برترین انیمه های سینمایی بعد از سال 2020

توسط Alireza

برترین انیمه های سینمایی

در حالی که انیمه همیشه در طول سالها ثابت کرده است که یک رسانه استثنایی و بسیار محبوب است، اما عصر دیجیتال شاهد انفجار گسترده در محبوبیت این انیمه ها از همه ی انواع آن بوده است. با انیمه لیست انیمه ها به سادگی در دسترس تر از گذشته هستند، زیرا ما هم آرشیو قوی تری داریم و هم مخاطبان بیشتری توسط سریال های بیشمار انیمه ای شیفته شده اند، از کلاسیک های طولانی مانند وان پیس و دراگون بال گرفته تا عناوین جدیدتر مانند  چینسامن و جوجوتسو کایسن. در حالی که انیمه ها در درجه اول با سریال های طولانی مدت شناخته می شوند، انفجار محبوبیت انیمه در بسیاری از فیلم های انیمیشنی در سال های اخیر نیز تأثیر گذاشته است. فیلم های انیمه یک پدیده جدید نیستند، چرا که فیلم های کلاسیک فراموش نشدنی ای مانند آکیرا، شهر اشباح و آبی بی نقص به طور مداوم به عنوان برخی از بهترین فیلم ها در تاریخ سینما مورد ستایش قرار می گیرند. بنابراین بر آن شدیم که فهرستی از بهترین فیلم های انیمه سه-چهار سال اخیر تهیه کنیم و شما را به تماشای تک تک آنها دعوت کنیم.

 

  1. فیلم The Boy and the Heron

بازگشت غیر منتظره و در عین حال بسیار خوشحال کننده استاد هایائو میازاکی، با فیلم پسرک و مرغ ماهی خوار به عنوان آواز یک قو برای این کارگردان بی نظیر عمل می کند. در طول جنگ جهانی دوم در توکیو، ماهیتو ماکی مادر خود را در یک آتش سوزی در بیمارستان از دست می دهد. پدر ماهیتو، شوئیچی، با خواهر همسر فقید خود، ناتسوکو ازدواج می کند و آنها مجبور می شوند به املاک روستایی او بروند. ماهیتو، دور از ناتسوکوی باردار، با یک مرغ ماهی خوار عجیب و غریب روبرو می شود که او را به سمت یک برج مهر و موم شده، آخرین مکان ساخته شده توسط عموی معمار ناتسوکو سوق می دهد.

 

  1. فیلم Blue Giant

یک نامه عاشقانه زیبا و مجزا به سبک جاز و جادوی هنر نمایشی از کارگردان یوزورو تاچیکاوا، که از ابتدا تا انتهای آن یک اثر هنری بی بدیل است. این فیلم داستان دانش آموز دبیرستانی دای میاموتو را دنبال می کند، که آرزوهای بلندپروازانه ای برای تبدیل شدن به یک افسانه جاز دارد و چیزی را بیشتر از اینکه در یک استیج بزرگ بدرخشد، نمی خواهد. او خیلی زود خود را در حال تشکیل بندی با دیگر علاقمندان به جاز می بیند.

 

  1. فیلم Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon a Time

نئون جنسیس اونگلیون یکی از تحسین برانگیزترین و محبوب ترین انیمه های تمام دوران است که افسانه ای ترین قسمت آن فیلم نهایی اش، پایان اوانگلیون است. با این حال، پس از پایان اونگلیون، خالق آن یعنی هیده آکی آنو برای بازخوانی این سریال که در یک سری از فیلم های سینمایی گفته شده، بازگشت. این چهارمین و آخرین فیلم از مجموعه فیلم های، بازسازی اونگلیون و بخشی از مجموعه نئون جنسیس اونگلیون بود.

 

  1. فیلم Suzume

سوزومه یک ماجراجویی فانتزی دیگر است که عشق نوجوانان را با یک نیروی مرموز و غیر قابل توضیح ترکیب می کند. در این فیلم، سوزومه قبل از برخورد با یک جوان مرموز که او را به دنیای درهای جادویی و داستان محافظت از ژاپن در برابر فاجعه می کشاند، زندگی عادی ای دارد. وخیم ترین مورد آن است که یک گربه جادویی بدبختانه آن مرد را به یک سه پایه تبدیل می کند، بنابراین سوزومه باید به او در انجام وظایفش و همچنین بازیابی بدن اصلیش کمک کند.

 

  1. فیلم Belle

این فیلم داستان سوزو، یک دختر دبیرستانی 17 ساله قابل توجه است که هنوز با درد از دست دادن مادرش دست و پنجه نرم می کند. او به دنیای عظیم آنلاین U پناه می برد و در این دنیای واقعیت متناوب به عنوان آواتار خود، بل، یک آیدل پاپ که توسط میلیون ها نفر دوست داشته می شود، زندگی می کند. با این حال، پس از برخورد با یک جانور خطرناک، سوزو متوجه می شود که ممکن است بیشتر از آنچه انتظار داشته با آن جانور اشتراک داشته باشد.

 

  1. فیلم The First Slam Dunk

با ترکیبی از انیمیشن سنتی دو بعدی ژاپنی و انیمیشن رایانه ای سه بعدی، فیلم اولین اسلم دانک یک جشن بصری ایجاد می کند که فقط می تواند به عنوان آینده ای روشن برای انیمیشن توصیف شود. این فیلم داستان تیم بسکتبال دبیرستان شوهوکو و نابغه بزرگ، ساکوراگی هانامیچی را در دشوارترین بازی آنها، دنبال می کند. این فیلم بین این مسابقه و داستانهای گذشته در مورد چگونگی رسیدن هر یک از بازیکنان به این مرحله و پیوستن به تیم، مدام به عقب و جلو می رود.

 

  1. فیلم Demon Slayer The Movie: Mugen Train

این فیلم گروه اصلی قهرمانان شیطان کش را که سوار قطار بی نهایت می شوند دنبال می کند، جایی که آنها با هاشیرای آتش، کیوجورو رنگوکو ملاقات می کنند. آنها وظیفه دارند شیاطین خطرناکی که مسافران قطار را عذاب می دهند، از بین ببرند، اما با خطرناک ترین شیاطینی که به عمرشان دیده اند، روبرو می شوند. این فیلم پرفروش ترین فیلم در لیست بهترین انیمه های سینمایی است.

 

  1. فیلم Inu-Oh

اینو-او داستان پسری را که در یک خانواده محترم متولد شده است، دنبال می کند که به یک نفرین باستانی مبتلا شده و او مجبور است به عنوان یک غریبه در شهر زندگی کند. با این حال، او به زودی خود را در دوستی با نوازنده نابینا، تامونا که یک راهب جوان است می یابد. اینو-او در پایان به کشف اشتیاق و توانایی غیرقانونی رقص می پردازد و این دو به سرعت دوستانی جدایی ناپذیر می شوند.

 

  1. فیلم Black Iron Submarine

فیلمی دیگر از فرانچایز بزرگ کارآگاه کونان که این بار به تأسیسات دریایی جدید اینترپل در هاچیجوجیما می پردازد، سیستمی جدید که تمام دوربین های مداربسته در جهان را به هم متصل و چهره نگاری در سراسر دنیا را امکان پذیر می کند. کونان به همراه همراهانش کوگورو، ران، آگاسا، هایبارا و بچه کارآگاه ها با دعوت سونوکو برای دیدن نهنگ ها به این جزیره می روند. کونان پیامی از سوبارو دریافت می کند که می گوید یک نماینده یوروپل توسط جین در آلمان به قتل رسیده است. کونان که آشفته شده، سوار بر کشتی پلیس به همراه کمیسر کورودا، به جزیره می رود، آن هم در حالی که سازمان سیاه برای ربودن یک مهندس زن و به دنبال یک قطعه از داده های مهم است. در این بحبوحه، شخصی مرموز به هایبارا نزدیک می شود.

علاقمندان می توانند جهت دانلود برترین انیمه های سینمایی به انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آنها لذت ببرند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید