معرفی بهترین فیلم های جنگی دیستوپیایی یا ویران شهری

توسط Alireza

بهترین فیلم های جنگی دیستوپیایی یا ویران شهری

فیلم های جنگی ویران شهری یا خراب آبادی به ژانری از فیلم های تخیلی اشاره می کنند که در آن بخش سنگینی از داستان بر جنگ یا شورش متمرکز است. چارچوب زمانی این فیلم ها همیشه پس از اینکه نوعی آخرالزمان، زمین را به مکانی بسیار ضمخت تر از گذشته تبدیل کرده، رخ می دهد. این یک ژانر رایج نیست، صادقانه بگویم، اما مفهوم جالبی است، در عین حال… در واقع، اکثر فیلم هایی که در این دسته قرار می گیرند، احتمالاً حتی به این ژانر تعلق هم ندارند. با انتشار اخیر فیلم Civil War، این ژانر کمی بیشتر در کانون توجه قرار گرفته است. این برای مدتی در ذهن مردم ماندگار خواهد بود و تعداد انگشت شماری از این فیلم ها برای انتخاب از همان ژانر وجود دارد. از آنجایی که این فیلم ها اساساً در ژانر علمی تخیلی نیستند، بسیاری از این فیلم ها دارای پیچش های منحصربه فردی هستند، اگرچه برخی از آن ها می توانند در واقعیت در این ژانر هم قرار بگیرند. لذا، انیمه لیست بر آن شده تا فهرستی از بهترین فیلم های دیستوپیایی یا ویران شهری تهیه کند و مخاطبین عزیزش را به تماشای آنها دعوت کند.

 

  1. فیلم Threads (1984)

معرفی بهترین فیلم های جنگی دیستوپیایی یا ویران شهری

Threads فیلمی است که زندگی شما را تغییر خواهد داد. این اثر ممکن است شما را از راه هایی که نمی دانستید عصبانی کند. با این حال، هنوز هم یک فیلم عالی است. این فیلم مستقیماً در تلویزیون و توسط بی بی سی تولید شده و نشان می دهد که اگر بریتانیا وارد یک جنگ هسته ای شود، چه اتفاقی می افتد. جلوه های بصری این فیلم به شدت ترسناک است و موقعیت های وحشتناکی را مستقیماً از کابوس های تماشاگر بیرون کشیده و به تصویر می کشد. شاید الان خیلی ترسناک باشد، اما در زمان انتشار آن در طول جنگ سرد، این کاملاً قابل قبول بود. راستی، این فیلم به ایران مربوط می شود. چرا وقتی اسم ویران شهر می آید، نام ما می درخشد؟

 

  1. فیلم War for the Planet of the Apes (2017)

معرفی بهترین فیلم های جنگی دیستوپیایی یا ویران شهری

پایان سه گانه سیاره میمون ها در قرن بیست و یکم نتیجه ای بسیار رضایت بخش برای یک پروژه بلندپروازانه داشت، هرچند که به خوبی اجرا شده بود. این سه گانه که با فیلم Rise of the Planet of the Apes در سال 2011 آغاز می شود، افول تمدن بشری و قیام میمون ها را به تصویر می کشد که یاد می گیرند مانند انسان صحبت کنند، همچنین اسب سواری و استفاده از سلاح را هم یاد می گیرند؛ نیازی به تصور نیست، بروید فیلم ها را ببینید.

 

  1. فیلم The Matrix (1999)

معرفی بهترین فیلم های جنگی دیستوپیایی یا ویران شهری

فیلم ماتریکس و دنباله های بعدی آن در آینده رخ می دهند، زمانی که ماشین ها بر جامعه بشری تسلط پیدا کنند. سپس آگاهی انسان بر روی یک برنامه کامپیوتری به نام ماتریکس آپلود می شود، جایی که آنها می توانند در دنیایی بسیار شبیه به دنیایی که قبلا می شناختند زندگی کنند. در همین حال، ماشین ها انسان ها را برای برداشت انرژی بیوالکتریک خود زندانی می کنند. نئو با بازی کیانو ریوز محبوب، سرانجام حقیقت ماتریکس را کشف می کند و تصمیم می گیرد تا علیه ماشین ها بجنگد و بشریت را آزاد کند و سیاره خود را پس بگیرد.

 

  1. فیلم Edge of Tomorrow (2014)

فیلم لبه فردا علی رغم تلاش های بازاریابی کمرنگ خود، ثابت کرد که فیلمی شگفت انگیز است که دارای بارهای بصری باورنکردنی و خط داستانی پیچیده با فرمت حلقه زمانی است. این یکی دیگر از فیلم های جنگ دیستوپیایی با بازی تام کروز است، اما این بار او نقش ویلیام کیج را بازی می کند، یک مقام نظامی که ناخواسته وارد نبرد در خط مقدم می شود. عدم تجربه رزمی او، منجر به مرگ او می شود. مشکل این است که هر بار که می میرد، زنده می شود، به صبح روزی که مرده برمی گردد، مجبور می شود بارها و بارها در همان روز زندگی کند تا آخرش همه چیز درست شود.

 

  1. فیلم The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 (2015)

دنیای دیستوپیایی بازی های گرسنگی مملو از دولت های مقتدری است که مجموعه ای از مناطق را اداره می کنند و اعضای جوان خود را مجبور می کنند تا هر سال در یک نبرد بقا تا پای مرگ رقابت کنند، آن هم در ازای عرضه مقداری از غذا، که کمیاب شده است. این سیستم، بدیهی است که کاملاً مضحک است. دولت به وضوح غذای کافی برای غذای کافی برای همه دارد، بلکه می خواهد ظلم کند. با درک این موضوع، گروهی از نوجوانان و جوانان به رهبری کتنیس اوردین (جنیفر لارنس) مصمم هستند که جلوی آن ظلم را بگیرند.

 

  1. فیلم Spectral (2016)

فیلم شبح وار یک فیلم جنگی دیستوپیایی فوق العاده دست کم گرفته شده است که توسط نتفلیکس منتشر شده و در آینده رخ می دهد، جایی که یک جنگ داخلی، کشور کوچک مولداوی را ویران می کند، سربازان در این درگیری نه تنها خود را در حال مبارزه با سربازان دیگر، بلکه در جنگ با موجودات شبح وار و نامرئی می بینند. ماهیت دقیق این چیزها به عنوان یک رمز و راز آغاز می شود، و مخاطبان را درگیر می کند، با این فکر فیلم را ببینید که بعداً چه افشاگری بزرگی رخ خواهد داد.

 

  1. فیلم Oblivion (2013)

فیلم فراموشی پس از حمله بیگانگان به زمین رخ می دهد. دولت های جهان ترجیح می دهند از سلاح های هسته ای برای از بین بردن آنها استفاده کنند. با این حال، این زمین را غیر قابل سکونت می کند. بشریت به ایستگاه های فضایی که به دور سیاره می چرخند پناه می برد. چند نفر منتخب وظیفه دارند که پشت سر بمانند و مطمئن شوند پهپادهایی که از مزارع آبی محافظت می کنند به طور عادی کار می کنند و توسط بیگانگانی که هنوز در آنجا زندگی می کنند مورد حمله قرار نمی گیرند. یکی از این معدود مأمورها جک با بازی تام کروز است.

 

  1. فیلم Elysium (2013)

در فیلم الیسیوم به کارگردانی نیل بلومکمپ با بازی مت دیمون، جنگ بین ثروتمندان و فقرا درگرفته است. در این دنیای تیره و تار، بیشتر زمین به دلیل دخالت انسان به محیطی کثیف و آلوده تبدیل شده است. یک درصد از نخبگان زمین به Elysium پناه می برند، یک ایستگاه فضایی عظیم با جوی مصنوعی، چمنزارهای سرسبز و محیط های زیبا و امکانات بهداشتی درجه یک که می تواند فوراً هر بیماری را درمان کند.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید