نقد و بررسی فیلم ترسناک Abigail ابیگیل

معرفی فیلم Abigail 2024

اگر یک فیلم خون آشامی وجود داشته باشد که می خواهد جهان را در معرض طوفان قرار دهد، آن فیلم ابیگیل از استودیو رادیو سکوت است، داستان یک بالرین کوچک شیرین که نمایی هیولایی را زیر پوست خود پنهان کرده است. این فیلم نه تنها برای طرفداران کارگردانان فیلم Ready or Not، بلکه برای طرفداران ژانر ترسناک به طور کلی بسیار مورد انتظار است، زیرا دو نفری که در پشت دو فیلم آخر Scream هستند، این فیلم خون آشامی را هدایت می کنند. این فیلم جدید با بازی ملیسا باررا، دن استیونز، کاترین نیوتن و انگوس کلاود فقید و سایرین به میراث طولانی فیلم های هیولایی می پیوندد و یک خون آشام دیگر را به داستانی طولانی اضافه می کند. استودیو رادیو سکوت یک شرکت آمریکایی تولید فیلم و سریال است که در سال 2011 توسط مت بتینلی-اولپین، تایلر گیلت، جاستین مارتینز و چاد ویلا تأسیس شد. این گروه برای فیلم های ترسناک Ready or Not، Scream و Scream VI و همچنین کارهای قبلی آنها مثل فیلم Chad و Matt & Rob شناخته می شود.

 

درآمدی بر داستان فیلم سینمایی ابیگیل 2023

هر کسی که با فیلم های ترسناک آشناست می داند که ربودن یک هیولا بیش از حد احمقانه است، به قول ما، آدم کثافت خود را بخورد اما یک هیولا را گروگان نگیرد. اما این برای شخصیت های ابیگیل، که بالرین جوان (آلیشا ویر) را می ربایند و به املاکی روستایی می برند به امید اینکه او را با پنجاه میلیون دلار معاوضه کنند، صدق نمی کند. طبیعتاً، همه چیز به همان سرعتی که می توان گفت، خیلی نوسفراتو-وار تغییر می کند و با خاموش شدن چراغ ها اجساد یکی یکی بر زمین می افتند.

 

ترکیب ژانرها در فیلم Abigail

این فیلم با زیرژانرهای زیادی بازی می کند؛ این فیلم با آن درهای قفل شده معمایی به نظر می رسد، فیلم اسلشر است، چرا که خانه ای خالی از سکنه را نشان می دهد و در کنار داستان آشکار خون آشامی خود، تقریباً نشان می دهد که رادیو سکوت نمی تواند تصمیم بگیرد که ژانر مورد علاقه اش چیست و یک منوی طعم دار از همه چیز را در فیلم گنجانده است. این ترکیب گهگاه به نفع فیلم است، به خصوص از آنجایی که بالرین کوچک هیولایی آن، در کمال تعجب، زمان بسیار کمی از صفحه نمایش را به خود اختصاص می دهد. ایده به جان هم انداختن شخصیت ها به سبک فیلم خانه ای روی تپه ی تسخیرشده، ایده ای الهام بخش است که اغلب بیش از حد از آن استفاده می شود، به ویژه با توجه به سطح استعدادی که یونیورسال توانسته است در آن پیشروی کند.

 

بررسی بازیگران و شخصیت های فیلم ابیگیل

کاترین نیوتن بازی نادیده گرفته شده خود را در فیلم لیزا فرانکنشتاین در نقش سامی، تکنسین لوس خدمه، که با آنگوس کلاودِ فقید برای ایجادِ کمدی گره خورده، دنبال می کند. این ویرانگر است که بدانیم دیگر از آنگوس کلاود، فیلمی نخواهیم دید و حتی در این فیلم خاص، مادامی که خنده دار است، چیز بیشتری از او ندیدیم. (جسد کلاود در 31 ژوئیه 2023 در سن 25 سالگی در خانه ی خانواده اش در اوکلند کالیفرنیا، پیدا شد. علت مرگ، مصرف بیش از حد تصادفی دارو بود. خداوند او را رحمت کند.) بگذریم… این دو با کوین دورند جفت می شوند تا نیمی از گروه مغزهای زنگ زده ی فیلم را تشکیل دهند. از آن سو، بارِرا و استیونز، طرف جدی گروه را تشکیل می دهند. طبیعتاً طبق انتظاراتمان، استیونز شخصیت فرانک بی رحم و باهوش و بی تفاوت را بازی می کند و بخش هایی از بازی هایش در لژیون و مهمان را با جلوه های سرگرم کننده و تماشایی بازتاب می دهد.

 

نقد و بررسی فیلم سینمایی Abigail

متأسفانه بازی ملیسا بارِرا تنها مشکل در روند فیلم است. بازی او، در مقایسه با بقیه بازیگرانش، بی الهام و مسطح است و انگار دارد دیالوگ ها را از رو می خواند. از همان لحظه اول، برای مخاطب آشکار است که او شخصیت مهمی است، اما نه به آن صورت که به او اجازه دهد، همدردی مخاطب را به دست آورد. او به سادگی آنجاست که از جذابیت ذاتی اش استفاده شود، اما به نظر نمی رسد که حتی علاقه ای به انجام این کار داشته باشد. اصلاً جای تعجب نیست که داستان برای او به کجا می رسد، که با توجه به روال معمول رک و روراست بودنش قابل پیش بینی تر می شود. حداقل استیونز می خواهد کمی شلوغ کاری کند، اما او فقط به طور منفعلانه غر می زند و خود را بالاتر از همه چیز می داند. او یک ربات از شخصیت های راجر خرگوشه است که شرح و مونولوگ ها را با سختی می خواند و من هرگز در طول فیلم حتی یک بار هم برای مرگ او نترسیدم و آرزو می کردم که زودتر بمیرد، به گونه ای که برای شخصیت های دیگری که خود را یکی یکی حذف می کنند سوگوار می شدم. مطمئن نیستم که آیا این سبک بازی اوست یا فقط به تماشای فیلم هایی با فیلمنامه های از پیش تعیین شده ادامه می دهم که داستان هایی را ایجاد می کنند که تقریباً تا آنجا که می توانند از محدودیت ها فراتر نمی روند.

نقاطی از فیلم ابیگیل وجود دارد که بسیار شبیه فیلم ترسناک Paint By Numbers است، مملو از صحنه های نمایشی که عملاً من را در نیازشان به کاهش تنش از این روایت خونین به فکر واداشت. این امضای استودیویی با بودجه کلان است، که فکر می کند باید دست مخاطب را بگیرد تا در پایان از همه چیز نترسد.

برای اعتبار بخشیدن به آن ها باید بگویم که بتینلی-اولپین و ژیلت تمام تلاش خود را در این فیلم روایی محدود شده انجام می دهند. در مورد سکانس های اکشن فیلم نیز باید بگویم، شاید آن صحنه ها بهترین و سرگرم کننده ترین صحنه ها در بین تمام فیلم های ترسناکی باشد که امسال دیده ام.

علاقمندان می توانند جهت دانلود فیلم ترسناک Abigail با زیرنویس فارسی به وب سایت انیمه لیست، مرجع دانلود انیمه، فیلم و سریال مراجعه کرده و از تماشای آن بدون سانسور لذت ببرند.

Related posts

نقد و بررسی انیمه سینمایی Kimitachi wa Dou Ikiru ka چطوری زندگی میکنی؟ (پسرک و مرغ ماهی خوار)

نقد و بررسی فیلم The Bikeriders موتورسواران با بازی تام هاردی

نقد و بررسی سریال تایلندی The Believers معتقدان