نقد و بررسی انیمه Atarashii Joushi wa Do Tennen رئیس جدیدم احمقه

My New Boss Is Goofy

توسط Alireza

سیر و پیدایش انیمه Atarashii Joushi wa Do Tennen

«رئیس جدیدم خنگول است» یک سری مانگای ژاپنی به نویسندگی و تصویرپردازی دان ایچیکاوا (Dan Ichikawa) است. این داستان در ابتدا در سال 2018 توسط نویسنده در قالب یک وب کمیک به توییتر (Twitter) یا X آپلود می شد که از فوریه سال 2019 با انتشار در وبسایت مانگای آنلاین آکیتا شوتن (Akita Shoten) به نام مانگا کراس (Manga Cross) شهرت پیدا کرد. آکیتا شوتن بخش های مجزای این داستان را تا مه 2020 در دو جلد تانکوبون جمع آوری کرده است. در مه 2023، اعلام شد که این سری یک نسخه سریال انیمه تلوزیونی دریافت خواهد کرد. انیمه ای به ساخت تصاویر ای وان (A-1 Pictures) و کارگردانی نوری یوکی آبه (Noriyuki Abe) که از 7 اکتبر تا 23 دسامبر 2023 از توکیو ام اکس (Tokyo MX) و شبکه های دیگر به پخش رسید. آهنگ تیتراژ آغازین این انیمه «پلنتریا» (Planeteria) اثر فوجیفابریک (Fujifabric) بوده و آهنگ تیتراژ پایانی آن «دسته گل» (Hanataba) ساخت لنی کود فیکشن (Lenny code fiction) می باشد. انیمه در آمریکای شمالی توسط آنیپلکس آمریکا (Aniplex of America) مجوزدهی و توسط کرانچی رول (Crunchyroll) ستریم شد.

نقد و بررسی انیمه Atarashii Joushi wa Do Tennen رئیس جدیدم احمقه

چکیده داستان انیمه رئیس جدیدم احمقه

کنتارو موموسه (Kentarō Momose) که سلامتی فیزیکی و روحی او پس از آزار و قلدری های رئیس سابقش افت کرده بود، شغلش را به یک سمت فروشندگی در یک آژانس تبلیغاتی تغییر داد. اما او در روز اول کار جدیدش به خاطر شکم درد عصبی ای که روان زخم پیشینش برای او به همراه داشته وسط راه از حرکت باز می ماند. رئیس جدید موموسه شیروساکی (Shirosaki) بدون این که چیزی بگوید به مسیر خود ادامه می دهد و موموسه مضطرب می شود که شاید رئیس جدیدش هم تکراری از وحشت های رئیس گذشته اش باشد. در همین بین، شیروساکی هول کرده با داروی درد های قاعدگی بر می گردد و متوجه می شود که در استرس خود داروی دردی که برای دوست دختر سابقش می خریده را خریده است. در اینجا موموسه ناگهان برداشته شدن تنش های چند لحظه پیش خود به خاطر این خنگولی رئیس جدیدش را احساس می کند. سریال در ادامه آن دو و اعضای دیگر محل کار را دنبال می کند؛ در حالی که موموسه تقلا می کند تا بر روان زخمش غلبه کند و شیروساکی به صورت اتفاقی باعث می شود اطرافیانش به خنده بی افتند و همچنین تلاش های خوش قلبانه ای می کند تا به بهبود موموسه کمک کند. در این بین آن ها با افراد جدیدی ملاقات می کنند و حتی رئیس سابق موموسه دوباره پیدایش می شود…

 

نقد و بررسی انیمه Atarashii Joushi wa Do Tennen رئیس جدیدم احمقه

بازخورد مخاطب

این سریال در سال 2019 برنده «انتخابات مانگای وب در دسته کلی» نیپون شوپان هانبای (Nippon Shuppan Hanbai) و پیکسیو (Pixiv) شد و در همان سال در پنجمین جشنواره جوایز مانگای بعدی (Next Manga Awards) رتبه هفتم را کسب کرد. این سریال در سال 2020 جایگاه سوم جایزه کمیک تسوتایا (Tsutaya Comic Award) را از آن خود کرد و در همان سال نیز در نظرسنجی «داستانی که بیشتر از همه می خواهید انیمه اش را بسازند» انیمه ژاپن (AnimeJapan) دوم شد. کاربری در دیدگاه خود از این انیمه می نویسد: «رئیس جدیدم خنگول است. چه اسم خاصی. به این خاطر و از سر کنجکاوی، تصمیم گرفتم به این انیمه یک فرصت بدهم. خوشحالم که این کار را کردم. چیزی که اینجا داریم دوازده قسمت از انیمه برشی از زندگی است که درامای استرس آوری ندارد. گرچه رئیس سابق موموسه بسیار زیاد در افکار و صحبت ها حضور دارد، تقریبا هیچوقت واقعا فضای انیمه را مرگ و زندگی نمی کند. بین شخصیت های اصلی هم اتفاقی نمی افتد که باعث شود قلب آدم از ناراحتی بریزد.

چیزی که می گیریم یک کمدی محل کار لذت بخش، جذاب، آرامش بخش و راستش را بگویم بهبود بخش است که بیشترش حول دوستی بسیار نزدیک موموسه و شیروساکی، گربه و همکار هایشان می گذرد. تمام کار های تیمی و حتی گربه آن ها به داستان اضافه می کند و باعث جذابیت آن می شود».  «انیمیشن Atarashii Joushi wa Do Tennen کاملا خوب است، از نظر بصری قشنگ است و موسیقی متن برای محتوا مناسب است. همه چیز از جمله آهنگ های تیتراژ کار خودشان را می کنند و به حس خوب انیمه اضافه می کنند. این یک انیمه اکشن محور نیست. نمیتوان گفت که خیلی داستان محور هم هست. جذابیت مرکزی اش شخصیت هایش هستند و اتفاقاتی که در زندگی هایشان می افتند.

چه صحبت های شخصیت ها راجع به اتفاقات و امید هایی که می خواهند داشته باشند باشد، چه این که شیروساکی بهترین پدر گربه ای است که می تواند باشد، چه این که با هم می روند مادر بزرگ و برادر بزرگترش را ببینند، چه این که موموسه و کینجو (Kinjou) راجع به تجربه های روابط گذشتشان با هم دیگر صحبت کنند، چه این که گربه به نشانه تشکر از این که از وقتی به گربگی پذیرفته شده است چیزی جز عشق دریافت نکرده است یک دکمه برای شیروساکی پیدا کند. مخصوصا این که تک تک شخصیت های اصلی دوست داشتنی هستند و نقاط قوت خودشان را دارند. یک چیز دیگر هم که هست این است که فقط با تماشای یک سری آدم با درک و محبت بالا آدم احساس می کند اتفاقات نحس دنیای بیرون از انیمه یک مقدار شسته می شوند و تسلی می یابند».

«همانطور که شاید از دیدگاهم متوجه شده باشید من خیلی از انیمه اش لذت بردم. یک سری حالت های عشق مردان داخلش دارد که البته هیچوقت واقعا اتفاق نمی افتد. شاید کسانی که منتظر چنین چیزی بودند را دلسرد کند اما با توجه به جذابیت های داستان و گرمایی که همه چیزش صادر می کند چیزی نیست که از کیفیتش کم کند. بعضی ها حتی می توانند بگویند که وجود یک داستان راجع به چند دوست مرد بسیار نزدیک که رابطه رمانتیکی ندارند و فقط به همدیگر اهمیت می دهند اتفاقا بهتر هم هست. در کل چه وقتی قسمت قسمت دیدم چه تعداد زیادی اش را یک جا دیدم اصلا دلم را نزد و همیشه کیف داد و انیمه مورد علاقه این فصلم است. به خودتان لطف کنید و امتحانش کنید».

اگر شما نیز به تماشای این اثر علاقه پیدا کرده اید از شما دعوت می شود جهت دانلود انیمه Atarashii Joushi wa Do Tennen به سایت انیمه لیست مراجعه کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید