیری در فیلم سرزمین موعود شدید است و فردریک آنقدر نفرت انگیز است که با یک شخصیت شرور کارتونی هم مرز می شود. یک شباهت در این درگیری فزاینده وجود دارد که بعد از مدتی تکراری می شود. چیزی که واقعاً مورد توجه فیلم است، رشد شخصیت لودویگ و خانواده موقت اطراف او است. من به این مردم اهمیت می دادم. واقعی به نظر می رسیدند. فیلم سینمایی سرزمین موعود آنقدر در تلاشش موفق است که وقتی اولین نهال شکننده بر فراز زمین بایر هیت ظاهر شد، خوشحالی مرا فرا گرفت. این یک یادآوری است که یک فیلم باید چیزهای بزرگ مثل رویدادها، درگیری ها و موانع را به درستی نشان دهد، اما باید چیزهای کوچک را نیز درست نشان دهد. اگر یک فیلم چیزهای کوچک را درست نشان دهد، حتی جوانه زدن یک سیب زمینی هم چیزی شبیه به یک معجزه خواهد بود.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم The Promised Land با زیرنویس فارسی به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور نهایت لذت را ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید