نقد و بررسی سریال Sugar شوگر 2024

توسط Alireza

معرفی سریال Sugar

کالین فارل بار دیگر با بازگشت خود به صفحه نمایش در سریال کارآگاهی اپل تی وی پلاس، یعنی سریال شوگر، ما را مورد عنایت قرار داده و به این مناسبت، انیمه لیست خوشحال است که نگاهی به این سریال داشته باشد و آن را در یک مقاله از این سریال معرفی کند. سریالی که جمعه 5 آوریل در پلتفرم استریم در قالب دو قسمت آغاز شد. در تریلر این سریال، جان شوگر از نگهبانش روبی (کربی) می خواهد که مراقب یک سگ ژرمن شپرد باشد که او اخیراً آن را به سرپرستی گرفته است. متأسفانه، رمبو، گربه روبی خانه را اشغال کرده و سگ نمی تواند پیش روبی بماند. این سریال قرار است این احساسات لطیف را با خشونت تغییر دهد.

 

نقد و بررسی سریال Sugar شوگر 2024

بررسی خط داستانی و شخصیت جان شوگر در سریال Sugar

کارآگاه خصوصی، جان شوگر، ناپدید شدن مرموز اولیویا سیگل، نوه یک تهیه کننده افسانه ای هالیوود را بررسی می کند. وقتی برای اولین بار با جان شوگر (کالین فارل) آشنا می شویم، او می گوید که «آزار دادن مردم را دوست ندارد». او این جمله را در طول یک اقدام خشونت آمیز به زبان می آورد و همچنان این واقعیت را در طول قسمت های مختلف این سریال منتقل می کند، اما بعد از آن بالاجبار مجبور می شود که به چندنفری آسیب برساند. در حالی که این کارِ غالب او نیست و حتی می بینیم  که برای جلوگیری از آسیب رساندن به مردم از مسیر خود منحرف می شود اما گاهی اوقات لازم می شود که دست به اکشن بزند. با هر اعتراف گناه آلود او به این مسئله، ما مجبور می شویم در نظر بگیریم که شاید جان شوگری که می شناسیم در واقع تصویری صادقانه از آن مرد نیست.

 

نقد و بررسی سریال Sugar شوگر 2024

نقد و بررسی سریال شوگر

در حالی که سریال شوگر با لحن بسیاری از سریال های مشابه خود شروع می شود، به سرعت آشکار می شود که آنچه ما تماشا می کنیم، سریال خاصی است. داستان های کارآگاهی، قدیمی تر از خود تلویزیون هستند و با توجه به سریال هایی مانند سریال کارآگاه واقعی و سریال پری میسون، آنچه این ژانر برای زنده ماندن به آن نیاز دارد، چیزی کاملاً منحصربه فرد است، خواه آرک های شخصیتی باشد یا پیچ و تاب هایی که این سریال ها ایجاد می کنند. در سریال شوگر، الهامات گرفته شده از دیگر فیلم و سریال ها به وضوح آشکار هستند، اما آنها به گونه ای ساخته شده اند که متریال نمایش و شخصیت های آن را ارتقا می دهند. سازندگان این سریال می دانند که دنبال کردن یک کارآگاه تنها می تواند بسیار جذاب باشد، اما رمز و راز موجود در این سریال و افرادی که در آن گرفتار می شوند، به آن کمک می کنند که القا می کند سریال شوگر، سریال کلاسیک و خوبی است.

با گسترش سریال، مشخص می شود که سریال شوگر داستانی درباره خشونت است. جان نه تنها از استفاده از خشونت متنفر است، بلکه در حرفه ای گرفتار شده است که اساساً او را می طلبد. جان برای رسیدن به انتهای رازی که می خواهد کشف کند، باید از بدنش برای به دست آوردن آنچه می خواهد استفاده کند و آن را از طریق صدای زنگی که در گوش اوست تحمل کند تا زمانی که اغلب تسلیم حملات روانی شود. نسبت به  بیشتر سریال ها، روحیه جان برخلاف بسیاری از افرادی است که او را در حال تعامل با کارشان می بینیم. او مهربان است، گاهی اوقات نگران کننده می شود و شغلش را بیشتر از یک کارآگاه واقعی در این حرفه شخصی می کند.

 

جان شوگر یک کارآگاه عادی نیست

گاهی اوقات، مهربانی جان به طور شگفت انگیزی خلع سلاح کننده است و ما نمی توانیم به این فکر نکنیم که آیا این یک نمایش از سمت او است یا راهی برای جبران گناهی که از پرونده ای در گذشته در دل دارد. از قسمت اول، ما می بینیم که چگونه جان با افراد مرتبط با پرونده ی مورد بحث و همچنین افراد عادی در زنگی روزمره اش ارتباط برقرار می کند. این یکی از جذاب ترین جنبه های شخصیت او است، علیرغم این واقعیت که این یک جنبه نگران کننده نیز هست. برای یک کارآگاه خصوصی باتجربه، او در جدا کردن کار از زندگی شخصی خود بسیار افتضاح است و همچنان به عمیق تر شدن در زندگی اطرافیانش ادامه می دهد و اصلاً برای او مهم نیست این ارتباطات چقدر کوتاه باشد.

جان در یک قسمت می گوید: «… وقتی صحبت از مردم می شود، هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری دارم.» ایمان او به انسانیت به مثابهِ مانعی غیرقابل حرکت است که بارها و بارها بر سر راه او قرار می گیرد و او را نه تنها گاهی اوقات ماموریتش را ناتمام نگه می دارد، بلکه از شفای درد گذشته ی او نیز جلوگیری می کند. همانطور که او بیشتر درگیر اسرار خانواده سیگل می شود، عزم جان شروع به شکسته شدن می کند و بیننده را مجبور می کند فکر کنند که ممکن است این پرونده او را به فروپاشی بکشاند یا نه. بازی فارل در نقش جان شوگر، این امکان را به وجود می آورد که سریال قدیمی به نظر بیاید و ما را مجبور می کند تقریباً بلافاصله به شخصیت اصلی سریال وابسته شویم. کاریزمای او درست در لحظه معرفی او مانند جرقه شعله ور می شود و تنها با پیگیری قسمت های سریال، رفته رفته قوی تر می شود.

 

سریال شوگر یک پیچش داستانی شگفت انگیز دارد

یک چرخش ژانر در این سریال وجود دارد که تقریباً در نیمه  های فصل اتفاق می افتد و باعث می شود که فیلم های مختلف هالیوودی در سریال به هم پیوند بخورند، اما از الهامات دیگری را نیز پرده برداری می کنند. در حالی که کمی دردناک به نظر می رسد، اما بدون شک، آن چرخش داستانی یکی از جالب ترین پیچش هایی است که بعد از پیچش داستانی فصل آخر سریال وراثت در تلویزیون دیده شده است. این چرخش همه چیزهایی را که بیننده قبلا دیده است، مجدداً بازنویسی می کند و از مخاطبین دعوت می کند به تماشای مجدد اپیزودهای قبلی بنشینند تا سرنخ هایی را بیابند که قبلاً از چشم ها دور مانده است.

علاقمندان می توانند جهت دانلود سریال Sugar بدون سانسور به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن با زیرنویس فارسی لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید