نقد و بررسی انیمه Kizuna no Allele کیزونا نو آله له

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Kizuna no Allele

آلل کیزونا یک سریال انیمه تلوزیونی ساخت استودیو ویت (Wit Studio) و سیگنال ام دی (Signal.MD) می باشد که حول ویتیوبر (یوتیوبر مجازی) کیزونا آی (Kizuna AI) می چرخد. فصل اول این اثر که کارگردانی اش بر عهده کن‌ایچیرو کومایا بوده است از آوریل تا ژوئن 2023 و فصل دوم آن از اکتبر تا دسامبر 2023 پخش شدند. آهنگ تیتراژ آغازین فصل اول این انیمه «موج میرآی (ای آی)!» ساخت PathTLive بوده و آهنگ تیتراژ پایانی آن فصل یوسوگا (Yosuga) به اجرای  #kznمی باشد. آهنگ تیتراژ آغازین فصل دوم «دنیای بی نقص!!» نیز توسط PathTLive تولید شده و آهنگ تیتراژ پایانی فصل دوم «جان کن هوی!» را مجددا #kzn  تهیه کرده است.

 

نقد و بررسی انیمه Kizuna no Allele کیزونا نو آله له

چکیده داستان انیمه کیزونا نو آله له

در دانشگاه ادن (ADEN)، به استعداد های جوان که قصد دارند در آینده در صنعت سرگرمی مجازی حرفه ای پیدا کنند آموزش داده می شود. در بین آن ها شخصی به نام میرکل (Miracle) وجود دارد که رویای این را در سر می پرواند که روزی به شهرت آیدل بزرگش کیزونا آی، که چند ماه پیش غیبش زده برسد. مدت کوتاهی پیش از این آی مهمترین جایزه جوایز ویرچوال گرید (Virtual Grid Awards) را برای پنجمین دفعه متوالی برده بوده است و این غیبت او برای صنعت سرگرمی مسئله ای تکان دهنده ای محسوب می شود. با استفاده از این فرصت، میرکل به همراه شرکت کنندگان دیگر سعی دارد در بین تمام کسانی که در این حرفه هستند برای خودش اسمی در کند و به زودی روی بزرگ ترین صحنه ها اجرا خواهد کرد.

 

نقد و بررسی انیمه Kizuna no Allele کیزونا نو آله له

 بازخورد مخاطب به انیمه Kizuna no Allele

انیمه در کل با واکنش منفی از سوی طرفداران همراه بوده است. از جمله موارد انیمه که مورد نقد مخاطبان قرار گرفتند موسیقی کم کیفیت که چنگی به دل نمی زند، داستان با عمق کم و دنیاپردازی سطحی می باشد. یکی از مواردی که چندین مرتبه در دیدگاه های مختلف به آن اشاره شد استفاده از شهرت از پیش ریشه یافته یوتیوبر های مجازی برای فروش انیمه و جذب مخاطب بوده که به نظر می رسیده در رابطه با این انیمه بیشتر از زحمت برای جذاب کردن خود کار مورد نظر سازندگان بوده است. کاربری می نویسد: «این که انیمه را بر اساس کیزونا آی، یکی از محبوب ترین یوتیوبر های مجازی بسازند خیلی دور از ذهن نبود، نه؟ خب این انیمه تمام مدت به ما دروغ گفته است! اسمش آلل کیزونا است و آدم انتظار دارد که بیشتر راجع به او باشد، اما نه. او در کل تنها در سه چهار قسمت ظاهر می شود و این برای هر کسی که طرفدار او باشد یک مشکل اساسی است.

انیمه عملا در پنج سالی که کیزونا آی در غیبت بوده است اتفاق می افتد. بله، پنج سال. هنوز حتی پنج سال هم نشده است که موج شهرت یوتیوبر های مجازی از ژاپن بیرون رفته است (اوایل سال 2020). آن ها از این ایده استفاده می کنند تا سعی کنند و داستانی راجع به دخترانی که از میراث او الهام گرفته اند بسازند.» این انیمه نظرات مثبت نیز داشته است، همان گونه که ربکار سیلورمن (Rebecca Silverman) از سایت شبکه خبری انیمه (Anime News Network) در دیدگاه خود نوشت: «سخت است که این کار را با Alice Gear Aegis Expansion, مقایسه نکنیم. هر دوی آن ها گروه های ناز و کد شده با رنگ دختر های نوجوان را شامل می شوند که سعی دارند رویا های بسیار دقیقی را محقق کنند.

فکر می کنم که این یکی یک مقدار بهتر باشد، صرفا به این دلیل که برعکس آن یکی هیچ کس از همان اول اعصابم را خرد نکرد. میرکل همچنین به نظر می رسد شانس این را داشته باشد که در دنیایی که انتخاب کرده است موفقیت کسب کند، چراکه نسبت به آیدلش آنقدر ها هم بدتر نیست. این که رقصش به طرز واضحی از رقص آی کمتر پر زرق و برق و تاثیرگذار بود را دوست داشتم، به خوبی نشان می دهد که او هنوز در حال یاد گرفتن راه و چاه کار است و شاید این که او یک انسان واقعی است که دارد تلاش می کند یک شخصیت مجازی از خود انعکاس دهد؛ و نه مثل آی که در کل یک هوش مصنوعی مجازی خودآگاه قلمداد می شود. همچنین این را دوست دارم که میرکل فقط با کله در هر مسیری که پیش رویش باز شود یا دری که رو به رویش ظاهر شود می جهد. آیا هوشمندانه است؟ شاید نه، اما همچنین به نظر چیز خیلی باور پذیری می رسد. خداوند می داند که من هم نمی توانم مسیری جنگلی که تا به حال خیلی طی نشده است را دست نخورده باقی بگذارم».

اگر به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید می توانید جهت دانلود انیمه Kizuna no Allele به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید